Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.



Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 19 april 2017 @ 18:10:

[...]





Die van mij huilt gewoon veel.

Om redenen als: Iemand anders deed de deur open. En dan kun je negeren, op je kop gaan staan, alle tips van alle nannies uitproberen, draconisch boos worden, afleiden, omkopen, direct zijn zin geven, maakt niks uit.

Er moet sowieso 10 minuten gegild worden.

Liefst in de hal om 8 uur s ochtends waar zoveel mogelijk mensen van kunnen meegenieten.

Of krijsend langs alle benedenwoningen (waar de singles wonen) lekker vroeg.

Ik heb serieus duc tape overwogen maar ineens is het even over.Minuut of 10 is geen probleem vind ik, maar hele dagen in de tuin lopen gillen zou ik niet kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 18:44:

Woehoehhh

Bingoo

Betrapt;)...

Nee heel eerlijk: heb een ontzettende allergie ontwikkeld voor mensen die geen kinderen hebben maar wel heel goed weten hoe het allemaal moet. Zwart/wit denkers. Die denken dat een gillende peuter geen opvoeding krijgt. Ik heb het nl pittig met mijn peuter en mijn buren hebben het me nog moeilijker gemaakt, en ging ook twijfelen aan mijn opvoeding.

Lekkende ballen, blowen in de tuin of harde muziek opzetten: dat is wat hij ook zou doen. Verschrikkelijk kinderachtig.

Dus als dat dan team maffia is. Ook goed.

Beter dan team zeikerds.



quote]trachemys schreef op 19 april 2017 @ 18:26:

[...]





Na een aantal reacties gelezen te hebben lijkt het erop dat we er eentje van de moedermaffia hebben X-D[/quote]



Ach ja je zou ook je gillende peuter kunnen aanspreken op zijn/haar gedrag. Tis niet dat een kind niets begrijpt.



O ik heb trouwens ook gewoon kinderen dus geen kinderloos figuur hier
Ivm herkenning
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 19:40:

[...]



Heerlijk!

Ik heb idd aan verhuizen gedacht, maar ik heb het geld niet op mijn rug groeien. En zoals ik al zei; je weet nooit wat je ervoor in de plaats krijgt. Dus hier moet ik het voorlopig mee doen.Je weet inderdaad nooit wat je naast je krijgt. Moet eerlijk bekennen dat mijn buurt in de tien jaar dat ik er nu woon er ook erg op achteruit is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Quicksilver1982 schreef op 19 april 2017 @ 19:48:

[...]





Helaas werkt het in mijn hoofd dus niet zo en mag ik nu door naar een psycholoog om dus te leren weerbaarder te worden en er inderdaad schijt aan te hebben maar geloof mij als je kinderen uitgemaakt worden voor downies etc en ikzelf ook continu op mijn tellen moet passen is het gewoon niet meer leuk.

Dat is zeker niet leuk en heel rot om zo te moeten leven.

Dit is dan een extreem voorbeeld van de andere kant gezien en ik gun jou en je kinderen zeker meer vrijheid dan nu het geval is.

Ik gun iedereen zijn eigen leven, met of zonder kinderen. Ik vind alleen dat er wel wat meer rekening gehouden mag worden met overige buren. Maar tegenwoordig schijnt dat nogal moeilijk te zijn. Jammer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vaak en veel aan ,de opvoeding ligt. Gillen kan je aanleren en net zo goed afleren. Consequent aangeven dat je het niet wil hebben dat ze gillen, je mag best enthousiast zijn en geluid maken, gillen doe je gewoon niet. Onder de 3 jr is dat misschien nog lastig maar daarna prima aan te leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 19 april 2017 @ 19:50:

[...]





Je weet inderdaad nooit wat je naast je krijgt. Moet eerlijk bekennen dat mijn buurt in de tien jaar dat ik er nu woon er ook erg op achteruit is gegaan.Dat was in mijn vorige woonplaats ook, vandaar dat ik urgentie kreeg om op te rotten zodat ze de boel plat konden gooien. Ik was dus wel wat gewend als het om 'leefgeluiden' ging. Maar het gegil en gekrijs heb ik nooit eerder zo bewust en extreem meegemaakt als nu. Ik kan daar niet aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:trachemys schreef op 19 april 2017 @ 16:39:

Waarom lijkt het alsof kinderen tegenwoordig alles maar moeten mogen? En als iemand iets vindt van het gedrag van een een kind de moedermaffia er gelijk voor in de bres springt? Probeer je eens in de klager te verplaatsen ipv alleen maar blind vanuit kamp mama te reageren!



Dat gezegd hebbende; ik kan me ook gruwelijk storen aan gillen en krijsen tijdens het spelen. Gewoon kletsen, zingen en praten vind ik prima, maar gillen en krijsen? Mij is vroeger geleerd dat ik alleen mocht gillen en krijsen als er echt iets ernstigs aan de hand was, of als ik me heel erg had bezeerd. Ik zit regelmatig stijf op mijn stoel omdat ik denk dat er iets vreselijks gebeurt is als ik dat gegil hoor.Amen
Alle reacties Link kopieren
vraag oude leerkrachten maar eens: kinderen speelden vroeger veel rustiger.

Als kind moest ik het niet in mijn hoofd halen te gaan krijsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet bij gegil buiten de radio keihard en zet de ramen open.

Nergens meer last van.



Maar heb ook wel eens een paar van die irritante kutkoters hard toegesproken. Dat ik ze persoonlijk naar de ouders sleep als ik ze nog hoor. Persoonlijk ben ik ook niet bang voor hoe anderen dan reageren.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Ja, want dat doe ik natuurlijk niet... ik vind het nl heerlijk dat mn kind zo intens is en zo reageert.

Echt hoor. Pff

Mijn buurman denkt dus ook dat ik er niets aan doe. Terwijl ik er absoluut bovenop zit en hun klachten zeker serieus nam.

Ik heb ook genoeg kinderen meegemaakt. En daar zit zoveel verschil in.

Gelukkig heb ik dit met verschillende pedagogen besproken en geven zij allen aan: tis de leeftijd en zijn temperament.



Hopelijk stopt het intense op een dag. Hoop het echt.

Maar al die blowende, tegen kinderen schreeuwende types hier die allemaal zo goed weten hoe je moet opvoeden: het is dus nuet altijd het geval dat ouders niets doen, ook al krijg je de indruk van wel.





quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 19:48:

[...]





Ach ja je zou ook je gillende peuter kunnen aanspreken op zijn/haar gedrag. Tis niet dat een kind niets begrijpt.



O ik heb trouwens ook gewoon kinderen dus geen kinderloos figuur hier
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 22:43:





Maar al die blowende, tegen kinderen schreeuwende types hier ..



[...]

@Juliadenders mag ik jouw een pb sturen?
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha:)
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me hier helemaal op te vreten panita, is wel duidelijk haha. Ik kan gewoon niet tegen dat kortzichtigheid.
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 22:59:

Ja natuurlijk!Kan je je pb aanzetten? ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 23:00:

Ik zit me hier helemaal op te vreten panita, is wel duidelijk haha. Ik kan gewoon niet tegen dat kortzichtigheid.De pot verwijt de ketel
Alle reacties Link kopieren
Ok, leg uit..quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 23:04:

[...]





De pot verwijt de ketel
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 23:00:

Ik zit me hier helemaal op te vreten panita, is wel duidelijk haha. Ik kan gewoon niet tegen dat kortzichtigheid.

Dat begrijp ik, vanuit jou gezien. Ik begrijp echt wel dat het niet altijd zo zwart/wit is.

Zo vreet ik mij dus ook op als ik weer dat gekrijs hoor, dag in dag uit. En zijn ze eenmaal stil, komt de volgende ploeg uitgelaten buurkinderen je rust verstoren.

Tis allemaal wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 23:05:

Ok, leg uit..



[...]

Jij verwijt mensen dat ze kortzichtig zijn terwijl je dat zelf ook bent
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap wat het betekent. Ik vraag om uitleg waarin ik kortzichtig ben volgens jou.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, de buren met de meisjesgillers hebben ook 3 keffers die om elke scheet aanslaan. En daarnaast [andere buren] nog eens 3 honden die dan ook beginnen. Jaja Heel gezellig allemaal.

Maarrr en dat heb ik al vaker gezien; de honden sturen ze naar buiten terwijl ze zelf de deur dicht hebben. En maar blaffen in de tuin. Dat kan toch ook niet?!



edit; en ik ben gek op dieren, maar je krijgt vanzelf een hekel aan die keffers, terwijl ze er niks aan kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 23:12:

Trouwens, de buren met de meisjesgillers hebben ook 3 keffers die om elke scheet aanslaan. En daarnaast [andere buren] nog eens 3 honden die dan ook beginnen. Jaja Heel gezellig allemaal.

Maarrr en dat heb ik al vaker gezien; de honden sturen ze naar buiten terwijl ze zelf de deur dicht hebben. En maar blaffen in de tuin. Dat kan toch ook niet?!Nee vind ik ook niet kunnen
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 23:11:

Ja ik snap wat het betekent. Ik vraag om uitleg waarin ik kortzichtig ben volgens jou.Jij noemt mensen die gillende kinderen niet prettig vind, blowende zeikerds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven