vrijgezellenfeest met een grijze rand

17-04-2017 21:05 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar na de zomer mijn beste vriendin tevens ceremoniemeester gevraagd of ze mijn vrijgezellen feest wou regelen. Ik heb haar gezegd wie ik er graag bij wou hebben en dat het niet over de top moest zijn en dat het betaalbaar moest zijn voor iedereen. Geen strippers en piemels. En ik wou de datum weten niet dicht op de bruiloft ivm mijn ziektes.Dit was prima. Daarna een gezellige avond ging ze met het blaadje met de namen weg.

De tijd verstrijkt we zitten nu in januari, ik heb contact met een vriendin in Berlijn, via fb. We hebben het over het vrijgezellen feest ik zeg dan moet je bij M zijn die regelt alles. Ja dat weet ik dat word heel erg leuk. M komt daar in Feb achter en is heel erg boos dat ik dit weet. Vervolgens stuurt ze iedereen een bericht dat iedereen met mij het over het vrijgezellen feest moet hebben en dat er niets is geregeld.

Omdat het nog maar vroeg dag was heb ik iedereen netjes naar M door gestuurd. Dat viel blijkbaar niet in goede aarde dat ik hier veel vertrouwen in had. We zitten nu 3 weken voor de bruiloft.

Eerst belt mijn nichtje ik heb nog niets gehoord van jouw feestje, zullen wij wat met zijn 2en gaan doen? Ik vind het raar maar ik zeg prima jij hebt het druk dus laten we wat plannen. Ze stond op mijn lijst maar ik dacht die heeft het druk.

Vervolgens heb ik contact met mijn getuige, nee ik weet niets van een vrijgezellen feest wat erg. Ik weet dat jij dat graag wou het is nu een beetje laat dag, maar ik kan een after party regelen?

Toen heb ik M een bericht gestuurd. Ik dacht jij mijn vrijgezellen feest zou regelen ? Nee dat doen alleen goede vriendinnen blijkbaar heb jij die niet. Als jij het zo belangrijk vond dat iedereen elkaar ziet voor de bruiloft had jij dat al meer dan 1,5 jaar geleden kunnen doen. Ik weet niets van onze afspraak dat ik het moest regelen.

Ik heb terug gestuurd dat ik heel erg verdrietig was en gekwetst door haar dat ik haar de namen en alles door heb gegeven etc.

Nee ik ga dat ook niet doen, je hoort er niet om te vragen en ik heb het druk.

Vervolgens ben ik ingestort ik dacht ik ben toch niet gek mijn aanstaande vroeg wat er aan de hand was, ik zeg hoe kan ze dit nu doen. Ik vraag om een ding, helemaal niet groot ik ben al blij met al mijn vriendinnen op de bank met een zak chips. Oh wat er dat er niets is geregeld voor jou anders bel A. Die kan nog wel wat regelen.

A nam niet op( bleek later die kon er niet aanmeewerken om tegen mij te liegen)

Na de hele nacht wakker te hebben gelegen wat ik verkeerd had gedaan en of ik een verkeerde vriendin was begon de volgende dag. Ik was zo verdrietig. Dus toen ik besloten had om zelf maar een meet and great te regelen voor die grote dag, begon mijn kerel waarom zou jij dit doen, niemand denkt aan jou. Iedereen is jou vergeten. Ik zeg hoe in hemels naam moet M alles regelen op de dag ik heb hier geen vertrouwen in. Midden op de dag belde mijn getuige op. Gaat het wel pop. Ik zeg nee het gaat niet. Ik voel mij gekwetst. Genaaid en dat door mijn beste vriendin ik verwachte niets groots maar is onze vriendschap nu zo nep? Ik weet het niet lieverd maar ik ga wat voor jou regelen. Hoe kan ze dit nu niet meer weten? Ik vertel haar van mijn plan, doe dat maar niet. Ik zeg hoe zo niet? Ja als jij dat wilt moet jij een meet and greet doen. Ik zeg dit doet meer dan het uitmaken met een kerel.

Weet jij wat ik verkeerd heb gedaan ik heb de hele nacht wakker gelegen en gehuild ze heeft mij zo gekwetst met haar berichten. Ik snap het niet meer. Maak je niet druk we hangen op. Op die avond staat M hier voor de deur. Ik zeg ik weet niet wat jij komt doen maar als je mij nog meer wilt kwetsen dan moet je maar oprotten heb nu wel genoeg pijn door jou gehad, Ik wil met je praten. Ik laat haar binnen en ik zeg praat maar. Zondag 30 april moet je klaar staan om 11 uur. Die dag stond in de agenda van mijn aanstaande. Ik was zo boos, dus jij hebt mij 2 dagen laten huilen 2 dagen heb ik van alles afgevraagd mag ik even weten wanneer het voor jullie beiden genoeg was? Ik wou dit feestje niet voor mijzelf maar zodat jullie elkaar leerden kennen. En jullie doen zo tegen mij?

Ben boos weg gegaan. Mijn aanstaande kwam mij op zoeken dit is toch leuk. Ik zeg nee. Hoezo nee, kijk hoe ik er aan toe ben ik ben chronisch ziek heb meerdere ziektes door elkaar ik moet veel rusten en mag mij niet druk maken. Dit weten jullie allebei ik heb 5 dagen in de week fysio om de bruiloft te halen en de hele dag op te kunnen zijn. Dit is 6 dagen voor de bruiloft, jullie hebben mij 2 dagen als een idioot laten rond lopen en dwalen, niemand heeft ingegrepen. En al die stress voor die tijd dat is niet goed voor mij. Hoezo is dit met de beste bedoelingen gedaan? M maakte het daarna nog even erger door te zeggen dat iedereen nog even door wou gaan maar dat zij het zielig vond. Ik moest maar eens leren loslaten ik kan niet alles krijgen wat ik wil. Ik zeg oke door jullie kan ik dus niemand meer vertrouwen. Lekker dit. Dus mijn hele leven is nep. Is het bij geen van jullie opgekomen dat jullie mij heel erg hebben gekwetst? Dat dit dus niet goed is bij mijn gezondheid? Ze is weg gegaan en mijn aanstaande heb ik die avond niet meer willen spreken. Ik was in de war en gekwetst hoe konden ze.

Die avond met een vriendin gesproken, zij was de gene die vond dat het moest stoppen de getuige ze zag dat het niet goed met mij ging en had die dag daarvoor al aangegeven dat het genoeg was, (mijn aanstaande bleek later ook) maar m wou nog even door gaan. Uit eindelijk heeft ze de volgende dag gezegd ik rij er nu naar toe dit is niet leuk mee, toen zij M ik ga wel. Eerst is ze nog als schaap naar mijn ouders gegaan en daarna als wolf hier na toe. Hier kwam ik later ook achter. Ook heeft ze alle regie in handen gehouden, meerdere vriendinnen waren het hier niet mee eens, maar ze heeft tegen iedereen gezegd ik regel en ik bepaal.

Ik wou mijn bruiloft niet meer laten door gaan om dat mijn aanstaande het niet voor mij had op genomen, dit had die achteraf wel. Zag ook in dat dit dus niet meer grappig was. Hij heeft zijn excuses aan geboden.

Maar M heb ik die avond eerst een bericht gestuurd iets wat zo leuk had moeten worden kost mij mijn huwelijk je word bedankt.

Ik kreeg terug dat ze het met goede bedoelingen had gedaan, ze wist niets meer van wat wij afhadden gesproken etc.

Heb weer een nacht wakker gelegen. Waaraan heb ik dit verdiend en hoe kan dit zo mis gaan? Is ze jaloers?

De volgende dag met meer vriendinnen en mijn ouders gesproken, niemand wist wat ze had gedaan ik kwam achter steeds meer informatie. Ik werd met de minuut kwader, niemand wist van iemand anders iedereen kreeg een andere opdracht de een moest zeggen ik regel een afterparty de ander oh wat erg de ander ik heb nog niets gehoord die ik heb het druk. Mijn ouders wisten van niets dat ze dit deden, anders hadden ze in gegrepen. Mijn vriendinnen ook. Wat moet ik nu met M ze is wel mijn ceremoniemeester. En wat moet ik met die pokke feest wat zo genaamd door haar geregeld is met de goede bedoelingen?

Als ik zeg ik ga niet dan heb ik ook mijn lieve vriendinnen er mee Heeft iemand suggesties? Reageer ik nu zo overdreven of is dit gewoon niet grappig?
Alle reacties Link kopieren
Nou moe.

Zoiets verzin je toch niet ?

Wat erg, TO.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd verhaal. Je vraagt je beste vriendin een vrijgezellenfeestje te organiseren en dan is het grappig om jou in de stress te laten zitten of er überhaupt wel een feestje komt? Mijn vriendin zou dat niet meer zijn hoor. En dan die kwetsende opmerkingen tegenover jou. Ik zie daar echt de humor niet van in. Dat hele vrijgezellenfeestje zou ik lekker overslaan. En ik zou iemand anders vragen als ceremoniemeester.
Nou, ik vind dat M zich schandalig heeft gedragen. Als eerste door zich niet aan de afspraken te houden (datum weten, niet te dicht bij bruiloft). En dan om TO te laten denken dat ze geen vriendinnen heeft en dat er niets geregeld is. En dan óók nog hiermee doorgaan, als je merkt dat iemand dit echt niet leuk vind.

Ik zou wel klaar zijn met M. Of ze mag haar welgemeende excuses aanbieden omdat je zo niet met een vriendin omgaat.



To ik zou toch proberen op een rustig moment uit te leggen aan M wat dit met je gedaan heeft. En ook dat de planning zo dicht op de bruiloft gezien je fysieke toestand gewoon niet handig is, en dat je dit daarom van te voren had aangegeven.

Ik hoop dat je er nog uitkomt, en dat je mogelijk zelfs van beide nog kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt niet wijs worden uit het verhaal en geloof me ik heb het geprobeerd.



Ik zou in ieder geval gewoon relaxt trouwen.



Maar je vriendin moet wel hard het verschil gaan leren tussen een supriseparty en een wrede grap. "Grapjeeee ik hoefde niet naar de tandarts op je verjaardag ik sta met taart en prosecco voor de deur" is een leuke verrassing. "Ik heb je vrijgezellenfeest niet voor je geregeld want we zijn nooit echt bevriend geweest" is echt een paar bruggen te ver ik zou geen behoefte hebben aan dit soort mensen in mijn leven, dat is gegarandeerd een bron van drama en een totaal gebrek aan grenzen. Maar je klinkt zelf ook niet super gebalanceerd dus wellicht passen jullie bij elkaar wat dat betreft
Vrijgezellenfeest met een grijze rand, echt doe normaal ik dacht minstens dat er iemand dood was.
quote:lolly-pop schreef op 17 april 2017 @ 21:32:

Vrijgezellenfeest met een grijze rand, echt doe normaal ik dacht minstens dat er iemand dood was.Ik ook, maar ik denk dat TO niet weet wat de betekenis is van een grijze/zwarte rand.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit zo'n toepasselijke nickname gezien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jij bent met recht een bridezilla zeg. Wat een drama: ze heeft vanalles voor je geregeld en je voor de gek gehouden, je gedwongen de controle los te laten. Volgens mij kent ze je heel goed dat je dat wel eens kunt gebruiken. Wat een drama maak je ervan zeg.. inderdaad ondankbaar van je om haar daar zo op af te rekenen. Geniet er nou maar van, het is maar een vrijgezellefeesthe he, beetje pesten hoort erbij hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat vast een knalfuif worden.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad alsof jij de touwtjes niet uit handen kunt/wilt geven, bang dat je dan de controle verliest.

Bereid je maar vast voor op je trouwdag: op zo'n dag zijn er 1001 dingen die anders lopen dan jij gepland had. Waarschijnlijk valt niemand het op, maar als jij je humeur daar door laat beïnvloeden dan wordt het niet zo'n gezellige dag denk ik.
Ik ben gestopt met lezen toen je ingestort was. Adem in. Adem uit. Herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter trouwt ook binnenkort en die krijgt ook een vrijgezellenfeest. Die zou er absoluut niet blij mee zijn als haar vriendin/getuige zo'n grap zou uithalen. Ze is op dit moment al heel gestrest en zou dat er niet bij kunnen hebben



Is geen leuke grap to
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen leuke grap van haar en niet handig ivm jouw ziektes en energieniveau.

Dat jij hierdoor aan je relatie en huwelijk gaat twijfelen laat dan wel alarmbellen afgaan. Als je door zoiets gaat twijfelen zou ik niet gaan trouwen. Want in mijn ogen is je relatie dan gewoon niet sterk genoeg om je zo voor de wet aan elkaar te verbinden.
Alle reacties Link kopieren
Je pakt iedereen gewoon terug door nee te zeggen als je je jawoord moet geven. Dan denkt iedereen " zit ik hier met mijn dure opgestoken haar, mijn dresscode kleding en mijn poepiedure kado " en dan loop je ook nog weg en als iedereen dan verschrikt begint te mompelen en je gom in tranen is uitgebarsten zeg je " grapje " en kom je al flashmoppend weer terug.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Meid, wat een drama.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:louti schreef op 17 april 2017 @ 21:27:

Omg. Een jaar van tevoren al iemand aanwijzen/verplichten om je vrijgezellenfeest te regelen, eisen wie er komt en wie niet, alles willen weten en bepalen. Als diegenen dan toch nog iets verrassing in het geheel willen brengen sla je op tilt.



Heb je altijd problemen als iets niet gaat zoals je wil?



Misschien een rare vraag, maar heb je psychische problemen?Dat schrijft ze toch niet? Ze VRAAGT aan haar beste vriendin of zij haar vrijgezellenfeestje wil organiseren. En dat ze daarbij aangeeft wie ze daar graag bij zou willen hebben vind ik ook niet raar. Juist fijn voor die vriendin. Zou vervelend zijn als ze iemand vergeten uit te nodigen die belangrijk is voor TO. En ze wil niet alkes weten en bepalen, ze wilde alleen de datum weten zodat ze daar rekening mee kon houden ivm haar gezondheid. Je overdrijft echt vreselijk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik wou was dat de dames elkaar hadden gezien voor de grote dag. Hoefde echt niet veel te kosten een zak chips een film een bank was genoeg. Ik wou geen poppenkast ook niet om ge vraagt. Als ik niet ziek was kon het mij echt niets schelen, maar ik ben wel ziek dus ik moest hier maatregelen in nemen. Dus vandaar dat ik dit heb gevraagd.

Ik kon niet geloven dat mijn kerel mij in deze staat liet zitten dat bracht mij aan het twijfelen.

Nu heb ik dus een feestje jippy blij nee nog steeds verdrietig en ben aan het uitvogelen wie ik nog kan vertrouwen maar het lijkt er op dat m dit alleen heeft gedaan. Ik heb van haar ook niets meer gehoord.
quote:M maakte het daarna nog even erger door te zeggen dat iedereen nog even door wou gaan maar dat zij het zielig vond. Ik moest maar eens leren loslaten ik kan niet alles krijgen wat ik wil.



Ik vind het een idiote actie van je vriendinnen. Laat ik daar duidelijk over zijn.

Uit bovenstaande maak ik op dat het een terugkerend thema is. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ben der achter gekomen dat ze ook 2 vriendinnen is vergeten....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2017 @ 21:42:

Je pakt iedereen gewoon terug door nee te zeggen als je je jawoord moet geven. Dan denkt iedereen " zit ik hier met mijn dure opgestoken haar, mijn dresscode kleding en mijn poepiedure kado " en dan loop je ook nog weg en als iedereen dan verschrikt begint te mompelen en je gom in tranen is uitgebarsten zeg je " grapje " en kom je al flashmoppend weer terug.Top plan
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 17 april 2017 @ 21:42:

[...]



Dat schrijft ze toch niet? Ze VRAAGT aan haar beste vriendin of zij haar vrijgezellenfeestje wil organiseren. En dat ze daarbij aangeeft wie ze daar graag bij zou willen hebben vind ik ook niet raar. Juist fijn voor die vriendin. Zou vervelend zijn als ze iemand vergeten uit te nodigen die belangrijk is voor TO. En ze wil niet alkes weten en bepalen, ze wilde alleen de datum weten zodat ze daar rekening mee kon houden ivm haar gezondheid. Je overdrijft echt vreselijk zeg!



En het moest niet over de top. En betaalbaar voor iedereen. En geen strippers. En geen piemels. En niet dicht op de bruiloft.





Als mijn beste vriendin met zo'n eisenlijstje bij mij komt, dan zou ik denken dat ze het idee heeft dat ik haar totaal niet ken, dat ik niet kan inschatten wie ze erbij wil hebben en dat ik niet kan bedenken wat ze leuk zou vinden. Ik zou het erg lullig vinden als me dit zo opgedragen wordt.
...
Ja, het Is jammer dat je de datum niet wist, maar ik zou er nu in deze spannende tijd niet een big deal van maken! Wellicht voelt zij zich ook wel gespannen door de verantwoordelijkheid van ceremoniemeester zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal lekker kort.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:bridzilla schreef op 17 april 2017 @ 21:48:

Ben der achter gekomen dat ze ook 2 vriendinnen is vergeten....

Op mijn feest kende ook niet iedereen elkaar. Dat kwam helemaal goed op het feest, want ze hadden in elk geval 1 gezamenlijk onderwerp: mij! Oh, 2 dus, ook mijn aanstaande man. En het kwam helemaal goed.



En 2 vriendinnen vergeten? Je bent dus heel erg hard je vrijgezellenfeest en alle details aan het te weten willen komen? Ga je de beide dames nu ook bellen dan?



Vrouw, wat vreet je jezelf een energie op zeg op deze manier! Dat doe je helemaal zelf momenteel. Wie je kan vertrouwen? Echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven