Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 15 april 2017 @ 13:19:

Wat moet dat pijnlijk zijn voor je man, steeds weer die hoop dat je toch kinderen wil. Zelfs zeggen dat je gaat 'ontpillen' en dan weer de teleurstelling moeten voelen.



Geef die man een kans op een gelukkig leven met een lieve vrouw en kinderen. Liever duidelijk zijn en dan 1x een pijnlijke breuk dan keer op keer de teleurstelling en uiteindelijk je diepste wens niet waar kunnen maken. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar zijn vruchtbaarheid wordt vanaf 35+ snel minderHet is niet alsof ik me hier niet bewust van ben hoor. En ontpillen vind ik een hele stap in de goede richting hoor, hij heeft nogal wat gedaan (zelfs getindert). En ik heb het altijd gezegd dus heb m niet bedondert en ik heb ook pijn, dar een kind boven mij staat.
Alle reacties Link kopieren
Maak je nu geen denkfout? Ontpillen is naar mijn idee juist géén stap in de goede richting! Het is namelijk een richting die jij niet wilt. Een richting waar alles in je zich tegen verzet.

Tussen wel en geen kind bestaat geen compromis. Je kunt elkaar niet tegemoet komen. Iedere poging dat wel te doen leidt tot frustratie en verwijten. Jullie gaan een hekel aan elkaar krijgen op deze manier.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
En door te zeggen dat bij hem een kind 'boven jou staat', neem je zijn kinderwens net zo min serieus, als hij jouw ontbrekende kinderwens.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Praten over ontpillen is een heel duidelijk signaal dat je er toch voor een kind wil gaan samen met hem. Dat is toch juist niet een stap in de goede richting? Valse verwachtingen scheppen lijkt me een stuk pijnlijker, dan echt duidelijk aangeven dat je iets niet wil.



Je moet echt absoluut geen kind 'nemen' als je niet wil. Dit is niet iets waar je iemand mee tegemoet kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker paasweekend. Genoten van het Franse leven met mijn lief, ondanks dat het weer een beetje tegenzat. En nu op mijn eigen bank met een espresso, ook fijn.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Hoe was jullie weekend?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heerlijk uitgeslapen, tukjes gedaan, uitgebreid ontbeten,nog meer tukjes gedaan en daarna lekker gekookt. Vandaag gewandeld en op terrasje gezeten. TOP weekend! En morgen ben ik ook nog vrij!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed EssentialBliss, lekker hoor, een weekendje weg. Frankrijk is mooi Hebben jullie daar een huisje?



En Viennas dat klinkt ook als een heerlijk relaxed weekend



Ik heb een Paas lunch gehad met familie, was gezellig, verder gesport en lekker series gekeken



Heb wel een hele luxe week, alleen morgen werken en dan 4 dagen vrij, ik ga in ieder geval een dagje shoppen, nu al zin in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een paasbrunch met familie. Broer was er met zijn 2 kinderen. Het zijn lieve kinderen, maar WAT EEN RUST als zij weer vertrekken!! Heerlijk hoor. Wij zijn lekker nog een uurtje blijven zitten om met mijn ouders bij te praten.

Verder weinig bijzonders gedaan. Maar ik verheug me ook op de komende weken, allemaal korte weekjes! Volgende week maar 2 dagen werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1e Paasdag naar mijn moeder en stiefvader geweest. We hebben gegourmet. Het was lekker rustig, we waren maar met z'n drieën. Dus geen irritante pubers erbij. Maandag heb ik voor mezelf gehouden. Ik was wel uitgenodigd door mijn moeder om te komen eten, maar wilde mijn eigen ding doen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker is dat he CarrieM, veel vrije tijd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker voor jezelf kiezen Hondenmens, ik heb eigenlijk nooit zin om twee dagen achter elkaar verplichtingen te hebben, heb dan echt weer tijd voor mezelf nodig, om te sporten, of gewoon voor me uit te staren



Vind het gevoel dat je je eigen tijd in kan delen zo fijn en zeker in de rustigere weken, dat ik niet alles bijvoorbeeld op een dag moet plannen en als ik donderdag liever thuis blijf of het is bijvoorbeeld slecht weer, kan ik altijd vrijdag nog gaan shoppen, heerlijk die ruimte. Ik word daar echt heel blij van
Alle reacties Link kopieren
Familie festiviteiten met neefjes en nichtjes: de beste anticonceptie!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 18 april 2017 @ 17:00:

Gewoon lekker voor jezelf kiezen Hondenmens, ik heb eigenlijk nooit zin om twee dagen achter elkaar verplichtingen te hebben, heb dan echt weer tijd voor mezelf nodig, om te sporten, of gewoon voor me uit te staren



Vind het gevoel dat je je eigen tijd in kan delen zo fijn en zeker in de rustigere weken, dat ik niet alles bijvoorbeeld op een dag moet plannen en als ik donderdag liever thuis blijf of het is bijvoorbeeld slecht weer, kan ik altijd vrijdag nog gaan shoppen, heerlijk die ruimte. Ik word daar echt heel blij van



Die ruimte en vrijheid is mijn rijkdom. Vandaag even een stadje in geweest een paar km verderop. Tuingereedschap gekocht en bij de frituur mezelf getrakteerd op een bamihap. Ik moet altijd tussendoor iets snacken. Als ik ergens anders ben is dat niet zelden iets warms.

Ik vind de week van Kerst/Oud- en Nieuw altijd vermoeiend. Hoewel ik nu voor mezelf meer vrijheid daarin gecreëerd heb (ik blijf korter), zijn die dagen voor mij te kort op elkaar. Drie keer in de week iets moeten.
Ik realiseerde me bij thuiskomst hoe heerlijk het is dat mijn huis er nog precies zo uit ziet als dat ik het achter liet. Zo fijn. Geen ontploft huis en stinkende luier emmers.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar Hondenmens, die dagen gaan altijd langs me heen en zit ik nooit lekker in mijn vel... Vind het eigenlijk wel jammer, want ik houd eigenlijk wel van de Kerst sfeer, vind Kerst films ook helemaal geweldig.

Maar vind die verplichtingen ook altijd vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 18 april 2017 @ 17:24:

Ik realiseerde me bij thuiskomst hoe heerlijk het is dat mijn huis er nog precies zo uit ziet als dat ik het achter liet. Zo fijn. Geen ontploft huis en stinkende luier emmers.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 18 april 2017 @ 17:36:

Ja herkenbaar Hondenmens, die dagen gaan altijd langs me heen en zit ik nooit lekker in mijn vel... Vind het eigenlijk wel jammer, want ik houd eigenlijk wel van de Kerst sfeer, vind Kerst films ook helemaal geweldig.



Ik heb elk jaar lichamelijke klachten rond die tijd... 2 jaar geleden schoot het in mijn rug en was ik gewoon beroerd van vermoeidheid, maar toen had ik nog een vriend en dubbele verplichtingen.

Nieuwjaar was voorbij en toen kwam hij op het laatste moment met de mededeling dat we dus op 1 januari een borrel hadden bij zijn familie.

(Een uur vantevoren)

Ik ben toen niet mee gegaan, hoop gedoe om gehad... Of ik dan toch zijn familie wilde bellen om gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik wilde helemaal niks meer... ik had zoiets van, heb iedereen met Kerst al gezien. Was er zo klaar mee en daarnaast had ik super pijn in mijn rug.

Waarom niet een weekje later op de koffie om nieuwjaar te wensen.



Als er het ooit weer van een relatie komt dan alleen nog maar met een man die er hetzelfde instaat als ik ... en me meeneemt naar een leuk huisje met Kerst in de middle of nowhere. Hoop ooit Kerst op die manier te kunnen vieren.Wat naar voor je. En je toenmalige vriend hielp ook niet mee. Vervelend zeg.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
En heerlijk toch Hondenmens.



Yesss, nee hoor gewoon een 'ordinair' hotel
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Een relatie met iemand die wel een kind wil lijkt me heel erg moeilijk, zelfs als je relatie verder goed zou zitten. Over het hebben van kinderen kun je namelijk niet echt een compromis sluiten. En als de relatie verder ook niet helemaal goed zit met allemaal spelletjes, lijkt het me eigenlijk het beste om elkaar te laten gaan.



Mijn paasweekend was best leuk. Deel doorgebracht samen met vriend en deels met mijn familie. Het lijkt wel alsof ik steeds vaker commentaar krijg op mijn wens om kindvrij te zijn (vriend boeit het krijgen van kinderen niet zo), maar niet heel erg ofzo.

Kreeg wel een verrassend nieuwe reden voor het wel krijgen van kinderen van mijn jongere zusje: 'anders hebben mijn (toekomstige) kinderen niemand om mee te spelen tijdens de vakanties'. Die had ik niet zien aankomen zeg maar en geen snel antwoord op. Was gelukkig wel voorbereid op de vraag van haar vriend wie dan voor ons (mij en mijn vriend) zou zorgen: 'jullie kinderen' :P. Dus daarna ging het onderwerp gelukkig snel over.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 18 april 2017 @ 17:36:

Ja herkenbaar Hondenmens, die dagen gaan altijd langs me heen en zit ik nooit lekker in mijn vel... Vind het eigenlijk wel jammer, want ik houd eigenlijk wel van de Kerst sfeer, vind Kerst films ook helemaal geweldig.

Maar vind die verplichtingen ook altijd vermoeiend.Ik vind de Kerst sfeer ook wel leuk, vooral de lichtjes. Maar de beste Kerst jaren waren toch in mijn kindertijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosje234 schreef op 18 april 2017 @ 21:09:

Kreeg wel een verrassend nieuwe reden voor het wel krijgen van kinderen van mijn jongere zusje: 'anders hebben mijn (toekomstige) kinderen niemand om mee te spelen tijdens de vakanties'. Die had ik niet zien aankomen zeg maar en geen snel antwoord op.Ik denk dat ik alleen maar had kunnen lachen vanwege deze onzin...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 18 april 2017 @ 22:54:

[...]





Ik denk dat ik alleen maar had kunnen lachen vanwege deze onzin...Ja, alsof er in die Vinex wijk niet 84 andere kinderen wonen waarmee ze kunnen spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 18 april 2017 @ 22:59:

[...]



Ja, alsof er in die Vinex wijk niet 84 andere kinderen wonen waarmee ze kunnen spelen.



Ik had de schurft aan mijn neefje. Maakte mijn Barbies belachelijk terwijl die een camper hadden, en paarden en een cabrio.



No way dat we samen gingen spelen, puur omdat we een soort van bloedband hadden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosje234 schreef op 18 april 2017 @ 21:09:

Kreeg wel een verrassend nieuwe reden voor het wel krijgen van kinderen van mijn jongere zusje: 'anders hebben mijn (toekomstige) kinderen niemand om mee te spelen tijdens de vakanties'. Oké, dit is met stip de origineelste reden die ik ooit gehoord heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven