Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonde snacks

06-04-2017 20:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik Probeer af te vallen. En probeer dus zo weinig mogelijk suiker en vet te eten. Ik probeer ook minder te eten. Alleen heb ik nu vaak honger en eet dan toch weer ongezond. Weet iemand goede snacks/tussendoortjes die gezond zijn en goed vullen? Ook weet ik niet echt wat ik op mijn brood moet doen, ik at vroeger altijd choco pasta of hagelslag. Ik heb een paar weken lang iedere keer salami gegeten maar daar krijg je ook wel genoeg van en ga ik toch weer chocopasta nemen. Weet iemand hier iets op? Weet iemand ook waar ik limonade in zo'n spuitflesjspuitflesje voor onderweg kan halen, het liefste een zonder suiker en kleur/zoet stoffen ????. Alvast bedankt ????
quote:-NummerZoveel- schreef op 06 april 2017 @ 21:49:

Een volkoren boterham met pindakaas (light) is ook gezond. Maar neem er dan eentje en niet 5.



En voor de echt zoete (chocola) trek is een klein reepje kinderchocolade een prima vervanging.

Hier kan ik me niet in vinden. Met goede pindakaas, waar de arachideolie niet vervangen is door soja olie of iets dergelijks is niets mis. Bevat gezonde vetten die je nodig hebt. Pindakaas light is een slap aftreksel, waar ook nog eens geregeld suiker aan toe wordt gevoegd.



Een reepje kinderchocolade is bij mijn weten totaal niet voedzaam.. neem dan een blokje extra pure chocolade.
Alle reacties Link kopieren
tomaat
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Horizon81 schreef op 06 april 2017 @ 22:06:

[...]



Hier kan ik me niet in vinden. Met goede pindakaas, waar de arachideolie niet vervangen is door soja olie of iets dergelijks is niets mis. Bevat gezonde vetten die je nodig hebt. Pindakaas light is een slap aftreksel, waar ook nog eens geregeld suiker aan toe wordt gevoegd.



Een reepje kinderchocolade is bij mijn weten totaal niet voedzaam.. neem dan een blokje extra pure chocolade.



Pindakaas light (van Calvé) is geen slap aftreksel maar bevat simpelweg 30% minder vet en geen toegevoegde suikers.



Kinderchocolade is het kleinste reepje op de markt en bestaat voor een groot deel uit melk.
Alle reacties Link kopieren
uiensoep
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Forel, zo'n pakje kant-en-klare lichtgerookte forel van Lidl. Ik schat het hele pakje op een snack van 150 calorieën maar de precieze getallen weet ik niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is voldoende info over te vinden. Calve heeft idd onlangs de toegevoegde suikers verwijderd in de light variant. Maar dan nog zitten er extra ingredienten in waarvan je je kunt afvragen wat ze erin doen. Het zijn juist de eiwitten van de pinda's zijn die zo gezond zijn en zorgen voor een verzadigd gevoel.



https://www.promovendum.n ... -weg-met-dat-schuldgevoel
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolsoep, wat in basis gekookte en geblende bloemkool is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tomaten-groentensoep, uit een zak of blik. Bevat vaak maar 50 kcal per 100 gram.



Ook zelf te maken maar de gekochte zijn het slankste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Horizon81 schreef op 06 april 2017 @ 22:42:

Is voldoende info over te vinden. Calve heeft idd onlangs de toegevoegde suikers verwijderd in de light variant. Maar dan nog zitten er extra ingredienten in waarvan je je kunt afvragen wat ze erin doen. Het zijn juist de eiwitten van de pinda's zijn die zo gezond zijn en zorgen voor een verzadigd gevoel.



https://www.promovendum.n ... -weg-met-dat-schuldgevoelLet's agree to disagree.
quote:-NummerZoveel- schreef op 06 april 2017 @ 22:56:

[...]





Let's agree to disagree.;)
Alle reacties Link kopieren
Ik eet komkommer met aromat, crackers met mager beleg, handje ongebrande ongezouten noten of gewoon walnoten, soms 2 blokjes 85% pure chocolade , kipfilet met een augurkje, zacht gekookt eitje, bakje tonijnsalade (tonijn , eieren, augurk , sla eventueel en een klein beetje

, dus zo min mogelijk, yoghurt dressing .

Verder maak ik zelfgemaakte bananenbrood en groentesoep en dat heb ik in porties in de vriezer dus als ik meer trek heb dan eet ik dat.

Ben nu -8 kilo kwijt in 6 weken dus als mensen zeggen dat het niet goed is dan blijf ik vooral zo door gaan en luister ik niet , want bij mij werkt het.

O ja en wat ook nog een goede favoriet is.... magere franse kwark met peer! Ik luste dat eerder niet , maar de peer maakt het zoet en na 3x eten lust ik het ineens en vind ik het juist heel erg lekker
Dagelijks salami eten is ook super vet en slecht voor de lijn. Ik zou met toch eens meer verdiepen in gezond eten als ik jou was (als je serieus denkt dat dagelijks salami een goede keuze is als je wilt afvallen...).



Tussendoor kan je iets nemen met veel eiwitten. Dat vult meer en blijf je langer verzadigd. Bv beetje magere kwark (evt met fruit), stukje gerookte kipfilet of een gekookt eitje. Stukjes surimi sticks eet ik ook wel eens.

Of bij meer trek cracker/rijstwafel met humus of mager beleg (kipfilet rosbief rookvlees oid).



Ik drink vaak als tussendoor in de ochtend een groene shake van bv banaan, appel, witte druiven, komkommer, spinazie, gember munt en water. Alles in de blender en met een rietje drinken. Komkommer en spinazie proef je amper wat van en het is wel gezond. Er blijven ook altijd kleine stukjes over om een beeeeetje op te kauwen dus je zit er wel best vol van.

Of van avocado banaan kaneel en amandelmelk, is wat vetter maar wel erg vullend.



Fruit en rauwkost zijn ook goede tussendoortjes. Je zou bv wortelen of paprika in humus kunnen dippen. Bakje heeft tomaatjes snacken. Een handje noten kan ook, maar met noten moet je wel weer oppassen dat je niet te veel eet.



Gezond broodbeleg is onder andere (sommige dingen zijn vet maar zitten goede vetten in):

Avocado

Gerookte zalm

Gerookte makreel

Rosbief

Kipfilet

Ossenworst

Fricandeau

Rookvlees

Ham soorten

Humus

Huttenkase

Gekookt ei

Blikje tonijn



Je kan op je brood altijd wat tomaat/komkommer erbij op doen. Dat vult ook extra.



Bij zoete trek kan je af en toe een klein stukje pure chocola nemen.
Ik zou jezelf aanleren om vooral water en thee te drinken ipv limonade (ook al zonder suiker, want er zit vaak andere troep in).



Je kan water ook een smaakje geven met bv komkommer, gemene munt etc. Of wat fruit. Aardbeien frambozen bijvoorbeeld. Daar heb je tegenwoordig ook handige meeneem flessen voor.
quote:Horizon81 schreef op 06 april 2017 @ 22:06:

[...]



Hier kan ik me niet in vinden. Met goede pindakaas, waar de arachideolie niet vervangen is door soja olie of iets dergelijks is niets mis. Bevat gezonde vetten die je nodig hebt. Pindakaas light is een slap aftreksel, waar ook nog eens geregeld suiker aan toe wordt gevoegd.



Een reepje kinderchocolade is bij mijn weten totaal niet voedzaam.. neem dan een blokje extra pure chocolade.



Maakt echt geen ruk uit. Het gaat uiteindelijk om de calorieën. Waarom zou je jezelf pesten met iets dat je niet lekker vind? Extra pure chocolade is trouwens helemaal niet "meer voedzaam" dan gewone chocolade. Het voordeel van zo'n kinderreepje is dat het een afgemeten portie is.



TO, ik adviseer je om eens op de site van het voedingscentrum te kijken. Daar staat goed uitgelegd wat wel en niet gezond is en hoeveel je kunt nemen.
Van te weinig vet eten krijg je honger.

Verder zijn vetten bovendien essentieel voor je gezondheid.



Zorg wel voor zoveel mogelijke gezonde vetten:

- vette vis (zalm, haring, makreel, paling)

- avocado

- olijfolie, zonnebloemolie, rijstolie, van goede kwaliteit

- andere koudgeperste oliën, bijv. pompoenpittenolie, ontzettend lekker!

- pindakaas gemaakt van uitsluitend pinda's (zonder toegevoegde olie, zetmeel, suiker, etc.)

- notenpasta's

- noten

- goede kwaliteit mayonaise (gemaakt van goede olie)

- humus (gemaakt met goede olie).



Het wordt trouwens afgeraden om vaak rood vlees te eten (worst, filet americain, rookvlees, ham, rosbief, fricandeau, etc.).
Pindakaas light van Calvé is echt geen goede keuze.



Pinda's bevatten van zichzelf al genoeg gezonde olie om goede pindakaas van te maken. Alleen pinda's malen en ev. een beetje zout toevoegen volstaat om zalige en gezonde pindakaas te maken.



Maar omdat pinda's een best duur ingrediënt zijn, willen veel fabrikanten dit verdunnen met goedkoper spul, zoals goedkoop vet/olie, zetmeel, vezels en/of suiker.. En omdat de consument de pindakaas niet steeds wil doorroeren, wordt er vaak extra gehard vet aan toegevoegd en dat is slecht voor de gezondheid. "Smeuiïg tot op de bodem" heeft dus een ongezonde bijsmaak. (In pindakaas die alleen uit pinda's bestaat, zit pinda-olie (uit de gemalen pinda's) en dat gaat na een tijdje als een laagje bovenop de pindakaas liggen.)



In Calvé pindakaas light zit maar 77 % pinda's (goede pindakaas bevat 100 of 99 % pinda's). Het is aangevuld met extra olie en vet, en niet de beste. lekkerste en gezondste:

"plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig gehard palm)"

Vooral die volledig geharde palmvet is slecht voor de gezondheid – er zitten transvetzuren in, de enige soort vetten waarvan onomstotelijk is vastgesteld dat deze slecht voor de gezondheid zijn (hart- en vaatziekten). Bovendien wordt tropisch oerwoud verwoest om palmvet te produceren.

Verder zijn aan de "light" pindakaas extra vezels toegevoegd, maar pinda's zijn zelf al rijk aan vezels, dus dat is overbodig.

Voor het calorieverschil hoe je het ook niet te doen: "light" heeft 13 % minder Kcal dan echte goede pindakaas, ongeveer 10 Kcal minder per portie – dik of dun smeren zal meer verschil maken...

Belangrijker is dat je met "light" wel meer ongezonde ingrediënten binnenkrijgt.



Koop liever pindakaas die bestaat uit 100 % gebrande pinda's of 99+ % gebrande pinda's en 1- % zout, bijv. van de merken Monki, Jori, Horizon, Terrasana of Ekoplaza.



https://selmasalo.wordpre ... erij-als-bonusaanbieding/

http://bozeconsument.blog ... indakaas-nu-8-minder.html

http://bozeconsument.blog ... aas-finale-reckoning.html
quote:-NummerZoveel- schreef op 06 april 2017 @ 22:33:

[...]





Pindakaas light (van Calvé) is geen slap aftreksel maar bevat simpelweg 30% minder vet en geen toegevoegde suikers.



In goede pindakaas, gemaakt van 99-100 % pinda's, zit 45–49 gram vet per 100 gram, ofwel 45–49 % vet (pure pinda-olie)

In Calvé light zit 41 gram vet per 100 gram, ofwel 41 % vet, niet alleen pinda-olie maar ook andere oliën en gehard palmvet.

In Calvé light zit dus niet 30 % maar 9–16 % (4/45–8/49) minder vet dan in goede pindakaas. Het vet in die "light" pindakaas is bovendien deels ongezond vet (gehard palmvet).



Die 30 % komt van een vergelijking met "normale" Calvé pindakaas, waar extra vet is aan toegevoegd (deels gehard palmvet) om het goedkoper te houden, en die 58 g vet per 100 g heeft. Overigens is die 30 % naar boven afgerond, het is 29 % (17/58).



https://www.calve.nl/product/pindakaas-light/

http://www.horizonnatuurv ... nki/monkiengelsindex.html

http://www.horizonnatuurv ... enpastas/notenpastas.html

http://www.terrasana.nl/n ... oep/691/artcode/100.0120/

https://www.calve.nl/product/calve-pindakaas/
quote:froufrou80 schreef op 15 april 2017 @ 22:44:

[...]





Maakt echt geen ruk uit. Het gaat uiteindelijk om de calorieën. Waarom zou je jezelf pesten met iets dat je niet lekker vind? Extra pure chocolade is trouwens helemaal niet "meer voedzaam" dan gewone chocolade. Het voordeel van zo'n kinderreepje is dat het een afgemeten portie is.



TO, ik adviseer je om eens op de site van het voedingscentrum te kijken. Daar staat goed uitgelegd wat wel en niet gezond is en hoeveel je kunt nemen.Er is online genoeg evidence te vinden van de gezondheidsvoordelen van pure chocolade (goede kwaliteit, 70% +). Willekeurige greep:

https://authoritynutritio ... -benefits-dark-chocolate/

Hier valt kinderchocolade niet onder.



En het gaat niet alleen om de kcal, TO vraagt specifiek om gezonde snacks. Ander had ik al la sonja bakker tips als optimel light en eierkoeken kunnen geven..
Alle reacties Link kopieren
- bananenbrood

- rauwkost met humus dip

- 2 gekookte eitjes

- avocado op maiswafel met beetje peper en zout

- fruit

- klein handje ongezouten noten

- augurk

- plakje kipfilet met komkommer

- kwark

- ook is havermout een goed ingrediënt om zelf bijvoorbeeld koekjes of repen te maken. Kijk maar eens op Google!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven