Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....



Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een gala! Wat doe je aan?

Hoe gaat het met de workouts bij jullie?



Ik heb net weer even een HIIT gedaan. Gisteren week 9 afgerond met Abs. Nu spierpijn . Spierpijn in m'n buik vind ik altijd wel lekker, omdat ik dan het gevoel heb dat er iets gebeurd met die buik. Mijn buik is echt mijn eeuwige pijnpunt.



Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend? Ik ga zo met vriendinnen op stap, in onze oude studentenstad, gezellig! Borrelen en daarna uit eten. Bij eentje blijf ik dan slapen en dan komt mijn vriend morgenochtend ook voor Paasontbijt, leuk! 's Middag nog even langs familie misschien.



Ik probeer weer even wat strakker om m'n eten te letten, omdat ik onder de 60kg wil blijven (vorig jaar 10 kg afgevallen) maar ik afgelopen maandag op de 59.7kg zat. Dat kwam me toch wat te dicht bij. Maar het zijn lastige dagen wat eten betreft. Gewone werkdagen gaan meestal wel prima als ik na het avondeten maar niet snoep. Maar donderdag had ik hele dag cursus in een hotel incl muffins en lunch enzo, donderdag avond uit eten, gisteren een congres met lekkere broodjes, allerhande hapjes en borrel, vandaag dan met vriendinnen op stap en morgen dus het Paasontbijt en langs familie enzo.

Maar donderdag en vrijdag heb ik me goed doorheen geslagen. Vanmiddag ga ik wel gewoon meeborrelen hoor (maar ik drink nooit zo heel veel) en bij het uit eten gewoon niet te wild. Dat kan ik trouwens ook helemaal niet meer, als ik 's avonds te veel eet wordt ik 's nachts erg misselijk. Dus dat is ook een hele bruikbare motivatie om dat gewoon niet te doen .

Voor het paasontbijt heb ik zelf havermoutbanaan muffins gebakken, zonder toegevoegde suiker, dus die kan ik eten. En 1 croissantje heb ik mezelf ook beloofd

Fijn Paasweekend!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, waar zijn jullie? Toch niet bezweken onder bergen paaseitjes he?!



Hier gisteravond teveel gegeten, vanmorgen teveel gegeten hahaha, maar goed, het was leuk, gezellig en lekker, en nu weer terug in het gareel. Alhoewel we vanavond ook nog gezellig stokbroodjes met allerlei smeersel en een wijntje doen



Net Legs van week 10 gedaan! Beter te doen dan week 9! Dus er is hoop!
Sorry, het is tevens mijn verjaardag vandaag, dus het forum heb ik niet open gehad

Ik doe een strak jurkje aan op mijn gala, echt mooi. :-)

Ik heb nog steeds spierpijn

Goed bezig eefje! Een weekendje zondigen moet kunnen toch

Goed dat je vandaag ook nog een workout gedaan hebt! Doorzettingsvermogen!

Ik heb echt niet op mijn eten gelet. Gisteren naar het theater geweest en wezen eten en vandaag ook uitgebreid gegeten en gebak en zo..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Defyinggravity!



Vandaag HIIT gedaan: 5 min inlopen, 14 intervallen van 1 minuut (30:30), 3.5 min uitlopen. Binnen 25 min weer thuis

De laatste 2 keer heb ik wel last van mijn oude blessure tijdens het lopen helaas...maar na het lopen trekt het dan weer snel weg, daar waar het eerst juist in de uren/dagen erna veel erger werd.
Hiep Hiep Hoera! Gefeliciteerd Defyinggravity!



Leuk een gala!



@Eefje ja ik heb woensdagavond een LISS training gedaan en afgelopen zaterdag ook en vanmorgen ook! Ik doe als LISS op de loopband in de sportschool en dan 35-45 minuten (afhankelijk van hoe lang mijn man nodig heeft voor zijn work out haha) en dan bouw ik het steeds ietsje op. Deze week op een snelheid van 6,4 km per uur.



De laatste circuittraining van week 3 heb ik nog niet gedaan. Had ik gisteren kunnen doen maar ik heb besloten mezelf een dagje vrij te geven haha. Komende week rare week met veel extra werkdagen en 's avonds lukken mij die circuittrainingen niet zo heel goed. Maar goed volgende week lekker een weekje vrij. Dus mijn doel is om in elk geval eind volgende week gewoon netjes week 5 af te ronden. Dus deze week mengelmoes van week 3 en 4. De LISS trainingen gaan me wel goed af 3x in de week en dat is al heel wat!



Qua eten niet heel gek gedaan gelukkig, wel wat slechter dan normaal maar weinig familie verplichtingen dit keer dus dat scheelt een hoop ;)



Wel balen dat je nog wat last hebt van je blessure maar wel positief dat het ook snel weer wegtrekt!
Alle reacties Link kopieren
hoi!! Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar na wat te lezen op dit forum is mijn interesse wel gewekt! Waar vinden jullie dat programma.? is dit ergens te downloaden of... ?
Alle reacties Link kopieren
Bbg1 kun je met google vinden en downloaden. Je kunt ook op marktplaats kijken waar de boeken (1 en 2 en voedingsgids) voor een paar euro per set worden aangeboden.
Bedankt meiden, voel ik mij toch nog een beetje jarig zo

Iedereen was druk met Pasen e.d. dus ik heb het niet echt gevierd. Goed bezig eefje, HIIT lijkt mij wel ontzettend zwaar, maar wel snel klaar ;)

Ik probeer deze week ook weer wat meer op mijn eten te gaan letten. Over het algemeen lukt het aardig, zo lang ik niets te snoepen in huis haal...

Netjes aan het opbouwen die LISS Juniper, trots!

Ik heb trouwens twee van mijn drie tentamens gehaald en de laatste moet ik nog terug krijgen Ik vind het lastig om de workouts in te plannen. Ik doe ze meestal in de avond, want dan kan ik daarna gelijk douchen (heb hele gevoelige huid, dus douchen is niet zo fijn to say the least. Daarna vaak insmeren e.d. dus ik doe dat liever 's avonds dan voor college)

Welkom Selin
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan met je tentamens DG! Heb je de derde al terug?



Net resistance week 10 Arms. Geen enkele van de circuits haalde ik binnen de 7 minuten, niet eens de eerste
Alle reacties Link kopieren
Vandaag week 10 afgerond



Ik probeer mezelf een beetje op te peppen want heb een motivatiedipje . Het gaat zwaar de laatste week, moet me echt door de workouts heen sleeeeepen. Ik ben ook heel moe. Eten probeer ik netter te doen, en dat lukt wel maar kost me veel moeite. En dat betekent veel discipline en dat kost energie. En ik krijg steeds meer pijntjes: toch weer mijn heup van hardlopen, mijn stuitje is kapot van de vele buikspieroefeningen en mijn duimmuizen doen pijn van de vele oefeningen die je op je handen doet: opdrukken in allerlei variaties, burpees, snap jumps, mountain climbers en vooral ook de triceps dips.

Ik kon me niet weerhouden van het maken van progressfoto's (week 0 en week 6 eerder gedaan, dus wel 4 weken geleden). Netjes naast elkaar geplakt maar ik zie echt 0 verschil

Opgeven is niet echt een optie natuurlijk, in week 10, EENS moet het resultaat komen, maar erg motiverend is het allemaal niet hoor. Bah.



Hoe gaat het bij jullie? Ik hoop beter!!
Ik heb het derde tentamen net terug. Net niet gehaald, ik heb een 5, maar bij de herkansing komt het goed. Deze week ging niet heel goed wat betreft de circuittrainingen Ik was gewoon ontzettend moe en de motivatie was een beetje weg. Volgende week maar weer verder met week 3, dus ik ken het zeer zeker eefje!

Door blijven zetten eefje! Je zit al op week 10!! Binnenkort komt dan resultaat echt wel, de aanhouder wint!
Alle reacties Link kopieren
Hi Ladies!

Ik wil ook graag starten. Is er iemand die mij het boek kan sturen? Is ie er ook in het Nederlands?
Alle reacties Link kopieren
Iemand die wil helpen?
@Joosje als je me een pm stuurt met je e-mailadres kan ik je wel 2 pdf boeken sturen. Ik heb ze niet in het Nederlands, in het Engels



@Defyinggravity Goed van je 2 gehaalde tentamens en die andere komt dan ook wel goed!



@Eefje balen joh van je dip. Eigenlijk maak je mijn dip alleen maar erger hahaha. Want als jij na 10 weken geen resultaat ziet heb ik echt zoiets van nou dan stop ik er ook mee Heb je trouwens ook je maten opgenomen toen? Want ik had laatst na een aantal weken (niet 4 Kayla weken, maar sinds ik wat gezonder gedaan had) toch wel resultaat in centimeters dus dat zal bij jou ook zeker zo zijn. Voel je verschil qua kleding? Overigens zei een trainer op de sportschool dat je voordat je aan de buitenkant resultaat ziet er van binnen al ontzettend veel is veranderd! Kayla zegt eigenlijk toch ook dat je je met name moet focussen op hoe je je voelt? Hoe voel je je?



Een ander motiveren lukt me overigens beter dan mijzelf merk ik haha.



Gisteren ging ik winkelen en kon ik zowaar in een spijkerbroek maat 36 Daar was ik wel heel blij mee!



Maar verder ga ik toch stoppen met het programma. Ik loop met name tegen het probleem aan dat 6x sporten in de week + je hele eetpatroon omgooien gewoon veel te veel is voor mij. Het is een bekend probleem voor mij dat het alles of niets is. Ik ben zelf ook nog in therapie en daar komt dit ook aan bod. Een opdracht die ik kreeg is dat ik niet mag focussen op het hoogst haalbare maar dat ik in veeeeeeeeeeeeeeeeel kleinere stapjes moet gaan denken.



Ik vind dat wel heel moeilijk want ik denk dan ja maar als ik zulke kleine stappen neem ben ik jaren bezig. Maar goed toen was de conclusie van de therapeute als jij steeds als doel het hoogst haalbare stelt en je geeft steeds op zet je eigenlijk helemaal geen stappen. Dat was wel een eye opener.



Dus ik ga even nadenken in welke vorm ik dit ga gieten. Ik vond de trainingen namelijk wel heel nuttig. Voor nu is mijn doel in elk geval die maat 36 te behouden.



Ik zou wel graag mee willen schrijven nog als het mag. Al is het maar om jullie te volgen en aan te moedigen, ook al zal mijn 12 weken plan dan misschien een 104 weken plan worden haha
Alle reacties Link kopieren
Jammer Juniper! Maar begrijpelijk hoor, het is een hele ommezwaai die je moet maken om het hele programma te volgen. Dit zijn geen kleine stapjes, alhoewel je het wel kleiner kunt maken. Bv je eigen eetplan trekken en LISS zien als je dagelijkse half uurtje (fietsen naar het werk? Ommetje in de lunchpauze?). De drie workouts zijn wel vrij standaard natuurlijk, alhoewel je er ook minder per week kan doen. In ieder geval heel veel succes met in welke vorm je het dan ook gaat gieten! Uiteraard ben je van harte welkom hier!



Bij mij gaat het momenteel met hangen en wurgen. De circuits 3x per week houd ik vol, maar ik ben zo vreselijk moe. LISS heb ik een beetje losgelaten aangezien in toch 4x per week naar mijn werk fiets en terug, 2x20min. HIT doe ik 1x per week nu ipv 2x, en 10 min intervallen ipv 14 min. Anders speelt mij blessure teveel op, en kan ik het helemaal niet meer doen. En ook bij de circuits geeft ik mezelf iets meer vrijheid in de zin van: ik moet ze voltooien, maar als het wat langer duurt dan 7 min dan is dat maar zo. Als ik deze aanpassingen nu niet maak, dan stop ik er helemaal mee ben ik bang.

Eten gaat echt vreselijk, ik heb een vreetbui die al anderhalve week duurt....ook daar probeer ik weer kleine stapjes terug het juiste pad op te nemen.
Ha Eefje,



Ja ik ga er ook kleinere stappen van maken inderdaad! Qua eten is het al wel veel beter dus ik vertrouw er wel op dat het goed komt, maar misschien iets langer onderweg



Zaterdag naar de sportschool gegaan en daar heb ik een combi van circuit en LISS gedaan.



Groot gelijk dat jij het wat aangepast hebt. Het gaat toch ook om een vorm wat je goed vol kan blijven houden ook. En als jij al zoveel fietst is dat toch al heel erg goed! En ook verstandig om te zorgen dat je blessure niet erger gaat worden!



Sterkte met je eetbui. Herkenbaar, maar gelukkig komt er meestal ook weer een einde aan
Sorry guys, dit forum is er echt even bij ingeschoten. Ik had afgelopen week vakantie en ben echt even ingestort. Ziek etc.

Nu dus rustig opbouwen met LISS en daarna weer de circuittrainigen erbij.

@Eefje, de aanhouder wint Goed dat je naar je lichaam luistert en je eigen grenzen aangeeft. Het gaat er immers om wat jij het beste vol kan houden
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie opbeurende woorden!



Voel jij je inmiddels weer wat beter Defyinggrafity? Langzaam opbouwen maar weer, niks overhaasten.
Alle reacties Link kopieren
Nog 1 workout en de 12 weken zitten erop! Vanavond vond ik echt weer niet om doorheen te komen. Maar het wil gewoon niet zo lekker de laatste tijd, ligt aan mij. Eten wel weer beter onder controle. En de workout zit er ook weer op
Alle reacties Link kopieren
Go Eefje, go Eefje!!

Merk je al veel verschil, bijvoorbeeld als je naar foto's kijkt?



Hier voel ik me inmiddels beter, maar opbouwen gaat weer heel langzaam. Wil ook niks overhaasten inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
hello!



Ik ben al een tijdje kayla aan het overwegen, maar ik twijfel enorm door huidige blessures die ik heb (rug/enkel).

Fysio geeft aan dat ik weer kan opbouwen, maar is kayla's programma daar een goede voor of denken jullie dat dat nog een stap te ver is?

en daarbij, zou ik van iemand de boeken mogen inzien?



Groetjes,
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
@ shine_bright: ik weet niet zeker op kayla itsines een goed idee is voor opbouwen, het is best heftig. Je zou het gemodificeerd kunnen doen, minder workouts/week, of minder circuits/herhalingen per keer, lichte gewichten. Het is nogal veel springen, dus ik weet niet of dat goed voor jou is. Ik zou sowieso met de pre-BBG beginnen dan (die heb ik overigens niet, staat niet in het boek wat ik heb, maar bestaat wel. Is wat rustiger inkomen).

Boek 1 kun je gemakkelijk vinden via Google en downloaden.



Ik heb gisteren de 12 weken volbracht!!

Zonder ook maar 1 circuittraining over te slaan, zelfs niet tijdens mijn vakantie of als ik eigenlijk te moe was (of dat nou zo verstandig is, is een tweede...). Ik moet zorgen dat ik er even bij stil sta, want het is best een prestatie vind ik. Ik ben altijd zo van: ok, klaar, what's next, en dan vergeet ik het ook weer, terwijl ik er 12 weken hard voor gewerkt heb.

Qua progressie weet ik niet zo goed of ik heel veel zie. Ik heb vandaag nog eens foto's gemaakt en daar zag mijn buik er wel beter uit, maar dat was op een andere locatie dan eerder, dus kan ook de lichtval zijn. Mijn benen waren al gespierd, dat zijn ze nu nog meer. Rugfoto's heb ik ook herhaald, en het lijkt wel of ik ietsje meer taille heb gekregen.



Het plan is om door te gaan met BBG2. Ik ga wel binnenkort 3 weken op vakantie. Vorige keer (10 dagen) kon ik het goed combineren omdat we toen een huisje hadden, met verscholen tuin. Ik weet nog niet waar we nu heen gaan, maar ik heb geen zin om het open en bloot in de hoteltuin te gaan staan doen, en lekker springen in de hotelkamer is misschien ook niet zo sociaal.

Maar voorlopig ben ik nog ong 5 weken hier, dus ga ik weer aan de slag. Komende week wel heel veel avonddingen, waardoor ik nog niet weet hoe ik de workouts moet inplannen, maar ik zie wel.



@Defying grafity, hoe doe jij de circuits nu? Hoe ver ben je?



@Juniper, hoe pak jij het aan? Doe je nog iets aan Kayla, of ben je toch helemaal gestopt?
Ik leef nog! Sorry voor mijn inactiviteit, het is gewoon zo hectisch momenteel. Ik kijk echt uit naar de vakantie!

Ik ben zo trots op je eefje! De aanhouder wint!

Misschien 's ochtends de workouts doen of gelijk na school/werk? (Weet niet of je studeert of werkt )

Ik ben gisteren weer opnieuw begonnen. Ik probeer het springen steeds over te slaan (want ik woon in een studentenflat en ik voel me in de sportschool echt heel oncomfortabel). Daarnaast probeer ik dingen aan te passen op mijn kunnen (Ik heb naast dat ik ziek ben geweest wat andere beperkingen, waardoor bijvoorbeeld opdrukken hem niet gaat worden). Slow but steady, slow but steady ;)



Juniper, hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Dank je, springen mag ik idd nog niet, maar dan doe ik gewoon wat ik wél mag.quote:eefje677 schreef op 06 mei 2017 @ 12:29:

@ shine_bright: ik weet niet zeker op kayla itsines een goed idee is voor opbouwen, het is best heftig. Je zou het gemodificeerd kunnen doen, minder workouts/week, of minder circuits/herhalingen per keer, lichte gewichten. Het is nogal veel springen, dus ik weet niet of dat goed voor jou is. Ik zou sowieso met de pre-BBG beginnen dan (die heb ik overigens niet, staat niet in het boek wat ik heb, maar bestaat wel. Is wat rustiger inkomen).

Boek 1 kun je gemakkelijk vinden via Google en ?
You're a diamond dear, they can't break you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven