Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier 75 min en een iPad dus een Eastpack zal wel voldoen
quote:Hangmat schreef op 11 april 2017 @ 22:11:

Mijn dochter komt op een ouderwetsche boekenschool en een ouderwetsch 50-minutenrooster, wat in het ongunstigste geval 8 verschillende vakken per dag betekend. Dus ik stel een rolkoffer voor

Dochter is ook nog vrij klein van stuk momenteel.



Die van mij ook.

Heeft maat 152

Kleiner dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 11 april 2017 @ 22:17:

[...]





Die van mij ook.

Heeft maat 152

Kleiner dan de rest.Ja mijn dochter is 143 cm. zusje van 9 is haar voorbij
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel klein ja. De mijne is 1.61, ze wordt 12 in oktober.
Alle reacties Link kopieren
....er is ook in de verste verte nog geen groeispurt of iets van puberteit te bekennen. Ze wordt 12 in december dus is ook wel een jonkie in de klas, maar als ik die meiden in haar klas soms voorbij zie lopen.... dat zijn al hele dames
Alle reacties Link kopieren
Het is wel bizar hoe het kan verschillen idd. Vorig jaar was groep 8 echt veel verder dan de groep waar de mijne nu in zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 12 april 2017 @ 10:05:

[...]



Ja mijn dochter is 143 cm. zusje van 9 is haar voorbijMijn zoon is ook zoiets.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn zoon ook rond de 1.45m is. Ik ben zelf erg klein, 1.54m en mij is hij nog niet voorbij .

Hij heeft vrienden die echt een kop groter zijn, maar ook vrienden van ongeveer dezelfde lengte.

Zijn vader is wel lang, dus hopelijk komt die groeispurt nog.



Heeft iedereen nu de definitieve plaatsing al binnen?

Wij wachten nog steeds op de officiële toelating van zijn tweede keus-school.

Als het goed is moeten ze voor 19 april reageren, maar ik vind het erg lang duren!
Alle reacties Link kopieren
Hier dochter die al 12 is en ook in de zomer naar de middelbare gaat, gelukkig kon ze zelf kiezen welke ze wil.

Ze is nog totaal niet bezig met rugtas e,d, wel wilde ze vande week weten waar dat kaftpapier nou voor is.

Ze gaat naar ouderwetse scholengemeenschap. boeken en 50 min rooster.

ook is zij een onderdeurtje. nu 147 cm.... volgens kinderarts loopt ze ong 2 jaar achter in groei.
Alle reacties Link kopieren
De mijne loopt juist wat voor op zijn groei en is desondanks klein... Vriend en ik zijn heel gemiddeld, 1.70 en 1.84. Geen medische oorzaken voor gevonden trouwens, hij is uitgebreid onderzocht. Gelukkig.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren een mail van de tweede-keus school dat er binnenkort nog een rondleiding is op woensdagmiddag. Zoon vind het best fijn om nog eens serieus rond te kijken en nu wat meer gerichte vragen te kunnen stellen. En ik verwacht ook wel dat dit betekent dat hij gewoon mag komen .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag de officiële toelatingsbrief gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Mooi Selma!!
Wij hebben ook deze week de toelatingsbrief gekregen, nog een of twee weken wachten en dan krijgen we bericht of ze is toegelaten tot de sportklas. Test heeft ze vorige week gehad.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Mida! Ik hoop dat hij een goed gevoel krijgt over de school.

Hier heeft de jongste een toelatingsgesprek voor de Fast lane English. Nu begrijp ik van een vriendin, die op de school werkt, dat de kinderen op basis van het advies van de basisschool, al geplaatst zijn in de Fast lane, als ze zich daarvoor hebben aangemeld, maar dat weet jongste niet...

Ze heeft al zin in het gesprek.
Alle reacties Link kopieren
De eerste dag Cito-toets zit erop! Ondanks dat er nu veel minder waarde aan gehecht wordt dan vroeger, en de school er ook echt relaxed mee omgaat, vond zoon het toch spannend vandaag. Hij zag er een beetje tegenop, maar het is het hem uiteindelijk hele erg meegevallen. Hij heeft zelfs zin in morgen!
Alle reacties Link kopieren
Zoon vond de cito goed te doen maar klaagde dat het zoooooo lang duurde. Hij had wel 4x de toets kunnen maken en zijn boek was al uit

Ik had zelf een score van 550 als kind en heb zoon verteld dat hij de eer hoog moet houden
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Fijn Suze, dat ook jouw kind op de school van keuze terecht kan!



Hier heet de musical 'niet te filmen!' Dochter heeft geen rol gekregen die in haar top drie stond, maar ze is er wel tevreden over. Ze heeft er zin in in ieder geval!



Voor haar verjaardag heeft ze een tas van Jack Wolfskin gekregen. Echt een mooi ding, maar van zichzelf al best zwaar. Ben benieuwd hoe dit volgend jaar gaat, want ze werken alleen met boeken en schriften.
Grappig, al die kleine smurfjes hier. Mijn dochter is net de 1.40 voorbij. Vorige week toevallig van alle lln foto's voor het jaarboek gemaakt en tjee, wat zijn die kinderen allemaal lang! En niet alleen de meiden, maar ook de jongens



MIDA, hopelijk klopt jouw vermoeden en is zoon gewoon toegelaten.

Fijn Selma, dat jullie ook al definitief weten wat het wordt!

Sushilala, spannend nog zo'n toelatingstest.

Begrijp ik goed, Warrique, dat jouw dochter toegelaten is tot die fast lane? Top!



Toch echt wel even anders dan toen wij naar de middelbare gingen he. Niks geen open lesmiddagen of schoolbezoeken met de basisschoolklas.
Dochter vond de Cito vandaag een makkie

Nu afwachten of dit ook met de uitslag klopt. We hebben veel geoefend voor rekenen, omdat ze op de entreetoets hier barslecht mee scoorde. We hoeven geen hoger advies, maar zou het voor dochter gewoon fijn vinden als ze de basisschool afsluit met het niveau dat bij haar past. Ze zei vandaag dat ze 23 van de 25 opgaven snapte van rekenen (en ik dacht dat er 20 opgaven waren, hahaha).
Alle reacties Link kopieren
Jaaa de Cito's, mijn dochter vond het ook niet bijster spannend. Haar advies kan ook niet meer wijzigen door de Cito dus ze staat er heel relaxed in. Een van haar beste vriendinnen had onverwacht een lager advies en die kan daardoor niet naar de school waar ze graag naartoe wilde dus dan hangt er meer vanaf voor een kansje op een hoger advies.

Nog twee dagen ! Iemand een idee wanneer ze uitslag hiervan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zeiden ze rond 10 mei op 't journaal.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Net een brief ontvangen van de school (2e keus) dat hij is geplaatst

Vanaf nu ga ik het woord 2e keus dan ook niet meer gebruiken. Hij is erg opgelucht dat deze school wél doorgaat!
Fijn mida!
Oh wat fijn, MIDA! Precies, vanaf nu is dit de keuze, niets geen tweede keuze meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven