Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
zijn zware nachten hier:

ik ging zoals elke woensdag gaan trainen, man was thuis. op het einde van de training kreeg ik beetje paniekerig telefoontje van man: kom onmiddellijk naar huis, niet douchen, en zet je auto misschien best even voor de deur ... eeehh ok, ik kom er aan (was net uit de douche, dus halfnat in mijn auto gestapt) !

ik snel naar huis (ik wist niet wat ik moest verwachten), dochter was "wakker" (toen al 22.15, wakker van 21.30), was af en toe aan het beven (geen koorts), en reageerde niet echt op alles, tot ik haar oppakte, en ze plots weer tot leven kwam... daarna was alles weer min of meer in orde, en na een kwartiertje haar weer in bed gelegd, en ze was gelijk stil (maar niet in slaap)... de rest van de nacht ging op en af, met af en toe een huiltje, maar wel bijna direct verder slapen (denk ik) ...

nachtmerries? actieve dromen (omdat ze leert stappen nu) ? slaapwandelen? "night terror"? ik weet het niet... hopelijk gaat het snel voorbij...



herkent iemand dit?

dochter is laatste tijd ook enorm aanhankelijk, komt knuffelen (haar hoofd op ons neerleggen, wat ze vroeger nooit deed), en als we haar in bed leggen is ze daar meestal niet akkoord (LUID protest) mee tot je haar weer oppakt, of ze zich neergooit en in slaap valt (na een tijdje huilen)...
Misstiek, wat een schrik! Ik herken dat van de nacht in ieder geval niet. Het kan vast iets zijn van wat je noemt. Ik hoop ook voor jullie dat het snel voorbij is. Dat aanhankelijke is hier nooit anders geweest.



Bobo, heb je dan wel eens zelf met een psycholoog oid gepraat? Misschien doet het je goed om ergens je hart te kunnen luchten, als er verder zo weinig ruimte voor lijkt. En je kan hier natuurlijk ook een hart onder de riem krijgen.

Wat is er eigenlijk moeilijker aan zwemmen als je zoontje kan lopen? Dan bereid ik mezelf alvast voor



Ik vind het wel bijzonder dat bij sommigen de wens voor de tweede iets meer ruimte krijgt. Terwijl je misschien in eerste instantie een paar maanden geleden al zwanger had willen zijn. Zo is dat hier net zo, dus ik herken het wel. Al was er bij mij voorheen nog geen mogelijkheid, omdat ik nog geen cyclus had. Misschien zijn we dan nu toch iets meer onszelf en zien we het iets helderder. Tenminste, zo ervaar ik het.



Het lopen hier was toch niet helemaaal een toevalstreffer. Ik hem hem gisteren tot twee keer toe kunnen verleiden 2-3 stapjes te zetten. En vandaag heb ik hem losgelaten en stond hij een tijdje zelf, helemaal te stralen van: Wat overkomt mij nou!
Laura en Bobo, herkenbaar. Ik had dat toen dochter een maand of 9 was ook, de grootste 'angst' voor een tweede viel weg en toen kwamen de twijfels. En toen werd 3 maanden later het een beetje voor me besloten. Ik hoop dat jullie beiden de rust vinden om er straks wel gewoon voor te gaan. Maar ik ben van mening dat het wel goed moet voelen.



Misstiek, de HA bellen lijkt me een goed idee. Al is het om daar te checken of het iets is om in de gaten te houden in het vervolg. Wat zul je geschrokken zijn!



Er komt al beweging in Marie, leuk! Wat goed!



Eerst dacht ik: nou, als dochter het kan, is ze weg. Maar nu zie ik toch dat ze er in d'r koppie nog niet klaar voor is. Het gaat iedere dag beter, ze maakt langs de tafels veel meters, loopt veel aan de hand en staat al vaker los. Maar als we haar maar aan 1 handje pakken of loslaten, dan laat ze zich weer zakken op de grond. Ach, komt wel.



Het gaat wel al stukken beter met haar. Gisteren zonder morren weer gaan slapen en even wakker geworden van de oudste rond vijven, maar daarna weer geslapen tot bijna half 8. Rust is weer wedergekeerd. Wel nog een paar dagen paracetamol blijven geven, maar het gaat dus al met sprongen vooruit gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
hé marie, wat leuk hé, dat stappen en blijven staan en de trotsheid ;) hier zitten we ook op 2-3 stapjes af en toe, maar enkel als je haar triggert met iets voor haar neus dat ze wil, of iets in haar handen geven zodat ze er even niet aan denkt dat ze alleen staat

vind dat toch wel knap als je ziet bij die baby's hoe ze stap voor stap elk spiertje aanspannen om hun evenwicht te houden... en zeggen dat zoveel dieren dat al vanaf dag 1 kunnen



ja, ik vermoed dat het wel eens nachtmerrie of slaapwandelen kan zijn, man is daar ook gevoelig aan... overdag slaapt ze tijdens haar middagslaapje als een roosje, zonder morren!

het aanhankelijke daar konden we haar tot voor kort écht niet mee verleiden om even bij ons "te liggen"... te veel te doen (zeg maar: " ik ga echt geen 5sec of langer stilliggen als ik zoveel te ontdekken heb")! maar nu, ze komt om de haverklap aan ons hangen en als je haar vastneemt dan legt ze haar hoofd neer en zegt ze "aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh" ... misschien ook wel wat door vermoeidheid door 's nachts minder te slapen, maar een ochtendslaapje wil ze echt niet (en als ze al wil, dan krijgen we haar in de namiddag niet in bed)



@bobo: hopelijk voel je je snel beter!
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken:



Hebben jullie ook zulk mooi weer (in de middag) gehad? Na een nuttig bestede middagslaap van de uk (heb twee uur lang staan strijken...) zijn we met elkaar naar het centrum gegaan. Wilde voor een nieuwe bril kijken. Nog niets gevonden. Daarna heerlijk op een terras neergestreken en geborreld. Dochter vermaakte zich ook prima tussen ons in op de bank of gewoon op de grond!

Rond zeven uur waren we weer thuis en eten ging gelukkig nog prima. Nu ligt ze lekker te slapen.



Ze begint zich nu steeds meer op te trekken. Ze gaat dan rechtop op haar knieën zitten. Ben benieuwd wanneer ze voor het eerst gaat staan! We moeten haar keukentje nog aan de muur vastzetten. Anders ligt die binnenkort bovenop haar!

Sinds een paar dagen is ze overdag gewoon weer lekker vrolijk en niet zo mopperig meer. Vanaf de operatie (alweer twee maanden geleden) hebben we, achteraf gezien, toch best wel een lastige tijd met haar gehad. Een paar keer ziek geweest. Nu nog flink verkouden, maar gelukkig wel weer vrolijk!
@Despie: ja gek he? dat je dat achteraf ineens constateert. gelukkig besef je het niet zo als je er middenin zit. een mens zou van minder gek worden



@misstiek: hier ook een kind dat veel aanhankelijker is. wij hebben net ook twee weken achter de rug waarbij zoon 1-2x per nacht huilend wakker werd (nachtmerrie?). heb steeds getroost en dan ging het vaak wel weer.



@marie: wat goed van die drie stapjes! hier eentje die zich nog niet eens optrekt, dus ben benieuwd wanneer hij ermee komt. vind het ergens ook wel lekker rustig.



Hier word ik nog steeds geleefd. Vandaag én morgen een familiefeest. Dit is het 4e of 5e weekend op rij met op beide dagen familie- of vriendenbezoek (zelfs in vakantie zijn mensen nog nacht blijven slapen). Maar volgend weekend ga ik nergens heen, kan me niet schelen hoe leuk de uitnodiging
P.S. @Bobo Je zult het zelf ook wel weten, maar steeds net-niet-instorten lijkt me op den duur ook niet houdbaar... Heb je je schoonouders al lief kunnen aankijken of ze een coach voor je vriend willen aanstellen?
Alle reacties Link kopieren
Haha Fleet, dat stukje over een tweede wat je hebt geschreven had van mij kunnen zijn. Hier inderdaad ook net weer wat meer "rust" en had het ook helemaal niet erg gevonden als dochter nog even alleen zou blijven. En toen was daar de positieve test! Volgende week naar de VK, ben benieuwd hoe ver ik ben...



Bobo, voor jou in ieder geval een dikke en voor wie 'm verder kan gebruiken natuurlijk ook!



Laura dat klinkt wel heel erg druk! Volgende week idd maar even tijd voor jezelf claimen!



@hier, dochter trekt zich op aan de bank! En ook hier een brokkenpilootje, builen/schrammen/blauwe plekken/vingers ergens tussen is dagelijkse kost...
Alle reacties Link kopieren
hahaha, herkenbaar dat optrekken draakje, dat betert wel, en verslechtert als ze proberen los te laten :p



hier heeft dochter iets nieuws: door haar (nu toch iets langer wordende) haartjes gaan met haar handen, of als ze haar borstel in handen krijgt, dan borstelt ze haar eigen haar



mopperige periode is ook weer wat voorbij, maar wel nog steeds aanhankelijker als vroeger, maar nog niet mensenvreemd: iedereen is welkom bij haar

wel gebeurt het nu steeds vaker dat ze nog een fles wil 's avonds of rond middernacht... nochtans eet ze genoeg, maar soms lijkt het een bodemloos vat...
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat sneu dat zoon steeds wakker werd in de nacht! Gaat het nu weer beter? Oef, wat heb je een drukte gehad. Lukt het nog om komend weekend rustig te houden? :-)



Draakje, spannend hoor, volgende week controle en echo zeker ook? lijkt me best pittig om nu al voor een tweede te gaan trouwens. Een vriendin van me heeft net de vierde gekregen. Vraag me helemaal af hoe dat in de dagelijkse gang van zaken eruit ziet...

Herkenbaar van het vallen en de blauwe plekken! Gistermiddag kwam ik binnen bij het kdv en ik hoorde al een bekende huil, heel hard... Zat dochter blijkbaar op haar billen en kukelde ze zo voorover op haar voorhoofd. Er kwam meteen een ei op. En nu haalde ik haar vanmiddag weer op, en viel het me op dat de plek zo enorm rood en blauw was. Was ze er zojuist weer op gevallen. de vallen en stoten gel hebben we gelukkig in huis!

Ze heeft laatst ook heel lichtjes haar duim tussen de deur gekregen. We hebben oude deuren, waarbij er een kier tussen deurpost en deur zit, toen ze de deur dicht duwde zat haar duim half in die gleuf. Viel al met al mee gelukkig.



Misstiek, o zo grappig wat je schrijft over de handen door de haartjes laten gaan! Als ik een aai over haar bolletje geef, of haar haren borstel, dan gaat ze zelf met haar handjes van achter naar voren langs de zijkant van haar hoofd. Haartjes weer goed doen. Ze heeft kennelijk liever bakkebaarden/ een retro kapsel

Fijn dat jouw dochter ook niet meer zo mopperig is. Onze ukkies lopen volgens mij aardig gelijk op qua ontwikkeling en karakter! Ook het vele eten herken ik, hoewel dochter gelukkig goed doorslaapt en geen fles nodig heeft na zeven uur 's avonds.



Dochter vindt stoeien trouwens best leuk. Een paar weken geleden bedacht ik me opeens: dat fragiele en voorzichtige van de baby is er nu echt af. Ze rolt af en toe over bed of de bank met ons, ook op het kdv houdt ze wel van grapjes en stoeien! Ze geeft papa of mama nu ook af en aan hapjes als haar lege bord en lepel nog voor haar staat, zo lief! En af en toe trekt ze de lepel dan te vroeg voor ons weg. Dikke pret! Dat vindt ze ook leuk met speelgoed of haar sokken die ze heeft uitgetrokken.

En de poes blijft nog steeds reuze interessant. Aaien gaat al best goed, ze knijpt steeds minder!
@despie: een goeie vriendin heeft vier kinderen, waarvan de jongste een tweeling. bij de wens voor de derde kreeg ze er eentje bij die heeft zich erbij neergelegd dat er altijd wel eentje ergens in een hoekje huilt of in de gordijnen hangt. ik zou gek worden, maar kennelijk wen je ook daaraan



@misstiek: O wat zoet dat ze zelf haar haartjes kamt en fijn dat het gemopper over lijkt te gaan



@draakje: ruilen? ik zou zoooo graag zwanger zijn van de tweede, maar ik zie het niet gauw gebeuren. deze maand wel weer na even wikken en wegen gebruik gemaakt van vruchtbare periode, maar ik denk niet dat het raak is. ik voel me gewoon anders, ondanks regelmatige cyclus, en mijn gevoel zegt dat het nog een lange weg gaat worden. geen idee waarom, maar het is vrij dwingend aanwezig. en dat ik nu al in ronde 6 zit, maakt het er niet beter op.



Hier gaat het goed. Belangrijke werkkwestie opgelost waarmee ik al een tijdje in m'n maag zat. Dat lucht op. En gisteren van 21:00 tot 07:00 geslapen, dat helpt ook
Alle reacties Link kopieren
Oef, een tweeling als je denkt voor de laatste te gaan:-) ja, met zo'n groot gezin is het nooit stil in huis...

Wat jammer dat je gevoel zo 'tegenzit' mbt zwanger raken. Ik hoop voor je dat je gevoel het mis heeft en dat ook jij binnenkort een positieve test mag hebben!

Wel lekker dat je werk er wat zonniger uit ziet. Ik herken het gevoel als je ergens lang tegenaan hikt. En soms valt het achteraf dan ook nog best mee (niet altijd helaas...)



Argh, ik moet ook echt naar bed nu. Ik wilde vandaag vroeg naar bed gaan, maar mislukt. Ben online aan het kijken naar een leuk en betaalbaar zomerjasje en leren babyslofjes. De slofjes die ze nu heeft zijn echt op. Nog niets gevonden. Hebben jullie al een zomerjasje gekocht?
Alle reacties Link kopieren
hahaha, herkenbaar dat van die tweeling... man heeft collega die voor een 4de wilde gaan (al 3 dochters), en jawel, een tweeling (NOG 2 dochters )



@stoeien: hier ook hoor, of elkaar achterna zitten is ook pure pret



ja volgens mij lopen onze kinderen idd behoorlijk gelijk! dochter is van 21/4 (maar die van jou is een maand ouder ) . maar dochter is niet zo'n blauwe plekken type (nog niet ;) ) eerder krabben en zo in haar gezicht



wat leuk dat met die lepel! hier nog niet getest, maar als ze een lepel (of gelijk wat) in handen krijgt, dan wordt dat met vol enthousiasme ook wel in onze mond gepropt( blokken, flessen, lepels, ...)



zomerjasje al gekocht! een felgroene jas! staat haar goed! was in korting (einde reeks), en kost maar 12 euro ipv 25 . hopelijk kan ze er een tijdje mee voort, is maat 80, maar valt precies niet heel groot of dochter heeft net een groeispurt gekregen ;)
Ik kom 'em nog even toppen: vriend van man kreeg een tweeling na 3 (!) kinderen! Die zitten nu met vijf kinderen en beiden ouders met een nieuwe partner... Hun leven is eh... boeiend! Gaat niet altijd van een leien dakje. Daarom dat ik nu strak ben met de anticonceptie, hier echt geen derde (ondanks dat ik vannacht droomde dat ik zwanger was van de derde, een meisje genaamd Maggie... ).



Een tweede met een dreumes vind ik best te doen hoor Despie. Beiden zitten in een heel bewerkelijke leeftijd, maar het gaat steeds beter eigenlijk. Het is één grote trial & error maar je leert er veel van en je vind er steeds meer je weg in. Voordeel is dat ik vrij snel klaar ben met de luiers en als dochter eenmaal loopt heb ik weer meer mijn handen vrij en is op pad gaan ook weer gemakkelijker.



Laura, ik ken het, als de wens zo groot is... Ik blijf voor je duimen. Ook herkenbaar van het werk, als je het eenmaal af hebt, of uitgesproken, dan merk je pas hoeveel druk het gaf!



Hier al een zomerjasje, al is die nog van de oudste. Ik heb er ook een spijkerjack bij gekocht, want het jasje is meer een soort vestje en in mid-zomer is die weer te warm. Dit is nu de perfecte tussenjas eigenlijk, ook voor op de opvang als ze buiten slaapt.



Vallen/stoten: bij de oudste hebben we nooit hoekbeschermers gehad, maar voor de jongste overweeg ik ze. Ze heeft er een handje van omhoog te komen rondom de tafel. Iedere dag stoot ze zich wel een keer. Met troosten gaat het al snel weer, maar gisteren stootte ze met haar slaap tegen de hoek. En dan is zo'n beschermer misschien wel wat beter...



Dochter liep direct van de oorontsteking naar een verkoudheid, dus we hebben weer gebroken nachten gehad. Vannacht gelukkig van 7 tot 6 geslapen zonder fles. Ze kwijlt wel enorm veel sinds gisteren dus ik ben benieuwd wat dat weer gaat geven. Wordt wel weer tijd voor een extra tandje er bij.
Alle reacties Link kopieren
ze loopt alleen sinds vandaag



en ik mis het allemaal, want ze is bij mn ouders nog tot morgen
Alle reacties Link kopieren
Hai dames even een snelle zwaai !



Zoon loopt sinds zondag helemaal los na een week of 2 flinke stukken los is het nu 'echt' zo grappig !

Drukke tijd gehad dus wel alles snel gelezen elke keer
Gunst wat gaan ze hard! Hier eentje die zo onderhand aan 1 handje wil lopen, maar nog steeds het concept optrekken niet begrijpt.



Denk dat het net zoals met rollen en tijgeren gaat: lange tijd gebeurt er weinig en dan ineens begrijpt hij het en doet hij niks anders meer



Thnx Fleet! Het voelt best leeg in m'n buik. Nouja, ik prent mezelf maar in dat ik tijd heb. Zelfs als er medische hulp nodig is, ben ik nog ruim op tijd.
Alle reacties Link kopieren
@laura pittig, kan me de tijd van het zwanger worden nog goed herinneren en vooral toen het zo lang duurde, je wilt het rustig aan doen en toch is een een druk op. Ik ben ook benieuwd hoe wij zo'n periode in zouden gaan ik hoop wat relaxter dan voorheen
Alle reacties Link kopieren
Fijn pasen allemaal.

Tijdens feestdagen is het bij ons altijd feest. De uk is alweer een paar dagen goed uit zijn hum. Flinke koorts, huilerig en slecht slapen. Gisteren een nieuwe tand en kies gespot. Vandaag een 2e kies die doorkomt gevonden. Hij heeft er zoveel last van, echt zielig. In de afgelopen 2 weken zijn er 3 tanden en 2 kiezen bijgekomen. We hebben er dus weer een hoop gebroken nachten opzitten.



Wat goed! Mystiek en Fruzzle. Laura, jouw kereltje doet het lekker op zijn eigen tempo. Misschien is het wel een denker, eerst helemaal snappen hoe het zit dan pas doen.



De uk heeft meerdere zomerjasjes. Nu heeft hij vooral een baseball jack aan. Verder heeft hij nog een geel dun jasje en een spijkerjack. Keuze genoeg dus. Tijdens die mooie dagen van vorige week bedacht ik mij opeens dat een paar sandaaltjes ook wel lekker zijn strakjes



Despie, wat fijn dat je ziet dat je dochter sterker en stoerder wordt. 2 maanden geleden alweer, wat gaat de tijd toch hard. Stoeien doen wij bijna elke dag. Zoonlief ligt dan dubbel van het lachen.



Mijn huis vol kids kan ik me nog niet echt visualiseren. Best knap als je bedenkt dat ik dagelijks met hordes kinderen aan het werk ben.

Hier ook nog geen succes, Laura. Je bent dus niet de enige. Een paar dagen terug dacht ik echt, dit zou hem wel eens kunnen worden. En en toen kwam de zeurderige buikpijn. Toch niet.

Een 2017 kindje gaat het in ieder geval niet meer worden..
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft me vorige week trouwens verrast met een babyproof fiets. Gisteren voor het eerst met de uk op de fiets weggeweest. Erg leuk! En snel.
Alle reacties Link kopieren
ze kan het idd, wandelen, maar kruipen gaat zoooo veel sneller, dus als je haar niet verleidt om te doen, dan kruipt ze liever :p , ach, het komt wel

eergisteren naar het speelplein geweest... viel dochter pardoes met haar handen in het zand, en trok zo'n blik van wtf? ... ze bleef muisstil zitten op haar hurken met haar zandhanden in de lucht en naar ons kijken van "héééééééééélp, zo vieeeees"... de glijbaan is helemaal de max! vooral langs de verkeerde kant omhoogkruipen, eigenlijk op ALLES kruipen tegenwoordig...

gister gaan zwemmen in een subtropisch zwembad! 't kind had de tijd van haar leven ... ze kan enthousiast zijn, maar dit ... amai! en kwaad als we weer vertrokken "maar ik ben nog niet klaar met spelen"



@bobo:

jammer dat hij alweer wat kwaaltjes had met de feestdagen! is ie alweer wat beter? WAT? tweede kies al aan het doorkomen... hier staat de teller nog steeds op 2 tanden... hoewel ik net zag dat boventandjes iets gezakt zijn (als je kijkt naar die "afdrukken" in haar tandbeen), dus daar verwacht ik wel binnenkort een doorbraak van...

wat sandaaltjes betreft: koop er best met gesloten voorkant, zeker als ze pas leren lopen dan kruipen ze ook nog vaak, en ook als ze vallen is het beter gesloten voorkant te hebben (is mij altijd gezegd)

Leuk trouwens dat je een goeie fiets hebt nu. wij hebben fietskar, maar binnenkort misschien toch maar eens een fietsstoeltje installeren...
Hier even een snelle zwaai en een knuffel voor de dames die nog niet zwanger zijn maar dat wel graag zouden willen



Zoontje kan hier ook ERG boos worden. Amai

Lopen vordert gestaag, maar hij doet het toch het liefst aan de hand. En hij wil ook graag spelen met dingen waar hij niet mee mag spelen. Ach, dat zal wel herkenbaar zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 18 april 2017 @ 09:22:

Hier even een snelle zwaai en een knuffel voor de dames die nog niet zwanger zijn maar dat wel graag zouden willen



Zoontje kan hier ook ERG boos worden. Amai

Lopen vordert gestaag, maar hij doet het toch het liefst aan de hand. En hij wil ook graag spelen met dingen waar hij niet mee mag spelen. Ach, dat zal wel herkenbaar zijn

hahaha, ja hoor, herkenbaar

gisteren in de auto was mevrouw met niets tevreden... tot ik van pure wanhoop een doosje tic-tac's (met nog 1 in) gaf & mijn mini-deodorant... rest van de rit een tevreden kind

trap opklimmen: jaja zo snel mogelijk, vanaf ik mijn rug gekeerd heb

wasknijpers: superspeelgoed

mijn dweil, trekker en emmer vol water: hoera!

stopcontact: ook een toppertje



ik heb soms het gevoel dat ik een hele dag NEEN zeg
Alle reacties Link kopieren
MissTiek, o jeetje! Ze loop gewoon al? Daar gaat mijn opmerking dat onze ukkies gelijk oplopen... Mijn dochter lijkt zich nu steeds meer te willen optrekken. Ben benieuwd wanneer ze voor het eerst staat! Leuk, een felgroene jas! Dat zou mijn dochter totaal niet staan, haha! Zij is meer van de pastel kleuren.

Grappig wat je beschrijft over het vallen in het zand. En lekker gezwommen! Wil ik binnenkort ook weer eens doen. Hebben we nog maar één keer gedaan.



Fleet, fijn dat twee kleine kinderen jou/jullie goed af gaat. Je klinkt in je posts ook altijd heel doortastend op de een of andere manier. Weet niet zo goed hoe ik dat moet verwoorden. Je onderneemt volgens mij heel veel met ze! Leuk hoor! Fijn dat je al een jasje voor haar hebt, handig dat je die van de oudste kan hergebruiken!



Fruzzle, wat leuk dat hij nu echt loopt!



Laura, ach, hij stapt iig al aan de hand. Dochterlief doet dat allemaal nog niet. Ieder z'n eigen tempo!



Bobo, jeetje, opeens weer tanden en kiezen erbij! Dat gaat echt hard! Sterkte met de zware nachten! Leuk dat je zoveel jasjes hebt voor je zoontje! Heerlijk dat lachen met het stoeien hè!

Super dat je een fiets hebt gekregen, daar zullen jullie veel plezier mee hebben! Wij hebben er al de nodige tochtjes op zitten! We zitten nu op ongeveer een half uurtje fietsen aan één stuk. En een pret dat ze heeft!



Marie, spelen met dingen die niet mogen? Neeeeee joh! Afstandsbediening, telefoon, oorbellen (degene die ik draag ja: au...), ketting, water- en voerbakje van de poes.



Hier een heerlijk weekend weg gehad met veel vrienden met hun kinderen. Er was een klein speeltuintje bij met trampolines. We begonnen rustig met haar erop zittend. Kwam weinig reactie op, dus dacht dat ze het niet zo leuk vond. Totdat de andere kinderen erbij kwamen en wat ruwer gingen springen. Dikke pret! Hoe gekker, hoe beter!
Alle reacties Link kopieren
@despie: hihi, ja "lopen" is een groot woord, maar ze blijft staan, en doet af en toe een paar passen alleen van het ene meubel naar het andere, en loopt als je haar stimuleert van de ene naar de andere, maar liefst aan een vinger of broek, maar kruipen gaat zooo veel sneller, dus dat doet ze dan ook meestal, maar in de strikte zin van het woord kan ze lopen ja

dacht dat die van jou ook al rechtstond? hier ging ze al rond de tafel met kerst , en nu dus pas lopen



@ jas: deze is het: https://www.happybee.nl/fotoklein/61kno ... rzijde.jpg . ze staat er wel mee vind ik (nog niet veel gevonden waar ze niet mee staat, behalve van die wijde kleedjes). heb ook nog een zwart gevonden in één of andere zak met kleertjes die ik van iemand krijg, die is dan reserve

in het zand was echt wel grappig, man en ik lagen dubbel bij het gezicht dat ze trok...

zwemmen wil ik ook weer meer doen, zeker nu mijn sportseizoen ten einde loopt (en ik misschien mijn schoenen hiervoor aan de haak weer hang, want we zijn met te veel speelsters, en er is eigenlijk geen plaats meer voor mij , en als we binnenkort toch mss voor een tweede gaan...)



@trampoline: dat lijkt mij ook heerlijk, hoe meer volk hoe liever! dochter zou dat ook super vinden denk ik... gisteren nog was ze kwaad toen ik haar van de opvang in de auto zette, ze wees naar de glijbaan in de tuin van de opvang, dat ze daar nog op wilde (maar ze mocht niet van mij (wil ik ook geen gewoonte van maken), ook omdat alles supernat was, het had net geregend)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven