Welke kleur verf vitrinekast

20-04-2017 12:06 24 berichten
Ha wij hebben een vitrine kast, een doorn in mijn oog tot nu toe. Onbehandeld hout, glazen deuren, houten planken. Zoiets als dit maar dan opengaande deuren. en geen hardhout.







Waarom doorn in mijn oog, omdat ik het een lelijke kast vindt, alles erin valt weg, het hout is te donker dat niks mooi erin staat.



Dus, verven of kast weg.



Maar welke kleur, of kleuren? En misschien deel hout laten?



Binnen wit, buiten grijs, zwart? Alles wit? Wie heeft een suggestie wat leuk is, zonder dat ik de kast verpest met verven?
Alle reacties Link kopieren
Groen is het nu allemaal. Ik vind het mooi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hangt van de rest van je huis af? En je smaak natuurlijk. Die van ons is lavendelgrijs/blauw. Maar groen is idd. ook prachtig!
Groen is zeker mooi, heb ook 'last' van de trend, erg mooi!



Maar misschien dat het over jaar niet meer leuk is, en heb niet zoveel zin in weer verven
Jep, zacht grijsgroen, prachtige kleur, heb ook een kastje in die kleur geverfd! Helemaal blij mee.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 12:18:

Hangt van de rest van je huis af? En je smaak natuurlijk. Die van ons is lavendelgrijs/blauw. Maar groen is idd. ook prachtig!edit, was het alweer vergeten, maar inmiddels is die van ons ossebloed. Ik vergeet vaak dat ik alweer wat heb veranderd
ha grappig, weer geverfd? Wel opvallende kleur, denk niet dat ik dat zou doen.
quote:Elianora schreef op 20 april 2017 @ 12:18:

Jep, zacht grijsgroen, prachtige kleur, heb ook een kastje in die kleur geverfd! Helemaal blij mee.Heb je de binnenkant dan wit of ook groen?
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Binnenkant wit, buitenkant wat bij de rest van je interieur past.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
@ Nouschi Goud in interieur, ik ben fan!



Ja denk dat wit binnenkant mooier is dan nu dat houd. Maakt het zo donker. Je ziet niet wat er in staat nu.



Oke, eerste knoop doorgehad, binnenkant wit.
Ja, binnenkant zou ik hoe dan ook wit doen. Of juist een kek behangetje, maar dat moet maar net je ding zijn. Ik zie dat goud ook wel zitten....
Alle reacties Link kopieren
Lijkt dit je wat?!



https://static.mijnwebwin ... 1bee90f768b7074d0cd31.jpg



Ik vraag me wel af wie je met "wij" bedoelt...?
quote:stTropisch schreef op 20 april 2017 @ 13:50:

Lijkt dit je wat?!



https://static.mijnwebwin ... 1bee90f768b7074d0cd31.jpg



Ik vraag me wel af wie je met "wij" bedoelt...?



Even geplakt. Mmm ik vind het witte aan binnenkant leuk, maar de buitenkleur zit wat beige bruin in, dat past niet qua toon. Nu ik dit zie denk ik dat een grijzige blauw / groen nog voorkeur heeft. Zwart is lekker uitgesproken maar ben bang dat dat te dominant gaat overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 20 april 2017 @ 14:25:

[...]





[afbeelding]



Even geplakt. Mmm ik vind het witte aan binnenkant leuk, maar de buitenkleur zit wat beige bruin in, dat past niet qua toon. Nu ik dit zie denk ik dat een grijzige blauw / groen nog voorkeur heeft. Zwart is lekker uitgesproken maar ben bang dat dat te dominant gaat overkomen.Je zou de kleur van de buitenkant ook kunnen laten mengen in een heel lichte variant voor de binnenkant.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 20 april 2017 @ 17:51:

[...]



Je zou de kleur van de buitenkant ook kunnen laten mengen in een heel lichte variant voor de binnenkant.





Ja leuk idee, heb even gezocht en ik vind dat wel heel mooi. Kan me voorstellen dat ik dat niet gauw zat ben!



Bedankt! Alle tips hebben geholpen tot knoop doorhakken!
quote:swifty schreef op 20 april 2017 @ 23:46:

Bedankt! Alle tips hebben geholpen tot knoop doorhakken! Ik heb vandaag een kastje in die kleur geverfd, kleurnummer; ral 7036. Ik denk dat je dan goed in de richting zit, succes!
Wat toevallig, en, blij met het resultaat?
quote:swifty schreef op 21 april 2017 @ 00:22:

Wat toevallig, en, blij met het resultaat?Oh, ik ben er zoo blij mee, het is niet grijs/grijs maar meer zand/grijs om de kleur een beetje goed te omschrijven. Ik vond het best moeilijk om een kleur te kiezen vanaf een klein kleurstaaltje maar het resultaat is werkelijk prachtig!
Ha fijn! Geniet ervan! Heb je 2 keer overgeschilderd, of grondlak gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kast met de kleur duck egg green geverfd van annie sloan. Mooie kleur!

Het is wel alleen op waterbasis en droogt heel snel dus je moet er een handigheid in krijgen. En nog waxen erna. Maar je hoeft geen grondverf te gebruiken.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een nette kast. Ik zou hem niet wegdoen want hij is neutraal van vorm en kasten zijn duur.



In mijn interieur zou ik voor off-white gaan. Lichtgroen zou niet staan, m.a.w., geen idee wat bij jou leuk staat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven