Lijf & Lijn alle pijlers

ingegroeide haartjes

07-06-2007 21:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er werd hier ooit gesproken over een recept met paracetamol dacht ik, of aspirine om ingegroeide haren te voorkomen na het epileren.

Je zou het ook ergens kant en klaar kunnen bestellen.

Wie weet waar ik het over heb en heeft een recept of een adres waar ik dit kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Wat je kant en klaar kunt kopen tegen ingegroeide haartjes heet tendskin en is te bestellen op www.tendskin.nl
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je googled met "homemade tendskin"krijg je inderdaad recepten, maar de samenstelling van de Amerikaanse aspirine is anders dan die van de Nederlandse. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar het Nederlandse recept. Het heeft ooit hier op het forum gestaan.....
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Ik heb die tendskin besteld. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ingegroeide haartjes voorkom je door te scrubben. Ik weet niet of je harst of scheert? Met harsen kun je het beste na 24 uur voor het eerste scrubben en om de paar dagen herhalen en met scheren zal het wel ongeveer hetzelfde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik epilieer. En ik scrub dat het een lieve lust is, maar evengoed, bultjes, ontstekinkjes, ingegroeide haren. Dus vandaar. Smeer die tendskin er nu 2 dagen op en het ziet er nu al een stuk beter uit, dus ik heb vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook sinds een dag tendskin gebruikt maar heb nog steeds jeuk, rode bultjes en mn ingegroeide haren zitten er nog steeds. Maar heeft waarschijnlijk tijd nodig...  Gaan trouwens de bestaande ingegroeide haren er wel mee weg, of is het alleen maar ter voorkoming van?



Maar nu wil ik ook zelf proberen het te maken, vraag me af ik las het recept maar snap niet zo goed wat er allemaal in moet evengoed.. nu heb ik 70% alcohol gemengd met 10 aspiriines.. is dat ook goed genoeg? En kan ik niet evt. tea tree olie erbij in doen??



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste huiden doe je er helemaal niks aan, al scrub je je wezenloos en hydrateer je met een bodylotion. Uittrekken blijft ingegroeide haren geven en op sommige erg gevoelige plekken irritatie. Een ander ontharingssysteem kiezen dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Sinds Tendskin heb ik vééél minder last van ingegroeide haartjes, echt voorkomen doe je het niet, maar het ziet er heel rustig uit.

Ik gebruik dus tendskin in combinatie met jojoba-olie die mijn huid heel rustig maakt (niet tegelijkertijd, maar afwisselend). Ik epileer en ik scheer....ik heb donker haar, een lichte huid en mijn haar groeit enorm snel...strandvakanties: iedere dag scheren!! En de combi tendskin en jojoba-olie werkt voor mij het best (en ik ben echt radeloos geweest hoor, het zag er niet uit)...





Bij een beginnend puistje in mijn gezicht dep ik er ook (met een wattenschijfje) een beetje tendskin op.

En jojobaolie gebruik ik voor mijn hele lijf en als nachtcréme (sindsdien zelden nog een pukkeltje te bekennen...by the way, ik heb een vochtarme huid, lijkt mij niet handig om olie op je gezicht te smeren bij een vette huid!



Succes ermee!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het idee dat die tendskin echt wel werkt. het ziet er een stuk rustiger uit en geen bultjes meer. Gebruik het nog te kort denk ik, om er echt goed over te kunnen oordelen, maar ik ben erg hoopvol gestemd.
Alle reacties Link kopieren
Bedoelen jullie met ingegroeide haartjes van die rode bultjes op bijvoorbeeld je kuiten? Zo'n sinaasappelhuidje zeg maar, met van die rode puntjes? Heb dat al járen, zou Tendskin het middel zijn om daar van af te komen??! Heb een lichte huid, dus je ziet elk puntje en bultje.....

Is Tendskin ook in de winkel te koop of alleen via internet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven