Is het onbeleefd om eten te weigeren?

17-04-2017 12:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren op een verjaardag en men was beledigd omdat ik de hapjes afsloeg.
Alle reacties Link kopieren
Totaal niks eten en drinken op een feestje, als gastvrouw zou ik denken dat je er tegen je zin bent.

Snap wel dat ze zich dan een beetje beledigd voelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:18:

[...]



Ik eet en drink de laatste tijd erg weinig. Heb liefdesverdriet.Dan zoek je hulp voor je problemen. Zo te lezen kan je dat wel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit als iemand niks wil. Dat kan toch. Ik heb altijd geleerd om niks tegen mijn zin te eten en drinken. Wat de ander daar van vind is zijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 17 april 2017 @ 13:20:

[...]



Dan zoek je hulp voor je problemen. Zo te lezen kan je dat wel gebruiken.Hoezo moet ik hulp daarvoor? Het is pas 3 weken geleden en zal vanzelf wel weer over gaan.
Alle reacties Link kopieren
Beledigd zou ik niet zijn, wel een beetje bezorgd. Zeker als je ook niks te drinken aanneemt zou ik me af gaan vragen of ik ergens de plank mis heb geslagen....verkeerde hapjes en drankjes? Heeft de kat er aan gelikt toen ik niet oplette, of de kinderen? Is het serviesgoed niet schoon? Zoiets.

Of voel je je niet lekker, zwanger, ga je ieder moment flauwvallen?

Dat soort dingen zouden in mij opkomen, persoonlijk zou ik dan liever een soort van reden horen, je hoeft niet te vertellen dat je liefdesverdriet hebt, maar zeg bijvoorbeeld sorry maar ik ben gewoon niet zo lekker in mn vel momenteel.
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:27:

[...]





Hoezo moet ik hulp daarvoor? Het is pas 3 weken geleden en zal vanzelf wel weer over gaan.+1
Alle reacties Link kopieren
Nee, maaar vond het wel een keer onbeschoft dat iemand op mijn werk speciaal cake had gebakken. En dat van de 20 personen 18 personen het afsloegen.

Kom op hoor he! Als iedereen nee zegt wil ik nog wel eens ja zeggen uit beleefdheid
De kans dat iemand het opmerkt wordt natuurlijk ook met de seconde groter. Eigenlijk lijkt het ook wel op aandacht trekken. Het valt op als iemand op een feestje niks eet en drinkt, want er wordt nu eenmaal gevraagd of je wat wil drinken en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:18:

[...]



Ik eet en drink de laatste tijd erg weinig. Heb liefdesverdriet.En nu heb je een infuus ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan mompel je toch iets zoals "dieet" of "ik voel me niet zo lekker", "mn maag kan niet zo veel hebben".

Raar trouwens dat je dan ook niks drinkt op een feestje. Heb je daar een paar uur gezeten zonder überhaupt maar iets te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ja helemaal niks drinken of eten is voor de gastvrouw niet fijn. En om eerlijk te zijn je hebt de afgelopen 3 weken heus wel iets gegeten of gedronken, je was op een feestje je had op zijn minst een glas drinken kunnen nemen.



Even wat anders maar als je nog zoveel liefdesverdriet hebt dat je zelfs niet kan eten of drinken op een feestje zou ik nu niet op zoek gaan naar een nieuwe date. Daar wordt over het algemeen ook wel verwacht dat je iig wat drinkt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:cinneluv schreef op 17 april 2017 @ 13:25:

Wat maakt het uit als iemand niks wil. Dat kan toch. Ik heb altijd geleerd om niks tegen mijn zin te eten en drinken. Wat de ander daar van vind is zijn probleem.+1
Dat 'men' beledigd was blijft natuurlijk awkward.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen eten opdringen juist onbeleefd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 17 april 2017 @ 13:35:

Ik vind mensen eten opdringen juist onbeleefd.Tenzij medische noodzaak.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat écht de avond op een droogje zitten? Geen eens een glas water?
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 17 april 2017 @ 13:03:

Als ik sommige hapjes zie is mijn trek ook ineens wegOf de mensen die ze gemaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ana_Isabel_ schreef op 17 april 2017 @ 13:37:

[...]



Of de mensen die ze gemaakt hebben.Je bent niet verplicht om te gaan he.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 17 april 2017 @ 13:38:

[...]



Je bent niet verplicht om te gaan he.Of om de hapjes aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 17 april 2017 @ 13:32:

Ja helemaal niks drinken of eten is voor de gastvrouw niet fijn. En om eerlijk te zijn je hebt de afgelopen 3 weken heus wel iets gegeten of gedronken, je was op een feestje je had op zijn minst een glas drinken kunnen nemen.



Even wat anders maar als je nog zoveel liefdesverdriet hebt dat je zelfs niet kan eten of drinken op een feestje zou ik nu niet op zoek gaan naar een nieuwe date. Daar wordt over het algemeen ook wel verwacht dat je iig wat drinkt.Waarom is dat voor een gastvrouw niet fijn? Snap nooit goed waarom mensen daar beledigd over raken.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand de hele dag in de keuken heeft gestaan voor een speciaal hapje kan je dat op zijn minst even proberen.

Is het gewone Hemashit, dan is hun beledigd-zijn belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:39:

[...]





Waarom is dat voor een gastvrouw niet fijn? Snap nooit goed waarom mensen daar beledigd over raken.

De mensen hebben moeite genomen om wat hapjes te maken extra fris of ander drank gekocht. Als je zelfs geen eens een glas water heb gedronken, hoe kan je dan gezellig op een feestje of verjaardag zitten?

Het gaat mij niet om de hapjes maar als je ook geen drinken neemt, iets van koffie thee water sapje dan vraag ik mij af wat je op dat feestje doet.
Je had best 1 van de hapjes kunnen nemen en die de hele avond in je hand houden. Dan lijkt het alsof je best wel neemt, en beledig je de gastvrouw niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 17 april 2017 @ 13:40:

Als iemand de hele dag in de keuken heeft gestaan voor een speciaal hapje kan je dat op zijn minst even proberen.

Is het gewone Hemashit, dan is hun beledigd-zijn belachelijk.Misschien is de gastvrouw wel door weer en wind gegaan om die hema-shit te kopen. Of was het van haar laatste zuurverdiende euro's gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvlokjee schreef op 17 april 2017 @ 13:18:

[...]



Ik eet en drink de laatste tijd erg weinig. Heb liefdesverdriet.Dat is geen ziekte, dat is gewoon aandachttrekkerij om dan niets te nemen. Vooral jezelf voor blijven houden dat je niet kunt eten nu, dan ga je het zelf geloven, en dan eet je ook niets.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven