Starbucks

17-04-2017 17:52 88 berichten
Van de week ga ik vliegen. Nu vroeg ik mij af of er een starbucks achter de douane zit bij Schiphol of alleen ervoor?
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 17 april 2017 @ 23:40:

Starbucks financiert het Israelisch regime. Weet je wel, dat regime dat landjepik doet bij de Palestijnen, die al amper land over uhebben. Dat weinige pikt de Israelische regering ook nog in.



Dus ?



Iedereen naar Nero of Costa ? Of thuis bakkie zetten in thermos en meeslepen ?

En naar Benidorm op vakantie ?



Als je alle bedrijven en landen mijdt die niet zuiver zijn wordt je keuze wel beperkt.
quote:Merlijne schreef op 18 april 2017 @ 11:26:

De green tea latte is ook gewoon in de Nederlandse Starbucks te krijgen als je erg nieuwsgierig bent. Ik vind de matcha bij de lokale Japanner wel ietsje lekkerder.



(ik lust ook geen sushi).Maar de cakejes niet
Alle reacties Link kopieren
quote:CommonSense schreef op 18 april 2017 @ 11:32:

[...]





Shit, is het volgende week al meivakantie?Sterker nog: sommige scholen hebben nu al vakanktie + volgende week ; de rest van komende zaterdag t/m 7 mei
Alle reacties Link kopieren
Vakantie is heel wisselend. Hier vo deze week school en dan twee weken vrij. Hbo alleen volgende week. Mbo idem.
quote:lux. schreef op 18 april 2017 @ 12:56:

[...]





Maar de cakejes niet Misschien wel bij de Japanner? Die heeft hier in ieder geval wel matcha ijs en ik dacht eerst ook cake.
quote:Merlijne schreef op 18 april 2017 @ 13:27:

[...]





Misschien wel bij de Japanner? Die heeft hier in ieder geval wel matcha ijs en ik dacht eerst ook cake.



Ja ijs wel. Cake niet. Bij de mijne dan. Maar als ik ben bevallen zal ik eens rondkijken naar een Japanner met cakejes, wel een goed idee. Nu kan ik niet naar een sushirestaurant want te confronterend (en jaja als het heeeeel vers is mag je het, mja hoe wéét je dat?)

Nog een weekje of 3
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 18 april 2017 @ 12:46:

[...]





Dus ?



Iedereen naar Nero of Costa ? Of thuis bakkie zetten in thermos en meeslepen ?

En naar Benidorm op vakantie ?



Als je alle bedrijven en landen mijdt die niet zuiver zijn wordt je keuze wel beperkt.



Zoals ik al eerder zei, een land bezoeken is iets heel anders dan een fout regime financieren (via Starbucks).

Gek dat (bijna) iedereen wel 'valt' over producten die door kinderarbeid zijn gemaakt, en die niet meer wil kopen. Maar niet valt over producten die de diefstal van land medefinancieren.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 18 april 2017 @ 14:52:

[...]





Zoals ik al eerder zei, een land bezoeken is iets heel anders dan een fout regime financieren (via Starbucks).

Gek dat (bijna) iedereen wel 'valt' over producten die door kinderarbeid zijn gemaakt, en die niet meer wil kopen. Maar niet valt over producten die de diefstal van land medefinancieren.Dan is er nog veel werk te doen.. in het midden oosten zijn gewoon Starbucks winkels, behalve in Israël zelf. Dus ik vind het verhaal dat ze Israël financieren een beetje raar.
quote:lux. schreef op 18 april 2017 @ 13:32:

[...]





Ja ijs wel. Cake niet. Bij de mijne dan. Maar als ik ben bevallen zal ik eens rondkijken naar een Japanner met cakejes, wel een goed idee. Nu kan ik niet naar een sushirestaurant want te confronterend (en jaja als het heeeeel vers is mag je het, mja hoe wéét je dat?)

Nog een weekje of 3



Mijn Japanner is een noodles restaurant! Misschien zit er ook zo'n eentje in jouw beurt, Is er geen sushi verleiding.



Veel succes met de laatste loodjes, spannend!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 18 april 2017 @ 14:52:

[...]





Zoals ik al eerder zei, een land bezoeken is iets heel anders dan een fout regime financieren (via Starbucks).

Gek dat (bijna) iedereen wel 'valt' over producten die door kinderarbeid zijn gemaakt, en die niet meer wil kopen. Maar niet valt over producten die de diefstal van land medefinancieren.Zou je ons ook uit kunnen leggen hoe Starbucks dat dan doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief1987 schreef op 18 april 2017 @ 15:03:

[...]





Dan is er nog veel werk te doen.. in het midden oosten zijn gewoon Starbucks winkels, behalve in Israël zelf. Dus ik vind het verhaal dat ze Israël financieren een beetje raar.Verhaal is sowieso niet bevestigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 18 april 2017 @ 17:28:

[...]





Verhaal is sowieso niet bevestigd.Sterker nog, is ontkend door Starbucks zie ik. En op een geloofwaardige manier. Aangezien Starbucks een beursgenoteerde onderneming is moeten ze toelichten in de jaarrekening waar ze geld aan uitgeven (qua donaties). Hier staat het Israelische regime niet bij....
quote:patsy--stone schreef op 18 april 2017 @ 14:52:

[...]





Zoals ik al eerder zei, een land bezoeken is iets heel anders dan een fout regime financieren (via Starbucks).

Gek dat (bijna) iedereen wel 'valt' over producten die door kinderarbeid zijn gemaakt, en die niet meer wil kopen. Maar niet valt over producten die de diefstal van land medefinancieren.Ik val over een hoop dingen, maar aannames uit de rubriek roddel en achterklap, daar kan en wil ik helemaal niets mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven