Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2017 @ 12:03:

[...]





Alweer totaal niet mee eens, ik had juist de indruk dat Jeroen wél heel graag een serieuze relatie wou, dat zei hij toch ook steeds? Hij had kanker gehad en daardoor was hij zich gaan realiseren dat hij heel graag wilde gaan settelen. Ik denk dat als hij een match a la Chantal had gehad, qua karakter, dat je dan een heel andere jongen had gezien.



Mwah,

Ik geloof meteen dat hij dat echt wilde, zich settelen.

Maar binnen deze setting past dat niet bij hem.

Niets mis mee verder, zou mij ook niet passen.

Daarom ook opmerkelijk dat hij wel meedeed.
quote:Muurhanger schreef op 19 april 2017 @ 11:55:

[...]





Oh ik dacht dat hij dat wel aangegeven had . Maar iniedergeval wel qua karakter, en daarin hebben ze dus precies het tegenovergestelde gepakt. Dus ik ben het met je eens, die matchmakers zijn niet je van het zullen we maar zeggen.



Misschien zit ik er wel naast

Ik kan me herinneren dat uiterlijk niet zo belangrijk was voor Jeroen.

Is vast wel ergens terug te vinden hoe het nou echt zit.
quote:consuelabananahammok schreef op 19 april 2017 @ 12:08:

Ik vind Jeroen geen lul.

Gewoon een jonge knul nog met weinig communicatieve vaardigheden.

Beetje simpele jongen.



Hij moet gewoon een meisje opppiken in de kroeg die hij aantrekkelijk genoeg vindt om seks mee te hebben, en als naspel een rondje mee kan hardlopen.

Niet al te ingewikkelde gesprekken en s'avonds samen een biertje scoren.



Dat.



Richelle is mijn type vrouw niet, het zou niet mijn vriendin zijn, maar om een Jeroen loop ik ook met een grote boog heen.



En Richelle had er ook niks mee gekund, al viel hij wel op haar.

Zij wil praten, bevestigd worden en samenzijn en kneuterig leuke dingen doen, hij niet, hij lijkt me zo'n 'vier keer per week dingen met zijn vrienden mannendingen doen' man. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zich bij die vrienden van hem op haar gemak had gevoeld.



Mij lijkt het hoe dan ook geen match.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 11:55:

[...]





Ja!



Hoewel, zij was een soort prinses weet ik nog.

Weet je nog wie ik bedoel?

Lijkt me qua fysiek dan misschien meer zijn type maar haar persoonlijkheid had hem waarschijnlijk tot waanzin gedreven.



Ik weet het nog. Waar zij toen aan gekoppeld was zou zomaar een match met Richelle kunnen zijn.



Ik blijf erbij. Richelle en Jeroen zijn puur voor de kijkcijfers gekoppeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beroepsmilitairen zowiezo onaantrekkelijk. Beetje soldaatje lopen spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 19 april 2017 @ 12:28:

[...]





Dat.



Richelle is mijn type vrouw niet, het zou niet mijn vriendin zijn, maar om een Jeroen loop ik ook met een grote boog heen.



En Richelle had er ook niks mee gekund, al viel hij wel op haar.

Zij wil praten, bevestigd worden en samenzijn en kneuterig leuke dingen doen, hij niet, hij lijkt me zo'n 'vier keer per week dingen met zijn vrienden mannendingen doen' man. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zich bij die vrienden van hem op haar gemak had gevoeld.



Mij lijkt het hoe dan ook geen match.



Precies,

Daarom was ik ook wel nieuwsgierig waar de match in gevonden was.

Je hoeft binnen een relatie heus niet op alle vlakken overeenkomsten te hebben, maar mij lijkt het wel erg onhandig als je zo weinig deelt in hoe je de tijd door wil brengen dat dit samen doen onmogelijk gaat maken.

Mij zou je ook niet aan een sportfanaat moeten koppelen, en iemand die zijn vrije tijd met vermoeiende spannende dingen wil vullen.

Ik wil samen op zondagochtend lekker lui doen en scrambeld egg met mayo op bed eten. Samen een dag in de sauna hangen en het meest spannende wat je met mij voor elkaar krijgt is fietsen in de polder, voor de uitdaging mag dat dan nog net een fiets zonder versnellingen zijn.



Ik snap ook echt niet waar de wetenschappers vonden dat zij ergens samenhorigheid in zouden vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van Jeroen wel het gevoel dat hij niet echt een goed idee had van waar hij zich voor opgegeven heeft. Je wordt bij dit programma niet gematcht aan je eisenlijstje, je wordt gematcht op basis van heel veel verschillende kenmerken. En daar moet je je voor open stellen. Want het is geen datingbureau waar je invult blond haar, blauwe ogen, goed figuur, sportief, grote tetten.

Kennelijk heeft die verlanglijst hem eerder ook geen partner opgeleverd.
Richelle is een kletskop. Al vroeg rot.

Jeroen heeft nog lang geen zin om op zo'n jonge leeftijd moeilijk te gaan doen om een vrouw te behagen die al voordat ze elkaar hebben leren kennen alleen maar moeilijk doet.

Hij is jong. Heeft een ernstige ziekte gehad waarvan hij is genezen.

Die heeft echt wel kijk op het leven.

Wil er gewoon van genieten en niet de kans op een leuke relatie SWIPEN.

Nee, hij SWIPED gewoon het mislopen van een kans op een leuke relatie.

Hij kiest liever voor leuke dingen en dat lukt ZONDER Richelle zeker beter dan met Richelle.

Een vrouw die EIGENLIJK moet van zichzelf, maar niets doet wat leuk is voor Jeroen.

Samen in de lucht hangen aan een parachute.

Dat wil hij wel, maar vervolgens aan een tafel zitten kijven over waarom hij niet op haar valt.

Hij is nog veel te jong om zijn schaarse tijd te slijten met zo'n MISMATCH.

Hij wilde wel proberen, maar kan zelfs geen vrienden worden met haar.

Met haar kan hij zijn ding niet doen. Zijn huis was trouwens wel leuk en gezellig, vond ik.



(*) SWIPER

zoals die drollige = grappige wetenschappers of vakkenvullers kan je ze ook noemen. Jaaaa, wetenschap is een vak apart.
Alle reacties Link kopieren
Nathalie en Jory.

Ook zo'n mismatch inderdaad.



Mijn mening:

Jeroen een beetje een hork en oppervlakkig, maar probeerde haar niet te kwetsen en het best wel geprobeerd. Richelle: onaantrekkelijk persoon, niet eens qua uiterlijk maar qua houding en uitstraling.

Ze hebben het redelijk netjes opgelost.



Renate: de absute definitie van het woord 'haaibaai'.

De opmerking van Johan wat hij dan niet wilde was erg mooi. Blij dat hij het geluk alsnog heeft gevonden.



Hoop dat Anthony dat ook snel verdiend.

Die man verdiend ook een berg liefde. Van een wat rustigere en oudere man dan Simon, dat had op papier nog best kunnen werken en elkaar versterken maar helaas verschilden ze toch teveel. Misschien hadden ze het wat harder kunnen proberen maar goed, het is al gebeurd.



Nicolai en Chantal super leuk setje. Ik vind hem soms stront vervelend en arrogant maar ze zijn wel lief samen en hoop dat het succesvol blijft.



Dit seizoen deden ze al iets meer aan begeleiding, maar ik denk als de experts nog wat meer gesprekken tussendoor met de kandidaten zouden hebben (soort relatietherapie) dat er dan minder misverstanden zouden zijn.



Maar hoe dan ook, ik kan niet wachten tot het volgende seizoen. Hou van dit soort programma's!
Ja, friends heeft even gedicteerd wat ik moet typen. Ik kan beter typen dan them.
Ik vind het ergens wel zielig voor Richelle. Ze is al teleurgesteld en depressief (denk ik, ben geen dokter) en dan zegt Jeroen meerdere malen gewoon recht in haar gezicht dat ze niet aantrekkelijk is en dat ze niet aan zijn eisen voldoet. En dat mag natuurlijk ook, maar wat moet zij zich klote hebben gevoeld.



Hopelijk krijgt ze goede begeleiding na afloop van het programma. Zal ze wel hard nodig hebben.
Ja, leuk is het kijken zeker. Ik verheug me ook op het volgende seizoen!!
Jeroen en richelle was ook een haastklus, omdat die pas op het laatste moment aan elkaar gekoppeld waren. Nu lijken me er niet veel singles van rond de 20 zich voor zoiets op te geven dus dan wordt de spoeling al wat dun. Misschien zijn ze aan elkaar gekoppeld, omdat hij door zijn ziekte het leven al wat serieuzer zag en zij is al helemaal Teus serieus.

Alleen het aanstellerige dat bij richelle zooooo op de oppervlakte drijft en het directe geclaim van haar, daar kreeg IK het zelfs Spaans benauwd van.

Hij heeft echt pogingen gedaan om haar aan te geven dat dit niet was wat hij wilde. Dat dat gesteun en gekreun dat ze weer een of andere hitte aanval had ofzo. Ik zou daar ook ECHT geen trek in hebben als ik die persoon net een paar uur ken.

Toen zij haar bruidsjurk uit had gedaan en in haar gewone kleren even lekker los ging, zei hij ook dat hij dat best leuk vond. Maar om dan gewoon gelijk in de neerwaardse, negatieve spiraal te belanden... jakkes zeg. Richelle had meer aan zichzelf moeten werken. Als een gelukkig mens aan dit programma meedoen die haar issues de baas is en niet dat haar issues met haar aan de wandel gaan.



Jeroen is ook echt geen prijswinnend paard, maar ik geef hem in dit geval gelijk.



Renate moet gewoon weer doen waar ze goed in is

Ik denk dat het kijken naar het eerste seizoen de begeleiding is geweest.

Het kijken naar het tweede seizoen en zichzelf is genoeg om zelfinzicht te krijgen.

Als je zag hoe druk de verjaardag van Richelle e.a. was. Daar moeten toch ook echte vrienden tussen hebben gezeten.

Zijn was wel een paar leuke vrouwen die Richelle willen helpen om meer te gaan bewegen.

Is een uitdaging. Komen ze onderweg allerlei mensen tegen die complimenten geven.

Zitten Zijn vast ook wel leuke mannen bij die ze dan kunnen ontmoeten.

Zo'n kans krijgen om te gaan lopen met een BN'er. Wat let ze?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 19 april 2017 @ 13:30:

Ik denk dat het kijken naar het eerste seizoen de begeleiding is geweest.

Het kijken naar het tweede seizoen en zichzelf is genoeg om zelfinzicht te krijgen.

Als je zag hoe druk de verjaardag van Richelle e.a. was. Daar moeten toch ook echte vrienden tussen hebben gezeten.

Zijn was wel een paar leuke vrouwen die Richelle willen helpen om meer te gaan bewegen.

Is een uitdaging. Komen ze onderweg allerlei mensen tegen die complimenten geven.

Zitten Zijn vast ook wel leuke mannen bij die ze dan kunnen ontmoeten.

Zo'n kans krijgen om te gaan lopen met een BN'er. Wat let ze? Het 'probleem' is echter dat ze het wel zelf moet willen om meer te bewegen, en die indruk heb ik op basis van het programma niet gekregen. En dat mag iedereen natuurlijk ook zelf weten. Alleen kan ze dan beter een man zoeken die sporten / bewegen niet zo belangrijk vind.
My life, my way
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2017 @ 12:00:

Grappig dat zo veel van jullie Jeroen zo'n lul vonden. Dat vond ik echt helemaal niet, ik vond het juist heel sneu voor hem. Zowel hij als die Johan hebben gewoon echt 4 kutdagen met hun match gehad en ik neem toch aan dat ze beide ook gehoopt hadden dat ze het op zijn minst leuk zouden hebben. Ik denk zelfs dat Johan het al met al leuker en gezelliger heeft gehad dan Jeroen. Johan en Renate zaten tenminste nog in een hotel met afleiding en deden nog leuke uitstapjes, die Jeroen zat in een afgelegen huis met Richelle. Dat lijkt me echt de hel.





Ik vond hem ook geen lul.Ik vond het eerder beschamend om te zien hoe zij zo hopeloos en "labiel" overkwam.Met alle respect maar als je nog niet sterk genoeg bent en duidelijk nog niet over bepaalde dingen heen bent dan kan je gewoon beter niet meedoen aan zo n programma.En als iemand zoo enorm door blijft drammen over de wetenschap en de match en ik zou al een paar keer subtiel hebben aangegeven dat ik het niet zie zitten,dan moet je het idd zoals jeroen maar wat botter zeggen.Ik vond het wel hard maar het drong eindelijk een beetje tot haar door.En die wetenschappers die hem daarna nog afvielen..Hallo iedereen kon zien dat het niet zou werken.Hij super sportief,zij roken,lui zitten en verder niks.



Bij die Renate dacht ik de eerste 5 minuten wat een leuke vrouw maar mijn god,wat een heks.En dat Johan zo rustig kon blijven toen ze zo hekserig deed..Respect.
quote:Moniek1234 schreef op 19 april 2017 @ 14:00:

[...]





Het 'probleem' is echter dat ze het wel zelf moet willen om meer te bewegen, en die indruk heb ik op basis van het programma niet gekregen. En dat mag iedereen natuurlijk ook zelf weten. Alleen kan ze dan beter een man zoeken die sporten / bewegen niet zo belangrijk vind.



Ja, humot en humeur en humor ... kan je kiezen.

Er zijn geen mannen en dus valt er niets te kiezen.

Die moet je lokken met lekkere zweetlucht.



Misschien dat je door cola drinken ook lekker zoet gaat ruiken.

Ze heeft het steeds warm en zweet dus veel.



Hee, kunnen die wetenschappers niet een tweede potje zweetluchtkleding laten verpakken?

Als je hetzelfde eet dan gaat je zweet hetzelfde ruiken. Geloof ik, maar daar hebben ze die wetenschappers voor.
Gisteren waren de wetenschappers en het overgebleven koppel ook bij RTL late night als gasten.

Het viel me toch tegen dat Nicolaï een oordeel had over Jeroen.

Ik denk dat Jeroen ook ja had gezegd tegen Chantal, maar Chantal niet tegen hem.

Moeder van Chantal is een leuke vrouw!

Dan weet hij wel wat hij op latere leeftijd kan verwachten.



Maar ik ga eens nuttige dingen doen.

Nu mogen de mutsen weer.



EDIT: Zien jullie die zich in het zweet werkende kneel? Goed voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Nou.. die allergie die jij had voor Richelle, Fashionvictim, had ik voor Jeroen. Wat een niksig figuur zeg.

Ok, Richelle heeft issues maar damn.. je zou maar zo'n vent hebben, zo'n stuk doorweekt karton.

Daar kun je toch geen gesprek mee voeren joh.. zo'n "EUH EUHHHH" figuur. Met z'n piemelpak. En zijn halfopen mond.



Nee, geef mij dan maar de issues van Richelle.
Alle reacties Link kopieren
Geen grote verrassingen. Nicolai en Chantal zijn nog steeds lief!

Jeroen is een botte hork maar wat zat Richelle in mn irritatiezone. Die was echt zo vreselijk wanhopig. Die kan beter goede begeleiding krijgen en gaan leren van zichzelf te houden
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Richelle vooral zo 'rustig' bleef bij al de afwijzingen en botte woorden omdat ze dit al heel vaak te horen heeft gekregen. En dat komt dan weer doordat ze dat zelf opzoekt, bij mannen die helemaal niet bij haar passen maar haar wel lekker vonden 'voor een keertje'. En waar ze dan vervolgens door afgewezen wordt, waarop zij juist achter ze aan blijft zitten, waardoor zij nog hardere afwijzing krijgt, etc etc.



Die afwijzing past ook 99% bij haar eigen zelfbeeld. Dus daarom verblikt of verbloost ze er ook amper van, en blijft ze zoeken naar tóch diegene terug veroveren, vanuit haar 1% zelfrespect en "ik ben toch wél leuk?".



Kortom zo 'sterk' is dat niet van haar. Het bevestigt juist hoe labiel ze is en hoe weinig respect en liefde ze voor zichzelf heeft.

Iemand die wel zelfrespect en eigenwaarde heeft, was al lang rustiger aan gaan doen toen Jeroen al véél eerder afstandelijk werd. Die was gestopt met aan hem zitten en proberen te knuffelen. "Het moet wel van twee kanten komen", had zo iemand dan van binnenuit gevoeld.

En dan was het misschien zelfs nog leuk geworden.



Wat me wel heel erg opvalt is dat de ouders van Richelle allebei heel lief en normaal lijken. Hoe kan het dat zij hun dochter niet in bescherming hebben genomen? Het uit haar hoofd hebben gepraat om mee te doen? Of haar aan de arm meenemen naar een therapeut?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ach, eigenlijk had Jeroen ergens wel gelijk. Er was voor hem totaal geen enkele klik. Hij probeerde het eerst nog wat fatsoenlijk te brengen maar omdat Richelle zo zat door te drammen, kwam hij uiteindelijk met de opmerking dat hij haar totaaal niet aantrekkelijk vond. Had hij misschien wat anders kunnen zeggen, maar toch... De experts bleven er maar op hameren dat hij het een kans had moeten geven, maar als de klik er niet is, dan is ie er niet.

En die Renate, het is en blijft en bitch. Bah!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 19 april 2017 @ 17:19:

Ik denk dat Richelle vooral zo 'rustig' bleef bij al de afwijzingen en botte woorden omdat ze dit al heel vaak te horen heeft gekregen. En dat komt dan weer doordat ze dat zelf opzoekt, bij mannen die helemaal niet bij haar passen maar haar wel lekker vonden 'voor een keertje'. En waar ze dan vervolgens door afgewezen wordt, waarop zij juist achter ze aan blijft zitten, waardoor zij nog hardere afwijzing krijgt, etc etc.



Die afwijzing past ook 99% bij haar eigen zelfbeeld. Dus daarom verblikt of verbloost ze er ook amper van, en blijft ze zoeken naar tóch diegene terug veroveren, vanuit haar 1% zelfrespect en "ik ben toch wél leuk?".



Kortom zo 'sterk' is dat niet van haar. Het bevestigt juist hoe labiel ze is en hoe weinig respect en liefde ze voor zichzelf heeft.

Iemand die wel zelfrespect en eigenwaarde heeft, was al lang rustiger aan gaan doen toen Jeroen al véél eerder afstandelijk werd. Die was gestopt met aan hem zitten en proberen te knuffelen. "Het moet wel van twee kanten komen", had zo iemand dan van binnenuit gevoeld.

En dan was het misschien zelfs nog leuk geworden.



Wat me wel heel erg opvalt is dat de ouders van Richelle allebei heel lief en normaal lijken. Hoe kan het dat zij hun dochter niet in bescherming hebben genomen? Het uit haar hoofd hebben gepraat om mee te doen? Of haar aan de arm meenemen naar een therapeut?Richelle had na dat afscheid op Schiphol en het niet verschijnen op het feestje echt wel door dat dit hem niet ging worden. Ze wou alleen weten waarom het Jeroen niet lukte om zich open te stellen voor een relatie met haar.
quote:consuelabananahammok schreef op 19 april 2017 @ 12:08:

Ik vind Jeroen geen lul.

Gewoon een jonge knul nog met weinig communicatieve vaardigheden.

Beetje simpele jongen.



Hij moet gewoon een meisje opppiken in de kroeg die hij aantrekkelijk genoeg vindt om seks mee te hebben, en als naspel een rondje mee kan hardlopen.

Niet al te ingewikkelde gesprekken en s'avonds samen een biertje scoren.



Ik vind Jeroen een toffe frisse peer die weet wat hij wil.

Integenstelling tot zijn bord voor d'r kop opdringerige verwaarloosde ex-vrouw.
quote:fietsertje schreef op 19 april 2017 @ 17:37:

[...]



Richelle had na dat afscheid op Schiphol en het niet verschijnen op het feestje echt wel door dat dit hem niet ging worden. Ze wou alleen weten waarom het Jeroen niet lukte om zich open te stellen voor een relatie met haar.



Nou dat weet ze nu.



Echt serieus, waarom zou je dat willen weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven