Gezocht: Europese rondtrek

18-04-2017 21:44 69 berichten
We komen er hier niet uit voor onze reis dit jaar ...

Wie weet schaar ik hier nog wel ideeën op.



Plan:

Tent in de auto, kampeermateriaal in de auto, wij (2 volwassenen) in juni in de auto en 2 à 2.5 weken op reis.

Rondtrekken.

Liefst op een plek met zon en 25 graden. En iets te zien.

Eerste halte / stopplaats maximaal 1.500 à 2.000 km rond Brussel. (Op 50 km kijken we niet.)

En niet te toeristisch. (In Mykonos werden we in juni bijvoorbeeld zo'n beetje overhoop gelopen en gereden.)



Half Europa is hier al zo'n beetje gepasseerd, maar niets dat we of nog niet gedaan hebben of waar we na een week "vastlopen" wegens weinig te zien, of te ver, of te koud, of er valt niet te kamperen, of te toeristisch, ...



Laat maar horen!



Vast staat dat we half juni "ergens" naar vertrekken.

En dat we niet persé op 1 plek blijven. Elke 3 dagen naar de volgende bestemming is geen probleem.
quote:SallySpectra schreef op 19 april 2017 @ 08:50:

[...]

Ja ik hou ook meer van van tevoren plannen, vind ik ook gewoon heel leuk. Ieder z'n ding natuurlijk.Wij maken trouwens plannen waar we ook weer van af kunnen wijken hoor. De hele vakantie ligt niet bij voorbaat vast.
Alle reacties Link kopieren
Osstenrijk en hongarije zou ik je aanraden. In Juni vaak prachtig weer en niet te druk. Evt in combinatie met kroatie of slovenie.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:06:

Napels is kantje-boordje qua afstand met de wagen (en qua drukte).

En geen idee wat er naast de stad en de Vesivius verder te zien is.





Napels en omgeving kun je je wel vermaken. Mooie kusten, leuke eilandjes voor de kust. Pompeï is ook een bezoek waard. Rijden door Zuid-Italië is heel relaxed. Rij vanuit Napels door naar de hak van Italië en dan langs de oostkust weer omhoog. Drukte valt daar wel mee.



Er is zoveel moois in Europa. Van west naar oost door de Pyreneeën is ook erg leuk om te doen. Mooie wegen, mooie dorpen. De Spaanse hoogvlaktes vind ik heerlijk. Maar misschien voor jullie wat te uitgestorven. Er is veel moois in Europa.



Duitsland, Polen, Hongarije en Tsjechië is ook leuk. In juni vaak ook mooi weer.



Eilandhoppen in Griekenland?
ik lift even mee op het topic. voor onze volgende vakantie denken we of aan vliegen naar zuid spanje en dan de voleldige zuid spaanse kust doen. inclusief alle steden of aan zuid spanke. vliegen op bari en dan met een huur auto daar een rondje maken inclusief napels en alle bezienswaardigheden daar in de buurt.

Maar vooral in zuid italie ken ik alleen de bekende dingen dus Pompei,de vesivius. maar wat is daar nog meer te zien/doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 18 april 2017 @ 22:17:

[...]





Een tour door Portugal staat op de planning voor over een paar jaar .



Waarschijnlijk dan iets à la Lissabon-Porto en nog een stuk binnenland ofzo.



Maar dan waarschijnlijk wel met het vliegtuig, huurauto en hotels.



En "ooit" wil ik ook Zuid-Spanje (Andalusië) doen, maar daar krijg ik voorlopig man niet in mee.Beiden een aanrader! Persoonlijk vind ik zuid Spanje leuker, alleen wel meer gericht op toerisme helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 19 april 2017 @ 09:53:

ik lift even mee op het topic. voor onze volgende vakantie denken we of aan vliegen naar zuid spanje en dan de voleldige zuid spaanse kust doen.



Ik zou dan niet puur alleen de kust doen (dan krijg je al die toeristische badplaatsen vol Britten en Hollanders), maar ook de steden zoals Sevilla, Granada, Cordoba, Ronda. Zoveel moois te zien, lekker slenteren door eeuwenoude kleine straatjes, moorse paleizen, superlekker eten, flamenco kijken, kathedralen en synagoges bekijken... en google maar eens plaatjes van Ronda en die spectaculaire kloof.

En tussen de steden heb je fijne en mooie 'witte dorpen' met ook veel moorse invloeden.



Malaga ligt wel aan de kust en is erg leuk.



September/oktober is een perfecte tijd daar qua weer. En ik denk het voorjaar ook. Zomer kan erg heet zijn in het binnenland zoals Sevilla.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 19 april 2017 @ 07:29:

[...]





Als je zo op alles reageert kun je beter thuis blijven! En nee het is daar dan niet gigadruk (behalve in Taormina). In het binnenland is het er sowieso niet druk. Sardinië is ook prachtig trouwens.



Ja ik snap nu wel waarom TO en man er niet uitkomen, alles is niet goed en Duitsland mag ook al niet en het weer zal wel slecht zijn in half Europa etc.



In juni zijn toch ook geen Europabrede of wereldwijde vakanties? Dus waarom zou heel Sicilië druk zijn? De meeste mensen moeten gewoon werken.

En oké, ga niet op een zaterdag of zondag naar dat paleis met al die mozaiek in Palermo want dan komen ook veel Sicilianen dat bezoeken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Over het weer gesproken, hebben we de laatste jaren niet telkens een hittegolf in Nederland in juni? Leuke middeleeuwse hanzestadjes bezoeken in oostelijk Nederland en in Duitsland, fietsen huren en door de natuur fietsen... Zutphen Zwolle Kampen Deventer Doesburg Hattem Hasselt Münster Rinteln Hameln Lemgo enzovoorts.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 19 april 2017 @ 10:27:

Over het weer gesproken, hebben we de laatste jaren niet telkens een hittegolf in Nederland in juni? Leuke middeleeuwse hanzestadjes bezoeken in oostelijk Nederland en in Duitsland, fietsen huren en door de natuur fietsen... Zutphen Zwolle Kampen Deventer Doesburg Hattem Hasselt Münster Rinteln Hameln Lemgo enzovoorts.Dat weet ik niet, maar de jaren dat wij kindloos of met niet schoolgaande kinderen kampeerden tussen 15 juni en 10 juli hadden we vaker beduidend mooier weer dan in de jaren dat we pas vanaf 10 juli of later konden gaan. Juist omdat we toen niet zo ver zuidelijk gingen viel dat ons altijd reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 19 april 2017 @ 09:53:

ik lift even mee op het topic. voor onze volgende vakantie denken we of aan vliegen naar zuid spanje en dan de voleldige zuid spaanse kust doen. inclusief alle steden of aan zuid spanke. vliegen op bari en dan met een huur auto daar een rondje maken inclusief napels en alle bezienswaardigheden daar in de buurt.

Maar vooral in zuid italie ken ik alleen de bekende dingen dus Pompei,de vesivius. maar wat is daar nog meer te zien/doen.Als je van Bari naar Napels gaat rijden: Matera! Maar Lecce is ook mooi. Dan zou ik een rondje in de hak alleen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je verzekeren dat je begin juni al hoogzomerse temperaturen hebt in Centraal Europa of Zuid-Oost Europa. Roemenië was een aantal jaren geleden al tegen de 35-40 graden overdag...



Waarom geen Duitsland trouwens? Ik denk dat het weer in Zuid-Duitsland (omgeving Regensburg of eventueel het Zwarte Woud) prima zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 19 april 2017 @ 07:21:

Met zijn tweeen zou ik zonder iets te boeken wel durven te gaan, met kinderen in het hoogseizoen wat minder.Is het tegenwoordig anders dan vroeger? Ik ken eigenlijk niet anders en mijn ouders hadden 4 kinderen op de achterbank.
Alle reacties Link kopieren
Rondje Alpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Schotland als rondje doen, maar daar zak het weer wel niet goed zijn.

Of Noorwegen of Finland in combi met Estland.
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2017 @ 07:15:

[...]

Is het tegenwoordig anders dan vroeger? Ik ken eigenlijk niet anders en mijn ouders hadden 4 kinderen op de achterbank.Ja, tegenwoordig reserveert en veel grotere groep dus is er minder kans voor passanten op campings. Zeker als je naar een luxe camping wilt. Die zitten vaak nu al vol voor de hele zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 20 april 2017 @ 07:20:

[...]



Ja, tegenwoordig reserveert en veel grotere groep dus is er minder kans voor passanten op campings. Zeker als je naar een luxe camping wilt. Die zitten vaak nu al vol voor de hele zomer.Jammer hoor, er was altijd wel een plekje voor een nacht. En als je rondtrekt ga je toch niet op luxe campings zitten? Maar dat zal mijn ervaring zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2017 @ 07:49:

[...]





Jammer hoor, er was altijd wel een plekje voor een nacht. En als je rondtrekt ga je toch niet op luxe campings zitten? Maar dat zal mijn ervaring zijn.



En 4 kinderen op 1 achterbank mag ook al niet meer. Of banken plat en kinderen liggend achterin, lekker slapen. Mooie herinnering, liggend in mijn slaapzakje kijken naar de voorbijflitsende lampen totdat ik in slaap viel.

Daar moet ik altijd aan denken als ik ze in andere landen met slippers en zonder helm motor zie rijden. Soms ook met nog drie mensen erbij op, en/of een baby los onder 1 arm. Dat gaat weer erg ver, maar bij ons is alles ook wel heeeeel erg ingeperkt.



Alleen (met de hand) bellende en appende bestuurders, die mogen ze van mij wel keihard aanpakken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
18-04-2017 22:04
Zelf droom ik van een road trip oostelijk Duitsland en Polen... Berlijn, Dresden, Leipzig, Magdeburg, Krakau, en veel bossen en bergen/heuvels. Maar that's me.
Wij zijn vorig jaar 3 weken door Polen getrokken en dat was echt super mooi! Zeker aan te raden. En ook heerlijk rustig (behalve aan de Oostzeekust, maar ook niet heel gek druk)
Alle reacties Link kopieren
en prachtig weer gehad, 2x een nacht geregend. Hebben geen jassen en vesten nodig gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven