Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 10:52:

[...]





Klassiek! Onze kinderen zijn gelukkig dol op spinazie!Alleen spinazie a la crème
quote:dolfje schreef op 20 april 2017 @ 10:54:

[...]



Ik vind het vooral vies

Heb het ook wel eens gekocht maar het is niet mijn ding. Couscous,bulgur allemaal prima maar quinoa nee dat was een keer.Zijn het granen? Of bessen? Of wat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 10:56:

[...]





Zijn het granen? Of bessen? Of wat?Een graansoort geloof ik. Ik vond het nogal muf.
O, dan laat ik dat maar aan mij voorbij gaan. 99% van die superfood-praatjes is ook gewoon onzin.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vind Quinoa wel goed te doen opzich.

Quinoa is een 'pseudo-graan'. De plant heeft z'n eigen natuurlijke beschermingstof tegen insecten en ander ongedierte. En valt onder de "super foods".

Er zitten geen gluten in maar wel veel eiwitten waardoor je goed Quinoa kan toepassen als op dieet bent :D

Je kan er ook een sausje overheen doen dan is het al een stuk lekkerder.

Ik zou zeggen probeer het een keertje uit
Alle reacties Link kopieren
Wat een populair nieuw topic! Gezellig
Alle reacties Link kopieren
Ja gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo inspiratieloos!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 10:59:

O, dan laat ik dat maar aan mij voorbij gaan. 99% van die superfood-praatjes is ook gewoon onzin.

Vind ik ook, het is hier het huis ook nog niet binnen gekomen.



Of het lekker is kan ik niet weten, maar het lijkt me niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik las regelmatig mee in jullie vorige topic en ga ern poging doen tot meeschrijven.



Vanavond eten wij wortel- gember soep met een broodje. Beetje winters maar de penen moeten op.



Quinoa: ook geen fan hier. Is wel ok door soep of in overschotels maar koud door de salade vind ik het ook niets.
quote:Kuzu schreef op 20 april 2017 @ 11:40:

Ik ben zo inspiratieloos!!!Ik heb mezelf voorgenomen om iig één keer per week echt iets nieuws te proberen en tot nu toe hou ik dat wel vol. Heb echt lol in koken en de kinderen zijn gelukkig geen slechte eters. Laatst was het wel echt een gok: gepofte zoete aardappel, gevuld met garnalen, witte bonen (zonder tom.saus uiteraard), chilisaus en koriander. Toefje zure room erop. En ze zaten te smullen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 20 april 2017 @ 10:33:

Ik wil ook graag aansluiten. Vanavond wordt er voor me gekookt en eten we zuurkoolschotel. En omdat het vannacht heeft gevroren kan da

t prima vind ik.



Wat mij betreft kan dat ook prima als het niet gevroren heeft hoor Heerlijk. net als stamppot en erwtensoep. Als ik er trek in heb eet ik het al is het 30 graden.



Leuk topic! hier vanavond volkorenwraps, met champignons, paprika, kalkoenfilet, mais en bonen. en erbij maak ik guacamole. ik heb er nu al zin in. gelukkig eten we vroeg vanavond!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet een restje van gisteren. Mijn vriend gaat uit eten, net zoals morgen, dan eet ik bij mijn ouders. En zaterdag gaan we samen uit eten. Mijn lief is dus lekker bezig....



En verder vooral TVP
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb het nieuwe topic ook weer gevonden! Dank je dolfje, voor het openen ! Lekker zomers plaatje!



Iedereen lekker bezig zo te lezen.



Sterkte met je keuzes, Drift.



Fijn dat je het leuk hebt gehad in Portugal, Kaaaaaaaatje. Mooi weer, lekker eten en een zoet kind!



Ik maakte maandag i.p.v. entrecôte-friet-sla uiteindelijk udon noedels met héél véél groenten en gehakte cashew noten erover. Viel goed in de smaak.



Dinsdag kreeg ik (man en kind hebben vakantie) een waanzinnige rata, wilde rijst en door kind gemaakte kip in een paprika-roomsaus. Gisteren maakte man kaasfondue (het was er ook écht weer voor).



Vandaag laat ik me opnieuw verrassen. Er is iig nog een enorme portie rata over…




Happy new topic. Wat een drukte meteen.



Haas: Ik heb ook geen frituurpan. En ik vind gevulde courgettebloemen ook heel lekker. Maar ik ga ze dus ook nooit zelf maken, ivm met frituurfobie (ik vind het eng, zo'n pan met hete olie, en een frituurpan is weer zo'n sta in de weg). Dus dingen als gevulde courgettebloemen bestel ik dan wel in een restaurant als ik de kans krijg.



Ik heb nog een stuk courgette, een aubergine en tomaten. Dus mss wordt het een soort ratatouille. Maar ik heb ook nog asperges en ik heb ook wel zin in pasta. Of risotto. (maar dan moet ik parmezaan halen). Kortom, ik weet het nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige drukte hier!



Wij eten vandaag nasi uit de vriezer met een gebakken eitje erbij. Ik heb eerst een bijeenkomst van mijn werk met een borrel dus ik zal daar ook wel wat hapjes scoren.
De kipblokjes staan in de marinade in de koelkast.

Die wok ik vanavond met chinese roerbakmix.

Noodles erbij et voila.

Even lekker makkelijk
Alle reacties Link kopieren
Haha, GeorgieBrown frituurfobie dat is het ja . Idd maar beter in een restaurant bestellen. In nl heb ik het nog nooit gezien. Hopelijk volgend jaar zomer weer naar Italië
Alle reacties Link kopieren
Oeps quote ipv aanpassing
Ik ook niet volgens mij. Je kunt het trouwens ook wel in de oven maken. Maar je ziet ook niet op elke straathoek courgettebloemen. Of heb je zelf courgetteplanten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd wel courgettplanten, jullie mogen ze wel bij mij komen halen hoor Maar bij de betere Italiaanse restaurants zou je ze zo in het seizoen wel moeten kunnen eten hoor. En op biologische markten heb ik ze ook wel gezien.



Happy new topic trouwens, thanks Dolf!



Het schoot mij gister vrij ongenadig in m'n rug Zou eigenlijk lief helpen met klussen maar heb hoofdzakelijk op de bank op een elektrische deken gelegen. Daar knapte het wel van op, dus toeb lief uitgeklust en moe was, ben ik toch maar gaan koken. Pindasoep met kokosmelk, paksoi, wortel, gember en spinazie. Heel lekker maar wel erg zwaar.



Nu op weg naar stad voor wat werkafspraken, ik twijfel nog een beetje of ik daarna naar huis ga of naar provinciestad, alwaar één van mijn favoriete muzikanten optreedt in het theatertje aldaar. Zal een beetje afhangen van hoe m'n rug zich houdt, denk ik. Als ik naar huis ga eet ik weer pindasoep, als ik naar t concert ga moet ik nog iets verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Happy new topic, ik wil ook af en toe meeschrijven.

Vandaag eten we lasagne en salade.
Prrrr, mauw miawwwww.
Pasta Norma gaat het worden. Nu al zin in.
Alle reacties Link kopieren
Balen van je rug Moosey. Hopelijk gaat het snel beter.



Ik ben wel van plan om weer een courgetteplant (enkelvoud, niet meer ruimte) te kweken. Vorig jaar ook gedaan maar toen heel veel last van slakken gehad. Heb er toen geen bloemen van geplukt. Ook te weinig bloemen tegelijk in bloei om er mee aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Moosey!



Ik heb uiteindelijk maar bulgur pilav gemaakt en kip uit de oven.

Gemakzucht dient de mens, bij de Plus hadden ze een schaal die zo de oven in kon.

Ik houd niet van kip met botten en heb voor mezelf reepjes kipfilet gebakken met kastanjechampignons, Turkse pepers, tomaten en veel ui.

Ook aardappelbroodjes gemaakt voor m'n man morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven