Entertainment alle pijlers

Netflix deel 3

06-04-2017 18:24 3704 berichten
Een derde topic voor de aanraders en de afraders.



NIET spoileren (daar is een ander topic voor).









Hier is deel 1 terug te lezen: Netflix series

Hier is deel 2 terug te lezen: Netflix deel 2
quote:Eleonora-1 schreef op 16 april 2017 @ 22:46:

Mij pakt het maar niet.

Wat doe ik fout?



Ik vind 13 reasons why ook niets



Breaking bad is wel leuk!
quote:MoirenPhae schreef op 17 april 2017 @ 00:52:

[...]



Nou. Genoten.



Toen ik het afzette.



Was een grapje. Ik weet nav eerdere posts dat ze niet zo van Dexter is.

Ik kwam er ook niet door
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 00:56:

[...]



Ik vind 13 reasons why ook niets



Breaking bad is wel leuk!



Ik vond het ook helemaal niks.

Traag, niet best geacteerd en bovenal erg saai.

Het onderwerp mag dan enigszins vernieuwend zijn, anders was het het zoveelste highschool drama. En dat genre trek ik dus niet
quote:MoirenPhae schreef op 16 april 2017 @ 23:05:

[...]



Dan raad ik je Breaking Bad maar aan. Kan niet anders dan dat je dat nu wel leuk vindt.



Daar heb ik al eens een seizoenetje of twee van gekeken ja.....

Toen had ik het wel gezien.

Mijn spaningsboog is blijkbaar nogal kort.
quote:Knuffelheks schreef op 17 april 2017 @ 00:51:

[...]



Of Dexter, schijnt erg goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iemand Peaky Blinders gekeken? Ik was in tranen, keek de volgende dag nog even terug en moest weer huilen
Alle reacties Link kopieren
London Spy! Kan niet stoppen met kijken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Peaky Blinders ook gezien ja.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 16 april 2017 @ 23:20:

Ik ben ook weer zoekende.

ChesapeakShores vond ik veel te Amerikaans. Al die supermooie mensen. Hou ik niet zo van.Ik ben na 1 afl afgehaakt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Is Fargo al genoemd?

Beste maffe serie die ik ooit heb gezien met super spannende momenten, je moet er eerst in komen maar dat is met de meeste series het geval

Vooral seizoen 2 is geweldig waarin een geweldadige Duitse maffiafamilie de regio onveilig maakt met o.a. hun psychopathische Indiaanse adoptie zoon die naar de naam Hanzee ( Hansie ) luistert.
Supermooie mensen in Chesapeake Shores? Ja, ze zijn mooi, maar eveneens juist heel "normaal". Vind het juist een heel leuke serie met "doorsnee" gezin/mensen. Buiten het feit dat het een hecht gezin is ondanks enkele strubbelingen wat dan niet zondermeer doorsnee is. Ikzelf ben niet bekend met hecht gezin, vandaar.



Ik lees vaak dezelfde series die worden getipt. Die ik dan weer niet erg aantrekkelijk vind qua beschrijving. En op ImDb scoort die dan ook niet echt wauw, en dan start ik er niet mee.



Hoe doen jullie dat? Checken jullie hoe een serie of film scoort bij anderen?

De beoordeling op Netflix zelf zegt helemaal niets naar mijn mening. Hoe werkt die eigenlijk? Neemt die een gemiddelde van alle beoordelingen? Lijkt alsof die nergens op gebaseerd is en eerder lukraak iets aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 17 april 2017 @ 11:37:

[...]





Ik vond het ook helemaal niks.

Traag, niet best geacteerd en bovenal erg saai.

Het onderwerp mag dan enigszins vernieuwend zijn, anders was het het zoveelste highschool drama. En dat genre trek ik dus niet Oei, daar gaat mijn Netflix middag. Wat moet ik nou doen?
quote:Ikhierhuh schreef op 17 april 2017 @ 16:59:

[...]



Oei, daar gaat mijn Netflix middag. Wat moet ik nou doen? Kijken natuurlijk, velen zijn je voorgegaan en vonden het een keigoede serie!
Gewoon 13 reasons why een kans geven, Ikhierhuh. Highschooldrama's zijn ook niet mijn ding maar 13 reasons why vond ik prima om te kijken zelfs een beetje duister en dat voor een producente wat een voormalig Disney Channel sterretje is geweest.
quote:Troeteltje schreef op 17 april 2017 @ 16:52:

Hoe doen jullie dat? Checken jullie hoe een serie of film scoort bij anderen?

De beoordeling op Netflix zelf zegt helemaal niets naar mijn mening. Hoe werkt die eigenlijk? Neemt die een gemiddelde van alle beoordelingen? Lijkt alsof die nergens op gebaseerd is en eerder lukraak iets aangeeft.

Ik kijk veel op IMDB.

De normering op Netflix is geloof ik wat zij denken dat jij van de serie/film/docu gaat vinden.



Hier lees ik vaak tips, omdat ik niet echt het aanbod van Netflix bijhoud.



En soms kom ik op een verrassing, zoals vannacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 17 april 2017 @ 16:52:

Supermooie mensen in Chesapeake Shores? Ja, ze zijn mooi, maar eveneens juist heel "normaal". Vind het juist een heel leuke serie met "doorsnee" gezin/mensen. Buiten het feit dat het een hecht gezin is ondanks enkele strubbelingen wat dan niet zondermeer doorsnee is. Ikzelf ben niet bekend met hecht gezin, vandaar.



Ik lees vaak dezelfde series die worden getipt. Die ik dan weer niet erg aantrekkelijk vind qua beschrijving. En op ImDb scoort die dan ook niet echt wauw, en dan start ik er niet mee.



Hoe doen jullie dat? Checken jullie hoe een serie of film scoort bij anderen?

De beoordeling op Netflix zelf zegt helemaal niets naar mijn mening. Hoe werkt die eigenlijk? Neemt die een gemiddelde van alle beoordelingen? Lijkt alsof die nergens op gebaseerd is en eerder lukraak iets aangeeft.



Met films kijk ik naar wie er in speelt en ook een beetje naar het punt op imdb. Onder een 5,5 kijk ik sowieso niet. Maar een hoog punt of goede bekende acteurs wil ook niet altijd zeggen of het een leuke film is.

Bij series kijk ik een aflevering en dan kijk ik of het me bevalt. Het moet me meteen pakken, geen zin om eerst 3/4 afleveringen te moeten kijken voor het leuk is.
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 16:38:

[...]



Ik ben na 1 afl afgehaakt.Ik heb er 5 aangehad en geen een gezien. Dus geen idee wat het is
Ok, duidelijk. Ja, ik lees beschrijvingen ook en die blijken soms zo onbeholpen weergegeven te zijn dat het lijkt alsof ze een serie of film juist willen tegenwerken. Hahaha.



Ik kijk vaak de eerste minuten en weet dan al of ik iets een kans geef.



Gisteren Frankenstein begonnen, nieuwe releaselijst stond ie tussen......tja......dat was hem toch echt niet voor me. Dus weer afgezet na een minuut of 10.



Zo is mijn lijst met recente keken immens, terwijl er weinig echt af gekeken is. En dat ergert me dan wel een beetje aan mezelf eigenlijk.
Ik kijk trailers. Weet gauw genoeg wat me wel of niet aanspreekt.



In het geval van 13 vond ik de trailer aardig, maar na 10 minuten van aflevering 1 wist ik al dat ik alles in de trailer al had gezien.

Kan me dan verder weinig schelen wat IMDb zegt, of hoe lyrisch andere mensen er over zijn.



Overigens wel tot aflevering 5 gekeken, omdat ik graag had gewild dat mijn eerste oordeel fout was, maar ik vond het gewoon behoorlijk waardeloos uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 15 april 2017 @ 10:32:

[...]





Ah oké. Heb net S6E2 gekeken dus ik ga het meemaken .... tot nog toe vind ik het wel weer een ijzersterke seizoensopening moet ik zeggen.jaa dat was het zeker maar nu heb ik zoiets van... why?? en here we go again
Relax we're all crazy, it's not a competition
quote:Troeteltje schreef op 17 april 2017 @ 17:21:

Ok, duidelijk. Ja, ik lees beschrijvingen ook en die blijken soms zo onbeholpen weergegeven te zijn dat het lijkt alsof ze een serie of film juist willen tegenwerken. Hahaha.



Ik kijk vaak de eerste minuten en weet dan al of ik iets een kans geef.



Gisteren Frankenstein begonnen, nieuwe releaselijst stond ie tussen......tja......dat was hem toch echt niet voor me. Dus weer afgezet na een minuut of 10.



Zo is mijn lijst met recente keken immens, terwijl er weinig echt af gekeken is. En dat ergert me dan wel een beetje aan mezelf eigenlijk.



Het zou handig zijn als je dat kan wissen inderdaad. Mijn lijst is ook een beetje vervuild.



Sowieso kan de interface beter.

Ik mis via de tv aanvullende informatie en trailers. Zelfs iets simpels als een genre of de taal geven ze niet goed aan.

Op de laptop is dat veel duidelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 16 april 2017 @ 22:26:

Wat vinden jullie van 13 reasons why? Ik vind hem lekker wegkijken tot nu toe.Wel aardig tot afl. 5. Daarna wordt het veel van hetzelfde en langdradig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vrij aardig, maar zeker niet heel goed. 13 reasons why.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 17 april 2017 @ 16:36:

London Spy! Kan niet stoppen met kijken.

Dat kijk ik ook! Ik ben heel benieuwd! Morgen kijk ik het af.

Dit weekend seizoen 1 &2 van broadchurch gezien en ben begonnen aan 3, maar die download ik. Heerlijke serie, spannend en kijkt lekker weg.



Van nieuwe series kijk ik meestal ook een trailer, google het plot en bedenk of ik er iets aan vind (ik vind de beknopte samenvattingen van netflix vaak weinigzeggend) of ik probeer een aflevering. In de eerste tien minuten is meestal wel duidelijk of het iets is. Ik heb de eerste aflevering van Kingdon of heaven bekeken, maar het pakt me niet. Ik hoorde er veel goede verhalen over, en twijfel of ik het niet nog een kans moet geven. Wordt het beter?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 17 april 2017 @ 18:21:

[...]

Sowieso kan de interface beter.

Ik mis via de tv aanvullende informatie en trailers. Zelfs iets simpels als een genre of de taal geven ze niet goed aan.

Op de laptop is dat veel duidelijker.Er staan vaak wel trailers, helemaal onderaan bij afleveringen, maar dat is niet echt een handige plaats. Het is sneller om te googlen op de trailer
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven