Duolingo topic - Talen leren :)

09-04-2014 09:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik mag nog geen plaatjes plakken helaas, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Voor degene die nu denken; wat?!



Duolingo is een App waarmee je gratis een taal kunt leren. Je krijgt aanwijs, typvragen, meerkeuzevragen en inspreekvragen. Als je even niet alleen bent kun je de microfoon ook gewoon uitzetten. De app registreert wat je fout doet en dit kun je later weer oefenen. Dagelijks kun je doelen stellen, punten verdienen en je skills oefenen

In de app kun je vrienden worden met elkaar en zo elkaars vorderingen zien.



Zelf ben ik nu bezig met het opfrissen van Duits en Spaans ; wel vanuit het Engels maar dat is mijn eerste taal. Spaans gaat me stukken beter af!



Ik ben wel benieuwd waar jullie mee bezig zijn, welke taal je zou willen leren and so on.. Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden! En als er geen animo voor is, hoor ik het vanzelf.



Ik hoop eigenlijk in de toekomst de vordering te kunnen gebruiken bij een sollicitatie waarvoor die taal handig is.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 20 april 2017 @ 10:24:

Ik hou zo te hooi en te gras mijn Spaans een beetje bij.



Het hoeft overigens niet via een app. Het kan ook gewoon op de lap top. Dan hoef je niks te downloaden.Die app werkt wel echt super vind ik. En die met de kaartjes ook.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik 'speel' het juist vaak onderweg, in de trein of als ik bijrijder ben in de auto. Dus dan is een app ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Even een heel oud topic uppen...

Ik ben vandaag begonnen met DuoLingo, Frans.
Het programma zit goed in elkaar denk ik, alleen vraag ik mij af hoe het werkt met die levels. Bijvoorbeeld: binnen het thema basics 1 heb je meerdere levels. Hoeveel levels zijn er per onderdeel/thema, weet iemand dat?
En is het handig om eerst van een thema alle levels te doen, of kan ik alles een beetje door elkaar doen (dus af en toe een level van een ander thema doen)?
Ik ben nu in level 3 van basics 1, en ik merk nu al dat het saai wordt om 100 keer "de kat en de jongen" te schrijven.
Ik ben bezig met Spaans, en ik ga steeds naar het volgende onderwerp als ik bij level 3 ben aangekomen. Daar vermaak ik me nu al een paar maanden mee. Ik laat me verrassen hoe lang ik zo door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja zoiets had ik ook in gedachten. Ik merk dat het vanaf level 3 alleen nog maar herhaling is namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven