Huisspinnen plaag

19-04-2017 03:18 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!



Ik woon sinds een paar maanden in een souterrain van een oud pand, en heb sinds 2 weken erg last van de huisspin. De eerste keer dat ik er een zag rende er een kei hard naar de andere kant van de kamer. Ik heb er een boek op gegooid en ben gaan slapen. 2 dagen later lag ik in bed en rende er zo'n joekel recht op mijn gezicht af. Ik ben zo erg geschrokken.. Al die tijd dacht ik dat ze banger voor mij waren dan ik voor hun. Nou heb ik in die 2 weken tijd al 5 van die grote dingen in huis zien rennen, en het is nog niet eens spinnen tijd. Ik kan er niet meer van slapen en ben er constant mee bezig!! Nou weet ik dat ze over het algemeen niks doen, maar toch vind ik ze eng en raak ik in paniek. Heeft iemand tips om deze beestjes uit mijn huis te houden? Ik ben er zo bang van geworden dat ik nu zelfs iedere avond azijn rond mijn bed spuit, ben er zo erg mee bezig.. En nou heb ik ook gelezen dat ze s'nachts jagen. Dus als ik dan het nacht lampje aan houd blijven ze weg?
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:29:

Wat in nl bedreigd is beschermd en dat zijn spinnen dus niet...ik dacht dat iedereen dat wel wist
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:33:

[...]



Sinds een aantal jaar is de spin een beschermde diersoort in Nederland, het verdelgen / doden van spinnen met gif (‘spinnen spuiten’) is dan ook bij wet verboden. Daarnaast is bestrijding met gif ook nog eens erg slecht voor de gezondheid van de bewoners en (huis)dieren! Schoonhoud maakt daarom gebruik van AntiSpin, het meest krachtige bij wet toegestane middel in Nederland. AntiSpin is geen spinnenbestrijdingsmiddel, maar een 100% biologisch en milieuvriendelijk product om overlast van spinnen te voorkomen. AntiSpin is dus veilig voor mensen, planten en dieren! Nadat het oppervlak met Antispin is geïmpregneerd blijft een onzichtbaar vuilafstotend beschermlaagje achter. Op dit beschermlaagje kunnen spinnen geen nesten of spinnenwebben bouwen!Dit lijkt me reclame voor een verdelgingsmiddel. Geen betrouwbare bron. spin is niet beschermd.
Alle reacties Link kopieren
Hij rende op je gezicht af????



Ooooh ik zou zo hard gillen! Gadverdamme. Ik zou ook een bedrijf inhuren. Pepermuntolie en die huisremedies kun je proberen, maar dan is het maar afwachten of het uberhaupt helpt. Bij zo'n bedrijf weten ze wat ze doen en wat helpt. Succes!!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:00:

De spin is een beschermde diersoort en mag niet gedood worden. Wat je wel kunt doen is een bedrijf inhuren die de spinnen verjaagd, zij gebruiken spul waar de spin van op de vlucht slaat. Even googlen.Huh?
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:29:

Wat in nl bedreigd is beschermd en dat zijn spinnen dus niet...Een bioloog behoort dit soort dingen te weten.
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:37:

[...]



Een bioloog behoort dit soort dingen te weten.

dit staat er in de flora en faunawet; spinnen zijn NIET beschermd





Deze Flora- en faunawet regelt de bescherming van soorten. Onder de Flora- en faunawet zijn als beschermde soorten aangewezen:



een aantal inheemse plantensoorten;

alle van nature in Nederland voorkomende soorten zoogdieren (met uitzondering van zwarte rat, bruine rat en huismuis);

alle van nature op het Europese grondgebied van de lidstaten van de Europese Unie voorkomende vogelsoorten;

alle van nature in Nederland voorkomende amfibieën- en reptielensoorten,

alle van nature in Nederland voorkomende vissoorten (met uitzondering van soorten in Visserijwet 1963);

een aantal overige inheemse diersoorten aangewezen als beschermde soort;

Daarnaast is een aantal uitheemse dier- en plantensoorten als beschermde soort aangewezen.

De wet heeft betrekking op onder meer beheer en schadebestrijding, jacht, handel en bezit en overige menselijke activiteiten met een schadelijk effect op beschermde soorten.
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:37:

[...]



Een bioloog behoort dit soort dingen te weten.Kom anders een x een cursusje Wet natuurbescherming bij mij volgen dan hoef je die rare dingen niet meer te roepen...
De spin is geen beschermde diersoort.



https://www.regelink.net/ ... flora-en-faunawet/#tabel2
Alle reacties Link kopieren
Je mag spinnen niet bestrijden met dodelijk gif, je mag spinnen wel bestrijden met spul dat spinnen verjaagd, en dat is precies wat zo'n bedrijf doet.

Niet bestrijden met dodelijk gif is iets anders dan helemaal niet mogen doden als particulier, als je een spinnetje ziet lopen.

Overigens heb je van muggen meer last, die prikken, en spinnen zijn juist nuttig tegen muggen, dus verjagen is zinvoller dan met gif doden, dan kunnen ze buiten je huis ergens muggen vangen.
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:39:

[...]



Kom anders een x een cursusje Wet natuurbescherming bij mij volgen dan hoef je die rare dingen niet meer te roepen...ze baseert zich op een reclametekst van een verdelgingsmiddelen
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:33:

[...]



Sinds een aantal jaar is de spin een beschermde diersoort in Nederland, het verdelgen / doden van spinnen met gif (‘spinnen spuiten’) is dan ook bij wet verboden. Daarnaast is bestrijding met gif ook nog eens erg slecht voor de gezondheid van de bewoners en (huis)dieren! Schoonhoud maakt daarom gebruik van AntiSpin, het meest krachtige bij wet toegestane middel in Nederland. AntiSpin is geen





spinnenbestrijdingsmiddel, maar een 100% biologisch en milieuvriendelijk product om overlast van spinnen te voorkomen. AntiSpin is dus veilig voor mensen, planten en dieren! Nadat het oppervlak met Antispin is geïmpregneerd blijft een onzichtbaar vuilafstotend beschermlaagje achter. Op dit beschermlaagje kunnen spinnen geen nesten of spinnenwebben bouwen!Het is gewoon NIET waar. Kijk zelf eens op de site van RvO
quote:_Marana_ schreef op 19 april 2017 @ 09:40:

Je mag spinnen niet bestrijden met dodelijk gif, je mag spinnen wel bestrijden met spul dat spinnen verjaagd, en dat is precies wat zo'n bedrijf doet.

Niet bestrijden met dodelijk gif is iets anders dan helemaal niet mogen doden als particulier, als je een spinnetje ziet lopen.

Overigens heb je van muggen meer last, die prikken, en spinnen zijn juist nuttig tegen muggen, dus verjagen is zinvoller dan met gif doden, dan kunnen ze buiten je huis ergens muggen vangen.het bestrijden met gif is enige jaren geleden aan banden gelegd, dit heeft te maken met het gevaar van deze middelen voor ons milieu niets met de diersoort.
quote:S-Meds schreef op 19 april 2017 @ 09:40:

[...]



ze baseert zich op een reclametekst van een verdelgingsmiddelenJa echt he! Laatst riep ze dat karnemelk je geneest van lymfeproblemen. Ook zonder bron... koekkoek
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 19 april 2017 @ 09:41:

[...]



het bestrijden met gif is enige jaren geleden aan banden gelegd, dit heeft te maken met het gevaar van deze middelen voor ons milieu niets met de diersoort.precies, het heeft niets te maken met een beschermde diersoort zijn
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:41:

[...]



Ja echt he! Laatst riep ze dat karnemelk je geneest van lymfeproblemen. Ook zonder bron... koekkoekgevaarlijke uitspraak
quote:Pantax schreef op 19 april 2017 @ 09:39:

De spin is geen beschermde diersoort.



https://www.regelink.net/ ... flora-en-faunawet/#tabel2

Dit is oude wetgeving, inmiddels zijn de tabellen geschrapt maar de soortbescherming is in essentie hetzelfde (voor iemand komt bleren dat dit oud is;) ).



Alleen Conventie van Bern en Born soorten, iucn/rode lijst van de 2 kwetsbaarste groepen en speciaal aangewezen vogelsoorten zijn beschermd. Waarvan bij vogels altijd berscheming in het broedseizoen geldt en voor sommige soorten het jaarrondbeschermde nest. Voor hoge beschermingsgradaties zoals bij das en vleermuis zijn ook de leefomgeving beschermd.



Nogmaals voor de spin geldt hoogstens zorgplicht...
Zorgplicht:

Of dieren en planten nu beschermde soorten zijn of niet: de Wet natuurbescherming schrijft voor dat we nadelige gevolgen voor planten en dieren moeten voorkomen. We moeten dus zorgvuldig omgaan met onze omgeving. Deze zogenoemde zorgplicht geldt voor iedereen.



Hier wordt overigens niet op gehandhaafd (tenzij actief dieren mishandeld worden). Daarbij gaat dit op populatieniveau en niet op individuen. Dus het doden van de spin in jou huis helpt heus niet de populatie omzeep..
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:41:

[...]



Ja echt he! Laatst riep ze dat karnemelk je geneest van lymfeproblemen. Ook zonder bron... koekkoekOhhhh, ik heb een stalker.
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:51:

[...]



Ohhhh, ik heb een stalker.

Het zou je meer sieren als je toegeeft dat je fout zat..



Maar dat zal er wel niet inzitten he?
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:54:

[...]



Het zou je meer sieren als je toegeeft dat je fout zat..



Maar dat zal er wel niet inzitten he?Ik heb het nooit over het genezen van lymfeklieren gehad. Maar goed, dat is des viva's en ben wel wat gewend. Dat heb je met vrouwen onder elkaar.
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:54:

[...]



Het zou je meer sieren als je toegeeft dat je fout zat..



Maar dat zal er wel niet inzitten he?vragen naar de bekende weg.
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 09:56:

[...]



Ik heb het nooit over het genezen van lymfeklieren gehad. Maar goed, dat is des viva's en ben wel wat gewend. Dat heb je met vrouwen onder elkaar.

qua wetgevig zit je er flink naast.



En ja, hoe het op viva is zal je als werkloze wel weten..
quote:Gooloib schreef op 19 april 2017 @ 09:59:

[...]



qua wetgevig zit je er flink naast.



En ja, hoe het op viva is zal je als werkloze wel weten..Dat is nou precies wat ik bedoel. Er zijn van die vrouwen die het eenvoudigweg niet kunnen laten zo vals als mogelijk te zijn. Fijn dat je je ware gezicht laat zien, dat scheelt weer.
quote:Cateautje schreef op 19 april 2017 @ 10:03:

[...]



Dat is nou precies wat ik bedoel. Er zijn van die vrouwen die het eenvoudigweg niet kunnen laten zo vals als mogelijk te zijn. Fijn dat je je ware gezicht laat zien, dat scheelt weer.en zo heb je toch je zin hè
quote:S-Meds schreef op 19 april 2017 @ 10:04:

[...]



en zo heb je toch je zin hèMeds meid, hou de eer aan jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven