Wat aan Koreaanse vriendin laten zien in Nederland?

20-03-2017 10:15 62 berichten
Binnenkort (begin mei) komt een Zuid-Koreaanse vriendin voor een weekje naar Nederland. Ze heeft al een reis naar Parijs en plakt dit er aan, voornamelijk om mij en een andere vriendin te zien.



Nu ben ik natuurlijk een Nederlander en is alles in Nederland "normaal". Wat zijn leuke dingen om te doen in Nederland voor iemand van een andere cultuur?



Ze blijft slapen bij mij of die andere vriendin in het zuiden (Maastricht). Daar kunnen we ook wel een dag vertoeven (shoppen, cultuur etc.). Valkenburg lijkt ons ook wel leuk voor een middag. Maar we willen natuurlijk niet de hele week in het zuiden blijven. We gaan sowieso een dag naar Keukenhof (wil ze zelf) en de laatste twee dagen zijn we rond Amsterdam (hotel). Amsterdam heeft ze al deels gezien, twee jaar geleden nam ze een lange lay-over.



O ja, we hebben niet een super ruim budget!



Wie heeft er goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Keulen ?

Kinderdijk ?

Neeltje Jans ?

Stormvloedkering ?

Safaripark Beekse Bergen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wat ik overigens zelf altijd tof vind als ik met een 'local' zijn stad of land bekijk, zijn juist de dingen die de gewone inwoners doen. Dingen zoals optredens van kleine onbekende maar goede bandjes, verborgen toffe café's die je zelf nooit zou vinden (bijvoorbeeld met een leuke tuin of iets op het dak), kleine festivalletjes (muziek, eten, vlooienmarkten) waar je maar net van moet weten (en die je als buitenlander meestal mist), en gewone markten, picknicken in een park, en mooie uitzichtpunten (dakterrassen, torens).

En verhalen te horen over hoe een buurt veranderd is, en over belangrijke gebeurtenissen in het verleden op die plek.



En in mijn geval ook fototentoonstellingen omdat ik daar persoonlijk enorm van hou. Misschien heeft jullie vriendin ook wel zo een soort specifieke interesse in iets wat niet perse een toeristisch highlight is maar wel leuk voor haar om te bezoeken.



Nog een voorbeeldje, vroeger zat er zo'n kelderrestaurant in Maastricht, waar je kaas en wijn kon proeven. Onder de grond, oppassen voor je hoofd. Vond ik als westerling hartstikke tof. Die bestaat niet meer, maar vast wel iets wat erop lijkt en wat ze niet zomaar overal hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 20 maart 2017 @ 12:48:

Wat ik overigens zelf altijd tof vind als ik met een 'local' zijn stad of land bekijk, zijn juist de dingen die de gewone inwoners doen. Dingen zoals optredens van kleine onbekende maar goede bandjes, verborgen toffe café's die je zelf nooit zou vinden (bijvoorbeeld met een leuke tuin of iets op het dak), kleine festivalletjes (muziek, eten, vlooienmarkten) waar je maar net van moet weten (en die je als buitenlander meestal mist), en gewone markten, picknicken in een park, en mooie uitzichtpunten (dakterrassen, torens).

En verhalen te horen over hoe een buurt veranderd is, en over belangrijke gebeurtenissen in het verleden op die plek.



En in mijn geval ook fototentoonstellingen omdat ik daar persoonlijk enorm van hou. Misschien heeft jullie vriendin ook wel zo een soort specifieke interesse in iets wat niet perse een toeristisch highlight is maar wel leuk voor haar om te bezoeken.



Nog een voorbeeldje, vroeger zat er zo'n kelderrestaurant in Maastricht, waar je kaas en wijn kon proeven. Onder de grond, oppassen voor je hoofd. Vond ik als westerling hartstikke tof. Die bestaat niet meer, maar vast wel iets wat erop lijkt en wat ze niet zomaar overal hebben.Die boekwinkel in een kerk in Maastricht, is die er nog? Vond ik zelf prachtig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 20 maart 2017 @ 13:10:

[...]





Die boekwinkel in een kerk in Maastricht, is die er nog? Vond ik zelf prachtig om te zien.Yes die is er nog, de Dominicanenkerk
Maastricht kennen we door en door, de boekhandel is inderdaad heel mooi! Ze vindt fotografie leuk, maar meer richting zelf maken en niet per se tentoonstellingen. Ik heb al een hoop tips, nu moet ik nog een keuze maken ook.



Het openluchtmuseum vindt ze in ieder geval leuk!
Wat leuk. Ik had een Koreaanse ex en zij vond het volgende leuk:



Van Goghmuseum

Escher museum in Den Haag

Kasteel De Haar bij Utrecht

Delft en Maastricht

Lekker Indonesisch eten (bv bij Blauw in Utrecht of A'dam)



Keukenhof heb ik ondanks stevig aandringen van haar kant altijd geweigerd.



Maar het leukst vond ze volgens mij door de stad slenteren en lekkere biertjes drinken in kroegen. En lokale dingen doen zoals een voetbalwedstrijd kijken met NL vrienden en zo.
Dit vond een buitenlandse vriendin van mij leuk:

- Keukenhof (vond ik zelf vrij saai )

- Kinderboerderij (ze kende het hele concept niet en vond het erg leuk om een schaap enzo te aaien)

- Gewoon wandelen door Amsterdam.



En wellicht naar een pannenkoeken huis? Schijnt ook typisch Nederlands te zijn.



Heb ook wel eens op Schiphol een reisgids voor Nederland bekeken en daar stonden soms echt dingen in waarvan ik dacht van goh is dat echt zo speciaal of leuk als toerist?
Alle reacties Link kopieren
Kinderdijk, Kroller-Muller/Van Gogh/Rijks museum, Madurodam ,Kustplaats aan de Noordzee (Scheveningen of zo) om de zon in de zee te zien zakken, ipv opkomen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 maart 2017 @ 10:55:

Dank voor de tips! Koreanen (vriendin ook) houden over het algemeen van lekker/mooi opgemaakt/apart eten. Iemand tips voor betaalbare tentjes?Aziatisch? In Amsterdam en Rotterdam te kust en te keur.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 maart 2017 @ 15:10:

Maastricht kennen we door en door, de boekhandel is inderdaad heel mooi! Ze vindt fotografie leuk, maar meer richting zelf maken en niet per se tentoonstellingen. Ik heb al een hoop tips, nu moet ik nog een keuze maken ook.



Het openluchtmuseum vindt ze in ieder geval leuk!En als je daar toch in de buurt bent. Paleis het Loo en Kröller Müller doen het ook erg goed bij bezoekers uit Azië.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Er is op dit moment een fototentoonstelling in het museum aan het Vrijthof (van Taschen).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 20 maart 2017 @ 10:59:

[...]





Aken is inderdaad makkelijk te bereiken, maar ze komt wel net uit Parijs waar ook genoeg grote kerken etc. zijn. Die hadden we eigenlijk alweer van de lijst geschrapt. Wel leuk als ze ook even naar Duitsland wil.

Het is anders wel een bijzondere kathedraal. Aken is sowieso een mooie stad.



In Amsterdam zou ik het Rijksmuseum aanraden, de 9 straatjes, de grachtengordel, het Begijnhofje (of andere hofjes), het Amsterdam Museum en als je een biertje wil zou ik brouwerij De Prael en Brouwerij 't IJ aanbevelen. De laatste is overigens maar open tot 20:00u. Anders kun je nog naar de Nieuwmarkt : de Waag is mooi om te zien en bij de Bekeerde Suster serveren ze ook zelfgebrouwen bier en lekker eten. Als het goed weer is, is waterfietsen over de grachten ook erg leuk: Mokum is op zijn mooist vanaf het water. Anders misschien een rondvaart?

Voor een mooi uitzicht kun je naar de SkyLounge (vlakbij CS). Als je van appeltaart houdt: Winkel op de Noordermarkt serveert de beste appeltaart van Amsterdam. De Noordermarkt is sowieso leuk qua terrasjes.



EYE kan misschien ook leuk zijn, of de Westergasfabriek.



Eventueel kun je nog naar het concertgebouw of Muziekgebouw aan 't IJ. Of Paradiso.



Qua eettentjes: het Amstel hotel heeft fantastisch eten , maar is duur, evenals het Okura hotel. Ik zou gaan voor een leuk eetcafé als Brasserie Blazer of Tuin 10. Of biefstuk eten bij Loetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven