Beste grit voor in de kattenbak?

19-04-2017 22:37 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik vroeg me af bij welk grit de katten liefhebbers hier zweren. Ik heb zelf Catsan, ben er best tevreden over (vocht wordt goed opgenomen en weinig luchtjes om de bak heen) maar vind iedere dag overal gritjes door de woonkamer ondanks uitloopmatje voor de kattenbak.



Biokat heb ik ook geprobeerd, zat een raar chemisch luchtje aan (lenteDuft ) en bleef best wel nat.



Wat vinden jullie fijn grit (of andere kattenbak vulling) en waarom? Zou graag iets vinden wat goed vocht opneemt, maar wat minder het huis ingesleept wordt
Ik heb altijd die van de AH eigen merk stuifvrij korrels. Vlak voor de kattenbak liggen altijd wel wat korrels, maar deze staat in de bijkeuken dus daar hebben we niet zo'n last van. Op andere plekken in huis vind ik nooit korrels terug. Wel eens andere merken gehad, maar kom steeds terug bij deze.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken grit van de ah, de fijne soort. Klontert goed, maar wordt wel wat door huis gelopen. Onze kattenbak staat echter in de kelder, waardoor de meeste restjes op de trap en in de gangkast liggen. En van luchtjes dus sowieso weinig last. Dus wellicht heb je niets aan mijn antwoord
Alle reacties Link kopieren
AH extra fijn inderdaad, geen vieze luchtjes en makkelijk uit te scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Biocat, de groene, had je die?
Alle reacties Link kopieren
Ze doen t expres... met vuistje vol korrels de bak uitstappen althans dar doet mijn tuig.

En in 30 jaar heb ik nog niks gevonden dat niet meegesleept wordt maar hele fijne korrels lopenwel makkelijker uit dan wat grover spul.



Nu heb ik nog lekker goedkope aldi korrel en een bak met silica korrels maar als hier in de gemeente een ander afvalbeleid komt gaan we ws over op 1bak cats best eco plus en 1 bak silica
Een poosje Extreme Classic van Intersand gehad (babypoedergeur en klonterend), maar we zijn toch weer terug bij Catsan. Is overal goed verkrijgbaar, weinig geurtjes, goed schoon te houden. Alleen de uitloop blijft, maar we hebben zon steelstofzuiger ernaast staan, dus dat is in 2 tellen weg
Houtkorrels. Natuurlijk en beter voor het milieu dan die chemische korrels. Drollen worden niet geabsorbeerd dusbje ruikt ze meteen... en dan ruim je ze ook meteen op

Oh en nauwelijks uitloop!
anoniem_63d4de36d8a94 wijzigde dit bericht op 19-04-2017 23:01
Reden: Typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en alsjeblieft geen toegevoegde geurtjes
quote:syvon schreef op 19 april 2017 @ 22:59:

Houtkorrels. Natuurlijk en beter voor het milieu dan die chemische korrels. Drollen worden niet geabsorbeerd dusbje ruikt ze meteen... en dan ruim je ze ook meteen op

Oh en nauwelijks uitloop!De bak staat bij ons bij de keuken. Die lucht van hout icm poep en urine trok ik echt heel slecht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van dirk vd broek stuifvrij. Een paarse zak.

Hadden vroeger ook catsan maar leek net of het krijt was bleef onder de pootjes zitten. Bij deze geen last van.
Alle reacties Link kopieren
wij gebruikten altijd houtkorrels. geen gestuif of korreltjes door het huis en je kan na afloop gewoon in de groenbak deponeren. geen chemische rotzooi. de houtkorrels absorberen heel goed en geen vervelende luchtjes



gelukkig hebben we nu een kattenluik. en nee, de buren hebben geen last van onze 2 poezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Toch de biocat.De groene en de gele.

Elke morgen haal ik alle poep en plas eruit.

De korrels zijn idd irritant ja maar hij staat nu in een berghok dus geen last meer van.Zoiezo stofzuig ik toch elke dag.
Houtkorrels met een PeeWee!
Alle reacties Link kopieren
Sanicat groen niet klonterende korrels. Nemen veel beter de urine op dan de klonterende versie en veel makkelijker schoon te maken. Ik heb een kattenbak met een filter dus die gaat altijd even aan als ze is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Biocat duoactive met babypoeder geur. De zak is lichter dan die van pure klei. Gaat lang mee en mensen merken pas dat ik katten heb wanneer ze er 1 zien rondlopen "Maar ik ruik ze helemaal niet!" :D
Alle reacties Link kopieren
De Curver kattenbak met houtkorrels erin. Echt super.



Zowieso houtkorrels gebruiken want dat is het minst bewerkt en dus ook het minst schadelijk voor de kat, en je kunt dat door de wc spoelen wanneer nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 19 april 2017 @ 23:36:

Houtkorrels met een PeeWee!Dit! Geen geurtjes (reguliere houtkorrels wel) geen uitloop en geen verspilling van de korrels
quote:RainIsJustConfetti schreef op 20 april 2017 @ 00:15:

[...]





Dit! Geen geurtjes (reguliere houtkorrels wel) geen uitloop en geen verspilling van de korrels



Het is bijna bizar hoe zuinig het is, elke korrel moet zaagsel worden voor het weggegooid wordt.

Ook gewone houtkorrels geprobeerd, maar daarmee inderdaad toch eerder luchtjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Kitty friend met aolivera of hoe je dat ook schrijft. Ruikt lekker en in kleine zakken
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij silicaat korrels, gaat langer mee en stinkt niet.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Tigerino met babygeur, gaat erg lang mee...maar vind die korrels

rondom kattenbak erg irritant.
Prrrr, mauw miawwwww.
Houtkorrels. Meestal van Jumbo huismerk. Dik tevreden over. Geen geurtjes en redelijk weinig uitloop. En goed voor het milieu (kan ik de groene bam) Ik laat het alleen niet altijd helemaal zaagsel worden. Verschoon de bak minimaal 2 x per week helemaal (wel elke dag scheppen). Als ik wacht tot alles zaagsel wordt gaat t wel stinken naar urine.
De goedkopie. Zonder klonter. Ik schep en vervang gewoon vaak.
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop huismerk van de Dirk heb ik nu. Het klontert en weinig uitloop. Poes lijkt het prima te vinden.

Wekelijks verschonen en om de dag scheppen. Stinkt niet. Staat wel in een andere kamer.



Maar ik moet eerlijk zeggen, geen idee wat beter is. De keuze is reuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven