Oorbellen kind, vanaf welke leeftijd en hoe aanpakken?

19-04-2017 18:45 166 berichten
Kind is 5.

Ik zou oorbelletjes leuk vinden. Laatst terloops gevraagd en kind gaf aan het ook leuk te vinden. Net zoals mamaaaaaaa.

Mama draagt grote zilveren oorringen, dus uitgelegd dat het dat niet gaat worden. Echter dat kind zelf mooie knopjes mag uitzoeken.



Echterrrrrrrr.........is 5 te jong? Tuurlijk mag het op alle leeftijden. Ikzelf echter vind een te jong kind niet geschikt. Vind het al snel ordi cq tokkie uitzien. (Sorry, ik schrijf hoe ik er zelf over denk. Een ander mag zijn eigen visie daar op hebben).

En hoe bereid je dit voor? Voel er weinig voor om met een kind met 1 oorbel de zaak uit te moeten rennen, omdat de angst cq pijn te groot zijn na het plaatsen van 1 oorbel.



Iemand advies voor me, liefst nav eigen ervaring?
Ik vind het wel heel erg bijzonder dat er meteen veronderstelt wordt dat je je kind niet laat zijn wie ze is, alleen omdat je oorbelletjes leuk meisjesachtig vindt staan. Blegh. Totaal overtrokken, negatief en betweterig. TO, je hoeft jezelf niet te verantwoorden. Het is allang duidelijk dat je het beste voor hebt met je kind en haar uiteraard accepteert en van haar houdt zoals ze is. Dat je oorbelletjes bij haar overweegt doet daar echt helemaal niets aan af. Wat de reden ervan ook mag zijn. Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk heel jammer dat je er zelf naar gevraagd hebt, ook al is het terloops. Zelf er terloops naar vragen is in mijn ogen je kind sturen.



Van mij zou mijn kind heel misschien oorbellen mogen als ze er zelf keihard om loopt te zeuren en dan ook nog eens een tijdlang, zodat het niet een bevlieging is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 18:52:

Fijn dat als ik het op een rennen moet zetten er tenminste 2 oren gedaan zijn!

Ja echt, zie het al voor me.



Vind de reactie over zelf vragen door kind ook een hele goede. Stiekem stuur ik inderdaad wel als ik zelf vraag denk ik.



Ik heb een meid die er welliswaar uitziet als een meid met lang krullend haar. Echter in gedrag, en inmiddels ook in styling, is ze een rauwdouwer die meer gelijkenis vertoont met een jongen.

Een mooi setje oorbellen maakt het geheel dan net wat meisjesachtiger waar ikzelf dan heel veel plezier van zou hebben.

Ooit een meisje gebaard en ik ben haar een beetje zoek geraakt denk ik. dit is wel heel erg fout natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 19:41:

[...]



Ik informeer hier omdat ik twijfel.



Het ging als volgt:



We zaten in de bios. In de pauze ging het licht aan. De lampjes weerspiegelden waarschijnlijk in de zilveren ringen. Dat viel kind op en ze bewonderde ze. Ik vroeg heel spontaan, zonder bijbedoeling, of ze ook oorbellen wilde. Antwoord was ja! Zoals mama!



Er is dus zeker geen sprake van hardnekkige sturing. Ik informeerde. En inmiddels, twee weken later, blijft het idee door mijn hoofd spoken. Niet omdat het van mij moet. Leuk zou ik het wel vinden.

Echter niet te jong en liever inderdaad als ze het zelf wil.



Nogmaals......ik informeer. Ik heb nog geen enkele actie ondernomen. En heb het onderwerp ook niet meer aangekaart.Ik zou het gewoon hierbij laten.
Grappig eigenlijk, dat we het vanaf een bepaalde leeftijd niet meer tokkie vinden.
Verminken



Jaaaaa ik heb bullshitbingo
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2017 @ 08:40:

[...]





dit is wel heel erg fout natuurlijk.Je trekt je kind toch ook leuke kleren aan omdat je ze zelf leuk vindt om naar te kijken?
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2017 @ 08:40:

[...]





dit is wel heel erg fout natuurlijk.Dat is helemaal niet fout. Het staat jou misschien tegen, dat kan. Maar TO vindt oorbelletjes gewoon leuk en wat meer meisjesachtig. Dat mag. Het is super overdreven om te doen alsof dat een doodzonde is. Maak van een mug geen olifant. En TO heeft al gezegd dat ze het van dochter uit zal laten komen & ze pas laat zetten als dochter er zelf weer over begint. Echt, het zijn maar oorbellen.
Laat ze alsjeblieft niet schieten maar piercen. Schietpistolen zijn niet steriel, en kunnen niet in een autoclaaf. Piercers zijn getrainde professionals, medewerkers van een juwelier krijgen hoogstens een cursus van een dag. Daarnaast is het sterilon + draai advies ontzettend slecht. Sterilon is te aggresief (spoel liever met fysiologisch zout water) en met draaien maak je de vormende fistula kapot, waardoor je de kans op littekenweefsel vergroot. Hieronder zie je verschillende schietsystemen, en helemaal onderin een piercing naald, die vele maler scherper is en minder trauma aan het weefsel veroorzaakt.

quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 08:55:

[...]





Je trekt je kind toch ook leuke kleren aan omdat je ze zelf leuk vindt om naar te kijken?Ik doe ze geen jurkje aan als ze een broek aan willen omdat ik dat meisjesachtiger vind.
Ik vind het zelf ook niet te jong. En van die kleine zilveren ringetjes kunnen prima. Je hebt ze ook met een heel klein lieveheersbeestje of hartje eraan. Heel schattig en absoluut niet ordinair in mijn optiek.
Vanaf een jaar of 14. Man, die ukkies met gaatjes. Brrrrr. Zoiets als een gezamenlijke tattoo van je (stief)kinderen.
quote:GinnyJones schreef op 20 april 2017 @ 14:43:

Ik vind het zelf ook niet te jong. En van die kleine zilveren ringetjes kunnen prima. Je hebt ze ook met een heel klein lieveheersbeestje of hartje eraan. Heel schattig en absoluut niet ordinair in mijn optiek.Mijn nichtje heeft sinds ze 4 is zilveren lieveheersbeestjes oorbellen (eerst rode knopjes en nu roze hangertjes) het is inderdaad totaal niet ordinair. Schattig juist.
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 08:48:

Grappig eigenlijk, dat we het vanaf een bepaalde leeftijd niet meer tokkie vinden.



Ik vind grote ringen in de oren op elke leeftijd ordinair (sorry TO..) net zoals goedkope, oversized hangers. Smaakvolle oorbellen vind ik vanaf een jaar of 13 niet meer tokkie. Omdat een kind vanaf die leeftijd een beetje de consequenties kan inschatten en het echt een bewuste keuze is.

Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 08:55:

[...]





Je trekt je kind toch ook leuke kleren aan omdat je ze zelf leuk vindt om naar te kijken?Wij zijn natuurlijk enorm hippie, of juist Amsterdam-zuid, maar dat doe ik ook al niet.
quote:Koffiekop schreef op 20 april 2017 @ 16:16:

[...]





Ik vind grote ringen in de oren op elke leeftijd ordinair (sorry TO..) net zoals goedkope, oversized hangers. Smaakvolle oorbellen vind ik vanaf een jaar of 13 niet meer tokkie. Omdat een kind vanaf die leeftijd een beetje de consequenties kan inschatten en het echt een bewuste keuze is.

Maar dat ben ik.Dus smaakvolle oorbellen onder de 13 zijn wel tokkie? En zodra je de magische 13 hebt bereikt is het ineens niet meer tokkie.. Apart. Een kind te jong vinden is iets anders als een kind tokkie vinden, lijkt me. Ik vind het een beetje een denigrerende term om rond te strooien. Gebeurd vaak op dit forum. Het is dan net alsof je jezelf hoger voelt ofzo. Maar dat ben ik.
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 08:54:

Verminken



Jaaaaa ik heb bullshitbingo
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 19 april 2017 @ 18:56:

Ik kreeg gaatjes op mijn derde. Ben eerlijk gezegd wel heel blij dat het zo vroeg is gedaan bij mij want ik herinner me er niets van en ben geen held met dat soort dingen dus ben wel blij dat ik het niet heel bewust heb meegemaakt. Ik schrok wel wat maar toen kreeg ik een lolly en toen was het weer goed, aldus mijn moeder.



Heb nog steeds alleen die twee gaatjes en draag met veel plezier oorbellen. Meestal dunne grote zilveren ringen. Hoe groter en hoe dunner hoe beter.



Overigens toen ik net vijf was is er een knopje gaan zweren en zat zo ongeveer in mijn oor blijkbaar. Weet nog dat het al laat en donker was toen ik krijsend op mijn vaders arm bij de weekenddokter zat. Weet echter ook nog dat ik meteen daarna, nog steeds gezeten op mijn vaders arm bij de cafetaria mijn aller, allereerste Magnum Classic kreeg voor het geleden leed





ik was 3 weken ben ook blij mee dat ik het zo vroeg was, mijn moeders theorie is voornamelijk als het je het niks vind haal je ze er maar uit en groeit het dicht.

Bij ons is het normaal, mijn oma prikte bij al haar kleinkinderen gaatjes in de oren.



toen ik ouder werd heb ik er nog 2 bij laten prikken twijfel nu nog of ik nog voor een 7de zal gaan
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 20 april 2017 @ 09:05:

[...]



Dat is helemaal niet fout. Het staat jou misschien tegen, dat kan. Maar TO vindt oorbelletjes gewoon leuk en wat meer meisjesachtig. Dat mag. Het is super overdreven om te doen alsof dat een doodzonde is. Maak van een mug geen olifant. En TO heeft al gezegd dat ze het van dochter uit zal laten komen & ze pas laat zetten als dochter er zelf weer over begint. Echt, het zijn maar oorbellen.Tsja, sorry ik ben een radicaal wat dat betreft. Ik zal mijn woorden terugnemen en zeggen: ik vind het superfout natuurlijk om gaatjes in de oren van je dochter te laten prikken omdat ze er dan meisjesachtiger uitziet.
quote:Koffiekop schreef op 20 april 2017 @ 16:16:

[...]





Ik vind grote ringen in de oren op elke leeftijd ordinair (sorry TO..) net zoals goedkope, oversized hangers. Smaakvolle oorbellen vind ik vanaf een jaar of 13 niet meer tokkie. Omdat een kind vanaf die leeftijd een beetje de consequenties kan inschatten en het echt een bewuste keuze is.

Maar dat ben ik.Wat voor consequenties?
N
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:21
0.00% gewijzigd
Fijn dat er ook mensen reageren die mij niet per direct willen laten opsluiten vanwege mijn vraag over oorbellen bij een kind.



Als je niet uitkijkt laat dit forum je aan jezelf twijfelen. Over toerekeningsvatbaarheid enzo.







Ja, maar koffiekop.....jij vind oorbellen hoe dan ook ordinair. En weet je, ieder zijn mening. Echter mijn mening, let wel.....mijn mening, is dat het totaalplaatje maakt of iets of iemand ordinair is.



Je kunt mij niet wijsmaken dat wanneer jij besluit morgen twee oorbellen te dragen jij van de een op andere dag ordinair door het leven gaat. Of dat mensen die jou zien denken dat jij ordinair bent. Mocht dat het geval zijn dan is er meer aan de hand. En dan durf ik over mijzelf heeeeeeeel stellig te beweren dat ik, ondanks grote zilveren ringen, verre van ordinair ben of uitstraal.
quote:Mevrouw75 schreef op 20 april 2017 @ 16:27:

[...]





Wij zijn natuurlijk enorm hippie, of juist Amsterdam-zuid, maar dat doe ik ook al niet.O. Nou ik wel. Ze mogen zelf kiezen wat ze dragen, maar ik heb het wel gekocht en het is dus naar mijn smaak. Disneykleding komt er bijvoorbeeld niet in.
Spijt krijgen kan op je 13e net zo goed. Of ouder. Kans is niet kleiner ofzo volgens mij.



Ik was 19 toen ik mijn navelpiercing liet zetten. Nu spijt van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven