Geld & Recht alle pijlers

Belastin al gestort?

18-04-2017 09:37 42 berichten
Ik keek net op mijn rekening en zag dat ik de teruggave van de Belastingdienst nog niet binnen heb, man ook niet

Zou 't druk zijn bij de banken na 't Paasweekend? Heb het geld niet 'nodig' maar het viel me gewoon op Normaal staat het er 's morgens al heel vroeg op. Stort het dan meteen naar de spaarrekening, die moet nu maar ff wachten dan.



Jullie al wel gestort gekregen?



Typo in de titel, belastinG natuurlijk ;)
De overheid bankiert toch met ING? Binnen een bank heen en weer schuiven met centjes gaat doorgaans veel sneller dan van de ene bank naar de ander. Vandaar dat veel ING'ers het al wel hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Noisepollution schreef op 18 april 2017 @ 10:55:

[...]





voor de nieuwsgierigen:



http://www.volkskrant.nl/ ... -niets-aan-doet~a4486656/Dank voor de link. Het verheldert iets maar het blijft achterlijk. Zeker omdat pintransacties wel meteen worden verwerkt. Blij dat ze het gaan veranderen.
Spreuken 18:2
Ik heb het binnen. Rabo.
Hier ook net binnen, man nog niet.
Alle reacties Link kopieren
belastinggeld ? dat komt toch pas in juni ?
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 18 april 2017 @ 10:48:

Wees blij dat je geld terug krijgt ipv te miepen waarom banken niets verwerken tijdens de feestdagen. Toch met andere betalingen ook geen issue



Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar bij mij is het gewoon mijn eigen geld dat ik terug krijg.

Niks toeslagen verder.
Niet geschoten is altijd mis
quote:reanne schreef op 18 april 2017 @ 11:35:

belastinggeld ? dat komt toch pas in juni ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 18 april 2017 @ 11:37:

[...]





Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar bij mij is het gewoon mijn eigen geld dat ik terug krijg.

Niks toeslagen verder.Inderdaad, ook hier gewoon alleen hypotheekrenteaftrek! En het is binnen! Was er uiteindelijk om half 12
Alle reacties Link kopieren
quote:Satchel schreef op 18 april 2017 @ 11:01:

[...]



Dank voor de link. Het verheldert iets maar het blijft achterlijk. Zeker omdat pintransacties wel meteen worden verwerkt. Blij dat ze het gaan veranderen.



Het is op zich ook wel logisch dat pintransacties direct in mindering worden gebracht op je banksaldo.



En mooi dat betalingsverkeer tijdens t weekend en feestdagen gewoon zal plaatsvinden. Ik vraag me dan wel af of de banken op zon en feestdagen dan ook geopend zijn om als klant naar binnen te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:reanne schreef op 18 april 2017 @ 11:35:

belastinggeld ? dat komt toch pas in juni ?Je kunt m ook via voorlopige aanslag laten uitbetalen in maandelijkse termijnen. Dan komt t elke maand op de 15e (mits geen weekend/feestdag oid, dan schuift t door naar de eerstvolgende werkdag)
quote:Bitje93 schreef op 18 april 2017 @ 11:37:

[...]





Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar bij mij is het gewoon mijn eigen geld dat ik terug krijg.

Niks toeslagen verder.Hoezo je eigen geld? Wat is t verschil tussen toeslagen geld en hypotheekrente aftrek. Allebei bedragen waar je niets voor hoeft te doen en zo maar krijgt!
Alle reacties Link kopieren
quote:hebbes-1 schreef op 18 april 2017 @ 13:21:

[...]





Hoezo je eigen geld? Wat is t verschil tussen toeslagen geld en hypotheekrente aftrek. Allebei bedragen waar je niets voor hoeft te doen en zo maar krijgt!voorlopige aanslag kan meer omvatten als alleen de hypotheekrente aftrek.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebbes-1 schreef op 18 april 2017 @ 13:21:

[...]

Hoezo je eigen geld? Wat is t verschil tussen toeslagen geld en hypotheekrente aftrek. Allebei bedragen waar je niets voor hoeft te doen en zo maar krijgt!Je bedoelt vast: allebei bedragen die je terugkrijgt van geld waar je hard voor hebt gewerkt maar wat je aan de belastingdienst hebt moeten afstaan. Toch?
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:hebbes-1 schreef op 18 april 2017 @ 13:21:

[...]





Hoezo je eigen geld? Wat is t verschil tussen toeslagen geld en hypotheekrente aftrek. Allebei bedragen waar je niets voor hoeft te doen en zo maar krijgt!Niet helemaal. Voor toeslagen hoef je inderdaad niet altijd iets te doen. De voorlopige teruggave is precies dat: een teruggave van belastinggeld dat je te veel hebt betaald. Om te voorkomen dat je daar iedere keer een jaar op moet wachten, kun je dat als vooraangifte vragen. Het is dus wel degelijk je eigen geld, namelijk wat je te veel betaalt. Maar je moet er wel iets voor doen: namelijk uberhaupt belasting betalen. Als je 0 euro verdient, krijg je nog steeds toeslagen, maar geen vooraftrek meer. Je kunt namelijk nooit te veel betalen als je al niks betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Na lang wachten en uitzoeken pas vandaag invullen met de boekhouder geen idee of ik iets terug krijg denk het niet...
Alle reacties Link kopieren
tralala....
Alle reacties Link kopieren
O geen idee dat het al zo vroeg kan. Ik had vorig jaar pas eind juni of zo geld terug. Hopen dat het nu eerder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven