Jack Russel heeft kind en vrouw gebeten

17-04-2017 15:33 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Jack Russel heeft gebeten, ik ben in shock. Ze stond voor de winkel en ergens is het misgegaan. Heb het gezien, staat op mn netvlies. Wie kan hier iets over zeggen?
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 18:18:

Je hond bijt 2 mensen en JIJ bent in shock?

Ik zou eerder denken dat die mensen in shock zijn.



Ik mag hopen dat je je verzekering al gebeld hebt?

Want alle dokterskosten ... dit kan wel es een "leuke rekening" (not) worden.Lijkt me logisch he, als je hond iemand bijt. Ik zou mij ook zwaar klote voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 17 april 2017 @ 15:53: Een Jack Russel hapt ook wel eens uit angst. Waarschijnlijk voelde hij zich bedreigd en beet toen. Ik zou hem voortaan niet meer meenemen als je boodschappen gaat doen. Happen is niet bijten. Het is een van de waarschuwingsmiddelen van een persoontje dat niet kan praten of iemand bij de schouder pakken. Dat geldt voor alle rassen.



Sinds Youtube weet ik dat er veel mensen zijn, die zich inbeelden dat een dreigende hond een glimlachende hond is. Honden glimlachen niet en een dreigende of waarschuwende hond ziet er absoluut niet vriendelijk lachend uit. Ook is een hond die ergens wacht niet vrij beschikbaar voor net wat je maar wil doen met een hond.



Ik begrijp de openingspost niet. Je ziet dat je hond 2 mensen bijt (of hapt) en dan ben je in een shock en vraagt emotionele hulp? Sla je niet een heel belangrijk stuk over? En ben je niet op hondencursus geweest toen je hondenbaasje werd? Die cursus is er vooral voor de baasjes, om situaties als deze te voorkomen door ze te leren het concept hond te begrijpen. Hééft hij gebeten, zijn die mensen gewond? Hoe kom je aan een jack russel als je er niet mee om kan gaan? Ze staan immers bekend als een van de moeilijkst opvoedbare rassen.
Gaat TO zelf nog reageren??
Jack Russels zijn zeer pittige karakters.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stond je hond alleen voor de winkel?
Alle reacties Link kopieren
Jack russels kunnen inderdaad pittig zijn. Ik heb zelf ook een jackrussel. Maar met de juiste opvoeding zijn het de liefste honden. Vind ik. Dus misschien inderdaad even een spoedcursus hondentraining?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven