Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, die stenen met fossielen, héél graag! Ben gek op dat soort dingen

Heb niet alleen buiten maar ook binnen een stenenverzameling



Vogelvoergeval is ook erg welkom. Laat je dan wel even weten wat je ervoor hebben wil?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de zomer elke dag vers stokbrood aan de boom hangen... en daarnaast stokroos



Ja stom he al die mensen die hier kijken naar leuke mooie tuinen en allemaal planten kopen omdat die ook zo' n tuin willen...



Ik zag net de klimroos bij de buren en dat krijgt toch een dikke stam... misschien doe ik het toch maar tegen het huis aan, maar hoe ga ik dat dan begeleiden... Mmm even nadenken
Alle reacties Link kopieren




Gaaf van die fossielen Felix!



Ik heb denk ik een mooie combinatie gevonden voor in de nieuwe border.



Deze echinacea https://www.tuinplant.nl/ ... cea-purpurea-hot-summer-r

Met deze duizendknoop https://www.tuinplant.nl/ ... mplexicaulis-j-s-caliente
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 19 april 2017 @ 19:51:

Oh wauw, die stenen met fossielen, héél graag! Ben gek op dat soort dingen

Heb niet alleen buiten maar ook binnen een stenenverzameling



Vogelvoergeval is ook erg welkom. Laat je dan wel even weten wat je ervoor hebben wil?



Nou, niks. Het één zwerft door de tuin zonder een plekje te vinden en het ander bespaart me dr moeite van het naar de tweedehands brengen .

De fossielen zijn ook niet echt bijzonder, voornamelijk schelpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 19 april 2017 @ 20:38:





Gaaf van die fossielen Felix!



Ik heb denk ik een mooie combinatie gevonden voor in de nieuwe border.



Deze echinacea https://www.tuinplant.nl/ ... cea-purpurea-hot-summer-r

Met deze duizendknoop https://www.tuinplant.nl/ ... mplexicaulis-j-s-calienteZo, dat is rood! Waar ga je ze zetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 19 april 2017 @ 20:38:





Gaaf van die fossielen Felix!



Ik heb denk ik een mooie combinatie gevonden voor in de nieuwe border.



Deze echinacea https://www.tuinplant.nl/ ... cea-purpurea-hot-summer-r

Met deze duizendknoop https://www.tuinplant.nl/ ... mplexicaulis-j-s-calienteFlitsende combinatie hoor, mooi!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 19 april 2017 @ 20:43:

[...]





Nou, niks. Het één zwerft door de tuin zonder een plekje te vinden en het ander bespaart me dr moeite van het naar de tweedehands brengen .

De fossielen zijn ook niet echt bijzonder, voornamelijk schelpen.

Ja, ik wil

Schelpen ben ik al net zo gek van als van stenen dus doe je me een groot plezier mee, thanks!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk hoe iedereen hier dingen uitdeeld.



Waar ik nu de kamperfoelie en trompetbloem heb staan. Dat zijn ook geel/wit/oranje tinten dus ik denk dat het wel kan. Tenzij iemand anders nog flitsende combi's weet. volle zon trouwens.
Whoop Whoop. Via instagram uitgenodigd voor een interview in ruil voor een cadeaubon. En de cadeaubon kwam gister binnen en ze hebben tuinspulletjes en stoelkussens.



Dus ik ga vanmiddag bloempotten enzo uitzoeken om mijn binnentuintje aan te kleden.
Dames wat gaan jullie hard! Een volle tuin en toch meer plantjes willen ken ik helemaalll niet Heb voor het eerst plantjes online besteld, gaan eens zien hoe het loopt, maar de Intratuin is zo duur wat betreft bepaalde planten dat het makkelijk uit kon.

Heb voornamelijk grassen besteld, die gaan dan in potten/ bakken, stop ik er bollen en zaadjes bij zodat ik gras met blommen heb.















En straks nog even naar de Lidl die perkgoed hebben voor weinig.
Alle reacties Link kopieren
Cc, mogen we zondag later komen? We mogen zondag om 1300 langskomen bij een interessant te koop staand pand. Zou een uur of 4 ipv 2 ook goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wow YL je wordt beroemd!!! Weet je al wanneet het interview is?



RR leuk gras met bloemen!



Iemand ervaring met gras of bamboe in pot? In het schaduwrijke hoekje moet iets groens in pot komen. En hoe hoog/ breed zou de pot dan moeten zijn?
quote:Noopes schreef op 20 april 2017 @ 11:28:

Wow YL je wordt beroemd!!! Weet je al wanneet het interview is?



RR leuk gras met bloemen!



Iemand ervaring met gras of bamboe in pot? In het schaduwrijke hoekje moet iets groens in pot komen. En hoe hoog/ breed zou de pot dan moeten zijn?



Ik heb een grassoort met van die pluimen (weet de naam niet) in een grote pot gehad, maar dat was geen succes. Hij stond in de halfschaduw, of hij nou te droog of te nat was, ik weet het niet maar hij ging gewoon dood.

Nu heb ik er een Pieris in staan en die doet het prima.
Alle reacties Link kopieren
Noopes, zowel siergras als bamboe heeft veel zon nodig, is dus niet zo geschikt voor je schaduwhoekje.

Beter zet je bijvoorbeeld een hortensia, skimmia, zwarte vlier of een krentenboompje in een pot (voor de laatste twee zal je wel een grote pot nodig hebben die niet snel omwaait).



Voor wat kleinere lage potten zou een hosta of longkruid heel goed kunnen en er zijn ook diverse soorten ooievaarsbek die het goed doen op een schaduwrijke plek.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 april 2017 @ 09:55:

Cc, mogen we zondag later komen? We mogen zondag om 1300 langskomen bij een interessant te koop staand pand. Zou een uur of 4 ipv 2 ook goed zijn?Spannend! Natuurlijk is dat geen probleem, laten we zeggen ergens tussen 4 en 5, goed?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Thanks, fijn dat je het geen probleem vindt. Het lijkt namelijk een aanbieding die te mooi is om waar te zijn
Alle reacties Link kopieren
Oh, nou maak je me nieuwsgierig. Zou het leuk vinden als je me even een linkje stuurt via pb als dat mogelijk is
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mail
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips Mary en CC! Vanmiddag of morgen eens kijken bij het tuincentrum.



En hebben jullie nog tips voor bodembedekkers in de volle zon? De viooltjes en lavendel doen het goed, tulpen bloeien snel en kort door de hitte en sommige planten verbranden in de felle zomerzon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vlinderstruiken hebben een behoorlijke tik gehad van de vorst ook al heeft het hier dan niet zo hard gevroren als in het oosten.

De takken en blaadjes hangen helemaal slap



Noopes, dat zijn er honderden. O.a. phlox, aubrieta, viltige hoornbloem, dianthus, geranium rozanne (en nog vele andere soorten ooievaarsbek), scheefkelk, nepata faasseni 'junior walker (kattenkruid), persicaria affinis 'darjeeling red' (duizendknoop) etc. etc.

Keus en kleuren te over!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog op zoek naar een bodembedekker voor de halfschaduw rondom mijn hosta's. https://www.hostaparadise ... ma/496/hosta-details.aspx gaat om deze hosta, en erachter voor tegen de muur staat kardinaalsmuts https://www.haagplanten.n ... muts-emerald-n-gold.html.



Heb al wat lopen neuzen maar kom er niet zo uit. Mogen wel leuke frisse kleuren zijn, want het is nogal een donker hoekje zo naast de achterdeur. Er staan een flink aantal uren ochtendzon op, vanaf een uur of 1 schaduw.
Alle reacties Link kopieren
Framboosje, je tweede link doet het bij mij niet.

Kan je niet gewoon campanula doen? Het blad is lekker frisgroen en de paars/blauwe bloemen staan weer mooi bij de bloemen van je hosta's.



Maak je aankomende zomer wel even een foto van je flitsende kleurencombinatie waarover je gisteren schreef?

Dat gaat volgens mij zó mooi worden!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
quote:Noopes schreef op 20 april 2017 @ 11:28:

Wow YL je wordt beroemd!!! Weet je al wanneet het interview is?



RR leuk gras met bloemen!



Iemand ervaring met gras of bamboe in pot? In het schaduwrijke hoekje moet iets groens in pot komen. En hoe hoog/ breed zou de pot dan moeten zijn?



Het interview is al geweest. Word niet beroemd hoor gelukkig! :D Was een stagiaire die onderzoek aan het doen was voor haar afstudeerscriptie. Maar tof vond ik het wel. Je ziet altijd die bloggers van alles krijgen enzo, het bestaat dus echt.



Ben echt heel blij met wat ik heb uitgezocht:

https://i.imgur.com/XDYugRP.jpg
Alle reacties Link kopieren
O sorry Yellow, vergat op je te reageren Tof dat je geïnterviewd bent zeg en nog een cadeaubon op de koop toe, top!

Wat een leuke dingen heb je ervoor gekocht
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
quote:Calamitycat schreef op 20 april 2017 @ 16:45:

O sorry Yellow, vergat op je te reageren Tof dat je geïnterviewd bent zeg en nog een cadeaubon op de koop toe, top!

Wat een leuke dingen heb je ervoor gekocht Geeft toch niet. :D Er posten hier ondertussen zoveel mensen mee dat ik het voor mezelf al heb opgegeven om altijd op alles en iedereen te reageren. (Alleen maar leuk verder, meer mensen want ik lees vet handige/leuke tips en ideeen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven