Onzekere moeder wilt dat wij trouwen

20-04-2017 02:03 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
anoniem_342073 wijzigde dit bericht op 14-06-2017 15:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig niet meer met je moeder over je relatie praten, zo snel mogelijk je eigen woonplek zoeken en zorgen dat je die houdt, en je er verder niks van aantrekken. Het is niet handig om tot drie keer toe bij haar aan te kloppen na een mislukte relatie, maar haar reactie is behoorlijk overdreven. Zat mensen hebben meerdere exen, dat is geen reden om zo te reageren op een eventuele nieuwe partner.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 20 april 2017 @ 07:56:

[...]





Het werkwoord willen is onregelmatig. Dus zonder t in dit geval.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... /Inderdaad. Ik stoor me altijd behoorlijk aan deze hardnekkige taalfout. Dacht altijd dat alleen Rotterdammers dat zo vervoegden maar er zijn dus hopen mensen die gewoon niet weten hoe je het werkwoord vervoegt!
Alle reacties Link kopieren
Oh en TO: is het een idee om niet elke keer bij je nieuwe liefde in te trekken zodat je naar je moeder moet zodra de relatie uit gaat? Misschien is het een aanname dat je dat doet maar mocht je je eigen huis hebben dan snap ik niet goed waarom je dan steeds weer bij je moeder gaat wonen.
Alle reacties Link kopieren
Je uitspraak "perfecte plaatje" vind ik ook behoorlijk eng. Als kind en puber zoek je veel van je wensenpakket in een toekomstige partner maar in de praktijk kan je ook dolgelukkig worden bij iemand met eigenschappen die je pas leert kennen als je met hem omgaat waarbij je vroegere lijstje vervalt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat van mijn partnerdromen uitgekomen is dat is zijn haarkleur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 07:54:

[...]



Jouw moeder wilT (loopt). Mijn moeder wilT (loopt) . Dus ga niet spelling verbeteren die goed is.Ik moet hier van huilen. Je hoort toch dat het niet klinkt. Bij wil komt nooit een t.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 07:54:

[...]



Jouw moeder wilT (loopt). Mijn moeder wilT (loopt) . Dus ga niet spelling verbeteren die goed is.Alle werkwoorden krijgen in 3e pers enkelvoud een t erachter, behalve willen, kunnen,mogen en zullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij eerst eens op jezelf moet gaan wonen. Eigen huis kan je niet uitgezet worden. Heel lief dat je moeder zich zorgen maakt maar eisen dat je gaat trouwen is een beetje bizar en dan kan het ook nog mis gaan. Ik denk dat je eerst iets voor jezelf moet hebben zodat als het mis gaat je niet meer terug moet naar je moeder. Dat is voor haar niet fijn en voor jou ook niet.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:is mijn huidige vriend heel direct en zegt dat hij er NOG niet klaar voor is.

Ik zou er zelf ook wel van staan te kijken. Dus hij weet het nog niet. Hij wil nog even kijken of het wat wordt en dat betekent dat het nog niet is wat het zou moeten worden.



Je kan best genieten van iemands gezelschap zonder dat hij een huwelijk op het oog heeft maar dan moet je je eigen middelen van bestaan hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je wil toch niet zeggen dat je nog bij je moeder woont? Hoe oud ben je dan, met drie serieuze relaties achter de rug??
Alle reacties Link kopieren
quote:suusberg schreef op 20 april 2017 @ 05:03:

Waarom zoek je niet een eigen huisje? Heb je altijd een basis ipv steeds bij een kerel in te trekken. Verder beslis je zelf met wie je trouwt.

Dit.





Op jonge leeftijd al 3x te hebben samengewoond... klinkt alsof je niet alleen kunt zijn en wat wanhopig bent.

Ga eerst eens op jezelf wonen voor je weer aan de volgende man vast te klampen
Alle reacties Link kopieren
TO,



Even om het duidelijk te krijgen:



- hoe oud ben jij?

- hoe oud je is vriend?

- hoe oud is je moeder en is ze zo van de oude stempel?

- klopt het dat je nu dus bij je moeder woont?



Zegt je moeder ook tegen je vriend dat jullie moeten trouwen? Direct of met hints?

Zo ja, ik zou er als vriend ook knettergek van worden als mijn 'schoonmoeder-to-be' er na een jaar al zo'n enorme druk op legt. En kan op termijn dan wel een dealbreaker worden.



Dus, zorg voor je eigen woonruimte en neem wat meer afstand van (de mening van) je moeder.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:mwaris schreef op 20 april 2017 @ 08:04:

[...]





Inderdaad. Ik stoor me altijd behoorlijk aan deze hardnekkige taalfout. Dacht altijd dat alleen Rotterdammers dat zo vervoegden maar er zijn dus hopen mensen die gewoon niet weten hoe je het werkwoord vervoegt!Dat doet ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 07:54:

[...]



Jouw moeder wilT (loopt). Mijn moeder wilT (loopt) . Dus ga niet spelling verbeteren die goed is.Ouch...
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 20 april 2017 @ 09:03:

[...]





Dat doet ik echt niet.Want jij benne slim!
quote:SilverShadow schreef op 20 april 2017 @ 03:05:

Je moeder WIL..... niet wilT.

En grow up. Je bepaalt zelf wel met wie en wanneer je trouwt, stuur je moeder naar een psycholoog met haar onzekere issues.Ik zat er al op te wachten; wanneer komt de spellingsbrigade.
Alle reacties Link kopieren
Daarom moeten trouwen is niet echt een goeie reden, maar ik begrijp waarom je moeder zich zorgen maakt. Je hebt geen geluk in de liefde gehad, je bent bedrogen en mishandeld. En dan telkens samenwonen in een huis waar jij geen medehuurder of mede-eigenaar van was. Waarschijnlijk ook telkens voor lange tijd terug bij mama inwonen na elke gefaalde relatie.



Je zou denken dat je ervan geleerd had toen je na de eerste verbroken relatie met lege handen stond. Je liet dit je echter nog 2x gebeuren.



Trouwen hoeft niet, maar ga op zijn minst niet meer samenwonen in een woning waarop jij geen enkele aanspraak maakt.



Groetjes van een Rotterdammert ;)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet eerst een tijdje alleen wonen of zeg je moeder toe dat je op jezelf gaat mocht het uitgaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En hoe maakt een boterbriefje dan dat het voor altijd goed blijft gaan? Beetje Amerikaanse opvatting: trouwen is een doel op zich i.p.v. een goede relatie krijgen en houden. Ze mag best onzeker zijn, maar dat heeft ze voor zich te houden. Ik zou wel op mezelf gaan wonen en als je dan over een jaar of twee nog steeds zo in deze relatie zit, samenwonen en evt. trouwen overwegen.

Maar jij en je partner zijn werkelijk de énigen die ook maar iets over trouwen te zeggen hebben!
Zorg dat je een eigen woning hebt. Hoef je ook niet tig keer terug naar jouw moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens zorgen dat ik een eigen woning kreeg, zodat je niet elke keer als het mis gaat weer terug naar mama hoeft.
quote:poeziewoezie schreef op 20 april 2017 @ 09:17:

[...]





Ik zat er al op te wachten; wanneer komt de spellingsbrigade. Zooo irritant!Ik vergeet ook weleens een komma of er staat een woordje verkeerd.Zie het bij zoveel mensen.Lekker belangrijk!Je snapt toch wat er staat.Het is hier toch zeker geen taalschool!
Nou ja, TO laat zich niet meer zien. Zo belangrijk zal het dus wel niet zijn.
quote:Fria schreef op 20 april 2017 @ 07:54:

[...]



Jouw moeder wilT (loopt). Mijn moeder wilT (loopt) . Dus ga niet spelling verbeteren die goed is.
quote:retrostar schreef op 20 april 2017 @ 08:10:

Het enige wat van mijn partnerdromen uitgekomen is dat is zijn haarkleur. Heb je nog mazzel. De mijne heeft niet eens haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven