Wie gaat er nog op vakantie naar Turkije?

19-04-2017 11:59 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik voor het eerst op vakantie geweest naar Turkije. Het heeft me eerder nooit getrokken ondanks veel positieve ervaringen van anderen. Toch een keer geprobeerd en Ik vond het hartstikke leuk. Prachtig land, ontzettende aardige mensen en lekker eten. Wel een aparte ervaring om soldaten met geweren te zien lopen maar verder was het een bijna perfecte vakantie.



Maar nu is het wel veranderd door de Turkse premier. De beledigingen aan het Nederlandse adres gaan me echt te ver. En dat is dan gelijk ook voor mij de grootste reden om niet meer naar dat land te gaan. Ik vraag me dus af of iemand hier toch op vakantie gaat naar Turkije waar je nu voor een appel en een ei naar toe kunt. Of al gegaan is en hoe de ervaring is geweest.
Ik ben meerdere keren in Turkije geweest maar nee, voor geen goud dat ik er nu heen ga.
Verschrikkelijk wat er gebeurt in Turkije, maar toch...



Zolang een referendum zo'n 'close call ' kan zijn ga ik liever naar Turkije dan naar Rusland bijvoorbeeld. Of een willekeurig Zuid-Amerikaans land.
Ik heb er leuke vakanties gehad, maar met alles wat er nu speelt ga ik daar echt niet heen.



Heeft iemand trouwens toevallig gezien of de (lastminute) prijzen echt zoveel lager liggen dan gebruikelijk? Ik kijk al een paar jaar niet meer naar de prijzen van Turkije-vakanties, dus ik weet niet wat gebruikelijk is.
Vroeger niet, nu niet, nooit niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet meer. Turken waren zelf al niet meer veilig en nu is het voor iedereen behalve aanhang van Erdogan gevaarlijk.

Ik vind het ontzettend rot voor de mensen die niet pro-Erdogan zijn.
Wij hadden geboekt voor augustus maar wij hebben onze vakantie gisteren toch maar omgeboekt.

We zouden het voorlopig nog even aan kijken maar ons gevoel was gewoon niet goed.
quote:Janeewaarom schreef op 19 april 2017 @ 13:08:

[...]
anoniem_206905 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:06
45.45% gewijzigd
Ik zou daar nu niet op vakantie gaan maar van mensen die daar familie hebben wonen kan ik mij wel voorstellen dat ze het wél doen.
quote:Bitterbleu schreef op 19 april 2017 @ 12:35:

[...]



Het moraal van deze Nederlandse Turken vind ik bijzonder laag. Wel profiteren van alle voordelen van het wonen in Nederland en je vervolgens dan zo respectloos gedragen. Pak dan je koffers en vertrek onmiddellijk (terug) naar Turkije. In Nederland heb je dan niets meer te zoeken.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Er zullen in Turkije Turken zijn die zich net zo gedragen als de welbekende xenofobe Wilders aanhangers in NL en misschien Nederlanders/toeristen niet netjes bejegenen maar persoonlijk denk ik dat het gros van Turken helemaal geen zin in het gezeik van Erdogan hebben.



Iedereen op deze wereld wil rust, vrede, eten en gelukkig zijn en ik denk dat het in Turkije net zo is.



Persoonlijk hoef ik er niet meer naar toe ben er te vaak geweest en ga nu het Oosten van Europa verkennen.
Ben er nog nooit geweest en zal daar ook nooit komen.Is niks voor mij.
quote:JesyDoe schreef op 19 april 2017 @ 14:28:

Er zullen in Turkije Turken zijn die zich net zo gedragen als de welbekende xenofobe Wilders aanhangers in NL en misschien Nederlanders/toeristen niet netjes bejegenen maar persoonlijk denk ik dat het gros van Turken helemaal geen zin in het gezeik van Erdogan hebben.



Iedereen op deze wereld wil rust, vrede, eten en gelukkig zijn en ik denk dat het in Turkije net zo is.



Persoonlijk hoef ik er niet meer naar toe ben er te vaak geweest en ga nu het Oosten van Europa verkennen.



Wat een onzin. Er hebben 25 miljoen Turken 'ja' gestemd. Iets meer dan 50% heeft juist wel zin in het 'gezeik' van Erdogan.



En de vergelijking met Wilders aanhangers, echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit?!
Alle reacties Link kopieren
@aidem, het zijn vooral de boeren/arme mensen en de oudere Turken die op Erdogan hebben gestemd. Zoals je hebt kunnen lezen/horen in de media is er tevens gefraudeerd met de verkiezingen, 2,5 miljoen nepstemmen is veel.



Wat snap je niet aan het gedeelte xenofobe Wilders stemmers?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zit ik met dezelfde twijfels. Mijn vriend en ik willen nog extra een weekje weg relaxen boeken en we zagen dat je voor een relatief goedkoop bedrag al best luxe kan zitten in Turkije. Ik zie veel mensen hier aangeven dat ze niet gaan, maar de reden ontbreekt daarbij? (Erdogan is gek vind ik nou niet echt een hele goede reden want dat wisten we al Trump is ook gek maar we gaan nog gewoon naar de VS)

Die mafketel heeft inderdaad allerlei nare dingen gezegd over "de Nederlander" maar mijn ervaring in Turkije komt erg overeen wat hier al eens gezegd is. Het westen van Turkije is zo westers als maar westers kan zijn men werkt hard en ze doen er alles aan om je een leuk verblijf te verschaffen. Istanboel daar in tegen is veel minder westers en daar speelt voornamelijk de soap-serie Erdo zich af.



Kortom ik zit nog behoorlijk in twijfel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boogschutter10 schreef op 19 april 2017 @ 12:49:

De Turken aan de westkust van Turkije waar de grote meerderheid van de (Nederlandse) toeristen naar toe gaan, zijn heel gastvrij en westers georiënteerd. Zij balen heel erg van deze situatie en hebben hier geen enkele invloed op gehad. . Het gaat om hun broodwinning. Je ondersteunt daarmee vooral de gewone Turken die heel hard moeten werken voor hun geld. Het zijn altijd de gewone mensen die de dupe zijn ... . Je kunt hier gerust vakantie vieren en zult merken dat je met open armen wordt ontvangen.

Dat kun je niet weten. Het kunnen net zo goed vele ja-stemmers zijn. Ik zou mijn broodwinning ook vriendelijk ontvangen, ongeacht mijn politieke voorkeur.

51% van de Turken staan achter Erdo en zijn uitspraken. Hoe weet je of de mensen met wie je te maken krijgt op vakantie dat zijn? Persoonlijk zou ik wantrouwend zijn over de oprechtheid van hun vriendelijkheid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"




Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 19 april 2017 @ 15:22:

[img]https://pbs.twimg.com/media/C77epqCXgAATFp1.jpg[/img]



Heb je gezien waar dat ligt? Geloof me daar in Turkije wil je echt niet zitten bij de grens met Syrië.
Alle reacties Link kopieren
@YellowDiamond, vind je het niet vreemd dat de Erdogan stemmers niet op de hoogte zijn van de rol van Turkije in WWII?



Dit laat in mijn ogen zien dat het meestal niet de meest ontwikkelde mensen zijn die deze dictator napraten.
quote:Schaduwbloempje schreef op 19 april 2017 @ 15:27:

[...]





Heb je gezien waar dat ligt? Geloof me daar in Turkije wil je echt niet zitten bij de grens met Syrië. Jazeker en wat ik al eerder zei ik zou daar zelf ook niet naartoe gaan maar ik kan mij dan wél weer voorstellen dat mensen wiens ouders,andere familie etc die daar wonen het wél doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janeewaarom schreef op 19 april 2017 @ 12:56:

[...]





Dat hoop ik ja! Maar ik denk het niet..Ik hoop het toch niet voor ze! Ik geloof dat de strekking van het stuk dat je quote een beetje anders bedoeld was.
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 19 april 2017 @ 14:46:

[...]





Wat een onzin. Er hebben 25 miljoen Turken 'ja' gestemd. Iets meer dan 50% heeft juist wel zin in het 'gezeik' van Erdogan.



En de vergelijking met Wilders aanhangers, echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit?!



Niet iedereen heeft gestemd, dus je kunt niet zeggen dat de helft van Turkije ja heeft gestemd. En bovendien zijn er veel burgers die bang waren om hun EIGEN stem uit te brengen, dus stemmen ze met de anderen mee. En de echt ontwikkelde steden (Ankara, Istanbul) hebben meerendeels nee gestemd. De aanhangers van Erdogan zijn vaak de arme burgers in Turkije, waar hij voor opkomt.



En de Nederlandse Turken die ja hebben gestemd, die ga ik niet begrijpen nee..
Do good. And good will come to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 19 april 2017 @ 15:43:

[...]





Ik hoop het toch niet voor ze! Ik geloof dat de strekking van het stuk dat je quote een beetje anders bedoeld was.Nee oke.. ik bedoelde meer dat ik hoop dat de Turkse bevolking er achterkomt dat ze niet achter Erdogan hadden moeten staan haha
Do good. And good will come to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 19 april 2017 @ 15:14:

[...]



Dat kun je niet weten. Het kunnen net zo goed vele ja-stemmers zijn. Ik zou mijn broodwinning ook vriendelijk ontvangen, ongeacht mijn politieke voorkeur.

51% van de Turken staan achter Erdo en zijn uitspraken. Hoe weet je of de mensen met wie je te maken krijgt op vakantie dat zijn? Persoonlijk zou ik wantrouwend zijn over de oprechtheid van hun vriendelijkheid.De Turken aan de westkust hebben in overgrote meerderheid tegen Erdogan gestemd, maar zijn getalsmatig overruled door hun meer conservatieve landgenoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janeewaarom schreef op 19 april 2017 @ 15:59:

[...]





Nee oke.. ik bedoelde meer dat ik hoop dat de Turkse bevolking er achterkomt dat ze niet achter Erdogan hadden moeten staan hahaDat dacht ik al
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar geweest, toen was er ook ontzettend veel onrust na aanleiding van de coupe poging.

Fantastische vakantie gehad en eerlijk gezegd ook geen enkel Nederlands gezin in het gigantische resort ontmoet.

Wel zat het stampvol met Duitsers, Russen en Spanjaarden.

Had niet echt het gevoel gehad dat het rustig was, we zaten ten midden van de zomervakantie en hotel was volgeboekt.

Vrienden gaan naar hetzelfde hotel, ben benieuwd hoe zij het ervaren.
Girls compete with each other, women empower one another

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven