rode wijn borrel

19-04-2017 10:48 26 berichten
Binnenkort vieren we een verjaardag. De visite komt 's avonds en ik heb rode wijn nodig die lekker is bij borrelhapjes. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Witte wijn heb ik ook maar vind ik makkelijker. Meestal kies ik voor chardonnay.

Wie heeft er een goede suggestie. Mag een euro of 7/8 kosten.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
pfoehh.. in rood ben ik ook niet thuis, ik leg het altijd aan de slijter voor. Wit neem ik tegenwoordig altijd sauvignon blanc of pinot, mijn vriendinnen en ik zijn de chardonnay een beetje beu
quote:guppekop schreef op 19 april 2017 @ 10:54:

pfoehh.. in rood ben ik ook niet thuis, ik leg het altijd aan de slijter voor. Wit neem ik tegenwoordig altijd sauvignon blanc of pinot, mijn vriendinnen en ik zijn de chardonnay een beetje beu Ow hahaha. Ik vind het wel lekker en dan kijk ik ook niet verder......
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan de hapjes. Laat je informeren door een slijter, die weet wat bij jouw hapjes past.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in zo'n geval naar de AH en zoek op die bordjes naar iets waar staat dat het lekker is bij borrelhapjes . Meestal kom ik dan uit bij Lindemans, en dat wordt door de gasten altijd wel gewaardeerd. Zelf vind ik rode wijn echt vies
Het is dat ik al 2 dozen in huis heb, anders hield ik deze tip mooi voor me zelf :-): bij de Lidl hebben ze een gran reserva (Vespral) van 2010. Helemaal op smaak, lekker vol, voor € 3,00!
quote:Rooss4.0 schreef op 19 april 2017 @ 10:57:

Dat ligt aan de hapjes. Laat je informeren door een slijter, die weet wat bij jouw hapjes past.

Gewone simpele verjaardagshapjes. Niks bijzonders hoor. Toastje brie/walnotenkaas, opgerold plakje parmaham met roomkaas, dat soort dingen. Sneetje stokbrood tonijnsalade, zoiets.

Mja, naar de slijter dan maar.
quote:vinsent schreef op 19 april 2017 @ 11:01:

Het is dat ik al 2 dozen in huis heb, anders hield ik deze tip mooi voor me zelf :-): bij de Lidl hebben ze een gran reserva (Vespral) van 2010. Helemaal op smaak, lekker vol, voor € 3,00!Dat klinkt ook niet verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 19 april 2017 @ 11:01:

[...]



Gewone simpele verjaardagshapjes. Niks bijzonders hoor. Toastje brie/walnotenkaas, opgerold plakje parmaham met roomkaas, dat soort dingen. Sneetje stokbrood tonijnsalade, zoiets.

Mja, naar de slijter dan maar.Welnee man, gewoon naar de AH en neem een paar flessen mee, niet te moeilijk over doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 19 april 2017 @ 11:13:

[...]





Welnee man, gewoon naar de AH en neem een paar flessen mee, niet te moeilijk over doen.
Bij AH de Torres Viña Brava Tempranillo. Voor iets meer dan 6€. Heel geschikt bij hapjes.
Alle reacties Link kopieren
De Hema heeft ook veel goede bekroonde wijnen. Kijk maar eens op de site.
We don't see things as they are we see things as we are
Bij vleeswaarplankje: een rioja (tempranillo) inderdaad de wijnen van Torres zijn prima

Bij kaasjes: Pinot noir

Maar eigenlijk is een tempranillo overal wel lekker bij.



misschien port?
Thanks allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Tempranillo is altijd goed, fruitig, niet te zwaar, past bij veel verschillende gerechten. Primitivo is wat zwaarder maar wel lekker vol en fruitig. Bij AH op de bordjes kijken helpt ook nog wel eens. Neem anders een paar verschillende mee van de prijsklasse 4 a 5 euro, kun je je geen buil aan vallen en zal vast goed komen.
Alle reacties Link kopieren
De Lidl heeft inderdaad een paar prachtwijnen. Lindemans vind ik ook vaak lekker bij de borrel.
Een Prosecco valt ook altijd in goede aarde. Vind het ook wel feestelijk.
De Aldi heeft rode wijn in pakken. Is Spaans. Rode pak voor 1,99. En goed te zuipen.
Alle reacties Link kopieren
Merlot vind ik persoonlijk een goede wijn.

Mss een idee..om advies te vragen bij een slijterij ?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Lidl, voor rood en voor wit.... Vaak verrassend lekkere wijnen zoals een Alsace en een siciliaanse wijn vorige maand ( wel wit) Maar rood koop ik er ook, drink het zelf niet maar wordt vaak enthousiast op gereageerd door de liefhebbers...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina_77 schreef op 19 april 2017 @ 22:17:

Merlot vind ik persoonlijk een goede wijn.

Vind ik ook lekker, gewoon bij de Appie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
OT maar na zo'n bericht bekijk ik alle karretjes bij de lidl heul argwanend...wie zou het zijn quote:vinsent schreef op 19 april 2017 @ 11:01:

Het is dat ik al 2 dozen in huis heb, anders hield ik deze tip mooi voor me zelf :-): bij de Lidl hebben ze een gran reserva (Vespral) van 2010. Helemaal op smaak, lekker vol, voor € 3,00!
Van de AH de Aliwen, cabernet syrah
Alle reacties Link kopieren
Hier doer de nero d avola van barone montalte het goed en de carmenere van gato negro. Maar het ligt wel aan wat je erbij doet. Het zijn wijnen met veel smaak en je blijft nieuwe dingen proeven als je doorslikt. Het zijn geen gulpwijntjes voor bij een jonge kaas. Meer geschikt voor tapenade, pesto, schimmelkaas, olijven, droge worst.

Ga met je hapjes eens praten met een slijter.
Bedankt allemaal. Ben naar Gall&Gall gegaan en het is "the arrogant frog" geworden. Heeft nog een grappig etiket ook, maar dit terzijde want natuurlijk niet echt belangrijk. Ik heb gezocht op de reviews van G&G en deze werd nogal bejubeld voor het doel waar ik het voor zocht,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven