Lijf & Lijn alle pijlers

Recepten met weinig kcal

19-04-2017 19:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om gezonde recepten te delen.



Mijn favoriete maaltijd:

- Wraps met kip, chilisaus, Philadelphia en rucola
Bam!!!!
Leuk! Ik ga volgen, wil wel wat inspiratie voor gezonde recepten!



Wat wij geregeld maken is rijst met verse groenten en kip. Groente en kip wokken met een beetje ketjap en sojasaus, als dat klaar is de rijst erbij.
To ik weet niet zo zeker of jou gerecht gezond is en of het weinig calorieën heeft eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
@TO Als je de wraps dan vervangt door bladeren van sla, is het nog lager in calorieën
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op 19 april 2017 @ 19:58:

@TO Als je de wraps dan vervangt door bladeren van sla, is het nog lager in calorieën Oh dat heb ik wel eens gedaan, oprollen in blaadjes ijsbergsla, gewoon een salade maar hapt lekker weg
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op 19 april 2017 @ 19:58:

@TO Als je de wraps dan vervangt door bladeren van sla, is het nog lager in calorieën Ja klopt en de Wraps maken van ei. Soort omelet. Ook een aanrader vind ik.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:M_W schreef op 19 april 2017 @ 19:54:

Leuk! Ik ga volgen, wil wel wat inspiratie voor gezonde recepten!



Wat wij geregeld maken is rijst met verse groenten en kip. Groente en kip wokken met een beetje ketjap en sojasaus, als dat klaar is de rijst erbij.Hoeveel soja saus doe je er in?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Spitskool wokken en op het laatst een hoop kerriepoeder er over, heerlijk ! Ik eet het zo, maar je kan er aardappel of rijst bij doen, of nog spekjes door doen ( maar dat is dan weer minder gezond )
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 19 april 2017 @ 20:09:

Spitskool wokken en op het laatst een hoop kerriepoeder er over, heerlijk ! Ik eet het zo, maar je kan er aardappel of rijst bij doen, of nog spekjes door doen ( maar dat is dan weer minder gezond )



Ik doe dat met magere gehakt er doorheen rullen.



Mijn magere recepten zijn altijd heldere soepen met veel groente, gehaktballetjes en geen vermicelli.



Puntpaprikas vullen met witvis in de oven en sla erbij.



Cupcakes vormpjes vullen met wat groente en geklutste eieren en dan in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Mafalda, mag ik de volledige recept van die cupcakes?
Bam!!!!
De pinda's maken het calorierijk, maar verder is dit mijn favoriet: veggie pad thai
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolsoep is laagcalorisch, zolang je er niet veel meer in doet dan bloemkool.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan in de supermarkt maaltijdsalades kopen waar rond de 450 kcal in zitten. Dat moet er wel op staan; als het aantal kcal er niet opstaan dan is het gerecht meestal calorierijk.



450 kal is mooi voor een maaltijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 19 april 2017 @ 22:32:

Bloemkoolsoep is laagcalorisch, zolang je er niet veel meer in doet dan bloemkool.



O0h ik doe er nog wel veel bij hoor, voor een lekker bloemkoolsoepje:



Een bloemkool in stukken met veel ui en knoflook en een spaanse peper en veel kerriepoeder en chiliflakes en natuurlijk bouillonblokjes en dan 20 minuutjes koken. Pureren en nog een beetje magere koksroom toevoegen. Ik eet 2 koppen met een ons (party) garnalen erin en dat is dan een hoofdgerecht waar ik goed van afval.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de olie waar je in bakt altijd even wegen; 10 gram olie is namelijk 90 kcal. Soms kan je dat halveren: 5 gr is namelijk ook een behoorlijk scheutje en dan zijn het maar 45 kcal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als het snel en makkelijk moet pak ik voor 3 personen 1 zo'n grote pot Hak bonenschotel chili con carne, 300 gram mager rundergehakt en ongeveer 100 gram zilvervliesrijst. Gehakt met knoflook even rul bakken en bonenschotel daarna mee laten pruttelen terwijl rijst gaar kookt, alles bij elkaar en klaar. Nog geen 400 kcal per portie
quote:Ycjoo- schreef op 19 april 2017 @ 20:08:

[...]





Hoeveel soja saus doe je er in?Een paar scheutjes, Op gevoel en smaak. Maar denk dat het ongeveer een eetlepel is
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 19 april 2017 @ 22:38:

[...]





O0h ik doe er nog wel veel bij hoor, voor een lekker bloemkoolsoepje:



Een bloemkool in stukken met veel ui en knoflook en een spaanse peper en veel kerriepoeder en chiliflakes en natuurlijk bouillonblokjes en dan 20 minuutjes koken. Pureren en nog een beetje magere koksroom toevoegen. Ik eet 2 koppen met een ons (party) garnalen erin en dat is dan een hoofdgerecht waar ik goed van afval.

Klinkt prima.



Toen ik nog weleens bloemkoolsoep maakte kookte ik de bloemkoolroosjes 5 minuten, dan haalde ik er enkele lepels voor de garnie er vanaf, en de rest kookte ik nog 10 minuten. Dat werd dan inclusief wat kookwater (of melk) glad geblenderd, er werd een bouillonblokje en een klontje boter doorheen geroerd, dan gingen de roosjes bloemkool er weer bij en voilà soep. Zonder boter was het ook geschikt om af te vallen.



Er ging geloof ik ook wat nootmuskaat bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/allerha ... tamppot-met-hut-ten-ka-se



Dit is mijn favoriete recept met weinig calorieën dat wel echt vult. Ik doe er zelf wat meer kip door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven