Weekendje weg - niet te ver

19-04-2017 22:09 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben -erg last minute- bedacht dat we volgende week een paar dagen weg willen. Niet te duur en niet te ver weg, maximaal een uurtje of 3 rijden over de landgrens heen. We komen er niet zo goed uit waarheen. Hebben jullie misschien leuke tips? Misschien plaatsen waar we niet zo snel aan denken, maar die verrassend leuk zijn? België, Duitsland, Noord-Frankrijk zijn allemaal opties.
Alle reacties Link kopieren
Zillertahl in Luxemburg, ook wel Klein Zwitserland genoemd. Prachtige natuur en wandelingen. Echternach is een heel mooi oud stadje.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 19 april 2017 @ 23:17:

Wat vond je er saai aan Calvijn?

Ik ben er wel eens geweest toen ik nog studeerde om een vriendin te bezoeken, maar er is niet veel blijven hangen.



Londen en Parijs zijn zeker leuk, maar doe ik liever als ik wat meer tijd heb.



Keulen heb ik bezocht vanwege een kerstmarkt, maar ik vond de sfeer niet pakkend.



Londen vind ik prima te doen in drie dagen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eens kijken in Duitsland. Inderdaad de omgeving van Cochem. Mooie burchten, heuvelachtig, lekkere moezelwijn. Erg touristisch maar wel leuk voor een paar dagen.



Of de omgeving van Detmold; kastelen (Hämelschensburg, kasteel in Bad Pyrmont en nog een paar), de Externsteine, groot vogelpark, Hamelen met zijn verhaal over de Rattenvanger, klein parkje met roofvogels, gezellige dorpjes en een mooie heuvelachtige omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips weer, bedankt!

Ik ga morgen nog even de nieuwe dingen bekijken. Opties genoeg in elk geval, daar moet vast iets tussenzitten.
quote:S0LEIL schreef op 19 april 2017 @ 23:03:

Brugge ben ik al eens geweest, Gent was al veel volgeboekt en de rest best duur (we zijn natuurlijk een beetje aan de late kant met ons goede idee )

Keulen gaat ook op het lijstje om te bekijken!

Jammer dat Brugge geen optie meer is.



Ik zit niet heel erg in de auto-reistijden, maar is Berlijn wellicht een optie?



Ook leuk, een mystery park boeken bij zo'n huisjesketen. Kom je vast ook op een leuke plek uit!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog bepaalde interesses/hobby's/ voorkeuren voor eten en drinken?

Als bijvoorbeeld wijnliefhebbers is het misschien leuk om een proeverij bij te wonen, hou je van auto's dan in de buurt van een automuseum. Interesse in geschiedenis een oorlogsmuseum. Pretparken, dierentuinen, kastelen, winkelen? Kleine dorpjes of een grote stad?

Zo krijg je misschien betere tips.
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland is Trier ook leuk, maar moet zeggen dat Luxemburg ook een aanrader is
Alle reacties Link kopieren
Munster

Hamburg

Leuven

Luxemburg stad

Keulen

Dusseldorf
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
Bad Bentheim, mooie burcht daar, gave nachtwachtrondwandeling en Thermen. Goed te doen voor een weekendje.
Alle reacties Link kopieren
quote:suuz393 schreef op 19 april 2017 @ 23:31:

Zillertahl in Luxemburg, ook wel Klein Zwitserland genoemd. Prachtige natuur en wandelingen. Echternach is een heel mooi oud stadje.Bedoel je niet Müllerthal? Wel erg mooie natuur inderdaad. En dan met de auto naar het kasteel in Clervaux voor een van de indrukwekkendste fototentoonstellingen die ik ooit heb gezien: Family of Man. Ooit door MoMA in elkaar gezet. Tijdloos, pakkend.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Leuven

Gent

Boulogne-Sur-Mer in FR, Cap Gris Nez kliffen (of Nez Gris ofzo), meerdere oorlogsgraven in de omgeving

Luik schijnt leuk te zijn, ben ik nog niet geweest

Durbuy eeuwenoud stadje in de Ardennen, leuk om in de buurt te kanoën met lunch bij een restaurant halverwege

Aken

Münster, Hameln, Lemgo (middeeeuwse hanzestadjes, veel vakwerkhuizen), voor centraal Münster heb je wel een milieusticker nodig in je auto. In Hameln kun je de kerktoren beklimmen voor maar €1, mooi uitzicht.

Bad Bentheim



Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en let een beetje op de schoolvakanties qua rijtijden / files. Ik geloof dat er nu diverse schoolvakanties bezig zijn of komend weekend beginnen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Lille is echt heel leuk!! Heel oud romantisch stadje met veel leuke eet/borrel tentjes.



Leuven is inderdaad mooi, vooral ook de kruidtuin niet vergeten!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 20 april 2017 @ 01:22:

[...]





Bedoel je niet Müllerthal? Wel erg mooie natuur inderdaad. En dan met de auto naar het kasteel in Clervaux voor een van de indrukwekkendste fototentoonstellingen die ik ooit heb gezien: Family of Man. Ooit door MoMA in elkaar gezet. Tijdloos, pakkend.Ja dat bedoel ik! Het was laat gisteren...
Alle reacties Link kopieren
Aken, Keulen en Bonn zijn leuke Duitse steden. Bonn heeft veel musea en ook bijvoorbeeld de Drachenfels dichtbij voor mooi uitzicht. Trier en Eiffelgebied zijn ook fraai. En genoemde Detmold en omgeving. Luxemburg stad of het genoemde Mullerthal. En als je echt voor natuur gaat kun je ook perfect naar de Ardennen, bijvoorbeeld Hoge Venen vanaf Eupen.
quote:Belle73 schreef op 19 april 2017 @ 22:27:

LilleDit! Stadswandeling maken door vieux Lille en daarna lekker ergens eten. Ef js ook nog een keuke dierentuin (niet groot) en een stadpark.
quote:herfstappeltaart schreef op 20 april 2017 @ 08:22:

[...]



Dit! Stadswandeling maken door vieux Lille en daarna lekker ergens eten. Ef js ook nog een keuke dierentuin (niet groot) en een stadpark.Excuses voor de tikfouten
als je van cultuur snuiven en oude stadjes houdt, is Trier ook mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel ideeën, leuk! We moeten nog heel veel weekendjes weg denk ik, er is nog genoeg te doen en te zien zo te lezen! Bedankt allemaal! We gaan vanavond even kijken naar wat opties en accommodaties en dan de knoop doorhakken.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ik ben net als enkele anderen, niet zo'n fan van Keulen. Oké de kathedraal is indrukwekkend (en heel erg vies met smog), en er zijn twee of drie oude mooie toeristische straatjes en wat musea... maar verder is het een platgebombardeerde en lelijk weer opgebouwde stad. Het heeft wat leuke tentjes en een stadsstrandje maar andere steden vind ik veel charmanter, mooier, gezelliger, veelzijdiger.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:QB-MK schreef op 20 april 2017 @ 08:25:

als je van cultuur snuiven en oude stadjes houdt, is Trier ook mooi!Ja ook mooi, en goed te combineren met Müllerthal in Luxemburg. Bespaartip: tanken in Luxemburg, eten in Duitsland. Andersom is flink duurder.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 20 april 2017 @ 08:22:

[...]



Dit! Stadswandeling maken door vieux Lille en daarna lekker ergens eten. Ef js ook nog een keuke dierentuin (niet groot) en een stadpark.Ja ook leuk! Ook interessante historie in de buurt, zowel mbt de eerste wereld oorlog als industrieel erfgoed (Arenberg mijn bijvoorbeeld)
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Het Swin is ook erg mooi is tegen de Belgische grens. En dan via Brugge naar huis rijden.
Alle reacties Link kopieren
Bonn is leuk! Leuke musea, lekker eten, omgeving vd uni herinner ik me een gezellig park. Ex woonde er, vaak geweest dus, heb alleen geen idee of je de milieu sticker nodig hebt met de auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven