Man wil/kan niet monogaam zijn

19-04-2017 20:08 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor graag jullie advies in het volgende dilemma: ik ben 10 jaar samen met een man die eigenlijk niet monogaam wil zijn. Hij wil blijven jagen op andere vrouwen. Ik heb in de 10 jaar hier heel veel ruimte voor gegeven, erop vertrouwend dat hij een 'moreel kompas' zou gebruiken. Wel heb ik duidelijk gevraagd om eerlijk te zijn over alles. Dit ging met veel moeite, in het begin.

Nu, vier kinderen en veel tropenjaren verder, heeft hij onlangs opgebiecht meerdere keren te zijn vreemdgegaan in de laatste vier jaar, ook eens verliefd te zijn geweest op een collega (waar niets verder is gebeurd, zegt hij) en tot slot heeft hij een affaire gehad met een collega. Daarnaast heeft hij constant contacten met een bepaalde intentie (seksueel, aandacht, bevestiging, etc) met verschillende vrouwen.

De ergste schok ben ik te boven. Ik lees Esther Perel, Carolien Roodvoets, Houd me vast, enzovoorts, maar ik blijf zitten met de vraag: wat nu te doen? Niemand wil een man die aandacht blijft geven en vragen van andere vrouwen. Maar toch hou ik ook van deze man en hebben we 4 jonge kinderen die meegsleurd zouden worden in een scheiding. Dus...hoe ver kun je/moet je een niet-monogame man tegemoetkomen in zijn behoeften?
Alle reacties Link kopieren
Wáárom maken vrouwen kinderen met mannen waarvan ze weten dat het sukkels zijn / niet zoals zij willen. Ik snap dit écht niet.
Internagelaktisch
Je weet al 10 jaar dat hij niet monogaam wil zijn en jij vond dat okay.

Wat is nu het probleem?
Ben je gelukkig?
Alle reacties Link kopieren
Ach meid waar is je eigenwaarde?
Op dezelfde manier zoals je dat al 4 kinderen lang gedaan hebt, me dunkt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het nu ineens een probleem? Je weet het al 10 jaar en 4 kinderen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de enige die weet en kan bepalen waar de grens ligt als jij je man tegemoet wil blijven komen in dit gedrag. Maar blijkbaar ligt de grens zelfs niet bij het hebben van een affaire. Dus waar dan wel?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 19 april 2017 @ 20:11:

Op dezelfde manier zoals je dat al 4 kinderen lang gedaan hebt, me dunkt.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Maakt dat wat uit dan? Hij doet wat hij wil ongeacht wat jij doet.

Ben je gelovig?
.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niks. Wat wil jij?
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 19 april 2017 @ 20:10:

Wáárom maken vrouwen kinderen met mannen waarvan ze weten dat het sukkels zijn / niet zoals zij willen. Ik snap dit écht niet.Veel vrouwen denken dat ze zo'n man wel kunnen veranderen.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Had je stiekem gehoopt dat hij monogaam bleef bij jou?
Nickname weer... gaaaap
Alle reacties Link kopieren
Je had 4 kinderen geleden advies moeten vragen. Nu moet je niet zeiken en hem lekker z'n gang laten gaan zoals ie al 10 jaar doet. Veranderen zal hij nooit dus accepteer het maar want het is ook jou keuze geweest want je wist ervan.
Ja en?
Je wist het al vanaf het begin. Wat dacht je? Hoe meer kinderen hoe trouwer hij wordt? Deze heb je mede an jezelf te danken. Hij wil niet monogaam zijn. Kan dat niet. Jij weet dat en nu ben je verbaasd dat hetgeen hij zei vooraf waar is? Heb je in een droomwereld geleefd? Dat hij wel trouw zou worden bij je als er eenmaal kinderen kwamen? Kortom, waar zat je verstand?



Begreep je niet wat 'niet monogaam' betekende? Dat het een beetje flirten was en misschien een kusje?
Alle reacties Link kopieren
Jemig, dit wist je dus kennelijk al vóór dat er kinderen waren en toen had je er kennelijk geen problemen mee!? En nu zijn er kinderen en ineens heb je er moeite mee...... waarom ben je in hemelsnaam dan aan kinderen begonnen? Dan moet je nu niet piepen en er maar mee leren leven! Anders....arme kinderen!!
quote:Amand_ schreef op 19 april 2017 @ 20:11:

Op dezelfde manier zoals je dat al 4 kinderen lang gedaan hebt, me dunkt.Eens met Amand! Niet nu opeens gaan miepen over iets wat je al 4 kinderen geleden wist!
Ik zou nog 7 kinderen baren. Heb je een elftal.

Heeft hij straks bovendien gewoon de tijd en 't geld niet meer om vreemd te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet wilt ga je weg bij hem en als je ermee kan leven blijf je.



Meer smaken heb je niet.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wil ik je even virtueel knuffelen..want het lijkt me vreselijk..deze situatie. Ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd..Het is niet slim geweest bij deze man te blijven en een gezin te stichten als deze lifestyle niet bij je past. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je nu niet meer terug wilt..met 4 jonge kids. Dan kun je maar 1 ding doen..en dat is hem accepteren zoals hij is en er een modus voor vinden. Hij zal niet veranderen. Je zou kunnen overwegen om te gaan latten..zodat hij de ruimte heeft om zijn avonturen te beleven. En waarom zou je zelf monogaam blijven? Je zal ongetwijfeld ook last hebben van geschaad vertrouwen, gekwetstheid en een verloren sexdrive. Veel issues dus om uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar hier kan ik geen medelijden mee hebben.



4 kinderen maken met zoiets



Ik zou wel stoppen met zijn onderbroeken wassen, gatverdamme.
quote:loisnvt schreef op 19 april 2017 @ 20:21:

[...]





Eens met Amand! Dat is dan €1,--
Alle reacties Link kopieren
Jullie hadden afgesproken eerlijk te zijn naar elkaar.

Die afspraak heeft hij (zeker) de laatste 4 jr geschonden.

Welke consequentie ga jij aan dat gedrag verbinden?
volg je verstand, gebruik je gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven