Overname spullen oude huurder, welke rechten heb ik?

14-04-2017 19:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje geleden een woning toegewezen gekregen (huurwoning) de woning was van een man inmiddels overleden en zijn zoon moest de boel daar regelen en leeghalen.

In de keuken staat een inbouw gasfornuis en oven. De zoon van de huurder heeft met mij de afspraak gemaakt dat gratis aan ons over te laten nemen. Vandaag werden we gebeld door de woningbouw dat we akkoord krijgen en 16 mei naar de oplevering moeten komen.

Ik appte de zoon van dat we het huis hebben. Hij vertelde dat hij er niet meer mag komen. Alle inboedel etc waar hij voor moest zorgen dat het leeg geruimd zou worden gaat de woningbouw doen. Dit omdat de zoon een hele waslijst aan gebreken moest oplossen van een aardig sommetje geld, wat hij absoluut niet van plan was te doen. Dit is dus het gevolg..



Maar nu ben ik bang dat de woningbouw de gasfornuis en oven eruit haalt en wij straks daar komen bij de oplevering en het zit er niet meer in!

Hoe zit dit, wat zijn mijn rechten hier in?

Ik kan aantonen dat die zoon mij dat gratis schonk
Lieve miran,



Maak je niet zo druk om iets wat misschien helemaal niet aan de orde is.Gewoon dinsdag bellen en je verhaal vertellen.Vraag een overname formulier.Misschien zijn er nog meer dingen die je wilt overnemen?

Volgens mij zit je jezelf te erg op te fokken terwijl het met een telefoontje waarschijnlijk gewoon geregeld is.
quote:Miran27 schreef op 15 april 2017 @ 22:50:

[...]



De gebreken word allemaal herstelt of vervangen...

dat de woning kaal word opgeleverd ben ik me ook wel van bewust maar daar gaat het niet om



Ik heb met de zoon afgesproken dat ik dat mocht overnemen, met die gedachte heb ik ja gezegd tegen de woning. Nu smste de zoon me dat hij er klaar mee was en alle inboedel de woningbouw mag ontruimen ipv hem



Het zou dan toch een rotstreek zegt als dr woningbouw dan zegt dat ze hem eruit halen?

Die man is net zijn vader verloren he? Wel even de dingen in het juiste perspectief zien. Hij heeft net zijn vader weg mogen brengen.

En dan komt er ook nog even de vraag of hij alle spullen van zijn vader wil ophalen én of hij alle gebreken in huis ook even binnen afzienbare tijd wil herstellen dat zijn vader zaliger heeft veroorzaakt.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 15-04-2017 23:04
Reden: de rest was niet zo aardig
% gewijzigd
Jemig, bel dinsdag gewoon! Bij de meeste stichtingen moet je zelf overname regelen, en als je dan een papiertje met handtekeningen hebt waar precies opstaat wat je overneemt, accepteren ze dat. Ook als ze eerst zelf nog wat opknapwerk doen. Misschien valt het dus gewoon mee. En zo niet, zou ik maar gewoon blij zijn dat je huis wordt opgeknapt, scheelt je een hoop geld en tijd. Genoeg gierige woningstichtingen die dat niet doen en je met een half-aftands huis laten zitten. Gasfornuizen zijn écht niet duur als je ze tweedehands koopt, en zelfs nieuw heb je ze voor prima prijzen. Wat kit er bij en klaar ben je.quote:Solivagant schreef op 15 april 2017 @ 19:29:

[...]





Dat verschilt echt per woningstichting en bij de meesten kun je tegenwoordig wel kiezen. Een keukenblok moet toch besteld worden, dus of ze dan een met witte of eikenkleur frontjes bestellen maakt niets uit. Ook in prijs niet.Bij ons niet hoor, ze willen namelijk in elk huis dezelfde keuken. Je krijgt dus een standaardblok, niets eigen keuze. Als je 't lelijk vind heb je pech.
quote:rosings schreef op 15 april 2017 @ 22:53:

[...]





Maar het is dan de rotstreek van de zoon jammer dat de zoon op zijn woord is terug gekomen. (je hebt gelijk doreia, hij is net z'n vader verloren, kan hem dat fornuis ook schelen)



Met stampvoeten dat het oneerlijk is kom je er niet. Bel dinsdag; vraag wat ze hierin voor je kunnen doen. Met wat mazzel is er geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het zou nog anders kunnen zijn.



Wellicht is er door de wbv een nieuwe keuken ingezet (ooit) en heeft de vorige bewoner tegen meeprijs inbouwapp laten plaatsen. Een nieuwe bewoner is dan verplicht dit over te nemen ( bijv afbetaald in 10 jaar, na 5 jaar betaalt de nieuwe bewoner 50% van de meerprijs aan de oude bewoner).

Is de keuken ouder dan 10 jaar dan hoeft er door een nieuwe bewoner niets meer betaald te worden voor de extra zaken.
Je bent zelf een theepot
Oh! Het is dinsdag! Wat zeiden ze Miran?
Ja ik ben ook benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de belangstelling.. een beetje late reactie van mijn kant. Ik had dinsdag meteen gebeld maar natuurlijk had de persoon die ik nodig had het te druk en had vanmorgen een afspraak in onze nieuwe woning en zou me erna bellen. We mogen het gelukkig allemaal overnemen. Er warencook nog schapjes in de voorraadkast die we wouden overnemen, de tegels in de achtertuin.... eind goed al goed ????????????
Fijn voor je
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Fijn!
Nouuu zie je nou,druk gemaakt voor niks.

Heel fijn voor jullie en veel plezier in het nieuwe huis.
Tof! fijn dat ik het mis had Heerlijk dat burocratie nog niet overal de overhand heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven