De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
Ha, geweldig, deel twee!

In deel een heb ik ook meegelezen, wat een herkenning ( Ben van 1970).

Ik ben vooral blij dat de kamerplantenmanie van de seventies weer terug is. Ik was zo lang volslagen ouderwets en belegen hippie, en nu vindt iedereen het prachtig. Ik heb ineens een trendy woonkamer
Ja, een videorecorder huurde je eerst.

Was belachelijk duur, een nieuwe.

En dan films er bij.

Vijf of zo.

Dat was dan een aanbieding, vijf films en een afspeelapparaat voor een geeltje.
Alle reacties Link kopieren
Medio jaren '70 werd geborduurde spijkerkleding populair. Datzelfde spul hangt nu weer in de winkels!
Prachtig geld hadden we toch.



Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=ic1ZrI7bYKQ



Reclame van de domo vla
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 15:05:

Medio jaren '70 werd geborduurde spijkerkleding populair. Datzelfde spul hangt nu weer in de winkels!



Het komt allemaal terug he.

Verschil met nu is dat zelf versieren van kleding toen veel normaler was.

Tenminste, in mijn omgeving maakte mensen zelf de prachtigste borduursels en zo.

En breien, voor jezelf, heb ik ook veel gedaan.
quote:Tuingravin schreef op 18 april 2017 @ 15:04:

Ha, geweldig, deel twee!

In deel een heb ik ook meegelezen, wat een herkenning ( Ben van 1970).

Ik ben vooral blij dat de kamerplantenmanie van de seventies weer terug is. Ik was zo lang volslagen ouderwets en belegen hippie, en nu vindt iedereen het prachtig. Ik heb ineens een trendy woonkamer Hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geboren in '77 (zoals mijn nickname natuurlijk wel verraadt), maar heb nog wel een paar jaar van de jaren '70 meegemaakt natuurlijk. Dus lijkt het me ook leuk om mee te kletsen.



Catweazle heb ik ook nog wel naar gekegen (hetzij in de herhaling in de jaren '80).



Maar die onderzetters in het plaatje van deel 1 kan ik me nog heel goed herinneren, die hadden wij vroeger thuis ook :D
Alle reacties Link kopieren
Toen Xenos pas in Nederland was, verkocht men er ook kleding. Van die hippie jurken met kwastjes, borduursel, spiegeltjes en kraaltjes.

Ik mocht (16 jaar !) van mijn ouders alleen vanuit Rotterdam naar Hoog Catharijne met de trein want Xenos was toen nog niet in Rotterdam.



En ik stonk een uur in de wind naar de Patchouli-parfum van Xenos.
Dat breiboek van de Hema in de TO met Brotherhood of Man in gebreide truien
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 18 april 2017 @ 15:10:

Dat breiboek van de Hema in de TO met Brotherhood of Man in gebreide truien Ik zie ook James Onedin en Mrs. Slocombe op de cover staan !
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat nog steeds... Ik haak en borduur graag, alleen breien lukt me niet zo...

Ik koop een neutraal vestje en maak er met borduurwerk en kraaltjes een uniek exemplaar van.

Mijn moeder kon goed overweg op de naaimachine, dat zou ik ook nog wel willen leren...
quote:Cecil77 schreef op 18 april 2017 @ 15:09:

Ik ben geboren in '77 (zoals mijn nickname natuurlijk wel verraadt), maar heb nog wel een paar jaar van de jaren '70 meegemaakt natuurlijk. Dus lijkt het me ook leuk om mee te kletsen.



Catweazle heb ik ook nog wel naar gekegen (hetzij in de herhaling in de jaren '80).



Maar die onderzetters in het plaatje van deel 1 kan ik me nog heel goed herinneren, die hadden wij vroeger thuis ook :D



Hartstikke gezellig!

En de jaren 80 behandelen we ook uitgebreid hoor.
Ohjee! We zijn de melk vergeten!
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 15:12:

[...]





Ik zie ook James Onedin en Mrs. Slocombe op de cover staan !Oh ja, the Onedin Line... die openingstune was zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 15:12:

[...]

http://www.totaaltv.nl/nieuws/oudere-se ... rug-op-tv/



Ik zie ook James Onedin en Mrs. Slocombe op de cover staan !

Are You Being Served?, de Engelse titel van Wordt u al geholpen?, werd jaren geleden in Nederland door publieke omroep TROS uitgezonden. De serie keert nu terug bij ouderenzender ONS. Op de zender zijn al vele nostalgische tv-series en programma’s te zien. ONS is de opvolger van het vroegere NostalgieNet. Naast Are You Being Served? keert ook de comedy ‘Allo, ‘Allo! met de onlangs overleden acteur Gorden Kaye in de hoofdrol van het personage René Artois weer terug op televisie.





Veel BBC-series bij ONS terug



Naast comedyseries keren ook enkele dramaseries van de BBC bij ONS op tv terug. Het gaat hierbij onder meer om de klassiekers The Onedin Line, Dalziel & Pascoe en James Herriot. ONS is bij vrijwel alle aanbieders in het digitale basispakket beschikbaar. Grote uitzondering is Digitenne van KPN die het kanaal vanwege bandbreedteproblematiek niet kan doorgeven. Bij Ziggo, de grootste tv-aanbieder van Nederland, is ONS op voorkeuzekanaal 50 te ontvangen.
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 15:12:

[...]





Ik zie ook James Onedin en Mrs. Slocombe op de cover staan !Ja, kijk.





Prachtige mensen ook.
quote:Hugh-Jazz schreef op 18 april 2017 @ 15:14:

Ohjee! We zijn de melk vergeten!



Jaaaaaaaa Nesquik!



Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 18 april 2017 @ 15:14:

[...]





Oh ja, the Onedin Line... die openingstune was zo mooi.



Uit Spartacus van Aram Kachaturian. Ik had een lp met bekende begintunes. O.a. deze, maar ook van Who pays the Ferryman, Kojak, Magnum.



Over Magnum gesproken: Tom Selleck vond ik een lekker ding. Nog steeds trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 15:19:

[...]





Over Magnum gesproken: Tom Selleck vond ik een lekker ding. Nog steeds trouwens.





2015

Alle reacties Link kopieren
Die snor heeft ie inmiddels niet meer, geloof ik.





Edit: dus wel! Mét baardje.



quote:Tuingravin schreef op 18 april 2017 @ 15:13:

Ik doe dat nog steeds... Ik haak en borduur graag, alleen breien lukt me niet zo...

Ik koop een neutraal vestje en maak er met borduurwerk en kraaltjes een uniek exemplaar van.

Mijn moeder kon goed overweg op de naaimachine, dat zou ik ook nog wel willen leren...



O ik ook.

Ik kan niet best handwerken.

Heb er geen geduld voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 15:16:

[...]





Ja, kijk.

[afbeelding]



Prachtige mensen ook.Dat was toch zijn schoonzus in de serie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 15:27:

[...]





O ik ook.

Ik kan niet best handwerken.

Heb er geen geduld voor.Ik heb voor alle neven en nichten wandkleden geborduurd met sprookjes, ABC, Paddington, dierenfiguren, etc. Nooit meer iets geborduurd na die tijd. Jongste nicht is nu 23.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven