De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Ik weet het niet meer.

Ik was er net te jong voor.

Mijn hele familie was ontzettend fan.

Ik geloof dat het ook nog door een 'juiste omroep' werd uitgezonden, dusse, er kon veilig naar gekeken worden hahaha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 15:18:

[...]





Jaaaaaaaa Nesquik!



[afbeelding]Ik heb vorige week nog Nesquik gekocht. Verpakking is nagenoeg hezelfde gebleven
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 15:27:

[...]





Dat was toch zijn schoonzus in de serie?Nee, volgens mij was dat zijn vrouw, maar ze had een kapsel met een middenscheiding, dan het haar over over haar oren en een knot laag in haar nek. Op deze foto heeft ze 'modern' haar.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapicobella schreef op 18 april 2017 @ 15:32:

[...]





Nee, volgens mij was dat zijn vrouw, maar ze had een kapsel met een middenscheiding, dan het haar over over haar oren en een knot laag in haar nek. Op deze foto heeft ze 'modern' haar.O ja! Ik herinner het me !
Leuk, een deel 2





Moest wel lachen om het breiboek van de Hema, erg treffend!
En wat was Tineke Tros mooi, destijds vond ik haar een stijve tut
Alle reacties Link kopieren
O ja Tom Selleck..heerlijke kerel..mag er nog steeds zijn inderdaad...
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 18 april 2017 @ 15:14:

[...]



Are You Being Served?, de Engelse titel van Wordt u al geholpen?, werd jaren geleden in Nederland door publieke omroep TROS uitgezonden. De serie keert nu terug bij ouderenzender ONS. Op de zender zijn al vele nostalgische tv-series en programma’s te zien. ONS is de opvolger van het vroegere NostalgieNet. Naast Are You Being Served? keert ook de comedy ‘Allo, ‘Allo! met de onlangs overleden acteur Gorden Kaye in de hoofdrol van het personage René Artois weer terug op televisie.





Veel BBC-series bij ONS terug



Naast comedyseries keren ook enkele dramaseries van de BBC bij ONS op tv terug. Het gaat hierbij onder meer om de klassiekers The Onedin Line, Dalziel & Pascoe en James Herriot. ONS is bij vrijwel alle aanbieders in het digitale basispakket beschikbaar. Grote uitzondering is Digitenne van KPN die het kanaal vanwege bandbreedteproblematiek niet kan doorgeven. Bij Ziggo, de grootste tv-aanbieder van Nederland, is ONS op voorkeuzekanaal 50 te ontvangen.Da's toevallig, Are You Being Served heb ik vorige week nog naar gekeken op de zender ONS. Wij hebben Ziggo, dus ONS kunnen we ontvangen. Leuk ook dat 'Allo 'Allo terugkomt. Dat is al vaak herhaald, maar blijft leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dat breiboek van de Hema komt me niet bekend voor, maar mijn oma breide in de jaren '80 vele truien voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie draait er nog platen? Dan ben je weer heel hip momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik er ook weer bij zijn?

Ook zo'n oudere namelijk
Welkom, welkom, welkom, totale gezelligheid!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 april 2017 @ 15:04:

Ja, een videorecorder huurde je eerst.

Was belachelijk duur, een nieuwe.

En dan films er bij.

Vijf of zo.

Dat was dan een aanbieding, vijf films en een afspeelapparaat voor een geeltje.

Dat deden wij volgens mij in de zomer of kerstvakantie of zo. Bij de Hema.



Ben van 74.
Alle reacties Link kopieren
Vorige topic trouwens gisteren pas ontdekt en nog niet helemaal gelezen.
ohhhh, nou heb ik de antwoorden op mijn vraag over Saffire and Steel gemist. Nog even: wie kent het?
Mede-bejaarde meldt zich
quote:Dymphnatam schreef op 18 april 2017 @ 17:42:

ohhhh, nou heb ik de antwoorden op mijn vraag over Saffire and Steel gemist. Nog even: wie kent het?Ik een beetje, kan me nog herinneren dat ik het heel erg eng vond.
welkom



Edit: heb de antwoorden gewoon in het vorige topic teruggelezen



Dat van dat riedeltje klopt
quote:Dymphnatam schreef op 18 april 2017 @ 17:48:

welkom



Edit: heb de antwoorden gewoon in het vorige topic teruggelezen



Dat van dat riedeltje klopt



Het had iets occults, toch?

Het rijmpje werd fluisterend opgezegd ; a tissue, a tissue is falling down....
Ik kan me trouwens nog heel vaag beelden van de Vietnamoorlog herinneren. Mijn oom en tante, zeer maatschappelijk geengageerd, zaten altijd alle journaals te kijken wanneer er bij mijn oma een verjaardag was. Erg irritant
Ring a ring of roses

a pocket full of posies

a-tishoo a-tishoo

we all fall down



schijnt terug te gaan tot de grote pest-epidemie die in de middeleeuwen europa teisterde
Ik keek vroeger tik tak en liegebeest. Ben ik dan bejaard genoeg voor dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe site:



HilversumTV.nl



Oude series!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de leeftijd van de "bejaarden" hier en doe zelf de aftrap: ik ben in december 58 geworden.
Ik ben van de generatie x ook wel generatie nix genoemd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven