Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

09-03-2017 08:06 2996 berichten
Happy new topic!!



Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache



Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money

Deel 5



Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
quote:pimpelmeesje123 schreef op 18 april 2017 @ 09:36:

even irritatie momentje hier.... alle incasso's worden netjes afgeschreven maar mijn belastinggeld staat er nog steeds niet op :( krijg ook geld terug van de energie (nadat ik het bijgesteld had omhoog omdat ik anders bij zou moeten betalen was niet nodig dus) maar ze incasseren eerst en dan pas later deze week de teruggave.... grrrrBedoel je de VT? Wat gek dan, hier is het vandaag netjes bijgeschreven (ING). Gewoon zoald het hoort. Misschien storing bij je bank?
Alle reacties Link kopieren
zag net in ander topic dat meer mensen nog niets hadden (rabo hier) maar gaat idd om voorlopige teruggaaf en meestal wacht ik er niet zo op maar deze maand dus wel :(
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 18 april 2017 @ 10:39:

zag net in ander topic dat meer mensen nog niets hadden (rabo hier) maar gaat idd om voorlopige teruggaaf en meestal wacht ik er niet zo op maar deze maand dus wel :(Op de site van de belastingdienst staat dat het vandaag nog komt. Dus ik denk dat je eind van de dag nog een keer moet checken. Ik gok dat je het dan hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 18 april 2017 @ 10:39:

zag net in ander topic dat meer mensen nog niets hadden (rabo hier) maar gaat idd om voorlopige teruggaaf en meestal wacht ik er niet zo op maar deze maand dus wel :(



dat is balen als je er echt op zit te wachten...

ik hoop voor je dat het inderdaad later vandaag bijgeschreven wordt... zal wel met de Paasdagen te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
is binnen dus sta en niet meer rood en kon even wat rekeningen betalen.....dan vanaf volgende maand even hard sparen stukke auto zat niet in mijn planning....
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 18 april 2017 @ 11:54:

is binnen dus sta en niet meer rood en kon even wat rekeningen betalen.....dan vanaf volgende maand even hard sparen stukke auto zat niet in mijn planning....



stukke auto is vervelend inderdaad! en komt nooit goed uit...

maar heb je helemaal geen buffer om dat soort dingen op te kunnen vangen? of wilde je daar gewoon niet aankomen?
Hier is het ook net binnen. Ik moest even geld van de spaarrekening lenen, maar nu heb ik dat gelukkig weer terug kunnen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
hier ook nog een consuminder ergernisje: doordat het zo fris is springt de verwarming nog steeds aan... bij jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 18 april 2017 @ 12:11:

[...]





stukke auto is vervelend inderdaad! en komt nooit goed uit...

maar heb je helemaal geen buffer om dat soort dingen op te kunnen vangen? of wilde je daar gewoon niet aankomen?jawel heb een prima buffer dus auto is ook al betaald... maar ik vond het nu wel heel stom om weer geld uit mijn buffer te halen terwijl de vt gewoon moest komen vandaag....
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 18 april 2017 @ 12:28:

[...]





jawel heb een prima buffer dus auto is ook al betaald... maar ik vond het nu wel heel stom om weer geld uit mijn buffer te halen terwijl de vt gewoon moest komen vandaag....ah ja, dat snap ik. gelukkig dat het binnen is dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 18 april 2017 @ 12:28:

[...]





jawel heb een prima buffer dus auto is ook al betaald... maar ik vond het nu wel heel stom om weer geld uit mijn buffer te halen terwijl de vt gewoon moest komen vandaag....



In zo'n geval zou ik gewoon een paar honderd euro van de spaarrekening overboeken met direct een opdracht erbij om het morgen weer terug te boeken. Kost je minder tijd dan er hier over te klagen.



Maar goed, ik heb ook geen ronde-getallen fetishes e.d. en kijk tegen dit soort dingen altijd heel rationeel aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 18 april 2017 @ 12:15:

hier ook nog een consuminder ergernisje: doordat het zo fris is springt de verwarming nog steeds aan... bij jullie ook?Ja, hier ook! En het is helaas ook echt nodig, anders vernikkel ik, zelfs met een dik vest aan. Het wordt tijd dat het wat warmer wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 18 april 2017 @ 12:34:

[...]





In zo'n geval zou ik gewoon een paar honderd euro van de spaarrekening overboeken met direct een opdracht erbij om het morgen weer terug te boeken. Kost je minder tijd dan er hier over te klagen.



Maar goed, ik heb ook geen ronde-getallen fetishes e.d. en kijk tegen dit soort dingen altijd heel rationeel aan.Ik weet dat je volstrekt gelijk hebt hoor
Wat is VT precies? Heeft dat met je HRA te maken?



En ja, hier staat de kachel ook alweer een paar dagen aan na weken uit te zijn geweest. Ik lig snipverkouden op de bank en ben er ook behoorlijk rillerig bij. Het zal wel even. Zuinig omgaan met energie doe ik wel weer als ik me weer fit voel.
Alle reacties Link kopieren
Voorlopige (belasting)Teruggaaf



Beterschap Fossa!
Hier springt de verwarming ook weer aan. En ik zit met een dik vest onder een wollen deken. Ben ook rillerig na een migraine-aanval. Komt wel weer goed, maar net als Fossa ga ik wel weer op verwarming besparen als ik me beter voel
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie eigenlijk nav de belastingaangifte een brief ontvangen van de belastingdienst met bevestiging van het te betalen/ontvangen bedrag? Ik nog niet, en ga dan toch twijfelen of ik wel op verzonden heb geklikt. Toch maar even na kijken op hun website.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik heb ook nog geen bevestigingsbrief ontvangen Roxy. Maar ik heb hem net een week geleden ingediend.

Ik ga er wel sowieso even achteraan bellen denk ik. Ik ben heel bang dat ik iets verkeerd heb ingevuld en dadelijk een gigantische boete krijg oid Ik zit al een week te stressen om die stomme belastingdienst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al niet in orde, ook met een dik vest aan thuis. Blijkbaar sluipt er iets door ons land, er zijn er nog meer hoorde ik. Verwarming is hier ook aan sinds een paar dagen door het weer. Gebeurt hier wel sneller door vrijstaand en buiten de kom wonen, maar afgelopen weken genoeg dagen geen verwarming aan gehad overdag.

Vannacht potjes met planten naar binnen ivm vorst, daar hebben we toch echt geen zin meer in



Wij hebben het gered met onze 13 euro op de lopende rekening, VT stond er vanochtend vroeg weer op. Maar is ook hier alleen een kwestie van ergernis dat je heen en weer moet boeken, verder geen probleem.



Ik weet niet of je een brief van de Belastingdienst krijgt na aangifte, wij hebben ook nog geen aangifte gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 18 april 2017 @ 14:02:

Hebben jullie eigenlijk nav de belastingaangifte een brief ontvangen van de belastingdienst met bevestiging van het te betalen/ontvangen bedrag? Ik nog niet, en ga dan toch twijfelen of ik wel op verzonden heb geklikt. Toch maar even na kijken op hun website.Nee, nog niet... maar die krijg ik ook meestal pas in juni/juli?
Ik heb in elk geval nog geen brief gekregen. Die krijg je toch pas als ze het ook daadwerkelijk gaan overmaken? Meen ik me te herinneren van voorgaande jaren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fossa schreef op 18 april 2017 @ 12:44:

Wat is VT precies? Heeft dat met je HRA te maken?



En ja, hier staat de kachel ook alweer een paar dagen aan na weken uit te zijn geweest. Ik lig snipverkouden op de bank en ben er ook behoorlijk rillerig bij. Het zal wel even. Zuinig omgaan met energie doe ik wel weer als ik me weer fit voel.



Je mag wel hier op de bank komen zitten hoor, 20 graden zonder verwarming. Ik heb zojuist maar een luchtige rok aangetrokken omdat het zo warm was in mijn pyjamabroek, helaas dikke knie (verstapt tijdens het wandelen) dus ik kan geen normale broek aan. Gelukkig had ik een halve vrije dag.

Vanmorgen stond ik nog wel even op werk om een PRIO1 op te lossen. Maar daarna toch gelijk naar huis gegaan.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Hier schijnt de zon naar binnen en is het ook 20,5 graden zonder verwarming aan.

Als we de brief krijgen als ze het gaan overmaken duurt dat inderdaad nog even. Toch vind ik het onhandig, een soort bevestiging dat de aangifte goed is gegaan zou ik wel fijn vinden (ik heb wat dingen veranderd die al stonden ingevuld). Maar goed, zal wel los lopen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 18 april 2017 @ 15:35:

Hier schijnt de zon naar binnen en is het ook 20,5 graden zonder verwarming aan.

Als we de brief krijgen als ze het gaan overmaken duurt dat inderdaad nog even. Toch vind ik het onhandig, een soort bevestiging dat de aangifte goed is gegaan zou ik wel fijn vinden (ik heb wat dingen veranderd die al stonden ingevuld). Maar goed, zal wel los lopen.maar je krijgt toch in het aangifteprogramma een bevestiging als je het met DigiD hebt ondertekend dat het is aangekomen? en je kunt je aangifte downloaden of printen vervolgens, zodat je precies weet wat je hebt opgestuurd naar de Belastingdienst... kan ook nu nog volgens mij, als je het graag zeker wilt weten
quote:nicole123 schreef op 18 april 2017 @ 12:46:

Voorlopige (belasting)Teruggaaf



Beterschap Fossa!

Dankjewel, dat had ik inmiddels uitgevogeld. Maar wat krijg je dan voorlopig terug? Je hypotheekrenteaftrek?



En ah, gedeelde smart dus, ik lig niet in mijn eentje op de bank!

@schattigmeisje en @Skye, ook beterschap!

@cybermeisje, sterkte met je knie! Is ook niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven