Oorbellen kind, vanaf welke leeftijd en hoe aanpakken?

19-04-2017 18:45 166 berichten
Kind is 5.

Ik zou oorbelletjes leuk vinden. Laatst terloops gevraagd en kind gaf aan het ook leuk te vinden. Net zoals mamaaaaaaa.

Mama draagt grote zilveren oorringen, dus uitgelegd dat het dat niet gaat worden. Echter dat kind zelf mooie knopjes mag uitzoeken.



Echterrrrrrrr.........is 5 te jong? Tuurlijk mag het op alle leeftijden. Ikzelf echter vind een te jong kind niet geschikt. Vind het al snel ordi cq tokkie uitzien. (Sorry, ik schrijf hoe ik er zelf over denk. Een ander mag zijn eigen visie daar op hebben).

En hoe bereid je dit voor? Voel er weinig voor om met een kind met 1 oorbel de zaak uit te moeten rennen, omdat de angst cq pijn te groot zijn na het plaatsen van 1 oorbel.



Iemand advies voor me, liefst nav eigen ervaring?
Als kind het zelf wil, waarom niet?



Pijn is 2 sec en het is meer de schrik.
Ik vind het niet te jong.
Eerst maar es wachten tot ze er zelf écht om vraagt.

In plaats van dat jij het in haar plaats beslist of "erachter vist".



Er zijn mensen die ze met 2 tegelijk plaatsen bovendien.
Vanaf 8.



En toen wilde de mijne inderdaad die 2e eigenlijk niet meer qua pijn. Maar toch gedaan na een paar keer slikken. Jongste krijgt ze ook niet veel eerder.



Maar ik ben qua dat nogal streng.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij schieten ze bij kinderen alle twee de oren tegelijk!

Kan je iig met 2 oorbellen de winkel uitrennen
Dubbel schieten levert vaak scheef geplaatste gaatjes op, dat doen ze liever niet meer bij onze juwelier.



Ik heb btw ook gewacht met het doen toen er echt om gevraagd werd... herhaaldelijk, toen ze 8 werd vond ik het een mooi kado.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een prima leeftijd als ze zelf wil
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was 3,5. Ik had gezegd dat ze het mocht als ze 6 was (dat is de grens bij veel juweliers) maar dochter heeft een half jaar lang met armbanden om haar oren gelopen. Toen heb ik het opgegeven. Ze heeft nog steeds (en is nu 9) altijd kleine knopjes in.



Ik persoonlijk vind wel dat je het moet doen als het kind het echt zelf wil. Het doet gewoon pijn. Bij Claires schieten ze beide oren tegelijk. Om risico op 1 oorbel te verkleinen.
.
Fijn dat als ik het op een rennen moet zetten er tenminste 2 oren gedaan zijn!

Ja echt, zie het al voor me.



Vind de reactie over zelf vragen door kind ook een hele goede. Stiekem stuur ik inderdaad wel als ik zelf vraag denk ik.



Ik heb een meid die er welliswaar uitziet als een meid met lang krullend haar. Echter in gedrag, en inmiddels ook in styling, is ze een rauwdouwer die meer gelijkenis vertoont met een jongen.

Een mooi setje oorbellen maakt het geheel dan net wat meisjesachtiger waar ikzelf dan heel veel plezier van zou hebben.

Ooit een meisje gebaard en ik ben haar een beetje zoek geraakt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag ze ze als ze 11 wordt, is over een half jaar. Ze begon er zelf steeds vaker over, dus mooi verjaardagscadeautje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hi Troeteltje! Heel eerlijk gezegd vind ik 5 te jong en vind ik het toch vaak een beetje tokkie om jonge meisjes met oorbellen te zien, ook al zijn het kleine knopjes. Bij mijn dochter, ook 5, in de klas, heeft nog geen enkel meisje oorbellen. Ook bij zoon in groep 4 hebben nog maar weinig meiden oorbellen in. Ik denk dat ik een jaar of 8 een mooie leeftijd vind.
Bij Lucardi gebruiken ze een techniek die een stuk minder heftig is, ik zou het zelf vergelijken met een nietmachine. Daar kan het ook met twee oren tegelijk.
quote:Foodsandbeats schreef op 19 april 2017 @ 18:50:

Je twijfelt, het is zeker niet nodig, waarom niet over een paar jaar doen? Ik zou het alleen doen als een kind er herhaaldelijk om vraagt en al een beetje kan begrijpen wat het inhoud: even pijn, eerste tijd goed opletten ermee... Mijn idee is dat pas vanaf een jaar of 7-8 kan.



Ik zou geen probleem zien bij 5 à 6 als kind er zelf al een paar jaar om vraagt en de consequenties begrijpt.

Je moet die spullen immers wel verzorgen, het kan pijn doen, het kan ingroeien, ...



Hier lijkt het mij vooral opstartster die met het idee afkomt.



Uiteindelijk schieten ze in Spanje en Latijns-Amerika die dingen vaak als kind een paar dagen oud is, dus leeftijd zou hier eerder bijzaak zijn. (Al zou ik zelf toch niet snel geneigd zijn om er eerder dan 4 à 5 aan te beginnen.)
Alle reacties Link kopieren
Prima leeftijd, als ze het zelf graag wil. Meeste schieten allebei de oortjes tegelijk.
Als ze er zelf om vraagt i.p.v. dat jij ernaar vraagt
Ik zou ze dan niet laten schieten, maar laten piercen. Dat herstelt sneller en doet minder pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gaatjes op mijn derde. Ben eerlijk gezegd wel heel blij dat het zo vroeg is gedaan bij mij want ik herinner me er niets van en ben geen held met dat soort dingen dus ben wel blij dat ik het niet heel bewust heb meegemaakt. Ik schrok wel wat maar toen kreeg ik een lolly en toen was het weer goed, aldus mijn moeder.



Heb nog steeds alleen die twee gaatjes en draag met veel plezier oorbellen. Meestal dunne grote zilveren ringen. Hoe groter en hoe dunner hoe beter.



Overigens toen ik net vijf was is er een knopje gaan zweren en zat zo ongeveer in mijn oor blijkbaar. Weet nog dat het al laat en donker was toen ik krijsend op mijn vaders arm bij de weekenddokter zat. Weet echter ook nog dat ik meteen daarna, nog steeds gezeten op mijn vaders arm bij de cafetaria mijn aller, allereerste Magnum Classic kreeg voor het geleden leed
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al; het gaat om JOUW plezier. Enough said, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
[q]k zou oorbelletjes leuk vinden. Laatst terloops gevraagd en kind gaf aan het ook leuk te vinden. Net zoals mamaaaaaaa. [/b]



Waarschijnlijk wil ze ook een pony, als je dan aan haar vraagt. Net zoals het buurmeisje. En een rode fiets, net zoals de buurjongen. en misschien ook een piemel, net als papaaaaaa



Maar dat betekent toch nog niet dat ze dus dan maar aan de oorbellen moet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:blue_lagoon schreef op 19 april 2017 @ 18:56:

Ik kreeg gaatjes op mijn derde. Ben eerlijk gezegd wel heel blij dat het zo vroeg is gedaan bij mij want ik herinner me er niets van en ben geen held met dat soort dingen dus ben wel blij dat ik het niet heel bewust heb meegemaakt. Ik schrok wel wat maar toen kreeg ik een lolly en toen was het weer goed, aldus mijn moeder.



Heb nog steeds alleen die twee gaatjes en draag met veel plezier oorbellen. Meestal dunne grote zilveren ringen. Hoe groter en hoe dunner hoe beter.



Overigens toen ik net vijf was is er een knopje gaan zweren en zat zo ongeveer in mijn oor blijkbaar. Weet nog dat het al laat en donker was toen ik krijsend op mijn vaders arm bij de weekenddokter zat. Weet echter ook nog dat ik meteen daarna, nog steeds gezeten op mijn vaders arm bij de cafetaria mijn aller, allereerste Magnum Classic kreeg voor het geleden leed



Bij mij is het op mijn 11de na een half jaar ingegroeid achteraan aan één kant.

Ik heb ermee op spoed gezeten en ze hebben moeten snijden.

Ik kan je zeggen: Dat deed geen deugd!



Ik mocht sowieso nadien een half jaar niks dragen om te laten herstellen en voor mij ... nooit meer oorbellen.
Dus jij wil dat ze oorbellen neemt op haar 5e.

Gewoon omdat het haar 'vrouwelijker' maakt op haar 5e?

En dan ga jij er naar vragen bij haar, of ze ze niet al wil?



En dat vind jezelf niet een beetje gek?
Ik zou inderdaad wachten tot ze het zelf aangeeft ipv ja zegt op de vraag van jouw kant.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 19 april 2017 @ 18:58:

[...]





Bij mij is het op mijn 11de na een half jaar ingegroeid achteraan aan één kant.

Ik heb ermee op spoed gezeten en ze hebben moeten snijden.

Ik kan je zeggen: Dat deed geen deugd!



Ik mocht sowieso nadien een half jaar niks dragen om te laten herstellen en voor mij ... nooit meer oorbellen.Oei, dat klinkt inderdaad heel naar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven