En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren uit eten bij een restaurant dat ik hier in het topic heb opgepikt, bedankt voor de tip Drift!

Vooraf een limoncello spritz met citroen thijm. Daarbij een antipasti plankje met kleine tomaatjes met citroenthijm-schuim, stukjes toast met geitenkaas, honing en gefrituurde . ..biet en artisjokken dip met een soort cracker erbij.

Toen gemarineerde rauwe zwaardvis met gezouten komkommerijs en pasta bolletjes.

Vervolgens gegrilde tonijn met een saus van kalfsvlees een omgekeerde vitello tonato.

Volgende gang was rundvlees met rucola puree en gorgonzola saus.

Nagerecht was sinaasappel-citroentaart met basilicum coulis. Ik basilicum in nagerechten.



Fijne paasdagen allemaal
Hmmmm klinkt heerlijk MijnnaamisHaas!



Vanavond wordt het hier een zalmvinkje (zalm in rauwe ham) met een risotto met waterkers en spinazie.
Alle reacties Link kopieren
Fijne paasdagen allemaal!

Hier in de ochtend tijd gemaakt voor pannekoeken te maken.

Vanavond zalm met frites.



Veel plezier korenveen!

MijnNaamisHaas, dat klinkt echt overheerlijk!

Teigra, dat van jouw ook ;)!



Wat leuk Moosey, het shoppen en je ex. Je leest erg vrolijk!

Dolfje, ik hou niet van soep in de zomer. Maar ik ben sowieso niet zo'n soep fan!
Alle reacties Link kopieren
Tjeu, MijnNaamIsHaas, je etentje klinkt fantastisch !



De rogan josh ging gisteren weer schoon op. Was weer heerlijk gelukt.



Heb nu last van een "cook's block"… Ik krijg maar niets verzonnen voor vanavond… Het loopt vast uit op een entrecôte-friet-sla. Maar ik wil eigenlijk liever iets zonder vlees.
Alle reacties Link kopieren
MijnNaamIsHaas, dat klinkt goed! Fijn dat het restaurant jou ook beviel.



Ik heb rustige paasdagen. Gisteren zijn we bij mijn familie wezen lunchen. Verder niets.

Vriend is gisteren aan het einde van de middag naar het buitenland vertrokken en blijft daar tot en met volgend weekend. Ik maakte gisteren een grote portie groenten (paprika, courgette en champignons) klaar en at een deel daarvan op met pasta. De rest bewaar ik voor later deze week. Vandaag eet ik witlofsalade met aardappeltjes in schil.

Ik ben wat aan het werken. Moet binnenkort weer onderwijs geven, nu aan een andere groep en over een nog specifieker onderwerp. Ben mijn al bestaande presentatie aan het aanpassen. Hij moet later deze week klaar zijn en op mijn werk heb ik er deze week vermoedelijk helemaal geen tijd voor dus nu maar thuis bezig dus.
Alle reacties Link kopieren
Fijne Pasen, dames.



Paaspop was geweldig. Op 2 hele kleine buitjes na, goed weer gehad. Af en toe wel koud maar dan duik je een tent in en lekker uit je dak gaan, dan heb je het snel weer warm. Eten was erg goed: poffertjes, falafel met munt-koriandersaus, goede broodjes pulled porc, dikke friet met schil... mjum. Nu weer afkicken.

Vanavond eten we zalmfilet met ovengeroosterde bloemkool en broccoli en couscous. Zo nog even boodschappen doen om eea te halen.



Haas, je etentje klinkt heel goed. Geef die tip eens door....
Alle reacties Link kopieren
Ha KV paaspop zag er top uit idd, en volgend jaar meteen ook maar geboekt zag ik, goed bezig!



Ik heb zojuist een hetrerocliete restjesmaaltijd gebrouwen. Had nog een klein restje pasta met bimi en spinazie/creme fraiche/citroen over van zaterdag. Plus een stukje courgette, en een paar handen verse spinazie. De courgette en spinazie even aangezet in een koekenpannetje, 2 eitjes geklutst met wat peterselie, bosui, het halve pakje gerookte zalm wat ook nog over was en een flinke lepel cottage cheese. Mengsel over de opgewarmde pasta gedaan, koekenpan dicht en even laten stollen. Was echt hartstikke lekker niet al mijn experimenten pakken lekker uit maar deze wel dus.



Jammer dat de paasdagen alweer om zijn - zo'n lang weekend is dan toch ook weer te kort




Hier ook niet echt bezig met pasen. Wel even bij mijn ouders geweest gisteren. Maar dat is meer omdat ik probeer daar wat vaker langs te gaan dan specifiek vanwege pasen. Verder vooral analoog bezig geweest, met het boenen van de vloer bij Brown, het poetsen van mijn badkamer, lezen, en het haken van een tafelkleed.



Goed etentje, Haas!



Leuk, Moos, bijzonder idd. Maar ja, je had 'm destijds natuurlijk ook niet zomaar uitgezocht, ook al was het geen top match.



Ik heb echt geen idee wat Rogan Josh is...



Leuk, KV, paaspop. Nog nieuwe ontdekkingen gedaan? Afkicken? Je eten van vandaag klinkt anders ook best goed.



Grappig experiment, Rast. Heterocliet idd. Maar goed dat 't smaakte.



Ik heb ook gegeten afgelopen dagen. Zaterdag kwamen vrienden langs bij Brown en zijn we Thais gaan eten. Ik had een vega Pad Thai. Was wel ok. Gisteren at ik ovenfrietjes (zelfgemaakte) met salade met o.a. gegrilde courgette. Net heb ik Egg Fried Rice gegeten met wortel, bloemkool en groene asperges.
Vanavond bij m'n ouders gegeten. Vooraf: gefrituurde canneloni gevuld met courgette, ricotta en Parmaham. Daarna champignonsoep. Hoofdgerecht bestond uit kiprollade met naar keuze vijgenchutney of cranberrycompôte, groene asperges, Roseval aardappeltjes met rozemarijn en/of courgettefrittata. Eenieder kon nemen waar hij/ zij zin in had.

Het nagerecht had ik gemaakt, mini cheesecakes met lemon curd.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een vriend langs die hielp klussen. Asperges gegeten, met z'n 3en anderhalve kilo weggewerkt, héérlijk waren ze Met ham, boter en ei van eigen kip. En een gekookt aardappeltje. Daarna kwamen broer en nichtje langs om te brainstormen over haar 21-diner (dat is een ding blijkbaar, ik kende het niet. Wel leuk, ga je dus met deels je nieuwe studievriendinnen en deels je oude vriendinnen in je ouderlijk huis eten, het gaat er dan ook om dat de mensen van he nieuwe leven zien waar je vandaan komt en andersom, wel mooi, vind ik) wat ik ga koken. Nichtje is principieel vegan en wil dus ook een vegan diner, maar wel een heel lekkere natuurlijk Gaat helemaal goed komen, we hebben een mooi diner bedacht.



Ben je nou ns uitgeboend bij Brown GB? En zijn de foto's al gemaakt?



Haas, dat etentje klinkt ook weer héérlijk, ik hou me ook aanbevolen voor de tip



Veronica, ik werk een maand heel weinig, vandaar dat ik zo happy klink denk ik Hoewel ik werken ook heel leuk vind hoor, merkte vanochtend al wel de eerste tekenen van kriegelheid, vind het toch moeilijker om uit eigen beweging zo productief te zijn als ik zou willen (qua tuin, verbouwen en alle andere dingen waar ik de rest van het jaar te weinig tijd voor heb) dan wanneer er externe druk op staat, zoals bij werk.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. De werkweek begint weer. Omdat ik zaterdag ook moet werken deze week gewoon 5 dagen voor mij.

Vandaag de rest van de soep en heb nog hardgekookte eieren dus eiersalalade.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Hier een druk maar leuk en gezellig weekend gehad. Met superveel eten en drinken.

Even kort, zaterdag was er keuze tussen nassi en bami, kip, rauwkost en sambal. Vooraf wat hapjes en na fruit met ijs. Zondag, was er keuze uit biryani met lamsvlees en bami met kip. En gisteren was er een buffet met keuze uit roti en rijst, verschillende soorten vlees, groentes, rauwkost en sambal. Hier ook vooraf veel hapjes en zoetigheid.



Strax naar de verloskundige, voor een liggingsecho. We zijn een beetje ziekjes, 2 feestjes werden buiten gehouden, wel met partytent en verwarming maar toch wel frisjes.

Vandaag gaan we weer gwn koken, denk dat ik iets lichts maak, na al het eten van t weekend.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Owh het is al weer middag. Ik duik ook weer op!



Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Het was heerlijk weer, elke dag zon, meestal een stralend blauwe lucht, vaak boven de 25 graden. Mijn dochter was fantastisch, slapen in de draagzak, slapen in de buggy, slapen in bed. Vervolgens wakker worden voor ontbijt, lunch of diner. En dan een beetje blij om zich heen kijken, brood eten en flirten met alle Portugezen die ze maar kon zien. Zelfs vliegen ging best heel okay.



We hebben goed gegeten, met een enkele misser omdat er echt gegeten moest worden en er alleen echt toeristische dingen waren. Maar de visjes smaakten goed, en vlees stoven kunnen ze ook echt goed. En burgers bakken doen ze tegenwoordig overal, dus dat hebben we ook geprobeerd. En een keer een echt lekkere pizza. Dus het was heerlijk. We hebben leuke dingen gezien en zijn heerlijk ontspannen terug gekomen.



Vrijdag aten we vervoglens weer bij mijn broer. Pastasalade. Was niet lekker, maar ze hadden twee uurtjes opgepast en we mogen aan sluiten om te eten, dus we klaagden niet.

Zaterdag maakte ik een simpele curry met in yoghurt gemarineerde kip en tomaten met gepofte aubergines.

Zondag was het pasta met bloemkool en zongedroogde tomaten.

Gisteren een restje van zaterdag.



Vandaag eten we de rest van de bloemkool, geroosterd in de oven, met zoete aardappel, makreel en raita.



Ik zag veel lekker eten voorbij komen. En gezellig kippen. En veel schoonmaak activiteiten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis Kaat! Zon en lekker eten, wat wil een mens nog meer
Zoohoo, Teig, dat is behoorlijk uitgebreid. Gefrituurde canneloni? Spannend. Was het lekker?



Klinkt echt heel fijn, Kaat. Ik krijg er echt zin in vakantie van (niet dat ik daarin enige aanmoediging nodig heb natuurlijk). Fijn dat de spruit zich zo voorbeeldig gedroeg.



Moos, hmm, asperges. En nee, poetsen gaat door. Want op de foto's zie je dat soort dingen nauwelijks, maar met het oog op evt. bezichtigingen moet het natuurlijk spik en span zijn. En ik heb verder gewoon de smaak te pakken. Mss vanwege het voorjaar. Dus thuis ook lekker bezig.



Ik eet ook asperges, maar dan groene. Gegrild. Gewoon met zeezout en olijfolie. En een (luie, want in de oven) tortilla de patatas. En dan mss nog een beetje tomatensalade erbij.
Salade werd iets uitgebreider: kikkererwten (bij gebrek aan witte bonen / reuze bonen), tomaat, lente ui, sardien (ipv tonijn), verse peterselie. En olie en citroen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Kaaaaaatje wat klinkt als een heerlijke vakantie! Ik hoop dat je het gevoel lang vast weet te houden!



Mijn etentje was bij http://restaurantpiatto.nl in Utrecht. Gezellig tentje, goede bediening leuke kaart en goede wijnen. Ik vond alleen de uitvoering van sommige gerechten niet passend bij dat niveau (en andere wel weer, uitvoering beetje wisselend dus). Bijvoorbeeld bij de zwaardvis zaten pastabolletjes, maar daar was een soort pastasalade van gemaakt met rode ui en bos ui (beide rauw), dat vond ik minder geslaagd, ook lagen er twee halve tomaatjes op het bord.



Zondag brunch bij familie met zelfgemaakte ragout in kleine pasteibakjes, gerookte zalm, lekkere broodjes en de eerste Hollandse aardbeien van het jaar

S avonds de andere helft van de familie koude schotel van de slager. Was lekker, met veel vis erbij. En tomaat gevuld met wakame-salade, verrassend lekker!



Gisteren met de kinderen paasontbijt en daarna sporten. Ik haalde na het sporten frietjes voor bij mijn restje ragout. Man en kinderen aten op een feestje.



Vandaag weer in het gareel, gebakken aardappelen met ratatouille en een tartaartje.
Alle reacties Link kopieren
Ja GeorgieBrown, die gefrituurde canneloni intrigeerde mij ook
Alle reacties Link kopieren
Ik at ook gegrilde groene asperges, lekker he, GB? Ik heb ook zin in witte maar moet het halen nog ff inplannen bij de boerderijwinkel. Misschien eind van de week.



Kaaaat, dat klinkt als een fijne vakantie en fijn dat mini zich goed gedroeg.



Bedankt voor de link Haas.



Beterschap Simarek. Was alles goed bij de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
En wat speciaal dat je het 21-diner voor je nichtje mag koken Moosey, super leuk. Ik had er ook nog nooit van gehoord, heel leuk idee!
De gefrituurde cannelloni was lekker hoor! De courgette die erin zat had iets fijner gesneden mogen worden, dan was de vulling beter verdeeld geweest, qua mondgevoel zegmaar. Schoonzusje had het thuis al voorbereid en op de eetlocatie (het huis van m'n ouders) in de frituur gedaan en dat pakte goed uit.



Vanavond at ik alweer bij m'n ouders (frut had daar geslapen vannacht, samen met de andere kleinkinderen, dus die moesten vanavond weer opgehaald worden allemaal). Vooraf aspergesoep van witte asperges, met ham, ei en pijnboompitjes. Hoofdgerecht was spaghetti en toe yoghurt.



Kaaaaaaaaaaatje wat een heerlijke vakantie heb je gehad. Fijn dat dochter zich ook zo goed hield.



@GB: mijn huis wil ook voorjaar, kom je hier ook poetsen? . Pfoeh nee ik moet ook weer met wat klussen aan de slag. Maar ik heb nog even geen zin.
Alle reacties Link kopieren
@ Koor, dankje.. Ja, hoef me gelukkig geen zorgen te maken. Bij de 20-wkn echo, lagen de placenta en baarmoeder te dichtbij. Maar nu zit er gelukkig genoeg ruimte tussen.



Vandaag aten we verse groentesoep.

Dat was lekker, na een lange tijd.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed is Simarik!



Vandaag werken en vanavond quiz. Eet wel thuis. Maak een salade met tomaten en van oud brood croutons en wat ik verder nog heb. Een soort panzanella zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Simarik dat alles okee is!



Gefrituurde canneloni, hum,wordt dat niet keihard (nee dus kennelijk, ik kan me er moeilijk een voorstelling van maken!)



Vandaag eet ik n roerbakje met chinese kool en champignons,en sobanoodles (en knof en chili en gember of course)



Lekkah, panzanella! (Op lijstje voor zomer zet)



Kaaaatje wat een jaloersmakend leuke vakantie, heerlijk. Ik heb pas in juni vakantieplannen. In de UK, hopen dat t weer mee zit...



En dat 21 diner ding ken ik ook niet, maar het klinkt wel super leuk om je oude en nieuwe leven zo met elkaar te verbinden. Tja en dat je etentje heerlijk wordt dat verbaast me dan weer niks Moosey
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Simarik!



Teig, lekker menu bij je ouders.



Dolf, klinkt ook goed.



Vandaag thuiswerkdagje gehad. Het gaat stukken beter met m'n arm en had de laatste afspraak met de osteopaat. Nog wel oppassen maar zo fijn dat de pijn (bijna) weg is.

We eten zo kabeljauw uit de oven. Heb nog wat tapenade wat ik erop ga smeren. Erbij haricots verts en opgebakken aardappels van gisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven