Huisspinnen plaag

19-04-2017 03:18 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!



Ik woon sinds een paar maanden in een souterrain van een oud pand, en heb sinds 2 weken erg last van de huisspin. De eerste keer dat ik er een zag rende er een kei hard naar de andere kant van de kamer. Ik heb er een boek op gegooid en ben gaan slapen. 2 dagen later lag ik in bed en rende er zo'n joekel recht op mijn gezicht af. Ik ben zo erg geschrokken.. Al die tijd dacht ik dat ze banger voor mij waren dan ik voor hun. Nou heb ik in die 2 weken tijd al 5 van die grote dingen in huis zien rennen, en het is nog niet eens spinnen tijd. Ik kan er niet meer van slapen en ben er constant mee bezig!! Nou weet ik dat ze over het algemeen niks doen, maar toch vind ik ze eng en raak ik in paniek. Heeft iemand tips om deze beestjes uit mijn huis te houden? Ik ben er zo bang van geworden dat ik nu zelfs iedere avond azijn rond mijn bed spuit, ben er zo erg mee bezig.. En nou heb ik ook gelezen dat ze s'nachts jagen. Dus als ik dan het nacht lampje aan houd blijven ze weg?
Ik haat spinnen, dus ik leef met je mee. Ik ken alleen de azijn-tip. Je licht aan laten heeft geen effect denk ik. Die klootzakken kunnen waarschijnlijk gewoon zien in het donker.
Alle reacties Link kopieren
Klamboe rond je bed (en dan de randen "instoppen" onder je matras)?

Lig je in elk geval wat rustiger.



Via AliExpress al voor 4,- euro te koop (of reisafdeling Xenos)
Ik zou emigreren. Of het huis in de fik steken.

Aan mij heb je niks als het om spinnen gaat, ik word hysterisch als ik er 1 zie.
Huis in laten spuiten dooR een bedrijf? En inderdaad een goede klamboe.

Ik kan me voorstellen dat je niet meer durft te slapen. Als niets werkt en dit zo blijft zou ik op zoek gaan naar andere woonruimte als dat mogelijk is voor je.
Alle reacties Link kopieren
Maak een spray met pepermunt olie! Spinnen haten pepermunt.
Steek je huis in brand, loop weg en kijk niet meer achterom.



Nee grapje, hier ook extreem veel last van dikke huisspinnen. Wij hebben hier de ongediertebestrijding laten komen die een bepaald spinnenwerend goedje gebruiken.

Tot nu toe is dat het enige wat hier werkt, volgende week komen ze weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een oude boerderij gewoond met ook enorm veel huisspinnen in de berging.

Twee keer per jaar spoot ik alles in met 'bio kill' en dat hielp wel goed.
Beter overdressed dan underdressed!
Mijn kat hielp goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook veel spinnen in huis,net viel er nog 1 uit een opgevouwen, schone handdoek. Gister hing er 1 aan mijn sjaal... Ik word ook gek van die beesten. Weinig huisspinnen tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
HG schijnt een spuitbus te hebben met een langdurige werking.

Ik ga hem kopen om rond de lamp aan de voordeur te spuiten.

Buren hebben vorig jaar 2x gespoten en de hele zomer geen last meer gehad.



Ik weet niet of het goedje schadelijk is om binnen te gebruiken.
Gif spuiten rondom je ramen en deuren (wel aan de buitenkant en niet te snel je ramen lappen erna). In België verkopen ze een bepaald soort gif die in Nederland verboden is. Dat gif werkt als een trein, want je komt daarna de hele zomer en herfst lang geen spin meer tegen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Rusticaa, hoe heet dat gif en waar (in België) kan je het kopen?
Wij laten ons huis insmeren door de glazenwasser! Werkt ook super.
De spin is een beschermde diersoort en mag niet gedood worden. Wat je wel kunt doen is een bedrijf inhuren die de spinnen verjaagd, zij gebruiken spul waar de spin van op de vlucht slaat. Even googlen.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat ze ook een hekel hebben aan tea tree oil.

Toen ik oog in oog lag met een enorme spin (in bed) heb ik zo ongeveer alles ingesmeerd met tea tree oil.

Ik wou zelf ook bijna het huis ontvluchten, wat een geur, maar heb daarna ff geen spin gezien.
quote:Merel7 schreef op 19 april 2017 @ 08:17:

Rusticaa, hoe heet dat gif en waar (in België) kan je het kopen?Er is een goede reden waarom dat hier verboden is...
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:00:

De spin is een beschermde diersoort en mag niet gedood worden. Wat je wel kunt doen is een bedrijf inhuren die de spinnen verjaagd, zij gebruiken spul waar de spin van op de vlucht slaat. Even googlen.Spin is geen bedreigde diersoort. Technisch valt het onder de zorgplicht maar dat is niet realistisch voor "kleine" soorten.. dan mag je geen mug meer doodslaan.
Dit werkt goed en gebruik ik zelfs voor professionele doeleinden: https://www.deoosteindeon ... I3jweP9r9MCFW4R0wodDDcKrg
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:19:

[...]



Spin is geen bedreigde diersoort. Technisch valt het onder de zorgplicht maar dat is niet realistisch voor "kleine" soorten.. dan mag je geen mug meer doodslaan.Waar schrijf ik dat het een bedreigde diersoort is?
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:25:

[...]



Waar schrijf ik dat het een bedreigde diersoort is?je zegt beschermde diersoort. Wie beschermt de spin en sinds wanneer mag je hem niet doden dan?
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:25:

[...]



Waar schrijf ik dat het een bedreigde diersoort is?Ppfff... beschermde dan.. beschermde is niet waar.. bedreigde was nog meer waar voor sommige soorten
Wat in nl bedreigd is beschermd en dat zijn spinnen dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bedrijven die je huis kunnen inspuiten tegen spinnen, ieder jaar of om het jaar laten doen en je ziet ze amper meer.

Overigens is 5 stuks nog niet echt een plaag
quote:S-Meds schreef op 19 april 2017 @ 09:26:

[...]



je zegt beschermde diersoort. Wie beschermt de spin en sinds wanneer mag je hem niet doden dan?Sinds een aantal jaar is de spin een beschermde diersoort in Nederland, het verdelgen / doden van spinnen met gif (‘spinnen spuiten’) is dan ook bij wet verboden. Daarnaast is bestrijding met gif ook nog eens erg slecht voor de gezondheid van de bewoners en (huis)dieren! Schoonhoud maakt daarom gebruik van AntiSpin, het meest krachtige bij wet toegestane middel in Nederland. AntiSpin is geen spinnenbestrijdingsmiddel, maar een 100% biologisch en milieuvriendelijk product om overlast van spinnen te voorkomen. AntiSpin is dus veilig voor mensen, planten en dieren! Nadat het oppervlak met Antispin is geïmpregneerd blijft een onzichtbaar vuilafstotend beschermlaagje achter. Op dit beschermlaagje kunnen spinnen geen nesten of spinnenwebben bouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven