Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 15 april 2017 @ 16:38:

Zou er ook id worden gevraagd voor de aankoop van lucifers?

:Ja hoor, heb ik meegemaakt! Was denk ik 23 oid en had mijn oppaskindjes beloofd om 'fikkie te stoken' (=vuurkorf aan). We konden bij hen thuis geen aansteker of lucifers vinden, dus even naar de winkel om lucifers te halen. Jongste van 7 wilde betalen en gaf dus het geld terwijl broer en ik er naast stonden. Of we allemaal even onze id wilden laten zien want kinderen mogen dat niet kopen (terwijl ik er dus gewoon naast stond en het duidelijk was dat ik erbij hoorde). Kinderen waren 7 en 8 en hadden geen id, dan moest ik die van mij maar laten zien. Wist niet wat me overkwam..
Alle reacties Link kopieren
Haha, je kinderen even op pad sturen voor een kleine boodschap als een aansteker gaat hem niet meer worden over een paar jaar als dit zo doorgaat! Zullen de luie pubers wel blij van worden hahaha. "Ja sorry mam ik kan geen lucifers halen, ben nog geen 18"
Alle reacties Link kopieren
quote:Bankkussen schreef op 15 april 2017 @ 14:48:

Laatst in de bioscoop. Ik zat in een zaal op de eerste verdieping en moest tijdens de film naar de wc. Dus ik loop de trap af naar de toiletten toe. Springt ineens de enige (erg jonge) medewerker voor mijn neus en zegt "dat is dan 50 cent". Ik zei "oh sinds wanneer is dat dan?". "Sinds altijd". Ik kom er al jaren en dat is nog nooit aan me gevraagd.



Inmiddels moest ik zo nodig en hij was druk bezig de weg te versperren naar het damestoilet. Dus ik zeg "nou dat is mooi balen dan want dat heb ik nu niet in mijn zak zitten". "Ja jammer voor je". Vraag ik of het in de pauze van de film ook 50 cent kost. Kijkt hij me zo aan . "Oh je zit hier in de film". Uh ja je zag me net de trap af komen en daarvoor heb je me geholpen bij de kassa en zoveel mensen zijn er niet op dit moment in deze bioscoop.



Misschien was ik ook een beetje bevooroordeeld want aan de kassa deed hij ook botdat meen je?! ik had hem of een lel verkocht of ik had geëist om de leidingevende te spreken wat is dat voor belachelijks!!
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 14 april 2017 @ 11:36:

Net bij Kruidvat: ik reken een mandje spullen af, waaronder 2 zelfzorgmedicijnen. Kreeg ik een heel verhaal dat als je 2 of meer medicijnen koopt je vanaf nu een formulier moet invullen met je naam, adresgegevens en de reden voor aankoop. Alleen dan mochten ze het me verkopen.

Het moet toch echt niet gekker worden. Ja, nieuwe regels bla bla. Wat echt dikke onzin is wettelijk gezien maar goed.



Overigens heb ik ook sigaretten gekocht (2 pakjes) en daar rept niemand over



Vorig jaar bij kruidvat had bij afrekenen een klant voor me 2 doosjes pcm. Ze werd erop geattendeerd dat ze maar 1 doosje per klant per keer mocht verkopen. Na een hele discussie mocht klant toch 2de doosje meenemen. Maar met opmerking als er iets gebeurd door de pcm ben je zelf verantwoordelijk.



Daarbij... als ze de pcm in auto zou leggen en daarna opnieuw binnen komt kan je alsnog weer nieuw doosje meenemen want je bent dan opnieuw een klant. Hoe omslachtig wil je het maken
Alle reacties Link kopieren
Ik had alleen 2 flesjes neusspray, dat was het. Ik snap ook niet waar het vandaan komt. Ik ben zeer duidelijk niet meer jong ofzo
Ab imo pectore
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:vlekkebeest schreef op 15 april 2017 @ 22:08:

[...]





Vorig jaar bij kruidvat had bij afrekenen een klant voor me 2 doosjes pcm. Ze werd erop geattendeerd dat ze maar 1 doosje per klant per keer mocht verkopen. Na een hele discussie mocht klant toch 2de doosje meenemen. Maar met opmerking als er iets gebeurd door de pcm ben je zelf verantwoordelijk.



Daarbij... als ze de pcm in auto zou leggen en daarna opnieuw binnen komt kan je alsnog weer nieuw doosje meenemen want je bent dan opnieuw een klant. Hoe omslachtig wil je het makenWat een vreemde regel zeg.. Ik had eerst doosje 1 afgerekend en daarna doosje 2 onder het mom van: die is voor mijn buurvrouw
Alle reacties Link kopieren
quote:feelsogood schreef op 15 april 2017 @ 17:02:

laatst hier bij de aldi ook een jochie dat de aansteker voor zn moeder niet meekreeg, schat het jochie op een jaar of 6 a 7.Ik vind het wel terecht. Hier in de buurt heeft op een school een brugklasser een ander kind verbrand met een aansteker. Kind was aan het experimenteren op school. De ouders hebben vast niet zelf de aansteker mee naar school gegeven.
quote:vlekkebeest schreef op 15 april 2017 @ 22:08:

[...]





Vorig jaar bij kruidvat had bij afrekenen een klant voor me 2 doosjes pcm. Ze werd erop geattendeerd dat ze maar 1 doosje per klant per keer mocht verkopen. Na een hele discussie mocht klant toch 2de doosje meenemen. Maar met opmerking als er iets gebeurd door de pcm ben je zelf verantwoordelijk.



Daarbij... als ze de pcm in auto zou leggen en daarna opnieuw binnen komt kan je alsnog weer nieuw doosje meenemen want je bent dan opnieuw een klant. Hoe omslachtig wil je het makenDan zijn ze totaal niet consequent. Want ik kreeg gisteren zonder problemen of vragen 2 doosjes ibuprofen en twee doosjes pcm mee. En alles in hoogste dosering en grootste verpakking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 16 april 2017 @ 11:12:

[...]



Dan zijn ze totaal niet consequent. Want ik kreeg gisteren zonder problemen of vragen 2 doosjes ibuprofen en twee doosjes pcm mee. En alles in hoogste dosering en grootste verpakking.Is dus idd maar net wie je treft achter de kassa
Alle reacties Link kopieren
Nou het is wel raak dit weekend met klagend personeel



Stond net even in de supermarkt iets kleins te halen waar ik zin in had, zegt het meisje aan de kassa tegen een collega "ik zit hier echt voor niks vandaag, snap echt niet dat ik moet werken".



Ja meis ik snap dat je je dood verveelt met hooguit 3 klanten per uur, maar zoiets zeg je gewoon niet als er iemand aan je kassa staat. Mij boeit het niet hoor, maar echt, let ff op je woorden als de winkel niet leeg is
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Jaren geleden deelde ik een huis met mijn zus. Op een dag komen we thuis is er ingebroken. Dus politie gebeld en die stuurde twee agenten langs voor sporenonderzoek. Vanaf het moment dat ze binnen waren, deed een van de twee ontzettend bot.

Wij moesten onze vingerafdrukken afgeven en onze vingers werden nogal hardhandig op de inkt en het papier gedrukt. Vragen bot gesteld, etc. Tot het moment dat we onze volledige gegevens en relatie van elkaar moesten doorgeven. Dus wij geven aan we zijn zussen en ineens was hij een en al charme en aardig. Hij dacht duidelijk dat we een stel waren en toen bleek dat we dat niet waren, sloeg zijn grdrag gelijk om.



Ik bestel een fancy koffie met nougat en karamelblokjes, maar zonder slagroom. Wat krijg ik? Een kale cappucino, zonder nougat en karamel. Maar ik moest wel de volledige prijs betalen. Dus ik loop met de koffie naar de balie en zeg jullie zijn de karamel en nougat vergeten.

Oh die krijgt u er niet bij, want u wilde geen slagroom.

Ik: Maar ik betaal er wel voor.

Nee u krijgt het niet want die karamel zakt door het melkschuim.

Ik: dat valt best mee. (En kijk haar afwachtend aan).

Uiteindelijk toch gekregen.

Echt af en toe...
Alle reacties Link kopieren
Vorige week in een restaurant.. we hadden een fles wijn besteld. Leeg..op naar de volgende. Komt de ober met een compleet andere fles wijn aanzetten en schenkt die er bij.

Pardon! Dit smaakt anders!

"nee mevrouw, het is dezelfde wijn" Hij komt even later terug met een volle fles van de 1e wijn. "Kijkt u maar,is hetzelfde"

Druivenras, huis en jaar hetzelfde. Ik ben wijnkenner genoeg om te weten dat een huis nooit exact dezelfde wijn in twee totaal verschillende flessen stopt. De ene was van de eerste pluk, de andere de "huis-tuin-keuken" wijn.

Manager kwam erbij en ging in discussie met ons! Hij probeerde met dure woorden ons te overreden. Totaal kansloos. Uiteindelijk kregen we de wijn die we eerst hadden besteld. Later bleek dat het inderdaad twee verschillende waren en de 1e ober per ongeluk de duurdere had gegeven aan ons. Not our problem mister..



Sowieso ging het verkeerd in dat restaurant: Als groep van 7 kregen we een 6-persoonstafel. De 7e kreeg een bord, maar geen glas of bestek. Een schaaldierenallergie en driemaal raden.. er moest nog snel een biefstuk worden gebakken voor deze gast. Zelf heb ik een cacao-allergie en driemaal raden wat voor dessert ik voor mijn neus kreeg.. Het jongetje wat het dessert kwam brengen was lief hoor, nam het gelijk mee terug. Toen kreeg ik het fantasievolle gerecht van twee bolletjes ijs met wat verse bessen...

Onnodige om te zeggen dat ik van te voren de allergieën ruim 5 dagen voor onze komst nog had doorgegeven en reactie kreeg dat het in orde was en bij onze reservering genoteerd stond. (Bij reservering was het ook al doorgegeven).
Een baksteen is nooit alleen
quote:Lucifer1983 schreef op 16 april 2017 @ 15:26:



Ik bestel een fancy koffie met nougat en karamelblokjes, maar zonder slagroom. Wat krijg ik? Een kale cappucino, zonder nougat en karamel. Maar ik moest wel de volledige prijs betalen. Dus ik loop met de koffie naar de balie en zeg jullie zijn de karamel en nougat vergeten.

Oh die krijgt u er niet bij, want u wilde geen slagroom.

Ik: Maar ik betaal er wel voor.

Nee u krijgt het niet want die karamel zakt door het melkschuim.

Ik: dat valt best mee. (En kijk haar afwachtend aan).

Uiteindelijk toch gekregen.

Echt af en toe...

Haha dit doet me denken aan wat een vriendin en ik laatst hadden. We waren in zo'n hip koffietentje en ik bestelde een witte chocolademelk met slagroom. Meisje zei: 'het kan niet met slagroom'. Ik: 'ow hoezo niet?' Zij: 'omdat het al vet genoeg van zichzelf is, slagroom zou dat verpesten..'

Pff dat bepaal ik toch zelf wel lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
Mij is nog nooit gevraagd naar ID of formulieren als ik neusspray of ibuprofen koop, en ik koop die meestal toch ook wel in de bulk in. Raar...quote:Troeteltje schreef op 15 april 2017 @ 17:18:

[...]



Wat een giller. Letterlijk en figuurlijk in dit geval. Ik vond het ook écht wel heel jammer dat ik de negen-maanden beurs miste.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:46:

[...]



Ik vind het wel terecht. Hier in de buurt heeft op een school een brugklasser een ander kind verbrand met een aansteker. Kind was aan het experimenteren op school. De ouders hebben vast niet zelf de aansteker mee naar school gegeven.



Dat weet jij toch niet? Wie zegt dat dat kind de aansteker niet uit een jaszak/keukenla/van tafel heeft gegrist?



Kinderen zien geen gevaar. Je kunt alles wel gaan verbieden maar dan zullen er onvermijdelijk toch nog wel een aantal gewond raken doordat ze uit een boom vallen (alle bomen kappen?), allesreiniger gedronken hebben (allesreiniger verbieden?) of met lucifers gespeeld hebben (lucifers verplicht achter slot en grendel?).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 19 april 2017 @ 12:45:

[...]

Dat weet jij toch niet? Wie zegt dat dat kind de aansteker niet uit een jaszak/keukenla/van tafel heeft gegrist?



Kinderen zien geen gevaar. Je kunt alles wel gaan verbieden maar dan zullen er onvermijdelijk toch nog wel een aantal gewond raken doordat ze uit een boom vallen (alle bomen kappen?), allesreiniger gedronken hebben (allesreiniger verbieden?) of met lucifers gespeeld hebben (lucifers verplicht achter slot en grendel?).Dit! Je kunt het wel honderd keer zeggen, maar in hun ogen valt het wel mee en/of overzien de consequenties niet. Naast dat ze soms hele bijzondere gedachtegangen hebben...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:lasvegas84 schreef op 19 april 2017 @ 10:09:

[...]



Haha dit doet me denken aan wat een vriendin en ik laatst hadden. We waren in zo'n hip koffietentje en ik bestelde een witte chocolademelk met slagroom. Meisje zei: 'het kan niet met slagroom'. Ik: 'ow hoezo niet?' Zij: 'omdat het al vet genoeg van zichzelf is, slagroom zou dat verpesten..'

Pff dat bepaal ik toch zelf wel lijkt me..



Hahahaha ff serieus?

Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 19 april 2017 @ 13:42:

[...]

Hahahaha ff serieus?

Nou ja, heb je eens meedenkend personeel is het ook niet goed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Laatst kochten man en ik samen kaas bij de kaasboer. Ik pakte een stukje van een speciale kaas waar ik wel van houd, maar man niet. Dus hij zei er iets over, dat die kaas dan speciaal voor mij was want dat hij er niet zo dol op was oid.

Gaat die kaasboer helemaal los, over dat die kaas zo overschat en niet lekker was, en dat hij niet snapt wat mensen er lekker aan vinden....

Tja, smaken verschillen natuurlijk, maar om de smaak van een klant die op het punt staat iets te kopen zo af te kraken, vond ik toch een beetje bijzonder.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 19 april 2017 @ 14:24:

Laatst kochten man en ik samen kaas bij de kaasboer. Ik pakte een stukje van een speciale kaas waar ik wel van houd, maar man niet. Dus hij zei er iets over, dat die kaas dan speciaal voor mij was want dat hij er niet zo dol op was oid.

Gaat die kaasboer helemaal los, over dat die kaas zo overschat en niet lekker was, en dat hij niet snapt wat mensen er lekker aan vinden....

Tja, smaken verschillen natuurlijk, maar om de smaak van een klant die op het punt staat iets te kopen zo af te kraken, vond ik toch een beetje bijzonder.....Huh die kaasboer stond dus zijn eigen kaas keihard af te kraken? Wat een rare vent
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:dianaf schreef op 19 april 2017 @ 13:53:

[...]



Nou ja, heb je eens meedenkend personeel is het ook niet goed. Haha meedenken mag best. Maar zeg dan iets als: 'weet je het zeker van de slagroom, dat wordt best wel heel vet & machtig op witte chocolademelk.'
Alle reacties Link kopieren
quote:lasvegas84 schreef op 19 april 2017 @ 14:38:

[...]



Haha meedenken mag best. Maar zeg dan iets als: 'weet je het zeker van de slagroom, dat wordt best wel heel vet & machtig op witte chocolademelk.'Goede manieren kost extra.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Fluithaas schreef op 19 april 2017 @ 14:24:

Laatst kochten man en ik samen kaas bij de kaasboer. Ik pakte een stukje van een speciale kaas waar ik wel van houd, maar man niet. Dus hij zei er iets over, dat die kaas dan speciaal voor mij was want dat hij er niet zo dol op was oid.

Gaat die kaasboer helemaal los, over dat die kaas zo overschat en niet lekker was, en dat hij niet snapt wat mensen er lekker aan vinden....

Tja, smaken verschillen natuurlijk, maar om de smaak van een klant die op het punt staat iets te kopen zo af te kraken, vond ik toch een beetje bijzonder.....Gek. Maar wat was het voor kaas?
quote:lasvegas84 schreef op 19 april 2017 @ 10:09:

[...]



Haha dit doet me denken aan wat een vriendin en ik laatst hadden. We waren in zo'n hip koffietentje en ik bestelde een witte chocolademelk met slagroom. Meisje zei: 'het kan niet met slagroom'. Ik: 'ow hoezo niet?' Zij: 'omdat het al vet genoeg van zichzelf is, slagroom zou dat verpesten..'

Pff dat bepaal ik toch zelf wel lijkt me..Nou inderdaad zeg hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven