Is het onbeleefd om eten te weigeren?

17-04-2017 12:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren op een verjaardag en men was beledigd omdat ik de hapjes afsloeg.
Nee.
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Iemand dwingen om te eten is juist onbeleefd.
Alle reacties Link kopieren
Onbeleefd niet, maar mensen hebben hun best gedaan op de hapjes en willen daar dan graag waardering voor. En dan vinden ze het niet leuk als je de hapjes afslaat.

Denk ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Nee hoor. Ik vind het onbeleefd om eten op te dringen als mensen er geen zin in hebben.
Absoluut niet meid!
Alle reacties Link kopieren
quote:klop schreef op 17 april 2017 @ 12:51:

Iemand dwingen om te eten is juist onbeleefd.Dit tenzij je hun iets verzocht hebt te maken, zij daar uren voor hebben lopen kokkerellen en je nu opeens niet hoeft :P
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Nee.



Maar bepaalde mensen mbt eten zijn nogal gevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij ze speciaal voor jou een tarwe-, lactose-, suiker- en ei-vrije cake voor je hebben gebakken omdat je op een raar dieet bent vanwege een of ander mode-idee, dan mag je gerust iets afslaan.
Wat gemeen zeg.
Nee, tenzij jij om hele ingewikkelde hapjes hebt gevraagd en die nu niet meer hoeft.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het niet onbeleefd om hapjes af te slaan op een feestje, al zou ik misschien als de gastgevers erg hun best hebben gedaan uit aardigheid wel iets nemen



ik vind het wel een beetje anders als je ergens gaat eten en dan allerlei dingen afslaat onder het mom 'lust ik niet' (dan heb ik het dus niet over allergieën en diëten die je natuurlijk netjes van tevoren hebt aangekondigd). Ik vind dat je als volwassen persoon best wat kan eten ook al is het niet je favoriet. Tweede keer opscheppen hoeft natuurlijk niet...

Als er één of twee dingen zijn die je echt echt echt niet lust, van tevoren aan de gastgever doorgeven, oké. Maar gemiep als 'ik lust geen groenten' of 'ik hou niet van sausjes' vind ik dus wel onbeleefd ja. Maar goed, die discussie is al vaak gevoerd.
Je neemt 3 hapjes, die leg je op een schoteltje. Van 1 hapje eet je de helft op. Als men je nieuwe hapjes aanbied wijs je naar je schoteltje en zeg je "nee dank u, ik ben nog voorzien. Wat heeft u heerlijke hapjes gemaakt, oma/tante/buurvrouw".



Iedereen tevreden, niemand gezichtsverlies.
Nee. Ik sla geregeld hapjes af op verjaardagen (ivm glutenintolerantie).
Alle reacties Link kopieren
Als ik sommige hapjes zie is mijn trek ook ineens weg
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 17 april 2017 @ 13:03:

Als ik sommige hapjes zie is mijn trek ook ineens wegVind ik ook. Ik was een keer bij een buurvrouw op bezoek en de hapjes zagen er niet lekker uit. Heb het geweigerd en mijn toenmalige vriend vond dat verwend gedrag.
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:09:

[...]





Vind ik ook. Ik was een keer bij een buurvrouw op bezoek en de hapjes zagen er niet lekker uit. Heb het geweigerd en mijn toenmalige vriend vond dat verwend gedrag.Maar waren de hapjes op het feestje van de OP speciaal voor jou gemaakt, of voor iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Doe ik ook zo vaak. Zeker als vegetariër. En ik heb er inderdaad weleens rare gezichten over gekregen maar daar kan ik mij zo niet druk om maken. Je kan niemand dwingen iets te eten.
quote:froufrou80 schreef op 17 april 2017 @ 13:02:

Je neemt 3 hapjes, die leg je op een schoteltje. Van 1 hapje eet je de helft op. Als men je nieuwe hapjes aanbied wijs je naar je schoteltje en zeg je "nee dank u, ik ben nog voorzien. Wat heeft u heerlijke hapjes gemaakt, oma/tante/buurvrouw".



Iedereen tevreden, niemand gezichtsverlies.Heel slim Ipv schoteltje kun je ook servetje nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 17 april 2017 @ 13:12:

[...]





Maar waren de hapjes op het feestje van de OP speciaal voor jou gemaakt, of voor iedereen?Voor iedereen. De gastvrouw was Surinaams en het viel haar op dat ik niks had gegetenof gedronken dat word bij hen als een belediging gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:13:

[...]





Voor iedereen. De gastvrouw was Surinaams en het viel haar op dat ik niks had gegetenof gedronken dat word bij hen als een belediging gezien.Maar waarom at en dronk je niks op een feestje?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:13:

[...]





Voor iedereen. De gastvrouw was Surinaams en het viel haar op dat ik niks had gegetenof gedronken dat word bij hen als een belediging gezien.Waarom was je eigenlijk op dat feestje geweest?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 17 april 2017 @ 13:16:

[...]





Maar waarom at en dronk je niks op een feestje?Ik eet en drink de laatste tijd erg weinig. Heb liefdesverdriet.
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:09:

[...]





Vind ik ook. Ik was een keer bij een buurvrouw op bezoek en de hapjes zagen er niet lekker uit. Heb het geweigerd en mijn toenmalige vriend vond dat verwend gedrag.Ik vind dat ook verwend gedrag. Het gaat niet alleen om jou. Die ander heeft zich voor je uitgesloofd en het is een blijk van waardering als de schaal dan ook leeg is als het bezoek naar huis gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven