Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.



Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 19 april 2017 @ 17:23:

Als je niet meer tegen de herrie kunt, pak de auto en rij naar een natuurgebied waar stilte heerst. Of de bus of de benenwagen, nog gezond ook. Dan mag ik straks de hele grote vakantie in een stil natuurgebied vertoeven.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt. Ik begrijp het ook hoor. Maar wij zijn heel vaak weg. En va 1800 is het ook muisstil.

ik ga natuurlijk niet hele dagen thuis zitten net gillende kinderen.



quote:Lampie1986 schreef op 19 april 2017 @ 17:22:

[...]





Ik begrijp beide kanten wel.

Maar stel je voor dat elke keer als je ligt te ontspannen na het werk in de zon dat er keihard geschreeuwd word en het houd echt niet op. Van maandag tot en met zondag week in week uit.. dat word op den duur vervelend.



Het moet gewoon niet de hele dag of uren achter elkaar zijn.



Ik begrijp je wel hoor.. Ik begrijp de andere kant ook wel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 17:25:

Haha nou heh.

Ik ben blij dat we straks vrijstaand wonen.

Dat gezeur allemaal over elkaarkrijg er de kriebels van. Vooral als mensen het allemaal beter weten.

Je weet pas hoe het is als je zelf 2 temperamentvolle peuters hebt haha.

Nee ik leen ze niet uit aan de buren...;)



Temperamentvolle peuters hoeven de boel toch ook niet bij elkaar te gillen, lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
quote:n00r schreef op 19 april 2017 @ 17:12:

Zou het helpen als je met een ander gevoel buiten zou zitten?

Denken: wat leuk toch dat die kinderen buiten willen spelen ipachter hun computer.

Wat fijn dat ze plezier hebben en met elkaar kunnen co municeren.

Wat fijn dat ze elkaar hebben en niet eenzaam zijn.

Doen: koptelefoon op.dat dempt het geluid, of met muziek als tegengeluid.

Naar buiten gaan, kijken wat ze doen.

De ouders opzoeken als de kinderen spelen en gezellig met ze kletsen/ iets drinken.

Muziek als tegengeluid gaat niet werken voor mij. Je hoort de kinderen er gewoon bovenuit en het gebonk van trampoline en of voetballen komen door de muren binnen. Dan hoor ik net zoals op een kermis alles door elkaar. Niet te doen. Dus de muziek gaat meestal uit, zodat ik maar één soort hard geluid hoor.

Koptelefoon of oordopjes indoen om overlast van anderen te verminderen gaat mij te ver. Mijn gehoor moet ' open' zijn.



Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ga er zeker wat aan proberen te doen als het geschreeuw en gegil door blijft gaan, en met de betreffende ouders een gesprekje aan te gaan of het misschien een tandje minder kan. Ook ik heb recht om te kunnen genieten in de tuin, en geef anderen ook geen overlast. [wat niet wil zeggen dat ze net zo rustig en stil als mij moeten zijn, dat snap ik natuurlijk ook wel]
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 17:25:

[...]



Dan mag ik straks de hele grote vakantie in een stil natuurgebied vertoeven.Ja echt he, of je niets beters te doen hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 17:28:

[...]





Ja echt he, of je niets beters te doen hebt.En de hond mag niet eens mee in die gebieden.
Mijn kinderen zijn 6 en 11 dus die gieren niet meer zo.

Peuter van hier in de buurt gilde wel altijd heel erg .

Maar ik had er geen last van. Vond het sneu voor die moeder ze had veel kinderen vlak op elkaar.

Irritatie was er niet maar wel dat ik blij was dat ik nu kan blijven liggen als ik het hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 17:28:

[...]



Muziek als tegengeluid gaat niet werken voor mij. Je hoort de kinderen er gewoon bovenuit en het gebonk van trampoline en of voetballen komen door de muren binnen. Dan hoor ik net zoals op een kermis alles door elkaar. Niet te doen. Dus de muziek gaat meestal uit, zodat ik maar één soort hard geluid hoor.

Koptelefoon of oordopjes indoen om overlast van anderen te verminderen gaat mij te ver. Mijn gehoor moet ' open' zijn.



Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ga er zeker wat aan proberen te doen als het geschreeuw en gegil door blijft gaan, en met de betreffende ouders een gesprekje aan te gaan of het misschien een tandje minder kan. Ook ik heb recht om te kunnen genieten in de tuin, en geef anderen ook geen overlast. [wat niet wil zeggen dat ze net zo rustig en stil als mij moeten zijn, dat snap ik natuurlijk ook wel] Gewone leefgeluiden is geen probleem, maar echt dat hoge gillen brrr zou daar ook echt gek van worden
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 17:29:

[...]



En de hond mag niet eens mee in die gebieden. arme hond
Alle reacties Link kopieren
Nee van mij hoeft dat ook niet, maar ze doen het wel:).

Ook geen uren achter elkaar natuurlijk. Maar als hij iets niet mag of iets wil wat niet lukt, ruzie met broer. Etcetc.



quote]Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 17:27:

[...]





Temperamentvolle peuters hoeven de boel toch ook niet bij elkaar te gillen, lijkt mij[/quote]
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 17:27:

Ja klopt. Ik begrijp het ook hoor. Maar wij zijn heel vaak weg. En va 1800 is het ook muisstil.

ik ga natuurlijk niet hele dagen thuis zitten net gillende kinderen.





[...]





Die van mij gaan naar school dus dat is makkelijker dan peutertjes.

Ze praten gewoon en gillen heus wel eens.

Ik vond de peuterteit echt moeilijk als ik eerlijk ben.
quote:7102 schreef op 19 april 2017 @ 17:25:

[...]



Dan mag ik straks de hele grote vakantie in een stil natuurgebied vertoeven.Ik denk altijd maar zo, of je zoekt een oplossing of je gaat zitten mauwen. Wat niks oplost. Je kunt ook een uurtje stilte pakken en weer opgeladen terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een heel kindvriendelijk buurt, heb er zelf ook 2. Gillen en krijsen mag van mij niet buiten, gewoon spelen waarbij het af en toe in hun enthousiasme wat harder gaat geen probleem.



Onze buren hebben sinds een aantal jaar een trampoline, die tegen onze schutting aan staat. In het begin was het dan leuk om boven de schutting uit te springen en steeds onze tuin of bij ons naar binnen te kijken en om onze kinderen te roepen. Ik heb toen de buurvrouw gevraagd of ze daar iets over tegen haar kinderen wilde zeggen, want dat was heel irritant. Gelukkig heb ik leuke buren, dus dat was geen probleem en gebeurt nu ook niet meer. Ballen over de schutting (vanaf de trampoline, die nemen ze daar op mee) krijgen ze 2x terug, de 3e keer pas de dag erna weer. Ze stonden op een gegeven moment om de 10 minuten voor deur voor hun bal. Werkt ook prima gelukkig.



Sterkte ermee en hopelijk heb je net zulke fijne en redelijke buren als wij
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Er zit echt een groot verschil voor mijn gevoel tussen gillende peuters met bijvoorbeeld driftbuien of kinderen die gillen om te gillen.

Of een keertje gillen... En uren krijsen als een stel apen.

Elke dag kabaal... of zo eens.



Elke situatie is anders .

Voor peuters ga ik niet aan de deur. Die praten vaak nog niet zo en worden snel driftig (sommige) dus dan kan je er weinig mee.

Maar de leeftijd die mijn kinderen hebben hoeft het echt niet meer dat de buren er last van moeten hebben.
In overvol Nederland zijn de meeste mensen wel tolerant maar helaas zijn er nog steeds ouders die hun kinderen laten gillen. Voor TO. De derde keer dat de bal over de schutting maakt gooi hem met een heel groot gat erin terug. Doe dit een aantal maal en hij komt nooit meer in je tuin. Gillende kinderen, steek inderdaad een joint op, misschien worden ze er rustiger van of zet de muziek even keihard aan of, wat ik doe, ik ga er naar toe en zeg tegen ze dat ze binnen moeten spelen want hun ouders vinden het geen probleem dat ze gillen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap dat je zelf stil bent. En je kan zeker een gesprek aangaan met ouders ( zou wel een andere insteek doen dan of het een tandje minder kan). Maar ga er ook vanuit dat ouders er dus niet altijd iets aan kunnen doen.quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 17:28:

[...]



Muziek als tegengeluid gaat niet werken voor mij. Je hoort de kinderen er gewoon bovenuit en het gebonk van trampoline en of voetballen komen door de muren binnen. Dan hoor ik net zoals op een kermis alles door elkaar. Niet te doen. Dus de muziek gaat meestal uit, zodat ik maar één soort hard geluid hoor.

Koptelefoon of oordopjes indoen om overlast van anderen te verminderen gaat mij te ver. Mijn gehoor moet ' open' zijn.



Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik ga er zeker wat aan proberen te doen als het geschreeuw en gegil door blijft gaan, en met de betreffende ouders een gesprekje aan te gaan of het misschien een tandje minder kan. Ook ik heb recht om te kunnen genieten in de tuin, en geef anderen ook geen overlast. [wat niet wil zeggen dat ze net zo rustig en stil als mij moeten zijn, dat snap ik natuurlijk ook wel]
Alle reacties Link kopieren
Het opnemen en de ouders laten horen een optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 19 april 2017 @ 17:35:

[...]





Ik denk altijd maar zo, of je zoekt een oplossing of je gaat zitten mauwen. Wat niks oplost. Je kunt ook een uurtje stilte pakken en weer opgeladen terugkomen. Ja ja en dan vervolgens weer in het gegil zitten, nou prima oplossing hoor
quote:Geronimo2 schreef op 19 april 2017 @ 17:37:

In overvol Nederland zijn de meeste mensen wel tolerant maar helaas zijn er nog steeds ouders die hun kinderen laten gillen. Voor TO. De derde keer dat de bal over de schutting maakt gooi hem met een heel groot gat erin terug. Doe dit een aantal maal en hij komt nooit meer in je tuin. Gillende kinderen, steek inderdaad een joint op, misschien worden ze er rustiger van of zet de muziek even keihard aan of, wat ik doe, ik ga er naar toe en zeg tegen ze dat ze binnen moeten spelen want hun ouders vinden het geen probleem dat ze gillen.



Of ze krijgen een lachkick en dan hoor je ze snachts nog
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 19 april 2017 @ 17:35:

[...]





Ik denk altijd maar zo, of je zoekt een oplossing of je gaat zitten mauwen. Wat niks oplost. Je kunt ook een uurtje stilte pakken en weer opgeladen terugkomen.

Ik denk altijd maar zo; voedt die kinderen eens op en leer ze dat ze niet alleen op de wereld zijn en vrijstaand wonen. En er rekening gehouden mag worden met de buren.

Het lijkt wel alsof kinderen hebben automatisch betekent dat er geen grenzen meer zijn als het om overlast geven gaat. En degenen zonder kinderen hebben het maar te accepteren, anders hadden ze maar op een hutje op de hei moeten gaan wonen. Of je moet maar verhuizen. Ja, de huizen liggen voor het oprapen, pff.

Ouders met kinderen hebben blijkbaar meer rechten dan iemand zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Was het leven maar zo simpel panita.

Het is nl niet altijd de opvoeding?

En hoe zit het dan met huilbaby's, kinderen met dtoornis/gedragsproblemen etc etc.

Het gaat hier niet om een tv of radio die te hard aangezet wordt en die he kan uitzetten voor de buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 19 april 2017 @ 17:37:

In overvol Nederland zijn de meeste mensen wel tolerant maar helaas zijn er nog steeds ouders die hun kinderen laten gillen. Voor TO. De derde keer dat de bal over de schutting maakt gooi hem met een heel groot gat erin terug. Doe dit een aantal maal en hij komt nooit meer in je tuin. Gillende kinderen, steek inderdaad een joint op, misschien worden ze er rustiger van of zet de muziek even keihard aan of, wat ik doe, ik ga er naar toe en zeg tegen ze dat ze binnen moeten spelen want hun ouders vinden het geen probleem dat ze gillen.

Haha, goede tip van de lekstekende bal, maar zo ben ik niet.

Jointjes roken doe ik dan wel, maar ook niet in de tuin vanwege de vele buurkinderen.

Misschien toch maar eens doen met het risico als aso-junk te worden bestempelt. De omgekeerde wereld dus.
Ik krijg dit najaar een tuin voor het eerst in mijn leven en lees geïnteresseerd mee

Wat ik altijd zo raar vind bij dit soort verhalen: Zit die moeder dan zelf met oordoppen binnen ofzo?

Ik zou oeverloos gegil in mijn eigen tuin (=meer dichterbij) ook gekmakend vinden.
Overdag gillende kinderen? Dan 's avonds lánge barbecues met wijn en vrienden 't Is geven en nemen, toch?
quote:Het-groepje schreef op 19 april 2017 @ 17:58:

Ik krijg dit najaar een tuin voor het eerst in mijn leven en lees geïnteresseerd mee

Wat ik altijd zo raar vind bij dit soort verhalen: Zit die moeder dan zelf met oordoppen binnen ofzo?

Ik zou oeverloos gegil in mijn eigen tuin (=meer dichterbij) ook gekmakend vinden.Van je eigen kinderen verdraag je het beter. Wat niet betekent dat je het dan maar toe moet staan natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven