Entertainment alle pijlers

Harry Potter expositie

10-02-2017 12:44 119 berichten
In Utrecht is op dit moment een expositie over de films van Harry Potter. Zit er aan te denken om eens een kijkje te gaan nemen, lijkt me leuk om al die props van dichtbij te bekijken.

Zijn er nog meer van jullie die gaan?





http://www.ad.nl/show/mag ... tter-levensecht~af9eac48/



http://harrypotterexpo.nl/
Alle reacties Link kopieren
Qua niveau gaat het ook zeker wel lukken.



Ik vroeg me meer af of het niet te spannend zou zijn. Dat vind ik wel vaker lastig. Juist door het voorlopen op het gebied van technisch lezen passen de boekjes die voor die leeftijd geschikt worden geacht vaak niet. Maar moeilijker en 'dus' leuker kan misschien ook weer té eng worden. Maar dat viel bij jou dus wel mee?
Ik vond het niet heel spannend. Alleen in het begin laten ze wat filmpjes zien van Voldemort, wat wel meer binnenkomt dan dat je dat op tv kijkt.

Maar we vonden het hartstikke leuk. We waren zo'n 5 kwartier binnen. Dat lijkt kort, maar het was echt heel rustig, dus we konden overal meteen bij en hebben nergens hoeven wachten. Dat was wel echt super, daar zag ik vantevoren wel tegenop.

Het enige dat tegenviel waren de prijzen in het souvenirwinkeltje.
Ik denk dat je naar je kind moet kijken. Mijn kinderen lazen al vrij jong (7-8 jaar) de hele serie en hebben ook de films gezien. Zij vonden het allemaal niet eng. Maar ik kan mij voorstellen dat dat niet bij alle kinderen zo is. Ik denk dat je dat als ouder zelf het beste in kunt schatten.



Ik keek gewoon per deel en als dat goed ging mochten ze een volgend deel.
Recent bevallen van een kersverse Harry Potterfan (kan bijna niet anders). Zodra ik weer een beetje op been ben (keizersnede) gaan man en ik naar de expositie .

Het Harry Potter rompertje is trouwens al binnen.

Deze is binnen gekomen op de dag dat ik te horen kreeg wanneer onze dochter geboren zou worden... dát is pas magisch .
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd met jullie kersverse Potterfan Xervy! Succes met het herstel en alle goeds voor jullie 3tjes!

Ik ben nog aan het wachten (39 weken zwanger), hoop ergens in mei of juni naar de expo te gaan, misschien is het dan ook niet zo druk meer.
happiness = reality - expectations
quote:Whoopsadaisies schreef op 27 maart 2017 @ 12:48:

gefeliciteerd met jullie kersverse Potterfan Xervy! Succes met het herstel en alle goeds voor jullie 3tjes!

Ik ben nog aan het wachten (39 weken zwanger), hoop ergens in mei of juni naar de expo te gaan, misschien is het dan ook niet zo druk meer.



Dankjewel!!! Ooo de laatste loodjes voor jou!

Spannend! Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zó genoten gisteren! Jammer dat er veel problemen met de treinen waren (understatement) maar ik zou zo weer heen willen



Overigens misschien een tip: het was tot 8 uur 's avonds open. Rond 4 uur, toen wij weggingen, was er gewoon helemaal geen rij meer. Als je niet al te ver weg woont, is dat dus een hele goede tijd om heen te gaan.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 16 april 2017 @ 14:17:

Wij hebben zó genoten gisteren! Jammer dat er veel problemen met de treinen waren (understatement) maar ik zou zo weer heen willen



Overigens misschien een tip: het was tot 8 uur 's avonds open. Rond 4 uur, toen wij weggingen, was er gewoon helemaal geen rij meer. Als je niet al te ver weg woont, is dat dus een hele goede tijd om heen te gaan.

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad!!

Wij hebben het gisteren dus niet gered door de treinproblemen. We hebben oms tijdslot ruim genist, terwijl we op tijd uit Groningen vertrokken zijn. Ik ga proberen om vergoeding bij de ns te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld vanaf Amersfoort of we later mochten en dat kon, vandaar. Toen zijn we eerst maar wat gaan eten daar.



Wij vertrokken met de trein van 9.18 uur uit Groningen en hadden het tijdslot van 12 uur. Uiteindelijk waren we er om half 3. Toen was het veel rustiger dan 12 uur, werd ons verteld.
Later is nu
Wij waren er omstreeks half 4. Totaal geen rij. Balen voor de mensen die door treinproblemen nu het gemist hebben.
Alle reacties Link kopieren
Liepen we er toch rond dezelfde tijd rond, bubbelwijn
Later is nu
Wij waren er een paar weken geleden he?
Alle reacties Link kopieren
Oh okee. Haha
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is er ook een winkeltje met harry potter atributen? Onze zoon wil graag een zwerkbaltenue... Heb deze in kindermaat alleen gezien in Engeland en hoop stiekem dat deze ook in Utrecht te koop is...
Alle reacties Link kopieren
quote:YTR schreef op 18 april 2017 @ 17:51:

Is er ook een winkeltje met harry potter atributen? Onze zoon wil graag een zwerkbaltenue... Heb deze in kindermaat alleen in kindermaat gezien in Engeland en hoop stiekem dat deze ook in Utrecht te koop is...Er is een shop! Maar of er een zwerkbaltenue te koop is, durf ik niet te zeggen.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel allerlei tenues, maar de shop is enorm duur. Ik heb niet echt op zwerkbaltenues gelet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank! Dan loont het waarschijnlijk wel om er heen te gaan. Een tripje naar Engeland kost meer ;)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn dochter waren er geen zwerkbalkostuums. Wel t-shirts van zwerkbal, maar die zijn bij de primark goedkoper.
Later is nu
Het winkeltje is echt niet te betalen. Ik zou eens op Aliexpress kijken als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven