Ontstaat een relatie vanzelf als het "meant to be" is?

20-04-2017 11:12 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn liefdesleven niet echt van een leien dakje gaat en ik nu een oogje heb op een leuke man maar eigenlijk niet steeds degene wil zijn die "plannetjes" bedenkt om maar zo alles te manouvreren dat het eventueel iets kan worden, vroeg ik me af hoe relaties krijgen eigenlijk in z'n werk gaat. Beetje rare vraag misschien, maar ik heb even totaal geen idee meer.



Ik ben al zowat mijn hele leven vrijgezel (op 1 korte relatie na). Nu begin dertig. Hoe het vaak gaat als ik iemand zie zitten: ik kom iemand tegen (op een feest, sport of ergens anders) en denk: oeh die is leuk! Hoe kunnen we ervoor zorgen dat diegene mij ziet staan en mij leuk vindt? Uiteraard blijf ik hierbij mezelf. Dan maak ik bijv. een praatje, beetje flirten. En als ik weet dat ik iemand regelmatig tegen ga komen, dan bedenk ik soms vooraf al wat ik zou kunnen doen. Dit soort dingen doe ik denk ik om een soort controle te houden over de situatie. Uiteraard hebben mannen wel eens mij zien staan en mij proberen te versieren. Maar die vond ik dan niet leuk.



Maar om me heen zie ik mensen de ene relatie na de andere aangaan en ik denk alleen maar hoe dan?? Zal het serieus mijn hele leven zijn dat ik iemand leuk vind en diegene mij niet leuk vindt? En andersom?



Nu heb ik dus een leuke man gezien bij het sporten. Dan denk ik weer oeh ik moet steeds een praatje met hem maken en een beetje flirten. Interesse tonen. En het irriteert met eigenlijk dat ik dat dan zou moeten doen, omdat er anders waarschijnlijk niks gebeurd. Ik zou graag willen dat een man mij ziet en denkt: leuke dame, daar wil ik wel een praatje mee maken. Wie weet kunnen we een keer wat gaan drinken. Daarom vroeg ik mij af.. als het meant to be is. Als je elkaar (stiekem) allebei leuk vindt, gebeurt het dan vanzelf? Voor de mensen met een relatie; hoe is dit bij jullie ontstaan? Nam jij initiatief, nam hij initiatief? Is het gewoon toevallig zo gegroeid?
Alle reacties Link kopieren
Waarom vond je de mannen die jou wilden versieren niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof daar wel in, omdat ik het zelf heb meegemaakt. Ik wilde echt geen relatie, had net een drama relatie meegemaakt. Ik ontmoette mijn huidige .man en wist gelijk dat dit 'het' was. Heb geprobeerd het af te houden want ik was er echt niet aan toe maar ik kwam hem ineens op heel rare plek weer tegen aan de andere kant van het land. Hij voelde hetzelfde en we kregen toch een relatie.

Nu 14 jaar, een huwelijk en 2 kinderen verder zijn we heel gelukkig samen, we hebben nog nooit twijfels of grote ruzies gehad. Heel maf en ik zou het niet geloven als het niet mijn eigen verhaal was geweest.
Ik heb het initiatief genomen want mijn man had een enorme plaat voor z'n kop. We kenden elkaar via het werk en ik heb de eerste keer koffie in de koffiebar van kantoor voorgesteld. Uiteindelijk ging ik naar een andere werkgever en zei hij: 'Maar dan zie ik je niet meer.' Ik: 'Je kan me ook mee uit vragen.' Ik was degene die knuffelig werd om duidelijk te maken dat ik meer wilde zijn dan ex-collega's. En mijn man durfde zelf niks omdat hij al zo vaak was 'ge-friendzoned'. Hij dacht dat het wel weer op niks zou uitlopen, dus hij had wat aanmoediging nodig.



Oja, en het is echt de meest attente man er is. dus toen we eenmaal iets hadden, werd ik overladen met lieve gebaren. Maar het had even een aanloopje nodig.
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 11:43:

Misschien moet je mannen die op jou afkomen wat meer een kans geven? Zoals ik je nu lees, ga je heel erg af op uiterlijk en zie je in elke (leuke) man een potentiele relatie. Het uiterlijk is de reden dat je op een leuke man afgaat. Wie zegt dat die mannen, die jou aanspreken, geen leuke mannen zijn? Een leuk uiterlijk wil niet altijd zeggen dat het een leuke match is.



Is jouw man toevallig en lelijk en heel lief?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarieAristocat schreef op 20 april 2017 @ 12:06:

Ik geloof daar wel in, omdat ik het zelf heb meegemaakt. Ik wilde echt geen relatie, had net een drama relatie meegemaakt. Ik ontmoette mijn huidige .man en wist gelijk dat dit 'het' was. Heb geprobeerd het af te houden want ik was er echt niet aan toe maar ik kwam hem ineens op heel rare plek weer tegen aan de andere kant van het land. Hij voelde hetzelfde en we kregen toch een relatie.

Nu 14 jaar, een huwelijk en 2 kinderen verder zijn we heel gelukkig samen, we hebben nog nooit twijfels of grote ruzies gehad. Heel maf en ik zou het niet geloven als het niet mijn eigen verhaal was geweest.
My life, my way
Als je liefdesleven niet zo lekker loopt, ga dan vooral niet door met hetzelfde doen. Dan weet je al dat je hetzelfde resultaat krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 20 april 2017 @ 12:08:

[...]



Is jouw man toevallig en lelijk en heel lief?



Sowieso heel lief. En ik vind het hem niet heel lelijk, vind het zelfs een lekker ding, maar hij is niet de standaard leuke man, zeg maar. Wél als je hem eenmaal leert kennen, hij is meer leuk dan knap, zo kun je het ook zien.



Maar ik word ook wat kribbig van iemand, die helemaal hopeloos achter 'de leuke man' aanloopt en huilie doet dat dat nooit wat wordt en vervolgens terloops meldt andere mannen af te poeieren want 'niet leuk genoeg'. Op basis waarvan, denk ik dan.
Later is nu
Meant to be in die zin van elkaar ontmoeten terwijl je niet op een relatie zit te wachten, tja dat zou best kunnen. Tenminste zo is dat bij ons gegaan. Ik was net een paar maanden in Italie, taalstudie, beetje werken en vooral lang leve de lol. Vriend ontmoet met het uitgaan. (wij zouden beiden die avond eigenlijk ergens anders heen gaan, maar mijn vriendinnen en zijn vrienden besloten anders). Aan de praat geraakt, nummers uitgewisseld en de volgende dag afgesproken. Dat klikte en daarna paar keer afgesproken en samen besloten dat we een relatie aan zouden gaan. Dus toeval dat we elkaar die avond hebben ontmoet; ja. Ging het allemaal vanzelf; nee.



In jouw geval zou ik gewoon een praatje met die vent maken en eventueel afspreken om samen wat te gaan drinken ofzo.
Meant to be bestaat denk ik wel, maar 'vanzelf' gaat het vaak alleen in romantische films en boeken.

Wel is het in mijn ervaring zo, dat het vaak juist gebeurt als je het oprecht los laat. Waarschijnlijk krijg je dan onbewust een meer ontspannen uitstraling, wat dan weer aantrekkelijk is voor anderen. Verder is mijn ervaring dat het vaak gebeurt op het moment dat je het het minst verwacht. Als ik er bij mezelf op terugkijk zijn de meeste van de relaties of dates die ik heb gehad gestart op een plaats of moment waar ik het van te voren nooit zou hebben verwacht. En juist op plaatsen waar ik wel eventueel aanspraak zou verwachten, zoals bijvoorbeeld bij het uitgaan, daar gebeurde er dan juist weer niks.
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 12:18:

[...]





Sowieso heel lief. En ik vind het hem niet heel lelijk, vind het zelfs een lekker ding, maar hij is niet de standaard leuke man, zeg maar. Wél als je hem eenmaal leert kennen, hij is meer leuk dan knap, zo kun je het ook zien.



Maar ik word ook wat kribbig van iemand, die helemaal hopeloos achter 'de leuke man' aanloopt en huilie doet dat dat nooit wat wordt en vervolgens terloops meldt andere mannen af te poeieren want 'niet leuk genoeg'. Op basis waarvan, denk ik dan.Eens.
Misschien eens wat aardiger zijn voor de mannen die jou wel zien staan. En niet achter mannen blijven aanlopen die wsl niet binnen jouw bereik liggen.

Je kan twee dingen doen: 1.leuke bloemetjes schilderen op het bord voor je hoofd en genieten van het uitzicht zonder verder te zeuren. 2. al die leuke/aardige/potentieel relatiemateriaal niet met opgetrokken neus wegwuiven als een nuffige prinses..



Oja. En check eerst of iemand beschikbaar is voordat je vindt dat je 'moet' gaan flirten en aandacht trekken. Daarbij vinden veel mannen dat opzichtig flirten helemaal niet zo sexy. Je gooit jezelf ermee in de uitverkoop. En heb je ooit een schitterende zeldzaam mooie diamant in de uitverkoop zien liggen? ;)
quote:Dreamer schreef op 20 april 2017 @ 12:18:

[...]





Maar ik word ook wat kribbig van iemand, die helemaal hopeloos achter 'de leuke man' aanloopt en huilie doet dat dat nooit wat wordt en vervolgens terloops meldt andere mannen af te poeieren want 'niet leuk genoeg'. Op basis waarvan, denk ik dan.

Alleen op het uiterlijk iemand beoordelen (of veroordelen) is niet zo slim nee.

Toch waren er in het verleden heel wat mannen die ik puur op hun uiterlijk af serveerde.

Super onverzorgd bijvoorbeeld (smerig haar, tanden en vieze kleren), van die glijertypes ( strak in het pak, die vrouwen in hun billen knijpen, vrouwen"meisje" noemen) enz. enz.

Nooit op basis van mooi, lelijk, dik of dun, dat vond ik nooit zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Labalade.. die diamant! Groot gelijk!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik zou graag willen dat een man mij ziet en denkt: leuke dame, daar wil ik wel een praatje mee maken. Wie weet kunnen we een keer wat gaan drinken.Zo te lezen kom jij die dus al vaak genoeg tegen. Het feit dat jij ze dan weer afdoet omdat jij ze niet leuk vindt, dat ligt dan geheel aan jou. En om diezelfde rede zullen er ook mannen zijn die jou niet leuk vinden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ment to be bestaat niet.



Je past bij elkaar of niet.
Er passen meerdere deksels op een potje. Als ik mijn man niet had ontmoet, had ik waarschijnlijk wel iemand anders ontmoet en was ik daar nu happy mee. Dus nee, ik geloof er niet in. Wel dat je iemand kunt ontmoeten waarvan je denk 'dit is 'm'. Maar dat had dus ook een ander kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 20 april 2017 @ 12:50:

[...]



Alleen op het uiterlijk iemand beoordelen (of veroordelen) is niet zo slim nee.

Toch waren er in het verleden heel wat mannen die ik puur op hun uiterlijk af serveerde.

Super onverzorgd bijvoorbeeld (smerig haar, tanden en vieze kleren), van die glijertypes ( strak in het pak, die vrouwen in hun billen knijpen, vrouwen"meisje" noemen) enz. enz.

Nooit op basis van mooi, lelijk, dik of dun, dat vond ik nooit zo belangrijk.



Billen knijpen en 'meisjes' zeggen, is al geen uiterlijk meer hè

Uiterlijk onverzorgd kan ik nog wel inkomen. Dat stoot een soort van automatisch af.



Een 'leuke man in een sportschool' is trouwens ongezien al niet mijn ding, ben ik bang

(hoewel je ook daar niet op uiterlijk af kunt gaan)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het wel vanzelf gegaan. Heb sinds kort een nieuwe relatie en het ging eigenlijk vanzelf. Aantrekkingskracht was er en toen is het vanzelf gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer initiatief moeten nemen, maar al mijn initiatief werd met vol enthousiasme ontvangen! Een zal de eerste stap moeten zetten! En dat hoeft niet per se de man te zijn in mijn beleving. Ik zou er wel voor waken dat jij niet de kar gaat proberen te trekken. Als een initiatiefpoging niet met een groot enthousiast word ontvangen dan mag je ervan uitgaan dat de interesse niet wederzijds is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen.



Ik ben zeker niet vies van initiatief nemen en de eerste stap zetten. Maar het zou een keer leuk zijn als iemand die ik leuk vind, mij benaderd. Dat het eens andersom is. Dus dat hij initiatief neemt om een praatje te maken. Als ik dan sommige verhalen lees of hoor dan ben ik een beetje jaloers dat het bijvoorbeeld zo is gelopen.



Nu met die man in de sportschool bijvoorbeeld. Dan denk ik ja of die zal wel een vriendin hebben of er zullen zat andere vrouwen in de sportschool achter hem aan zitten. Laat maar zitten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit het 'm juist in dat je de mannen leuk vindt omdat ze juist wat onbereikbaar zijn. Heb ik ook hoor. Heel irritant. Maar het kan dus vooral bij jou zitten, en in de mannen die je uitkiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:ananassje schreef op 21 april 2017 @ 11:45:

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen.



Ik ben zeker niet vies van initiatief nemen en de eerste stap zetten. Maar het zou een keer leuk zijn als iemand die ik leuk vind, mij benaderd. Dat het eens andersom is. Dus dat hij initiatief neemt om een praatje te maken. Als ik dan sommige verhalen lees of hoor dan ben ik een beetje jaloers dat het bijvoorbeeld zo is gelopen.



Nu met die man in de sportschool bijvoorbeeld. Dan denk ik ja of die zal wel een vriendin hebben of er zullen zat andere vrouwen in de sportschool achter hem aan zitten. Laat maar zitten.Aan de andere kant: als mannen het initiatief nemen, dan wijs je ze af want 'niet jouw type'.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Boehoehoeeee ben er achter.. hij heeft een vriendin :(
Ik zeg het niet vaak, maar: trek een leuk jurkje aan en stel je kwetsbaar op.
Amand



Ik heb geen reacties gelezen verder maar ik denk dat je veel teveel vanuit jezelf denkt en hoe jij denkt dat een relatie begint. En dat idee van jou, is wat abstract. De liefde laat zich niet dwingen. Hoe een relatie imo begint: je raakt aan de praat en dat is erg gezellig, gezelliger dan normaal gesproken. Dan hou je contact, je spreekt eens wat af. En dan niet de standaard dates hoor. Gewoon bij de Mac ofzo heb je je eerste 'date'. Dan gaat het contact steeds meer voelen als een soort thuiskomen, je praat als vanzelf met elkaar, en je hebt veel sex. Dan ga je bv een keer samen op vakantie. Je leert elkaars familie en vrienden kennen. Nou dan heb je een relatie.



Zoals jij denkt, zo doen ze het in de film. Kies niet zo iemand uit, ga gewoon jezelf zijn en laat het dan gebeuren. De liefde is niet een automaat waar je een mens uittrekt. Die je dan gaat 'bewerken' ofzo, tot ie je leuk vindt. Het moet echt van twee kanten komen dus misschien moet je eens kijken wat er gebeurt, als je je laat versieren door iemand die je niet als eerste uit had gekozen maar waar je het wel heel gezellig mee hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven