Het grote rijlessen/examen babbel topic

15-04-2017 18:09 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lessers,



Al een aantal maanden zit ik op Viva en andere forums wat mee te lezen over rijlessen en alles wat er bij komt. Ook hier een superleuk stuk doorgelezen met o.a Bittermoon. Na alles door te hebben gelezen en mee te hebben geleefd voelde het bijna alsof ik die meiden goed kende! hahaha



Nu viel het mij op dat iedereen toch wel erg veel steun had aan elkaar. Aangezien mijn hele omgeving gek van mij aan het worden is...(Ik kan alleen nog maar zinnen maken met het woord "rijbewijs'erin) dacht ik dat het misschien wel leuk was een centraal topic te openen waar iedereen zijn/haar ei in kwijt kan! Ook als je hem allang op zak hebt maar je ervaring wilt delen ben je welkom ;)



Ik zal aftrappen : Op mijn 19de wat lesjes gehad en mijn theorie toen in 2 x gehaald. Door mijn studie toendestijds niet vaak genoeg kunnen rijden met als gevolg dat mijn theorie verlopen was en ik geen zin meer erin had.

Nu ben ik sinds Februari weer aan het lessen! En heb op 14 maart mijn theorie in 1 keer gehaald :D

Oeffff bloed zweet en tranen, een maand lang elke avond een uur zitten blokken ervoor.

Super trots uit de zaal komen lopen en er dan achter komen dat bijna iedereen een cursus had gedaan vlak voor het examen waar ze de antwoorden kregen?????? huh..pardon? maar goed.... hij is dus binnen.



Nu moet ik in Mei dus de afrijden en voor mijn gevoel er he-le-maal niet klaar voor :(!!

Als ik aan mijn rijexamen denk schiet mijn hartslag al omhoog. Bij mijn theorie examen was ik ZO zenuwachtig dat je mijn shirt mee zag bewegen door het bonzen van mijn hart....dacht even dat hij er mee zou stoppen hahaha.



Hoe gaat het bij jullie? Hoever ben je al?... Heb je er vertrouwen in of juist niet?
Rust roest
quote:Zahraha schreef op 16 april 2017 @ 15:15:

ik wil ook wel meeschrijven. jaren geleden begonnen, theorie gehaald, theorie verlopen, gezakt voor theorieexamen nieuwe stijl en toen gestopt na een les of 20. Nu ben ik 28 en heb voor mijn werk een rijbewijs nodig dus ik begin deze week weer met rijden. Mijn rijschool doet trouwens aan termijnbetaling waardoor het me 100 euro pm kost ipv in 1 klap 2000 euro. Dat scheelt echt een hoop!



Ik begin met rijles in een simulator. Iemand al ervaring mee?Vind ik ook weer niet echt fijn. Heb je dalijk je rijbewijs met de nodige kosten (aanschaf auto, benzinekosten, verzekering, wegenbelasting, etc) en dan ook nog een schuld bij de rijschool. Tenzij je een leuk salaris hebt of via je je wg in een bedrijfsauto kan rijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 16 april 2017 @ 15:22:

[...]





Vind ik ook weer niet echt fijn. Heb je dalijk je rijbewijs met de nodige kosten (aanschaf auto, benzinekosten, verzekering, wegenbelasting, etc) en dan ook nog een schuld bij de rijschool. Tenzij je een leuk salaris hebt of via je je wg in een bedrijfsauto kan rijden.'Wij' hebben al een auto!
quote:Zahraha schreef op 16 april 2017 @ 15:29:

[...]





'Wij' hebben al een auto!Dat scheelt. Maar je zal toch ooit eens je eigen no claim moeten opbouwen. Als je ooit eens een eigen auto wilt. Dat is de eerste jaren echt hoog. Maar dan ben je ws al weer van je schuld bij de autorijschool af
https://www.theorieexamen ... amen-oefenen-gratis/auto#



Handig voor degenen die nog theorie moeten oefenen.
Alle reacties Link kopieren
www.theorieleren.nu



Vind ik ook een enorm handig website!



Er staan heel veel gratis vragen en je ziet meteen het antwoord en waarom het antwoord goed is.
quote:OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 11:13:

[...]



Lijkt me een goed plan. Mijn dochter is gezakt door de slechte vraagstellingen in het theorie-examen. Ze heeft toen een turbocursus gevolgd en was toen wel geslaagd, maar een groot deel van haar klasje die dag niet. Waarschijnlijk toch weer doordat de vragen onduidelijk zijn.







Ja, natuurlijk. Duizenden mensen die per jaar hun rijbewijs halen en als jouw dochter zakt ligt het aan de vragen. Genoeg mensen die een paar keer zakken en het dan nog halen omdat ze het dan pas goed genoeg kennen op de manier waarop het moet. Heb jij echt met iedereen problemen gezien je andere topic?



Verder...



Grappig, TO, ik schreef ooit onder een andere nick met Bittermoon in het rijlessentopic Veel succes, het was inderdaad een leuke topicreeks destijds. Zet hem op allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met theorie momenteel en die oefen examens gaan zo belabberd. Vooral gevaarherkenning is dramatisch. Waar je moet remmen, laat ik het gas los, en waar je het gas los moet laten rem ik. Over 3 weken mijn eerste proefles. Dus ja, de kriebels zijn er al wel! Leuk zo'n topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sportyspyz schreef op 15 april 2017 @ 22:47:

Klopt, ze gaan de 6 seconden tijdbalk naast je vraag annuleren zodat je meer tijd hebt om vragen ze beantwoorden en je mag aan het einde nog bepaalde vragen wijzigen. MAAR bij het onderdeel gevarenherkenning blijft de tijdbalk staan en daar maken de meeste mensen fouten in.



Ja Rouge, je kan zo een cursusje meepakken maar ik hoorde ook dat CBR het flink zat is dat het zo gaat momenteel. Nu leren ze je (de cursusaanbieders) op een industrieterrein in een bunker met zon 50man per klas de antwoorden aan.

Niet echt DE antwoorden maar bepaalde truukjes en foefjes zoals: "Als er in een cbr vraag staat -MAG DIT?- dan is het antwoord altijd..Nee.



Dat soort dingen dus, maar of je er nu echt wijzer van word? Dus het CBR is van plan alle vragen zsm anders te formuleren om dus dat soort praktijken te dwarsbomen.



Maar is toch al, je kan nu je vragen maken zonder, dus langer nadenken.



nounou in een bunker zeker bij die mafkees van altijdgeslaagd.nl , heb vorig jaar een avondcursus van 4 dagen gedaan in een klein groepje en werd het examen behandeld en vragen gemaakt regels uitgelegd en wat ezelsburgertjes kon het door omstandigheden niet afmaken maar denk dat dat het beste is. want ik begon het eindelijk een beetje te snappen.



bah CBR moet niet zeiken, vooral in Amsterdam werken ze heel erg tegen, ze doen het express alles zo moeilijk maken zodat ze meer geld kunnen verdienen, heb wel is verhalen gehoord van instructeurs die je express laten zaken ook al deed je alles keurig volgens het boekje
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
x
ik heb begin volgende week rijexamen, heb al een paar dagen op rij nachtmerries :') Theorie was simpel, maar de praktijk is wel wat anders. Er zit enorm veel druk bij mij achter omdat op 1 juni het praktijkexamen een pak strenger wordt. Alle rijscholen zijn volzet wat de examens betreft tot dan, dus dit is mijn enige kans om eraan te ontsnappen :(
Alle reacties Link kopieren
@Moon Ja het is allemaal verschrikkelijk duur he :( hier idem hoor....zodoende zit er druk achter dat ik het in 1keer haal.



@OleCohen Uhhmm tja...nouu nee :-) De vragen zijn duidelijk en goed geformuleerd. Als het goed is herken je alle punten uit je theorieboek met gemak MITS je goed bent voorbereid.



@Janeewaarom LEUK!! een mede lesser! hoeveel heb je er al gehad? Ik mag/moet dinsdag weer :-D



@Zahraha jeeeeej nog een lesser! welke dag begin je? Een simulator ken ik niet,maar als je al lessen hebt gehad.......waarom dan opeens daarmee beginnen? ofleesikoverietsheen
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
@Tinypotato Haahahahaa neeeeeeeeeeee dat meeeeen je niet?!! wat leuk!

Heb echt elke pagina gelezen !! Dus als ik tegen je zeg: 'Ik hoop dat ik een Porec'je doe'.....dan snap je me precies? Ik heb echt zoveel aan jullie gehad en nogsteeds wel hoor



@Frambozen Blijven herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen tot je het kan dromen. Elke avond heb ik een uur gestudeerd en nam mijn boek overal mee naartoe. In elke pauze nam ik het door en op de fiets oefende ik de verkeersborden hahaha.



@Rouge_ Jup!! over hun heb ik het ja



@Bloody_Mary Ooohh wat spannend! Succes zeg! Welke dag moet je en hoelaat?

Maarre....HUH het examen word moeilijker??????

Je maakt me nu helemaal stik nerveus want ik moet over 3 weken
Rust roest
Ik heb het over België, geen zorgen. Nu moeten we in BE maar 2 manoeuvres kunnen maar vanaf 1 juni zijn het er 6. Ik moet dinsdag om 7u40 dus in de spits
Alle reacties Link kopieren
@ Sportyspyz ieek vond hem al zo'n griezel vandaar dat je bijna 200 euro moet betalen. ik heb gewoon bij het theoriehuis in een klaslokaal met dia's en het boek erbij.



ik oefen ook verkeersborden wanneer ik fiets of in de auto zit, merk vooral dat wann ik fiets ik heel alert ben met kijken vooral en opletten
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Sportyspyz schreef op 17 april 2017 @ 00:32:

@Moon Ja het is allemaal verschrikkelijk duur he :( hier idem hoor....zodoende zit er druk achter dat ik het in 1keer haal.



@OleCohen Uhhmm tja...nouu nee :-) De vragen zijn duidelijk en goed geformuleerd. Als het goed is herken je alle punten uit je theorieboek met gemak MITS je goed bent voorbereid.



@Janeewaarom LEUK!! een mede lesser! hoeveel heb je er al gehad? Ik mag/moet dinsdag weer :-D



@Zahraha jeeeeej nog een lesser! welke dag begin je? Een simulator ken ik niet,maar als je al lessen hebt gehad.......waarom dan opeens daarmee beginnen? ofleesikoverietsheen



Goede vraag



Het is bijna 10 jaar geleden dat ik stopte. ik heb onlangs een proefles gehad en de instructeur adviseerde gewoon weer vanaf 0 te beginnen. Zelf vind ik het wel prettig zo'n simulator. Een grote reden dat ik gestopt ben was omdat ik het eng vond en te gespannen was in de auto. zeker op de snelweg als ik over de 90 km moest gaan. Ik vind het wel een relaxt idee dat ik de eerste lessen kan oefenen met schakelen en gas geven etc. en tegelijkertijd fouten kan maken. Dat ik weet dat ik nergens tegen aan bots zeg maar.



Ik begin vrijdag!
morgen mijn rijexamen, ben nu al doodzenuwachtig
Leuk topic! Ik word volgende maand 27, ben verhuist van de stad naar een dorp en vind het nu wel tijd om mijn rijbewijs te gaan halen! Op mijn werk krijgen wij geen vakantiegeld enzo meer maar kan je elke maand een keuze maken wat je met dat geld wil doen (ikb). Ik kies ervoor om alles te laten staan tot december dus begin volgend jaar kan ik dan beginnen en meteen een (groot) pakket kopen!

Ik slik wel medicatie met een gele sticker, ik ben aan het afbouwen maar zal daar waarschijnlijk nog niet klaar mee zijn in januari. Ik mag er wel mee rijden maar zal gekeurd moeten worden door een arts. Iemand ervaring mee?



Heel veel succes met lessen,theorie en afrijden!
Alle reacties Link kopieren
@Rouge Ja ik heb er extreem snel van geleerd hoor door op de fiets te oefenen...goed bezig!!!



@Zahraha Nee dan snap ik het wel hoor , alleen in mijn ogen is dat zonde van je geld. Want als je klaar bent met de rijsimulator moet je wel eens een keertje in een echte auto stappen.....en wat dan als je weer bang bent? Misschien moet je beter meteen weer de weg op...zodat je angst gelijk aangepakt word? snap je wat ik bedoel? Vrijdag al? wauw das snel!



@Bloody Ik ben gewoon ook zenuwachtig voor je hahaha super spannend en ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen.Heb zelf om 0900 rijles dus als ik klaar ben snel ik naar de computer en dan wil ik wel GESSSLLAAAGGDDD lezen!! hoop het zo voor je! Zeker omdat alles moeilijker word.



@Skyler Wat leuk! Nee geen ervaring mee helaas... misschien is voor jou een rijsimulator wel iets?
Rust roest
Heb daarnet 1,5 uur geoefend op fileparkeren achter dezelfde auto. Na een tijd moest er een bestelwagen van een oprit rijden. Die moest wachten tot ik het manoeuvre had volbracht (was al bezig). 2 werkmannen die met grote lol aan het keuren waren hoe ik parkeerde zucht. Heb me niet laten gek maken en rustig geparkeerd. Nadien staken ze in het wegrijden wel hun duim omhoog. Ze hadden mijn 50 voorafgaande pogingen niet gezien :')
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha nou en joh..ookal doe je het 800 keer fout! Dit was nog lekker oefenen.

Onthou morgen dit: Op fouten hoef ik niet te ZAKKEN de kunst is dat je jezelf weet te HERPAKKEN!

Je kan dit! kop op!



Is dit je eerste keer Bloody_Mary?
Rust roest
Alle reacties Link kopieren
Bloody heel veel succes morgen ik ga voor je duimen!
Pff alvast geen goeie voorbode vandaag :( ik ging nog even oefenen en heb de verkeerde afrit genomen op de autosnelweg, ik ben langs drie verschillende dorpen/steden gepasseerd terwijl het donker werd, heb er 2 uur over gedaan om terug thuis te geraken... vond het echt een verschrikkelijke ervaring. Gps bleef me ook verkeerd sturen (in straten waar je niet in mag etc.), ik hoop dat ik dit nooit meer hoef mee te maken.



En ja, het is mijn eerste poging, het praktijkexamen... Het kan me op dit moment geen bal meer schelen, morgen kan niet erger worden dan vandaag, zelfs als ik gebuisd ben. Ik ga echt nooit meer vertrouwen op mijn gps.
Alle reacties Link kopieren
Komt wel goed...nogmaals fouten maken mag,als je maar blijft anticiperen en je foutje kan herstellen.



Gek idee hoe het in België gaat eigenlijk . Daar mag je dus al helemaal alleen oefenen in een auto na 10 rijlessen en je theorie?
Rust roest
Ja inderdaad. Ik snap dat ook niet, hoor. Ik heb wel 30 uur rijles gevolgd omdat ik het onverantwoord vond om al na 20 uur alleen op de baan te gaan rijden, ik was daar niet klaar voor.



Ik had ook nog niet op de autostrade gereden alleen, daarom wilde ik die absoluut vermijden. Mijn gps staat ingesteld op autosnelwegen vermijden. Toch stuurde hij mij naar de autostrade. Ik ben dan bewust rechtdoor gereden (om de autostrade te ontwijken) in de hoop dat hij mij een andere route ging geven, maar hij stuurde me alsnog naar de autostrade, maar dan naar een verkeerde afrit... Heb best wel een klap gehad nu. Heel mijn "leren rijden" periode is ontzettend stresserend geweest en dit was zeker de kers op de taart. Als het morgen misgaat, is het maar zo, het zal alleszins niet erger worden dan dit. Daar trek ik me aan op :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven