Puber(ella)stoomafblaastopic 2

10-04-2017 15:02 581 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is, maar de aardige kanten van je puber delen is ook niet verboden.



Deel 1
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Tweede paasdag..Wat gaan we doen? Niet echt mooi weer, Geen auto, ik alleen met puberkind.



Bioscoop de smurfen. Film begint om 13:00 en het is nu 12:15.

Ik zeg dat we om 12:40 moeten vertrekken op de fiets. Oké zegt puberkind



Ik ruim ontbijt zooi op...puberkind helpt , soort van.ik snel stofzuiger nog door woonkamer..

Gatver achterin kamer heeft hond geplast..

Oké snel sopje maken en opdweilen.

12:30..

Nog snel naar supermarkt op de hoek voor 2 flesjes drinken

Zeg dit tegen puberkind en dat we om 12:40 ECHT moeten gaan. Ja mam...( op toon dat weet ik nou wel)

Uiteraard wil er iemand met een volle kar snel voor mij..

Goed..12:43

ik loop snel naar huis..

Kom ik thuis...Wie hangt daar nog in zelfde houding op de bank naar tv te staren.. geen schoenen aan..laat staan jas en sleutels gezocht...En uiteraard staan de fietsen nog in de schuur.

En toen was het de keuze.. als een gek proberen nog in bioscoop te komen..

Of..

Bekijk het maar.. als het zo moet! 1 ding vraag ik... 12:40 klaarstaan..

En ja ik weet puberbrein. Het is geen onwil..

Maar dat zal allemaal wel ff.

Ik ren vuur uit mijn sloffen omdat HIJ naar film wil..

Dus nu " gezellig " thuis.

Boodschap is, voor nu maar geeft geen enkele garantie duidelijk.



Ik baal... best gedaan om geld te hebben voor bios , probeer er wat leuks van te maken..

En stomme is..als hij voor uitstapje met een vriend klaar moet staan, reken maar dat hij klaarstaat..

Waarom kan hij het dan wel?



Puberbrein.. Ik begrijp er soms niks van
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook weer mee. Met een puberella in spé hier in huis, herken ik al veel van jullie verhalen.

Ik maak mijn borst dus vast nat
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:suzyqfive schreef op 14 april 2017 @ 09:46:

[...]





Schrikken zeg! Uit ervaring met mijn stiefkinderen en leerlingen weet ik dat de melding bij Veilig Thuis in jullie regio komt en zij gaan dan contact opnemen met jullie en samen met jullie kijken naar de hulpmogelijkheden. Jeugdzorg is zo erg niet hoor. Ik ken ze alleen maar als hulpvaardige en prima mensen voor je kind. Het is wat anders dan de Raad voor de Kinderbescherming.Ik weet dat het niet erg is! Maar het was vooral de eerste schrik we gaan het mee maken en missschien kunnen ze ons verder helpen!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Nelladella1 schreef op 14 april 2017 @ 09:50:

Tamara, hoe gaat het nu?



Hier een rustig weekje. Op het gebruikelijke alles op het nippertje doen na heel veel aansporing na, en weigeren de eigen rekenmachine mee te nemen naar de toets wiskunde 'want er ontbreken allemaal functies' (niet waar), de juf heeft er toch wel een voor hem. Die houding



Hier is de begeleidster Passend Onderwijs met hem begonnen. De tweede keer zouden ze zijn agendagebruik onder de loep nemen. Vergeet hij naar die afspraak mee te nemen... zijn agenda.



Ik kreeg een mail van haar gisteren. Zoon heeft op de basisschool een dagdeel per week les gekregen op een andere locatie, speciaal voor hoogbegaafden. Ze werkten daar projectmatig. Zoon heeft bij haar aangegeven dat hij dat leuk vond, en ze zag hem daadwerkelijk enthousiast. Nu wil ze op zoek naar een school die altijd zulk onderwijs aanbiedt.



Ik heb daar wel een beetje moeite mee. Dit zijn veelal scholen die zichzelf nog niet bewezen hebben, en is dus eigenlijk een beetje experimenteel. Bovendien vergen ze volgens mij een hoge mate van zelfstandigheid van de leerling.



Gelukkig is het nu even rustig! Dochter is zelf nu wel "behulpzaam" ze wil overal wel mee in gaan! Vrijdag hebben we eerste gesprek met nieuwe psygoloog een man dit keer.. kijken of hij door haar schild heen kan prikken!! Ook haar mentor is op de hoogte en ook erg behulpzaam! Zo fijn dat er mensen voor je klaar staan om te helpen!



voor jou: ik zou zelf ook wat moeite hebben met zo'n experiment fase van school!

Wij hebben ook van dat soort scholen in de buurt..maar de leerlingen die er nu op zitten die ik ken zijn allemaal enthousiast en ze moeten natuurlijk wel aan de eisen voldoen..

maar dan zou je zoon nu ook op deze school moeten laten zien dat hij zelfstandigheid wel aankan...
Alle reacties Link kopieren Quote
Benmama, hier ongeveer hetzelfde verhaal over de Smurfen! Maar hij gaat met twee vrienden. Tot het laatste moment hangen ze op de bank zonder dat ze hun spullen in orde hebben (geld, eten, ov-chip). Herhaald aansporen, vind het moeilijk om vriendelijk te blijven hoor. Terwijl ik ze natuurlijk eigenlijk in hun sop gaar moet laten koken.



Hier zoiets ergs gebeurd (nou ja, er zijn ergere dingen). In de bijkeuken lag een pot muurverf om. Helemaal leeg. Zoon had gisteren wel gemerkt dat er iets omviel toen hij z'n skateboard pakte, maar heeft niet gekeken wat



Ik heb voor zeker 300 euro aan spullen weg kunnen gooien, en ben samen met jongste van zeven anderhalf uur bezig geweest om het schoon te maken. Het allerergste... oudste stond erbij met z'n handen in z'n zakken onwillig te vragen wat hij moest doen. Terwijl jongste en ik superdruk in de weer waren met redden wat er te redden viel. Tijdens het schoonmaken ging zoon ook nog even een yoghurtje eten!!!! Zeven à acht keer moeten zeggen dat hij die vier vuilniszakken naar de container moest brengen.



En nu dus naar de film. Hij kreeg van mij geen geld i.v.m. een rekening die nog bij me openstaat. Heeft hij dus binnen een halfuur vijf euro bij elkaar geharkt, met klusjes en challenges. Hij kan dus wel wat. Als de motivatie er maar is.



In z'n vakantie vokgende week mag hij de hele bijkeuken opruimen. Was me sowieso al een doorn in het oog, die troep van die kinderen (en van man) daar.
ooh wat erg nelladella.



vanochtend met school gesprek gehad en hoewel oudste nu nog als bespreekgeval staat krijgt ze een positief advies. dus zoals het nu is gaat ze over naar 3 gym. best wel een overwinning. ze had het in het najaar behoorlijk zwaar, school maakte zich ernstig zorgen. ook over haar mentaal gezien. sinds kerst is ze echter enorm aan het werk gegaan en nu staat ze bijna op overgaan en de meeste docenten zijn positief over haar vooruitgang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisbeth: wat een goed nieuwe over de oudste, knap dat ze zo hard gewerkt heeft dat ze het nu gaat redden !



Nelladella: Oh help, daar zou ik ook spuugsjagrijnig van worden, zo'n bijkeuken-geval, pfff....



Benmama: Groot gelijk dat je niet meer naar de film ging, kan me voorstellen dat je gigantisch baalde. "Gezellig" dan ook....



Hier gaat het momenteel goed, 2 goede cijfers teruggehad, dat doet al heel veel voor het gemoed van zoonlief. Hopen dat het zo blijft. Woensdagavond gesprekken op school, prettig om dan met enkele leraren direct te praten ipv via mail etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:renske1975 schreef op 17 april 2017 @ 14:28:

Ik lees ook weer mee. Met een puberella in spé hier in huis, herken ik al veel van jullie verhalen.

Ik maak mijn borst dus vast nat



*schuift emmertje door*



Hier is het rustig momenteel. Hopelijk stilte ná de storm .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oudste dochter is 11 en het puberen is begonnen. Op vrije dagen zo lui, dat mijn man al zei dat er een dag komt dat wij vragen: Ga je mee naar Disneyland, en het antwoord: Neh, dan moet ik aankleden, is.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:sssssst schreef op 14 april 2017 @ 10:43:

[...]



Oneens. Meisje in de brugklas van dochter werd ook zo behandeld door school. Mijn dochter en haar vriendinnen zouden de pesters zijn. Duurde heel lang voordat school doorhad dat dat meisje zelf de pester was.



Het meisje vond geen aansluiting op school, en ging dus steeds incidenten melden die óf helemaal nooit gebeurd waren óf niet zo gebeurd waren als zij ze vertelde. Ik kan daar nu nog bos om worden, het heeft voor zoveel kinderen de hele schoolperiode verpest. Omdat dochter en vriendinnen dus bekend stonden als de pesters werden ze door de rest van de klas ook nog eens verguist.Dat is een incident, in de meeste gevallen is dat wel zo. Dat is ook wat de bond tegen het pesten en vele onderzoeken onder jongeren bevestigen. Heel sneu voor jullie dochter, dat zeker. Pesters zijn vaak vroeger zelf ook gepest.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Juultje schreef op 14 april 2017 @ 17:57:

[...]





Bij jouw dochter valt de echte puberteit mee dus? Zou wel fijn zijn

Het is nu echt genieten met haar, gezellig kletsen en vrijwel steeds in een goed humeur. Ze vindt alleen sinds een paar maanden dat ik stomme grapjes maak... maar als dat alles is hoor je mij niet klagen



Tomara, heftig zeg, sterkte!



Ik denk dat ze haar puberteit vroeg gehad heeft. In groep 7 was ze, op school dan, nogal eens dwars. In haar ogen gebeurden er allemaal dingen die onrechtvaardig waren, nog niet eens zo zeer voor haarzelf.

Als peuterpuber was ze echt een dramaqueen. kreeg ze haar zin niet, ging ze krijsen, wilde ze niet dat ik wegging, gooide ze zichzelf van de trap, de hele checklist peuterpuber hebben we kunnen afvinken (gangpad winkel krijsen enz ;)). Sinds ze op het VO zit heeft ze eigenlijk nooit meer problemen. Leraren beschrijven haar als een rustige lieve meid. Maar ze laat zich niet over haar heenlopen. Dat ook weer niet. Straks beginnen de examens voor haar. Ze zit al sinds het begin van de vakantie met haar examenbundels op haar kamer examens te oefenen. Zoon maakt juist gebruik van de vakantie door vooral niets met school te doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter heeft ook al wel dwarse perioden gehad en was ook zo'n drama als peuter/kleuterpuber. Driftbuien van anderhalf-2 uur als ze haar zin niet kreeg, maar wel alleen thuis. Jouw dochter hoe ze nu is klinkt als mijn dochter nu, alleen is jouw dochter een paar jaar ouder. En zo af en toe is ze ook nog echt een kind, vanmorgen dikke tranen, omdat ze haar pols gekneusd heeft en een leuk uitje op vakantie nu niet mee kan doen. Ik had zin om een potje mee te doen, zo sneu
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook mee. Mijn dochter is nu 12 jaar en ze kan af en toe wel puberen maar helemaal niet extreem.

Zo vindt ze het altijd nog gezellig om samen bij de Hema wat te drinken, of samen het dorp ingaan en dan een ijsje eten. Gezellig samen met mij en broertje pokemons vangen.

Tot dusver mag ik in mijn handjes knijpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg net de volgende appjes:

M: "weet je wat, bekijk het maar."

M:"ik zie zelf wel hoe ik thuis kom. "



Omdat ik haar en de zware tas niet op wil halen op het treinstation waar ze nu staat, ongeveer een half uur rijden van waar we wonen. Laat ik daar nu een goede reden voor hebben. Om 12 uur begint de crematie van de vader van een goede vriend waar ik voor uitgenodigd ben.



Lieverd je bent 18. Hardstikke goed dat je eigen initiatief toont en je eigen problemen oplost. Ik ben trots op je.



Ik heb natuurlijk niet gereageerd op de appjes..
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi hè, dat invoelend vermogen van die pubers
Alle reacties Link kopieren Quote
Des avondsch:

"Mam, wil je morgenochtend broodjes maken?"

"Tuurlijk schatje!"



Des ochtendsch:

"JA HOE KAN IK NOU WETEN DAT HET TE LAAT IS IS NIET MIJN SCHULD DAT IK ER DRIE KWARTIER OVER DOE OM ME AAN TE KLEDEN NEE IK HOEF GEEN BROOD GEEN TIJD VOOR DOEI!"



Des middagsch:

"Zijn er nog broodjes, mammie?"
Alle reacties Link kopieren Quote




En ineens is die tijd gekomen dat je kind naar een feestje is en je moet (wil) wachten tot ie thuis is. Het is vlakbij, maar alleen naar huis laten fietsen vinden we nog maar niets voor een brugpieper. Andere genodigden moeten net de andere kant op, dus ze kunnen niet samen fietsen. Dus wachten we braaf tot de eindtijd van 23.30-24.00 uur en gaan we (man dus) kindlief ophalen. Terwijl wij de ogen niet open kunnen houden en eigenlijk het liefst zometeen naar bed willen.

Zucht. Dan weet je dat je oud wordt hihihi
Alle reacties Link kopieren Quote




De volgende stap is dat ze zo lang (willen) wegblijven dat je gewoon naar bed gaat en je wekker zet.

Welkom bij de club.



*zegt zij die een dochter heeft die gelukkig niet van stappen houdt*



Overigens is dat precies de reden waarom ik doorgaans ´doe maar niet´ zeg als mensen met 40 jaar nog een baby willen. Die baby, dat kan prima. Maar dit soort avonden/nachten heb je dan als je halverwege de 50 bent. Mij niet gezien.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier waren ze allebei weg gisteren avond. Eentje voor een verjaardag, de ander voor een project. En ze hadden allebei een auto nodig.



Dus de auto van opa die toch met vakantie is opgehaald, onze eigen auto en poef, we hadden de avond voor ons zelf.



Maar als ze dan een appje sturen dat ze onderweg zijn naar huis ben ik stiekem wel erg blij.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja, dan krijg je straks dat je zelf weg wil en de kids de auto('s) al mee hebben. Sta je dan met je goeie gedrag .



Verrassing hier was wel dat kind ineens tot 9.15 uur heeft geslapen! Is nog nooit gebeurd!

Zelfs in vakanties, waar het toch wel vaak 22.00-22.30 uur (in de zomer dan) is als ze naar bed gaan, zijn de kids hier toch altijd vroeg wakker (7.00-7.30 uur). En nu ineens zolang geslapen. Ik zou bijna zeggen dat ie iedere avond dan maar zo laat naar bed moet gaan als ie dan tenminste uitslaapt, maar dat trekt moeders niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Een goede agenda bij houden helpt. En allemaal van te voren aangeven wanneer je de auto nodig hebt. Ze regelen zelf Iets anders als de auto al besproken is. Of ze lenen die van opa, of ze rijden met iemand mee. Door de week moet ik elke dag werken. Dan mogen ze hem ook gebruiken zolang ik maar van en naar mijn werk kan komen. Weg brengen dus. En voor de rest hebben ze een OVkaart.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:Sleutelbos schreef op 23 april 2017 @ 12:15:

Een goede agenda bij houden helpt. En allemaal van te voren aangeven wanneer je de auto nodig hebt. Ze regelen zelf Iets anders als de auto al besproken is. Of ze lenen die van opa, of ze rijden met iemand mee. Door de week moet ik elke dag werken. Dan mogen ze hem ook gebruiken zolang ik maar van en naar mijn werk kan komen. Weg brengen dus. En voor de rest hebben ze een OVkaart.Hier hebben ze éérst een ov kaart. Dat is altijd de eerste mogelijkheid, zeker het kind dat studenten-ov heeft. Lukt het dan niet dan kunnen ze misschien de auto lenen. Nog geen rijbewijzen hier, maar twee kinderen met rijles. Man en ik hebben beiden auto nodig voor werk, dus alleen in de avond en in het weekend kunnen ze die straks lenen.
quote:mamaonbekend schreef op 23 april 2017 @ 11:05:

Oja, dan krijg je straks dat je zelf weg wil en de kids de auto('s) al mee hebben. Sta je dan met je goeie gedrag .



Verrassing hier was wel dat kind ineens tot 9.15 uur heeft geslapen! Is nog nooit gebeurd!

Zelfs in vakanties, waar het toch wel vaak 22.00-22.30 uur (in de zomer dan) is als ze naar bed gaan, zijn de kids hier toch altijd vroeg wakker (7.00-7.30 uur). En nu ineens zolang geslapen. Ik zou bijna zeggen dat ie iedere avond dan maar zo laat naar bed moet gaan als ie dan tenminste uitslaapt, maar dat trekt moeders niet Oh, dat hoefde ik vroeger thuis niet te doen. Moest het altijd vragen en eventueel overleggen. Moeder had zelf de eerste rechten op het gebruik van haar auto. En zo gaat het straks hier ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard!

Maar toch, het lijkt me zo'n gek gezicht, om mijn kind óóit in onze auto te zien wegrijden. Het blijft mijn kínd tenslotte . Maar ow, ook weer zo'n momentje van ultieme *trots* lijkt me zo.



Soms zou ik zo graag eens in de toekomst willen kijken, zo'n 10-15 jaar later. Wat doen ze, welk vak hebben ze uiteindelijk gekozen, is er een vriendinnetje, waar wonen ze etc. Kan er me er nog maar weinig bij voorstellen allemaal. En ook nu al weten dat het zo snel gaat allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt niet dat mijn dochter in één van onze auto´s rijdt. Ik ben begonnen met een barrel en dat kan zij ook doen. Of ze koopt wat beters, mij om het even. Ik wil nog wel meebetalen aan het rijbewijs maar daarna is wel of niet rijden haar eigen zaak. Mijn moeder heeft een vriendin wiens dochter de auto neemt en mams kan fietsen. Geen haar op mijn hoofd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven