Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 19 april 2017 @ 14:45:

[...]



Goede manieren kost extra.



Ze zouden het op de menukaart moeten zetten:



Wilt u vriendelijk bediend worden? Vraag dan naar Sara of Peter. Toeslag: 10%.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hahaha die chocomel, hoe klantonvriendelijk wil je het hebben !

Poosje geleden ook in zo'n hipstertent 4 tosti's besteld en na 3x moeten vragen waar ze bleven kwamen ze daar dan eindelijk alleen waren het er maar 3 en ze waren op dus 1 van ons had gewoon pech. Niet even komen melden van joh ze zijn op wat wil je dan voor ander broodje

We waren zo uitgehongerd ondertussen dat we met zijn 4-en de tosti's hebben gedeeld en we zijn heel snel vertrokken en hebben ergens anders nog lekker een broodje gegeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 19 april 2017 @ 18:44:

Hahaha die chocomel, hoe klantonvriendelijk wil je het hebben !

Poosje geleden ook in zo'n hipstertent 4 tosti's besteld en na 3x moeten vragen waar ze bleven kwamen ze daar dan eindelijk alleen waren het er maar 3 en ze waren op dus 1 van ons had gewoon pech. Niet even komen melden van joh ze zijn op wat wil je dan voor ander broodje

We waren zo uitgehongerd ondertussen dat we met zijn 4-en de tosti's hebben gedeeld en we zijn heel snel vertrokken en hebben ergens anders nog lekker een broodje gegeten.

In zo'n soort tent heb ik ooit eens de serveerster aangesproken op het feit dat ik mijn wisselgeld (in dit geval 50 cent) niet terugkreeg. Even voor de duidelijkheid: ik had al erg lang gewacht voordat ik kon bestellen en daarna moest ik nog lang wachten op mijn drankje.

"Oh, ik dacht dat dat fooi was."

Ik dacht het niet. Heb het teruggevraagd en pissig dat mevrouw was....
quote:Maechtje schreef op 19 april 2017 @ 12:45:

[...]





Dat weet jij toch niet? Wie zegt dat dat kind de aansteker niet uit een jaszak/keukenla/van tafel heeft gegrist?



Kinderen zien geen gevaar. Je kunt alles wel gaan verbieden maar dan zullen er onvermijdelijk toch nog wel een aantal gewond raken doordat ze uit een boom vallen (alle bomen kappen?), allesreiniger gedronken hebben (allesreiniger verbieden?) of met lucifers gespeeld hebben (lucifers verplicht achter slot en grendel?).



Allesreiniger staat hier in huis hoog waar de kinderen niet bij kunnen. Aansteker heeft geen gas, alleen een vonk (voor aansteken gasfornuis voldoende) een wieltje wat nog niet bediend kan worden. Bomen hebben hoog op gesnoeide stammen.



Dus geen aanstekers aan kinderen verkopen lijkt mij wel handig. Zo vaak heb je ze als ouder niet nodig, haal ze lekker zelf. Kinderen gaan er alleen maar mee roken, fikkie stoken, vuurwerk afsteken of erger.
quote:Maechtje schreef op 19 april 2017 @ 12:43:

Ik vond het ook écht wel heel jammer dat ik de negen-maanden beurs miste. Genoeg pasgeborenen daar, en = ook echt wel doelgroep.
quote:honingbijtje schreef op 20 april 2017 @ 07:24:

[...]





Allesreiniger staat hier in huis hoog waar de kinderen niet bij kunnen. Aansteker heeft geen gas, alleen een vonk (voor aansteken gasfornuis voldoende) een wieltje wat nog niet bediend kan worden. Bomen hebben hoog op gesnoeide stammen.



Dus geen aanstekers aan kinderen verkopen lijkt mij wel handig. Zo vaak heb je ze als ouder niet nodig, haal ze lekker zelf. Kinderen gaan er alleen maar mee roken, fikkie stoken, vuurwerk afsteken of erger.



Om een kaars aan te steken heb ik toch echt een aansteker met gas/lucifers nodig.



En mijn brugklasserekening is 1 meter 70. Als ik de spullen zo hoog leg dat hij er niet bij kan kan ik er zelf ook niet bij.



Je kan niet tot ze het huis uit gaan alles bij ze weg houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 16 april 2017 @ 15:26:

Jaren geleden deelde ik een huis met mijn zus. Op een dag komen we thuis is er ingebroken. Dus politie gebeld en die stuurde twee agenten langs voor sporenonderzoek. Vanaf het moment dat ze binnen waren, deed een van de twee ontzettend bot.

Wij moesten onze vingerafdrukken afgeven en onze vingers werden nogal hardhandig op de inkt en het papier gedrukt. Vragen bot gesteld, etc. Tot het moment dat we onze volledige gegevens en relatie van elkaar moesten doorgeven. Dus wij geven aan we zijn zussen en ineens was hij een en al charme en aardig. Hij dacht duidelijk dat we een stel waren en toen bleek dat we dat niet waren, sloeg zijn grdrag gelijk om. Dit vind ik echt wel erg. Wat doet het nu ter zake of jullie een koppel waren of niet? Hij hoeft daar niet over te oordelen!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
quote:vlekkebeest schreef op 15 april 2017 @ 22:08:

[...]





Vorig jaar bij kruidvat had bij afrekenen een klant voor me 2 doosjes pcm. Ze werd erop geattendeerd dat ze maar 1 doosje per klant per keer mocht verkopen. Na een hele discussie mocht klant toch 2de doosje meenemen. Maar met opmerking als er iets gebeurd door de pcm ben je zelf verantwoordelijk.



Daarbij... als ze de pcm in auto zou leggen en daarna opnieuw binnen komt kan je alsnog weer nieuw doosje meenemen want je bent dan opnieuw een klant. Hoe omslachtig wil je het makenMij is ooit een doosje ibuprofen (bestemd voor man met zware griep) geweigerd omdat ik zwanger was. Kreeg het niet mee. Toen maar de supermarkt ingelopen, daar was het geen probleem.
quote:paper-clip schreef op 19 april 2017 @ 18:44:

Hahaha die chocomel, hoe klantonvriendelijk wil je het hebben !

Poosje geleden ook in zo'n hipstertent 4 tosti's besteld en na 3x moeten vragen waar ze bleven kwamen ze daar dan eindelijk alleen waren het er maar 3 en ze waren op dus 1 van ons had gewoon pech. Niet even komen melden van joh ze zijn op wat wil je dan voor ander broodje

We waren zo uitgehongerd ondertussen dat we met zijn 4-en de tosti's hebben gedeeld en we zijn heel snel vertrokken en hebben ergens anders nog lekker een broodje gegeten.Hoe kan een tosti nou "op" zijn? elk restaurant heeft toch gewoon ham. kaas en brood?
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 20 april 2017 @ 08:52:

[...]





Hoe kan een tosti nou "op" zijn? elk restaurant heeft toch gewoon ham. kaas en brood?Niet als ze die voorverpakte meuk uit de diepvries serveren, ingekocht bij de groothandel.
quote:pipootje schreef op 20 april 2017 @ 08:52:

[...]





Hoe kan een tosti nou "op" zijn? elk restaurant heeft toch gewoon ham. kaas en brood?Het was zo'n hip geval met rauwe ham en boerenkaas op landelijk linksgebakken speltbrood ofzo. Waarschijnlijk was het brood op of wat anders maar het ging dus niet meer lukken om een tosti te fabriceren.
Alle reacties Link kopieren
quote:pipootje schreef op 20 april 2017 @ 08:52:

[...]





Hoe kan een tosti nou "op" zijn? elk restaurant heeft toch gewoon ham. kaas en brood?Nouja als de voorraadteller zijn werk niet goed doet, kan het best eens voorkomen dat de kaas op is. En dan heb je dus geen tosti's meer.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:kippetje29 schreef op 20 november 2016 @ 23:52:

Ik wilde een auto kopen dus naar de dealer. Er komt geen verkoper op mij af maar mannen die na mij binnenkomen hebben wel gelijk een verkoper in hun nek. Op een gegeven moment wil ik graag eens bestellen/onderhandelen dus ik stap op een verkoper af en geef aan een auto te willen bestellen. Zegt hij bloedserieus dat ik maar met mijn man moet terugkomen, die ik niet had op dat moment. Wellicht onnodig te melden dat ik daar geen auto heb gekocht. Andere dealer heeft het ze later nog even ingewreven. Sindsdien weet de eerste dealer mij wel te vinden in hun klantenbestand.



Of de keer dat ik een auto wil kopen en een proefrit ga maken. Man mee voor de gezelligheid en verkoper geeft uitleg aan man over rijden met de auto. Euhhhh......auto is voor mij en niet voor man. Dat begreep verkoper maar net.Ben net dit topic aan het doorlezen dus reactie op oude post, maar ik heb dus andersom meegemaakt. Gingen kijken voor een auto erbij voor mijn man. We komen aanrijden in de grote, redelijk nieuwe auto en vertellen dat we op zoek zijn naar wat kleiners. Er wordt alleen aan mij vertelt wat een fijn autootje is. Totdat het budget (volgens hun) omhoog moest.
quote:Lamis schreef op 20 april 2017 @ 08:46:

[...]



Mij is ooit een doosje ibuprofen (bestemd voor man met zware griep) geweigerd omdat ik zwanger was. Kreeg het niet mee. Toen maar de supermarkt ingelopen, daar was het geen probleem.

achterlijk zeg.

Ik ben zwanger en wel ook eens ibuprofen gaan kopen voor mijn man en ze zeiden wel dat het niet verstandig was om te nemen als je zwanger was. Ik vertlede dat het niet voor mij was en kreeg het gewoon mee. Dit was bij de apotheek.



Voorlichting over het gebruik is prima wat mij betreft, weigeren te verkopen niet. Want als je het bij de de een niet krijgt, koop je het inderdaad gewoon lekker in de supermarkt.

Mensen kunnen trouwens best zelf nadenken over het wel of niet slikken van medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Had vandaag een brief van mijn apotheek. Ik kan er vanaf afgelopen dinsdag alleen maar terecht voor herhaalrecepten. Incidentele recepten moeten vanaf nu opgehaald worden bij een collega-apotheek, 4km verderop.

Het handige aan deze apotheek vond ik altijd dat ik vanaf mijn huisarts langs kwam op weg naar huis. Ik ga nu toch maar overstappen, hier heb ik allemaal geen zin in.
Over apotheken gesproken, mijn man/ex/whatever had toen aambeien en vertikte het om er zelf iets voor te gaan kopen. Dus ik naar de apotheek terwijl ik 40 weken zwanger was en vroeg naar aambeiencreme. Er werden mij wat vragen erover gesteld dus ik zeg dat weet ik niet, ik heb zelf geen aambeien. Lachen joh die krengen daar want ik hoefde mij echt te schamen en alle klanten gezellig meelachen want meid je kan heus wel over je aambeien vertellen want als je zwanger bent heb je dat nou eenmaal. Uiteindelijk pissig de apotheek uitgelopen. Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat ik echt geen aambeien had?
quote:fietsertje schreef op 20 april 2017 @ 18:42:

Had vandaag een brief van mijn apotheek. Ik kan er vanaf afgelopen dinsdag alleen maar terecht voor herhaalrecepten. Incidentele recepten moeten vanaf nu opgehaald worden bij een collega-apotheek, 4km verderop.

Het handige aan deze apotheek vond ik altijd dat ik vanaf mijn huisarts langs kwam op weg naar huis. Ik ga nu toch maar overstappen, hier heb ik allemaal geen zin in.En die hopen nog veel klanten te houden als die klanten voor de helft van hun medicatie 8 km (4 x 2) mag rijden?
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 22:19:

[...]





En die hopen nog veel klanten te houden als die klanten voor de helft van hun medicatie 8 km (4 x 2) mag rijden?Op de fiets 4 km, met auto nog veel verder, qua andere kant van het spoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquake82 schreef op 20 april 2017 @ 07:58:

[...]



Dit vind ik echt wel erg. Wat doet het nu ter zake of jullie een koppel waren of niet? Hij hoeft daar niet over te oordelen!Omdat je gewoon onbeschoft mag/moet zijn tegen lesbo's?
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsertje schreef op 20 april 2017 @ 18:42:

Had vandaag een brief van mijn apotheek. Ik kan er vanaf afgelopen dinsdag alleen maar terecht voor herhaalrecepten. Incidentele recepten moeten vanaf nu opgehaald worden bij een collega-apotheek, 4km verderop.

Het handige aan deze apotheek vond ik altijd dat ik vanaf mijn huisarts langs kwam op weg naar huis. Ik ga nu toch maar overstappen, hier heb ik allemaal geen zin in.En voor hetzelfde geld heb je geen vervoer of ben je niet mobiel genoeg of mag je niet zelf rijden met je medicijn of zo. Idioot gedoe!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik niet snap? Ik was laatst bij een lunchroom en ik hoorde iemand iets bestellen waarin tomaat zat. Zegt de serveerster: ,,dat kan ik niet serveren, want de tomaten zijn op.'' Die zaak zit naast de Albert Heijn! Het grappige is: later zat ik bij de Bagels&Beans, een paar deuren verderop, dus ook vlak bij de AH. Ik bestel wortelsap, maar je raadt het al: wortels op! Mogen of kunnen die mensen niet even naar de AH? Hoe zit dat? Eigenlijk had ik het moeten vragen
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ohja apotheken.

Als ik daar kwam voor herhaalrecept anti conceptiepil hadden ze nooit. Vind dat zo slecht, zeker dat moet toch gewoon op voorraad zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 21 april 2017 @ 08:33:

Ohja apotheken.

Als ik daar kwam voor herhaalrecept anti conceptiepil hadden ze nooit. Vind dat zo slecht, zeker dat moet toch gewoon op voorraad zijn?Dat heb ik ook wel eens gehad, ik ben vervolgens naar de apotheek van het ziekenhuis gegaan, want daar hadden ze wel altijd alles op voorraad. Kijk, als je iets bijzonders hebt zoals malariatabletten en het moet dan besteld worden, dat snap ik nog wel. Maar een generieke anticonceptiemiddel...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Pingu schreef op 21 april 2017 @ 08:27:

Weet je wat ik niet snap? Ik was laatst bij een lunchroom en ik hoorde iemand iets bestellen waarin tomaat zat. Zegt de serveerster: ,,dat kan ik niet serveren, want de tomaten zijn op.'' Die zaak zit naast de Albert Heijn! Het grappige is: later zat ik bij de Bagels&Beans, een paar deuren verderop, dus ook vlak bij de AH. Ik bestel wortelsap, maar je raadt het al: wortels op! Mogen of kunnen die mensen niet even naar de AH? Hoe zit dat? Eigenlijk had ik het moeten vragen Nu gaat het bij mij niet om een lunchroom maar om een kroeg maar als daar iets op was mochten we dat niet bij de slijter gaan halen. Staan hoge boetes op als we het niet bij de groothandel haalden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sueann schreef op 21 april 2017 @ 04:22:

[...]

Omdat je gewoon onbeschoft mag/moet zijn tegen lesbo's?Waarschijnlijk omdat hij vanaf toen dacht te mogen flirten...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven