Hoe muziek luisteren tijdens hardlopen (S7)?

18-04-2017 15:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje een ei als het op muziek luisteren aankomt. Heb sinds kort (gratis) spotify, maar luisterde daarvoor eigenlijk voornamelijk radio

Maar nu ben ik sinds kort gaan hardlopen en zou ik wel een muziekje daarbij willen hebben. Maar welke manier is daarvoor het handigst, zonder data te verbruiken?

Er zit geen FM-radio op mijn Samsung S7, anders had ik die gewoon gebruikt. Is er een andere manier om offline muziek te luisteren? Wat voor app is het fijnst? Hoe komen jullie aan je muziek?

Ik zat eraan te denken om muziek te downloaden of cd's op mijn laptop op te slaan en die muziek dan op mijn telefoon te zetten, maar waar sla ik die dan op, zodat je het ook makkelijk kunt gebruiken?

Spotify premium is eventueel wel een optie, maar ik vind een tientje per maand eigenlijk vrij veel als ik er niet zoveel gebruik van maak.

Iemand suggesties?
Ik download op m'n laptop de muziek (foei!) en zet het dan op m'n telefoon. Staat volgens mij bij mij standaard een mapje 'music' op (als je je telefoon aansluit op je pc). En de app Google Play Music herkent gewoon de mp3tjes Heb daar een widget van op m'n "bureaublad" met de play/pauze/volgende/vorige-knopjes.
Alle reacties Link kopieren
Als je T-Mobile hebt kun je voor 5,99 deezer premium toevoegen aan je abonnement. Goedkoper en werkt minstens net zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Als je betaald voor spotify kan je de muziek downloaden die je wil horen (de albums en je afspeellijsten) dan kan je die zonder data luisteren tijdens het lopen.



Mocht je toevallig KPN hebben kan je spotify bij je abonnement nemen, dan is het goedkoper en krijg je extra mb's
Internagelaktisch
En speciale oordopjes voor het sporten. Als extra tip
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in Spotify playlists online opslaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:mms schreef op 18 april 2017 @ 16:02:

Ik download op m'n laptop de muziek (foei!) en zet het dan op m'n telefoon. Staat volgens mij bij mij standaard een mapje 'music' op (als je je telefoon aansluit op je pc). En de app Google Play Music herkent gewoon de mp3tjes Heb daar een widget van op m'n "bureaublad" met de play/pauze/volgende/vorige-knopjes.



Ah, dat klinkt wel handig! Ik ga eens kijken naar die app. Had 'm al wel gezien, maar leek alleen een abonnementsdienst te zijn.

En tja, dat (illegaal) downloaden.. ik heb geen idee hoe dat het best kan (qua veiligheid etc ook), dus ik denk dat ik het nu nog lekker legaal bij cd's houd
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 18 april 2017 @ 16:14:

Je kunt in Spotify playlists online opslaan.Alleen bij premium toch?
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 april 2017 @ 16:20:

[...]





Ah, dat klinkt wel handig! Ik ga eens kijken naar die app. Had 'm al wel gezien, maar leek alleen een abonnementsdienst te zijn.

En tja, dat (illegaal) downloaden.. ik heb geen idee hoe dat het best kan (qua veiligheid etc ook), dus ik denk dat ik het nu nog lekker legaal bij cd's houd

Onder "muziekbibliotheek" staat gewoon je eigen muziek en dan werkt de app gewoon als mp3speler



Haha ik weet ook niet of ik veilig download, maar de muziek van een cd op je laptop zetten en dan op je telefoon werkt dan net zo makkelijk



Oh en ik draag altijd oordopjes waarmee ik de muziek kan pauzeren en naar het volgende liedje kan gaan én waarmee ik het volume kan regelen, scheelt weer wat geklungel als ik al onderweg ben en er is geen leuk liedje op of wat dan ook
Ik gebruik Spotify run, die past de muziek aan je hardlooptempo aan.



Maar verbruikt wel mb's.
Maar Spotify kost €10,- maand, dat is toch niet veel geld? Dan jun je nummers opslaan en je bent van die irritante reclame af.



Ik vind het het geld dubbel en dwars waard.
quote:Perzina schreef op 18 april 2017 @ 16:53:

Maar Spotify kost €10,- maand, dat is toch niet veel geld? Dan jun je nummers opslaan en je bent van die irritante reclame af.



Ik vind het het geld dubbel en dwars waard.Vind ik ook. Maar ik loop meestal 4 x per week hard en zit ook nog zo'n 10 uur per week in het ov. Verder luister ik bij van alles en nog wat muziek. Ben blij met deze fraaie oplossing waardoor ik op legale wijze toegang heb tot veel en steeds weer nieuwe muziek voor weinig geld. Ik ben namelijk ook gauw 'uitgeluisterd' op muziek en wil dan weer wat nieuws. Spotify heeft allerlei leuke playlists en geeft ook aanbevelingen aan de hand van wat je luistert. Ik ben fan!
quote:Mieshka schreef op 18 april 2017 @ 17:02:

[...]





Vind ik ook. Maar ik loop meestal 4 x per week hard en zit ook nog zo'n 10 uur per week in het ov. Verder luister ik bij van alles en nog wat muziek. Ben blij met deze fraaie oplossing waardoor ik op legale wijze toegang heb tot veel en steeds weer nieuwe muziek voor weinig geld. Ik ben namelijk ook gauw 'uitgeluisterd' op muziek en wil dan weer wat nieuws. Spotify heeft allerlei leuke playlists en geeft ook aanbevelingen aan de hand van wat je luistert. Ik ben fan!Ik ook! Ik vind €10,- echt geen geld voor wat je krijgt. Ik ben ook snel uitgekeken op muziek, vroeger kocht ik ook nooit eencd om deze reden. Maar dit is ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Op mijn Iphone luister ik naar (gratis) podcasts. Zo hebben bijvoorbeeld Martin Garrix en Hardwell een gratis podcast waar je regelmatig shows op kunt downloaden. Dat downloaden kan via je wifi en verder kun je zonder datagebruik overal luisteren. Hartstikke handig. Plus, er zijn regelmatig (wekelijks?) nieuwe uitzendingen!

Veel loopplezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:lobita schreef op 18 april 2017 @ 17:50:

Op mijn Iphone luister ik naar (gratis) podcasts. Zo hebben bijvoorbeeld Martin Garrix en Hardwell een gratis podcast waar je regelmatig shows op kunt downloaden. Dat downloaden kan via je wifi en verder kun je zonder datagebruik overal luisteren. Hartstikke handig. Plus, er zijn regelmatig (wekelijks?) nieuwe uitzendingen!

Veel loopplezier!O, dat is wel een goeie tip! Misschien kan datzelfde met luisterboeken oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit mijn gehoor verhinderen als ik hard ging lopen. Je gehoor helpt je ongelukken te voorkomen. Wij zijn dan wel geen vleermuizen maar het gehoor helpt wel degelijk om je plaats in de ruimte te bepalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven