De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Leo, kun je een link naar het eerste topic in de OP zetten? Zo leuk om terug te lezen
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Even en tvp



Het HEMA breiboek, had mijn moeder ook.

Ze maakte sowieso veel kleren voor ons, ik zat al in de zesde klas, toen ik mijn eerste spijkerbroek kreeg ( een Loïs )
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Ja,een Lois. En die kocht je in een winkeltje met een rond gordijn als paskamer. De verkoopster ging dan op haar knieën en drukte je heupen bij elkaar zodat de rits dicht kon.



Later thuis moest je op je bed liggen. Gelukkig ging dat makkelijker.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
elviva wijzigde dit bericht op 18-04-2017 21:00
Reden: Mislukt
% gewijzigd
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik moest en zou een echte spijkerbroek, toen ik naar de brugklas ging. Ook een Lois. Zonder kontzakken. Bij mij was er niks te drukken en ook geen verkoopster. Was in een sportzaak, de enige winkel waar ze dit merk toen verkochten. In mijn maat.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren






De " buggy " van de jaren '70
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
quote:yasmijn schreef op 18 april 2017 @ 19:47:

Leo, kun je een link naar het eerste topic in de OP zetten? Zo leuk om terug te lezen Done!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 68



Qua tv was ik bezeten van Hamelen en flieft op Rob de Nijs. Onedin line ken ik van de muziek maar mocht ik nog niet kijken.



Wat Eleonora zegt over de 'juiste omroep' speelde enorm bij ons, ons dorp was compleet verzuild.



Boodschappen deden wij bij de gereformeerde bakker/slager/kruidenier en ik mocht niet op gym omdat dat niet de juiste club was.
quote:Macoti schreef op 18 april 2017 @ 19:56:

Even en tvp



Het HEMA breiboek, had mijn moeder ook.

Ze maakte sowieso veel kleren voor ons, ik zat al in de zesde klas, toen ik mijn eerste spijkerbroek kreeg ( een Loïs )



Deze trui, op rechts, die Patricia Paay showt, die had ik.

Door mijn moeder gebreid.

In het zeegroen.



Alle reacties Link kopieren
Oh zo'n model trui heb ik ook nog eens gehad. Wel in sweater stof maar wel turquoise.



Bij ons werd heel veel naar VPRO gekeken en man wat had en heb ik nog een hekel aan dat deuntje. Ik was ook te jong voor Keek op de week etc maar ja het was opblijven en meekijken of naar bed...
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 18 april 2017 @ 18:40:

Ik ben benieuwd naar de leeftijd van de "bejaarden" hier en doe zelf de aftrap: ik ben in december 58 geworden.Ik word 43 dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandvi schreef op 18 april 2017 @ 18:21:

Ik keek vroeger tik tak en liegebeest. Ben ik dan bejaard genoeg voor dit topic? Edit: dubbel...
eckano wijzigde dit bericht op 18-04-2017 21:22
Reden: Dubbelpost
% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandvi schreef op 18 april 2017 @ 18:21:

Ik keek vroeger tik tak en liegebeest. Ben ik dan bejaard genoeg voor dit topic?



Haha, +1; wij zijn van hetzelfde bouwjaar!

Ken je ook Merlina en Carolientje nog?!

Mijn man, die overigens weer een paar jaar ouder is dan ik, kent deze BRT-series allemaal niet omdat hij uit het oosten komt en daar konden ze toen alleen ZDF ontvangen!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Liegebeest!!!!! Hoe cooooool was dat!!!
Merlina!!!!
Ik ben 48, ik ben van 1968.
Bekant veertig
Alle reacties Link kopieren
55 en Oma
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 1963, een maand na mijn geboorte werd JFK vermoord.

Ik heb later heel veel over deze man gelezen en de film JFK ook vaak gezien.



Het eerste echte nieuws wat ik me nog echt kan herinneren, was de coup in Chili in 1974.

Heeft toen echt indruk op me gemaakt.

Een paar jaar later de treinkaping en gijzeling in de school, door de Molukkers.
Pluk de dag
O, ik ben ook de 50 gepasseerd, dus oud genoeg om mee te schrijven. Maar met borduren heb ik niets nadat mijn borduurstukje waar ik als 10-jarige enthousiast was begonnen, door een kritsche tante (die heel veel borduurde) werd uitgehaald. Want ja, het was niet netjes genoeg gedaan...
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie hier!



Mijn mode highlight in de eighties was toch wel deze, met matching broek welteverstaan.









Ging niet goed samen met een stiekeme Belinda Menthol kan ik me nog herinneren.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Macoti schreef op 18 april 2017 @ 21:44:

Ik ben van 1963, een maand na mijn geboorte werd JFK vermoord.

Ik heb later heel veel over deze man gelezen en de film JFK ook vaak gezien.



Het eerste echte nieuws wat ik me nog echt kan herinneren, was de coup in Chili in 1974.

Heeft toen echt indruk op me gemaakt.

Een paar jaar later de treinkaping en gijzeling in de school, door de Molukkers.



Weet ik ook nog heel goed.

Chili omdat mijn ouders daar enorm bij betrokken waren. Die demonstreerden zich een ongeluk toen.

Ik ook, want ik ging mee.

Er zijn bakken vol foto's van mijn broer en mij, demonstrerend tegen van alles en nog wat.

En voor abortus.



Op school ging het natuurlijk dag en nacht over die trein en schoolkaping.

Voor het eerst was ik echt bezig met het nieuws toen.

Heel emotioneel allemaal.
Onedin Line, daar keken mijn ouders altijd naar. Ik stam uit een geslacht van kustvaarders, dus dat sprak hen wel aan.

Zelf herinner ik me een aflevering waarbij een besmettelijke ziekte aan boord uitbreekt die binnen bleek gekomen met de vlooien van de cavia van de dochter van de kapitein. Omdat ik ook een cavia had, vond ik dat nogal eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven