Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.



Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
Politie bellen.
Of al blowend in de tuin gaan zitten met een hoop luide verhalen die niet geschikt zijn voor kinderoren.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er al eens met de buren over gesproken? Zo nee: misschien is het wel met heel simpele afspraken op te lossen. Zo ja: wat zeiden de buren?
Terug gillen.
Alle reacties Link kopieren
Bord in de tuin met terras koop
Alle reacties Link kopieren
quote:PoasAaier schreef op 19 april 2017 @ 16:01:

Of al blowend in de tuin gaan zitten met een hoop luide verhalen die niet geschikt zijn voor kinderoren.Dit!
Alle reacties Link kopieren
quote:PoasAaier schreef op 19 april 2017 @ 16:01:

Of al blowend in de tuin gaan zitten met een hoop luide verhalen die niet geschikt zijn voor kinderoren.Goed idee!!!
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Bbq of tuinhaard met juiste windrichting is succes verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook bloedirritant. Als mijn kids het doen kunnen ze naar binnen.

Misschien een praatje maken met de buren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 19 april 2017 @ 16:01:

Heb je er al eens met de buren over gesproken? Zo nee: misschien is het wel met heel simpele afspraken op te lossen. Zo ja: wat zeiden de buren?Nee, ik heb niet met de buren hierover gesproken. Maar dat wil ik wel gaan doen als het me teveel wordt. Ik ben namelijk bang dat ik een keer ga uitflippen en ook ga gillen. Dat wil ik voorkomen. Lijkt me het beste.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet, mag je niks over zeggen. Teveel ouders voeden hun kinderen niet echt meer op en zijn allang blij dat de koters nu buiten ordinair doen en niet binnen, hebben paps en mams tenminste rust.



Als jouw woongenot wordt verpest door een ander mag je daar uiteraard wat van zeggen. Het is alleen een gegeven dat de meeste ouders vaak uit hun dak gaan wanneer je iets over het onaangepaste gedrag van hun kinderen zegt.



Ik zou zeggen lekker snoeiharde metal opzetten en als de buren komen klagen zeggen: ja, ik moest de stereo wel harder zetten want ik hoorde niks door het geschreeuw van jullie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tja is lastig, mijn kinderen mogen spelen en daar horen geluiden bij, maar gillen krijsen en irritant met de bal trappen dat accepteer ik niet, daar zijn speeltuinen en trapveldjes voor.



Ik heb een achterbuurvrouw die haar kroost in de straat tussen de huizen laat voetballen heel irritant die bal komt ook regelmatig in mijn tuin, ik werk 4 dagen dus alleen met mazzel kunnen ze 'm komen halen anders pech, moeten ze wachten tot ik thuis ben of in het weekend wel verzoek ik om er op te letten die bal niet steeds de tuin in de schoppen heb een groot hok en dito ren met konijnen die schrikken zich rot steeds.



Een andere buurvrouw heeft vaak een tuin vol kroost het is er een halve speeltuin daar hoor je gillen krijsen gejank want er wordt gespeeld en waar gespeeld wordt vallen kinderen.

Ik zeg er nooit iets van maar het ergert me wel.



Denk wel dat je mag vragen of het iets minder kan en dat je begrijpt dat er gespeeld wordt, kan me niet voorstellen dat ze er zelf niet gek van worden overigens.
Ja... Ik zit net bij een vrouw met het zelfde verhaal. Alleen is zij de gene met die kinderen.

Mogen kinderen niet meer spelen tegenwoordig ?

Over je schutting kijken vind ik wel aso trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Indien blowen/vloeken/bbqen geen optie is:

Goedemiddag buurman/buurvrouw.

Ik wil het even met u hebben over de kinderen, ik vind het niet fijn dat ze vaak zo hard en langdurig schreeuwen en gillen. Ik kan er niet goed tegen. Natuurlijk mogen ze lekker buiten spelen en ravotten, maar kunt u een oogje in het zeil houden zodat ik ook lekker tot rust kan komen als ik met lekker weer van mijn tuin wil genieten? Ik wil geen zeurbuur zijn, maar laten we wat meer rekening houden met elkaar. Dankuwel.
Is het echt gegil en gekrijs of zijn het normale geluiden die bij spelende kinderen horen?

Gegil en gekrijs laat ik niet toe maar ik vind dat kinderen wel mogen spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aankleefsjaan schreef op 19 april 2017 @ 16:09:

Indien blowen/vloeken/bbqen geen optie is:

Goedemiddag buurman/buurvrouw.

Ik wil het even met u hebben over de kinderen, ik vind het niet fijn dat ze vaak zo hard en langdurig schreeuwen en gillen. Ik kan er niet goed tegen. Natuurlijk mogen ze lekker buiten spelen en ravotten, maar kunt u een oogje in het zeil houden zodat ik ook lekker tot rust kan komen als ik met lekker weer van mijn tuin wil genieten? Ik wil geen zeurbuur zijn, maar laten we wat meer rekening houden met elkaar. Dankuwel.Vorig jaar heb ik het netjes gevraagd, kreeg ik een scheldpartij van moeder over mij heen waar zoontje naast stond. Ik kon de K en de T krijgen Haar kind stond er naast toen ze begon te schelden
Ik heb zelf een trampoline in de tuin maar en een zwembad. Gegil soms... dan waarschuw ik want zelf hoeft het hoge gekrijs niet zo. Lachen doen ze wel.

En dieren geluiden maken... En vallen en soms huilen of ruzie maken.

Maar ik zeg er wel wat van.

Maar ze hoeven ook niet stil te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:08:

Ja... Ik zit net bij een vrouw met het zelfde verhaal. Alleen is zij de gene met die kinderen.

Mogen kinderen niet meer spelen tegenwoordig ?

Over je schutting kijken vind ik wel aso trouwens.

Natuurlijk mogen de kinderen spelen. En ja daar horen geluiden bij.

Maar dat hoge gegil van de meisjes, om het gillen is in mijn ogen geen spelen meer. Het gaat me door merg en been en werkt negatief op mijn gemoedstoestand.

Zo ook het gebonk van de trampoline en de ballen de hele dag door van de jongens.



Het lijkt wel of er in mijn buurt niemand nog normaal kan spelen. Alles gaat gepaard met enorm gegil. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:08:

Ja... Ik zit net bij een vrouw met het zelfde verhaal. Alleen is zij de gene met die kinderen.

Mogen kinderen niet meer spelen tegenwoordig ?

Over je schutting kijken vind ik wel aso trouwens.Spelen wel, maar doorlopend krijsen is nergens voor nodig en ontzettend hinderlijk. Als mijn kinderen krijsen, moeten ze naar binnen.
Wat voor type buren zijn het?
Gillen is naar, net zoals ballen die de hele tijd in je tuin terecht komen. Gewone speelgeluiden en af en toe een bal, dat hoort er bij in een jonge wijk, van gillen zou je eventueel iets kunnen zeggen, maar het is lastig dat tactisch te brengen.

Over de schutting kijken vind ik wel altijd wat bijzonder: die kinderen kunnen niet zweven, dus als ze springen, zijn ze echt maar heel even in staat over je muurtje te kijken.
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 16:13:

[...]



Natuurlijk mogen de kinderen spelen. En ja daar horen geluiden bij.

Maar dat hoge gegil van de meisjes, om het gillen is in mijn ogen geen spelen meer. Het gaat me door merg en been en werkt negatief op mijn gemoedstoestand.

Zo ook het gebonk van de trampoline en de ballen de hele dag door van de jongens.



Het lijkt wel of er in mijn buurt niemand nog normaal kan spelen. Alles gaat gepaard met enorm gegil. Vreselijk.Mijn hemel, waar woon je dan in vredesnaam? Klinkt als een vreselijke aso-buurt. Gewoon aanbellen en bespreken geen optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:JesyDoe schreef op 19 april 2017 @ 16:06:

Nee niet, mag je niks over zeggen. Teveel ouders voeden hun kinderen niet echt meer op en zijn allang blij dat de koters nu buiten ordinair doen en niet binnen, hebben paps en mams tenminste rust.



Als jouw woongenot wordt verpest door een ander mag je daar uiteraard wat van zeggen. Het is alleen een gegeven dat de meeste ouders vaak uit hun dak gaan wanneer je iets over het onaangepaste gedrag van hun kinderen zegt.



Ik zou zeggen lekker snoeiharde metal opzetten en als de buren komen klagen zeggen: ja, ik moest de stereo wel harder zetten want ik hoorde niks door het geschreeuw van jullie kinderen.

Namens al die ouders hartelijk dank....

En wat een prachtige oplossing ook, lekker om jou als buur te hebben.





Toevallig heb ik rustige kinderen (inmiddels puber) die als ze buiten speelden juist soms naar binnen kwamen als er teveel schreeuwlelijkerds buiten kwamen.

Maar tja, kinderen zitten op school al de hele dag stil. Ik kan me voorstellen dat ze dan thuis even helemaal los gaan. Of dat puur aan de ouders ligt weet ik niet, maar ik vind wel dat je hiermee je oordeel lekker snel klaar hebt. Daar stoor ik me best wel aan eerlijk gezegd. Vooral omdat je nog niet eens de moeite hebt genomen om met de buren te praten, maar wel hier wil klagen erover.

Hoe kunnen die ouders dan weten dat hun kinderen last veroorzaken?



Dus hop eerst praten en dan klagen.
quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 16:08:

Ja... Ik zit net bij een vrouw met het zelfde verhaal. Alleen is zij de gene met die kinderen.

Mogen kinderen niet meer spelen tegenwoordig ?

Over je schutting kijken vind ik wel aso trouwens.Spelen die kinderen ook weleens zoals vroeger? Gewoon op straat ipv de achtertuin? Bovendien hoef je niet te gillen bij het spelen, dat heeft gewoon niks met spelen te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven