Lijf & Lijn alle pijlers

Sportschool kiezen

13-04-2017 20:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, het is geen groot probleem maar ik wil gaan sporten. Nu zijn er drie sportscholen redelijk in de buurt.

1. 10 min fietsen en daarme het verst weg. Vriendin zit hier ook. Het is een kleine sportschool, waar wel alles is qua apparatuur en er zijn ook groepslessen. Gister met 1 meegedaan en dat was een goede fijne les. Het is daar heel persoonlijk, doordat het kleiner is en ook gezellig. Ze maken samen met je een schema die om de 8 weken wisselt. Ze hebben geen sauna oid.



2. 8 min fietsen. Groter dan de vorige, standaard schema's. Veel groepslessen, veel apparatuur en ook wel fijne mensen. Niet zo persoonlijk als nr 1. Hier heb ik een tijd geleden ook gesport en vond het op zich wel een fijne sportschool. Hier is een sauna aanwezig.



3. 5 min fietsen of 10 min lopen. Groot en massaal, veel macho's. Veel apparatuur, veel groepslessen en veel begeleiding die aanwezig is op de vloer. Ze maken ook schema's met je en er is een sauna en zwembad. Zwembad is niet groot, het is denk ik 10 bij 5.



Ik weet niet waarom ik het zo moeilijk vind om te kiezen maar ja kan er niets aan doen:) Wat was jullie reden om te kiezen voor een sportschool?



Stom de prijzen vergeten.

1. 25 per maand

2. 29 per maand

2. Eerste 6 maanden 26 daarna 35



Openingstijden:

1. 9 tot 2200, weekend 9 tot 1400

2. 8 tot 2200, weekend 9 tot 1700

3. Zelfde als 2
Ik ging in de sauna die bij de grote sportschool zit.

Nu hadden ze het rustbankje precies naast het dompelbad geplaatst.

Ik (naïef ik weet het) in het dompelbad, gelijk er weer uit (brrr, koud)

en toen ik van het trapje afkwam, zaten daar op het bankje 3 macho's/spierbundels naar me te staren.

Ik heb een blubberbuik en vind mezelf niet supermooi, maar goed, naakte vrouwen schijnen interessant te zijn, terwijl de heren daar zaten met omgeslagen handdoeken.

Tjonge, wat voelde ik me ongemakkelijk.



Ik ga voortaan wel naar een aparte sauna toe.
Alle reacties Link kopieren
O Trevina dan zou ik me ook niet op mijn gemak voelen.



Ja Doornroosje dat is waar ik hard over nadenk. Is het belangrijk als die poespas en wil ik het..
Alle reacties Link kopieren
Als je vooral voor krachttraining gaat, dan zou ik een crossfitbox overwegen: zeer goede begeleiding, betaalbaar, enorm effectief en een heel fijne mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut voor optie 1 gaan. Ik vind persoonlijke schema's en goede begeleiding heel belangrijk. Ik hou van een persoonlijke benadering. De sauna in de sportschool heb ik in 12 jaar tijd precies 1x in gezeten, hoeft voor mij dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Sophiax daar heb ik ook naar gekeken maar dat is hier niet echt betaalbaar, het kost 15 per keer of 72 per maand om onbeperkt mee te doen....

Er is ook iets anders, maar dat is als gauw 20 min met de auto en kost. 55 euro per maand. Best aardige prijzen vind. Ik.
Alle reacties Link kopieren
Marana, ja persoonlijke begeleiding neig ik ook steeds meer naar. Ook omdat ik anders misschien ga aan modderen en het moet wel resultaat geven. Anders haak ik misschien weer af.

Vind, hoe stom het misschien ook klinkt, 10 min fietsen zo ver... met de auto is het 5 min..

ik fiets vaak dus het moet eigenlijk geen probleem zijn, maar ja omdat ik nu al daar tegenaan zit te hikken...
Alle reacties Link kopieren
10 minuten fietsen is juist een perfecte warming up. kun je daarna gelijk beginnen! ik zou zeker voor het persoonlijke gaan.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
10 min, 8 min of 5 min, dat scheelt echt niets. En idd, perfecte opwarming!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Van welke sportschool kun je het het beste volhouden om consequent te gaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus persoonlijk want ik ga minstens 2x per week in de sauna: heerlijk!

Ik kijk naar:

- fijne lessen met goede begeleiding

- op tijden die mij uitkomen

- en dus die sauna



Waar een vriendin sport zou me dan weer minder interesseren omdat ik waarschijnlijk toch niet samen ga sporten maar toch mijn eigen plan wel trek.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor 1 gaan. Vind gezelligheid en een persoonlijke benadering een pre om het sporten vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
De ervaring hier is dat een grote, commerciële sportschool niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekozen voor sportschool 1, omdat ik me daar het meest op me gemak voelde. Ook heb ik mezelf de vraag gesteld of ik een sauna en zwembad echt heel belangrijk vind. Nee dat is niet het geval.

Het gaat om het sporten, bij mij althans.



Iedereen bedankt voor jullie input
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Van mij ook succes!
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven