Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu twee weken bezig en vind het zo lastig mij alleen aan drie producten te houden. Ik zou het echt moeten omdat ik "het plan" anders ook gewoon niet ten volle benut, zowel qua resultaten als voor m'n portemonnee.



Ik heb het CB forum bekeken maar daar is het ook een dooie boel. Hoe blijven jullie gefocust?
Alle reacties Link kopieren
quote:St0rmTr00per schreef op 12 april 2017 @ 23:41:

Ik ben nu twee weken bezig en vind het zo lastig mij alleen aan drie producten te houden. Ik zou het echt moeten omdat ik "het plan" anders ook gewoon niet ten volle benut, zowel qua resultaten als voor m'n portemonnee.



Ik heb het CB forum bekeken maar daar is het ook een dooie boel. Hoe blijven jullie gefocust?Je moet de knop omzetten schrijf voor jezelf op waarom je dit doet, wat zijn je plannen? Waar wil je naartoe en waarom? Starten is al een belangrijke stap geweest. Mij helpt het om savonds afleiding te zoeken (dat is mijn moeilijke moment)
Alle reacties Link kopieren
quote:Senna88 schreef op 13 april 2017 @ 12:14:

[...]



Je moet de knop omzetten schrijf voor jezelf op waarom je dit doet, wat zijn je plannen? Waar wil je naartoe en waarom? Starten is al een belangrijke stap geweest. Mij helpt het om savonds afleiding te zoeken (dat is mijn moeilijke moment)Afleiding zoek ik ook wel. Of afval filmpjes op YouTube ;) maar misschien moet ik het inderdaad uit gaan schrijven. Bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Senna en Herewego! Ik ga het dit weekend uitproberen!



Stormtrooper als je echt bang bent de mist in te gaan zou ik zorgen dat ik de opkikker bij de hand zou hebben. Die mag max twee maal per dag gebruikt worden. Misschien dat het helpt? Wel goed overleggen met consulent natuurlijk.

Succes!



Gr.
Alle reacties Link kopieren
@herewego, En wat was je resultaat afgelopen week?



@Houtkacheltje, Wanneer kun je dan een opkikker pakken? Mijn consulente had het wel over zoethout thee te drinken als je een beetje naar wordt. En raak je van een opkikker niet uit ketose?



Ik voel me nu al wel beter in mijn vel! Ik merk het ook al aan mijn kleding en dat doet me toch ontzettend goed. De knop is echt om, en voel me wel trots op elke traktatie die ik oversla!



Pff ik krijg een weekend vol met uitdagingen! Morgenavond een verjaardag en daarna dus de paasdagen waarbij familie gaat bakplaten. Mijn moeder neemt salade en kipfilet voor me mee mocht ik toch in de verleiding komen. Dan heb ik in elk geval iets gezonds!
Alle reacties Link kopieren
- 1.2 voor deze week! Ben er blij mee ik zit nu op -11 kilo totaal en nu m'n 6de week in.



Van cambridge zelf kan je ook de bouillon kopen in een pot is de golden vegetables. Die mag ik 1 x per dag als extra nemen. Wel lekkerk even wat zouts voor tussendoor.

ik heb wel het idee dat een opkikker hetzelfde is inderaad maar had gekeken qua prijs maakt het bijna geen verschil alleen de pot koop je in 1 x in grotere verpakking.



Zoethout thee helpt ook zeker wel idd.

Super fijn lovely lady dat je je zo lekker voelt nu!

Betere motivatie dan dat je t gaat merken is er niet, zo fijn!



Lastig weekend idd dan! Maar dat kan je! Denk aan je doel en dat t eten maar heel even voldoening heeft en straks slank zijn veel meer en langer!!



Fijne pasen allemaal alvast!!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Lovelylady, bi het starten van cb heeft mjjn consulente aangegeven dat ik per dag 2 opkikers als tussedoortje mocht als ik het moeilijk had. Je raakt er niet van uit ketose. Uiteindelijkheb ik het maar heel af en toe gebruikt als ik heel veel verbrand had en duizelig was en rillerig. Later was ik zo aan de 3 per dag gewend dat ik ze niet meer nam. Maar kan dus geen kwaad.

Ik drink muntthee met 1 zoetje.



Ik heb vanavond ook weer verjaardag maar sta ondertussen heel sterk in mijn schoenen,



Fijne Pasen!
Alle reacties Link kopieren
@Herewego, zo wat ga jij lekker zeg!!

Ik vraag het vanavond even na bij de weegjuf. Ik ben echt vaak 's avonds ontzettend misselijk. Zoethout thee helpt dan ook niet. Ik ga dan maar naar bed, maar echt gezellig voor m'n partner ben ik dan niet...

Wil vanavond bij weegjuf vragen of ik dan evt een bouillon ofzo mag.



@Houtkacheltje, mijn weegjuf had niks gezegd over een opkikkertje of iets dergelijks. Daarom vraag ik het vanavond nog meer even na. Werd gistermiddag ook onwijs misselijk opeens. En vaak 's avonds.



Hier gelukkig een verjaardag en de paasdagen goed doorstaan! Had gelukkig met verjaardag helemaal niet zo'n moeite. En dat terwijl ik erg van gebak hou hihi. Met Pasen had ik wel 1 gekookt eitje en met het bakplaten met mijn familie heb ik gekozen om sla en wat kipfilet te bakken. Raakte ook niet uit ketose want had nergens last van. En ik kan heel goed weer meteen door gaan met de shakes, totaal geen moeite gehad!



Jullie ook een fijn Paasweekend gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Hopelijk zijn jullie allemaal de paasdagen goed doorgekomen?! Toch best lastig in gezelschap en gezelligheid. Zelf heb ik vooraf besloten dat ik op 2 momenten van CB zou afwijken. Wel zou ik het koolhydraat vrij doen: zondagavond heerlijk gegeten en voor het ontbijt op maandagmorgen had ik koolhydraatarme broodjes gebakken (1kh p/stuk). Daarvan heb ik er 2 gegeten. Beide keren heb ik dat gedaan ipv een product. Er zat vanmorgen meteen een kilo bij. Daar baal ik van. Maar ik heb genoten van mijn maaltijden en ik ga ervan uit dat die kilo er ook zo weer af is.

@ Lovelylade, precies zoals jij. Hopelijk werd jij niet bestraft met een extra kilo;)

@ Herewego, 11 kg in 5 weken, wow wat een prachtig resultaat!

@ Cavia, geniet van je vakantie! Enneh... wat dat mooie betreft voor je weekend eind mei: volgens mij ben jij al een heel mooi mens van jezelf. Daar hebben de kilo's helemaal niets mee te maken. Dat neemt niet weg dat ik heel goed begrijp wat je bedoelt!

@ Senna, hoe is het met je dating-perikelen? Is het al gelukt elkaar te zien?

@ StormTrooper, hoe gaat het nu met je? Krijg je het al wat meer onder de knie? Een collega stond me vanmorgen te bestuderen toen ik een shake klaarmaakte en wilde van alles weten. Ik heb mijn uitleg besloten met de opmerking dat je het echt heel graag moet willen, anders hou je dit niet vol. Op zich heb je geen honger, maar het is vreselijk saai!

@ Houtkacheltje, hoe was de pannenkoek?

@ Alle anderen die ik niet heb genoemd: succes vandaag.

Ik wens jullie allemaal een mooie dag!

Babs
Alle reacties Link kopieren
Babs ik heb inderdaad een date met hem gehad maar vond hem in het echt niet aantrekkelijk.. Helemaal niets meer mee gedaan dus.



Ik ga morgen weer ns op de weegschaal staan ben benieuwd. Over 4 weken ben ik jarig ???? Dan wil ik een cake bakken en wat kkeine simpele hapjes maken. Ik hou het klein. Wil nog wel wat mee kunnen pakken iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Oh Senna, wat jammer! Gek is dat he, dan heb je op de app een hoop lol en klikt het ook, maar als je hem dan 'live' ziet is er geen chemie. En dan is dat leuke appen ook meteen afgelopen. Nou ja, je hebt de eerste stap gezet. Dit moet je maar zien als oefenen. Als je dan de ware tegenkomt, ben je er helemaal klaar voor. Haha oma vertelt...



Kleine hapjes, koolhydraatarm? Even wat ideetjes (tis nog wel vroeg hoor voor al die hartigheid

Ouderwetsche gevulde eieren. Kleine carpacciootjes (bijv. op amuselepeltje), tonijnsalade (zelf maken: tonijn, beetje mayo, bosuitje, augurkje) in een klein glaasje met vorkje (hoef je er geen toastjes oid bij te doen). Knakworstjes (zijn er ook zonder KH, even zoeken) met plakje kaas en bacon en dan heel even onder de grill, rolletjes ham/augurk (Kezbeke, zonder suiker en dus KH). Rolletjes kipfilet met kruidenkaas. Rookkaas-crackers (plakje rookkaas op een bakpapiertje, ca 1,5 min in magnetron). Zoiets?



Laat maar weten of je meer/andere ideeen nodig hebt.

Succes op de weegschaal!



Mooie dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh Senna, wat jammer! Gek is dat he, dan heb je op de app een hoop lol en klikt het ook, maar als je hem dan 'live' ziet is er geen chemie. En dan is dat leuke appen ook meteen afgelopen. Nou ja, je hebt de eerste stap gezet. Dit moet je maar zien als oefenen. Als je dan de ware tegenkomt, ben je er helemaal klaar voor. Haha oma vertelt...



Kleine hapjes, koolhydraatarm? Even wat ideetjes (tis nog wel vroeg hoor voor al die hartigheid

Ouderwetsche gevulde eieren. Kleine carpacciootjes (bijv. op amuselepeltje), tonijnsalade (zelf maken: tonijn, beetje mayo, bosuitje, augurkje) in een klein glaasje met vorkje (hoef je er geen toastjes oid bij te doen). Knakworstjes (zijn er ook zonder KH, even zoeken) met plakje kaas en bacon en dan heel even onder de grill, rolletjes ham/augurk (Kezbeke, zonder suiker en dus KH). Rolletjes kipfilet met kruidenkaas. Rookkaas-crackers (plakje rookkaas op een bakpapiertje, ca 1,5 min in magnetron). Zoiets?



Laat maar weten of je meer/andere ideeen nodig hebt.

Succes op de weegschaal!



Mooie dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Babs, ik had met het bakplaten met mijn familie ook wel meer moeite mee inderdaad. Blijft lastig hé met zulke dagen. Maar dat je wel even heb kunnen genieten is natuurlijk ook wel mooi. Jammer van die ene kilo! Ik ga tussendoor niet op mijn eigen weegschaal. Die wijkt dan toch af van die bij de weegjuf.



@Senna Jammer van je date!



Gisteren weer bij de weegjuf geweest. Afgelopen week -1,7kg! Niet zoveel als de eerste week, maar toen heb ik veel meer bewogen en afgelopen week stukken minder helaas. Dit is laatste week van stap 1 en dan een week over naar stap 2. Twijfel even of ik daarna stap 2 blijf doen of dat ik toch weer een paar weken stap 1 zal doen. Ik vind het wel heel fijn om wat groente en vlees te kunnen eten 's avonds met mijn gezin. Verder heb ik nergens last van alleen het avondeten blijf ik lastig vinden. Het ligt er ook even aan hoeveel ik afval in week 2. Als dat dezelfde hoeveelheden zijn, dan vind ik het prima! Wil ook binnenkort het fitnessen weer oppakken. Ik voel me nu al wat beter in mijn vel dus ik durf nu de sportschool wel weer in haha
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben aan het overwegen om het cambridge dieet (weer) te gaan doen. Ik heb het 4 jaar geleden ook gedaan en toen succesvol 12 kilo afgevallen. Helaas ben ik door mijn eigen schuld weer flink aangekomen, teveel eten en snoepen. De maat is nu echt vol voor me, ik voel me totaal niet meer lekker in mijn vel en merk ook dat ik psychisch last krijg, vaak chagrijnig omdat ik niet blij met mezelf ben. Ik vond destijds het best pittig om te cambridgen maar het snelle resultaat maakte veel goed. Ik ben vanaf januari bezig met weight watchers maar ik merk dat ik moeilijk gemotiveerd blijf omdat het langzaam gaat. Nu pas 4 kilo kwijt omdat ik ook te vaak de verkeerde keuzes maak (snoep, chips). Doordat het afvallen momenteel langzaam gaat ben ik aan het nadenken om weer het cambridge dieet op te pakken. Ik heb een flink stuk terug gelezen op het forum en ik merk dat ik gemotiveerd raak van jullie verhalen en resultaten. Ik ben wel erg benieuwd hoe jullie je voelen, hebben jullie geen last van vervelende bijwerkingen en genoeg energie om de dagelijkse dingen te doen? Ik kan me herinneren dat ik me destijds best oké voelde maar soms last had duizeligheid. Ook heb ik gelezen op de site dat er wat veranderingen zijn in het cb programma. Kortom ik ben benieuwd naar jullie eerlijke ervaringen, die ik mee kan nemen in mijn beslissing om het programma weer te gaan volgen. Dankjewel alvast.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Limbabs!



Je kent het principe dus al wel van CB. Ja het is aardig pittig, en saai. Maar doordat je zo snel resultaten boekt, motiveert het wel heel erg goed!



Er is niet zo heel veel veranderd. Voorheen had je CB500, dat noemen ze nu stap 1. CB800 is nu stap 2. Volgens mij is dat het enige verschil.



Maar je moet er wel 100% achter staan! Succes met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Saai. Ja, dat is het goede woord Lovelylady. Het is echt heel erg saai!

Maar (voor de meesten) wel effectief. Je moet jezelf wel heel erg bewust zijn van het feit dat je gedurende CB niet echt geconfronteerd wordt met keuzes, dat komt pas later. Is ook mijn valkuil en ben nu al begonnen om daar straks sterker in te zijn.



Succes met je keuze Limbabs. Zoek vooral iets dat bij je past.

Groet,
Alle reacties Link kopieren
OOO dames/meiden, ik ben zo knetter erg in ketose ik vind mijzelf stinken en heb ineens n onwijze vieze smaak in mijn mond ieuw ieuw ieuw. Leuk effect op de weegschaal maar gatverdarrie. Zo erg als nu was het ook niet toen ik met cb begon..
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!

Mooie resultaten weer! Ik ben de afgelopen week 0,6 afgevallen in stap 2. Qua vet val ik aanzienlijk meer af en dat merk ik goed aan mijn figuur! Ik heb vd week een jurkje 2 maten kleiner besteld voor volgende maand, maar die pas ik zelfs nu al!!

Ik ga nog even door met stap 2 met als doel om op te bouwen naar stap 4 (en dan tijdens vakantie stap 5). Het gewichtsverlies gaat lekker (-15) en ik hoop dat ik met de volgende stappen (met gezond eten icm shakes) de rest van de kilo's verlies.

@limbabs, ja het dieet is erg eentonig en verre van sociaal. In de winter vind ik het prima te volgen, maar tijdens de feestdagen en in de zomermaanden vind ik het erg lastig. Als een goede snelle start is het wel een perfect dieet.

@senna, wat goed dat je de stap hebt genomen om op date te gaan! Die ervaring heb je maar mooi meegenomen. Wel jammer dat hij niet was wat je ervan verwachtte. Naar, die smaak in je mond. En zo herkenbaar! Ik durf ook echt niet dichtbij mensen te komen met die smell

@babs, ben je de schade van de feestdagen nog kwijtgeraakt? Ik heb ook wat dingetjes geplukt van tafel (groente) maar zat gelukkig in stap 2, dus dat was niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Is er al iemand begonnen met de serie Addicted to food?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog geen tijd voor gehad
Alle reacties Link kopieren
Zo even een beetje teleurstellend resultaat -1. Ik hield volgens de weegschaal veeeeel vocht vast? Zo maar ff wat kms fietsen en wandelen nog een paar dan zit ik weer een etappe lager.



Start: 166,4

Nu: 143,5

Totaal - 22,9



Doel op dit moment is -30 dus 136,4

Dan weer -10 -10 -10 en dan ???? Het is nog een beetje onwerkelijk allemaal
Alle reacties Link kopieren
@Senna wat vervelend van je vieze smaak! Ik heb er eigenlijk (nog) niet zoveel last van..

maar -1kg is toch ook netjes? Beter iets er af dan niets natuurlijk!

Positief blijven



@Monaatje, zo dat is fijn zeg van je jurkje!! Kun je nagaan over 2 maanden.

Hoe lang ben jij eigenlijk bezig als ik mag vragen?



Mijn broeken worden nu ook wat te groot! Ben vandaag vergeten een riem op mijn broek te doen, en ik ben op het werk nu heel de dag mijn broek omhoog aan het hijsen haha
Hi ladies...ik ben ergens eind februari begonnen met camrbidge 500.. in het begin erg moeilijk er in te komen en ik viel voor mijn gevoel te weinig per week af.. net geen 2 kilo steeds wanneer ik me er erg aan hield.. desondanks al 10 kilo mee afgevallen.. wel met vallen en op staan (soms cheat dagjes wat niet bij dit dieet hoort).. inmiddels sta ik al 2 weken stil op hetzelfde gewicht en mis ik een beetje motivatie. Ben ook ziek dus heb voor mijn gevoel meer energie nodig om tegen ziekte op te botsen...maar goed ik lees hier mee met iedereen om mezelf te boosten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat een mooie resultaten allemaal weer! En toch heel netjes zo de feestdagen door gekomen toch!

Senna die kilo is er toch weer mooi af! Snap het wel maar toch is een kilo ook heel veel in een week!

Lovelylady ben je er nog uit gekomen met de bouillon? En helpt dat een beetje? Of iets anders gevonden waardoor je niet zo'n last hebt in de avond?

Babs leuke KHA ideetjes die hapjes!



Senna ik heb ook van die fases waarin de ketos e veel erger lijkt qua smaak en adem irritant he. Heb zelf een mondspray gehaald zonder alcohol en die gebruik ik dan vaak heb je even een frisse smaak die blijft hangen.

Addicted to Food was ik wel aan begonnen maar kon er nog niet zo in komen dus nog niet verder gekeken.



Ik ga mn laatste stap 1 week in. Zit nu op -12.1 en daarna komt er nog de tussenweek en dan over naar stap 2. Vind t eigenlijk wel spannend. Die kilo per week eraf motiveert goed en weet niet wat stap 2 gaat brengen. Mijn doel is - 24 dus er moet nog wel wat af ook. Maar ik hou maar in mn achterhoofd dat ik altijd weer terug kan naar stap 1 als het me te langzaam gaat.

Op dit moment ben ik gewoon klaar met alleen die 3 momenten en denk dat stap 2 verstandig is voordat ik ga lopen snaaien.



Ik vindt de omschrijving van t dieet als A- sociaal inderdaad echt helemaal kloppen haha. Wat hebben veel dingen dat met eten te maken he.



Immortica die 10 kilo is een super resultaat al toch! Volhouden je komt er vanzelf! Misschien even overleg met je consulente of er iets is waardoor je lichaam misschien weer aan t werk wordt gezet nu je stil staat? Beterschap!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben echt een tijdje offline geweest, o.a. door pasen en drukte, maar ik ben er weer!



Ik heb helemaal terug gelezen en ben blij dat het bij jullie goed is gegaan tijdens pasen. Jullie vallen mooi af, ja ook 1 kg is een heel mooi resultaat waar iedereen trots op zou mogen zijn



Mijn pasen was heerlijk maar té. Ik heb brood gegeten en worteltaart en de rem was weg. Ik wist van tevoren al dat die rem weg zou zijn dus teleurgesteld ben ik geen moment geweest. Maar hier komt wel duidelijk naar voren hoe asociaal en saai dit dieet is, ik vond het heel vervelend om niet gezellig mee te doen. Mijn weegjuf zegt op zulke momenten 'Bij gezelligheid draait het niet om eten, met een shake kun je het ook heel gezellig hebben.' Ik weet niet hoe jullie hierin staan maar ik ben het hier gewoon niet mee eens. Natuurlijk draait het niet alleen om eten. Maar er zit echt een verschil tussen samen eten en samen aan een tafel zitten en als enige drink je een shake....

Enfin, weer in de cambridge flow komen bleek pittiger dan verwacht.. Het heeft tot gisteren geduurd tot ik weer echt goed bezig was zonder snaaien. Woensdag moet ik weer naar de weegjuf en ik knijp hem toch wel een beetje

Hopelijk is er toch 500 gram vanaf of zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven