Wat eet je op dit moment? Deel 13

28-11-2016 19:52 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op 1 van de gezelligste topics van dit forum.

Deel 13 alweer.

Met de feestdagen in aantocht, komen er vast veel lekkere dingen voorbij.

Het gaat hier allang niet meer alleen over wat we eten, we delen hier lief en leed.

Iedereen is welkom om gezellig mee te schrijven.



Eet en drink smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Je eten klinkt lekker coetje. Ik probeer nu juist meer aan te komen aangezien ik natuurlijk krachttraining doe moet ik genoeg proteïnen enz. binnen krijgen om mijn spiermassa op te bouwen.



BL goed dat je even hebt kunnen uithuilen bij je oude vriend.



Geniet van de pannekoeken Daremanda.



Wij hebben even ongezond kibbeling gegeten met veel knoflooksaus en haring met uitjes van de visboer.
Alle reacties Link kopieren
Juist geen honger Blue, net nog een carpaccio op.
Alle reacties Link kopieren
Succes met het behalen van je doelen DB en lekker jullie avondeten.



Mmmm Coetje, carpaccio.



Ik heb net weer een uur in bed gelegen en verwacht er over niet al te lange tijd weer in te liggen. Heb pil al genomen en tanden gepoetst. Intussen kijken we voetbal. Vriend drinkt cola, ik water. En kat ligt tussen ons in. Was heel lief, toen ik vanmiddag in bed lag door de pijn en vermoeidheid heeft de kat de hele tijd lekker warm tegen me aan liggen slapen en knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Coetje, ik zou brood/aardappels/pasta/rijst er heel erg missen. Voor zover de diabetes het toelaat blijf ik die dingen voorlopig gewoon eten in overleg met de dietiste. De kh die ik schrap zijn van drinken en officieel van koek/snoep maar daar ben ik even niet zo braaf in geweest. Lekkere paasdingen en beetje pre-operatie stress.



Blue, wanneer heb je weer een controle-afspraak? Zie op kalender dat gif nog 2,5 week is. Hoop dat bultjes niks bijzonders is en snel ophoepelen.



Dare, ik denk dat ik maandag pannenkoeken eet, ben bezig met weekmenu.



Diamond heb jij er ook proteine shakes of zo bij?



Had een rare eetdag.

Ontbijt: appel - banaan - bounty.

Lunch: stuk baguette (wat is die verse baguette van Lidl lekker, pas vorige week ontdekt) met surimisalade en stuk met halvajam en thee en karnemelk.

Toen liep ik bij AH tegen lekker uitziende burgers aan met een 35% sticker en ik wist dat ik vanmiddag van iemand grote tijgerbollen zou krijgen. Dus avondeten was grote tijgerbol met flinke burger, 2 plakken gebakken bacon, gebakken ui/champignons, augurk en een soort BigMac sausje geknutseld. Was heerlijk. Erbij earl grey.

En bij Lidl was gehakt afgeprijsd. Die pakjes van 300 gram zijn normaal 1,79 en nu zat er een sticker op 'van 0,75 voor 0,52' dus 2 pakjes meegenomen. Ene gebruik ik van de week voor chili con carne.

Verder wat verkocht via fb en iets geruild.

Jammer dat het zo koud is en voorlopig zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ah crosspost Blue, slaap lekker dan maar alvast
Alle reacties Link kopieren
Klinkt relaxt allemaal Thee Fijn je ook weer te lezen.



Moet 2 mei bij wondverpleegkundige terugkomen en dan de 29e bij chirurg, vierde (!!!!) operatie zal dan wel snel volgen
BL, als je je zorgen maakt, gewoon poli of huisarts bellen hoor! Daar zijn ze voor.



Dare, ik hoop dat de pannenkoeken lekker zijn geworden.



Ik ben vanavond naar de film geweest, beauty en de beast. Was heel mooi! Echt een aanrader. Verhaal heeft wat meer diepgang dan de origine film.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me echt een gave film BE al heb ik er nog nooit een versie van gezien en weet ik maar heel globaal het verhaal. Had jij de 3D-versie?



Heb trek en nog een paar aardbeien in de koelkast dus maar wat beschuitjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren op de bank in slaap gevallen en er uiteindelijk door vriend afgetrokken om m'n make-up eraf te halen, tanden poetsen enz. Eenmaal in bedje was ik weer snel vertrokken.



BL lief dat huisprins je lief ging knuffelen gisteren.



thee: de afgelopen tijd ben ik lui geweest met de shakes (omdat ik ze zo saai vind als je het alleen met water mixt). Maar heb mezelf weer voorgenomen dit trouw te drinken.



Gaaf zeg BE Beauty and the Beast, die staat ook nog op mijn to-watch lijstje. Ik had een tijdje terug een Beauty and the Beast compact spiegeltje van mijn collega gekregen toen ze in London was geweest.

Nee Diamond, geen 3D voor mij. Ik word daar ziek van. Letterlijk.



Ik drink zo nog een kopje koffie en dan ga ik naar mijn afspraak. Vanmiddag komt mijn client weer, ga ik wat gezelligs met haar doen. Dan maak je namelijk op een andere manier contact.
Mooie film is het inderdaad, heb hem al 2x gezien. (1x met zus en 1x met vriend) Vond de 3D versie niet veel toevoegen, en werd misselijk van de bril. Gelukkig tweede keer normale versie gekeken en net zo genoten.



Vanochtend foto's wezen maken bij de kinderboerderij hier. Was leuk.

Daarna kleine boodschapjes.

Ga zo de vis marineren want maak een vis curry vanavond.



Eerst even koffie.
Alle reacties Link kopieren
Net een paar wraps met kipfilet, kaas, tomaat, komkommer, sla en tabasco gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi spiegeltje DB, echt prachtig.



Leuk BE naar de film!! Veel plezier met cliënte.



Vanmorgen weer wondverzorging, hoeft nu nog maar twee keer per week. En de pleister was weliswaar schoon! Zou het dan toch... En ondanks nog veel pijn in kuit lijk ik heel voorzichtig iets beter te lopen. Het heeft dus echt aan vrijdagavond gelegen en mijn god, wat heb ik daar een spijt van.



Straks de schone was opruimen en de 60 graden was aanzetten. Nu een blikje energy sf.
Alle reacties Link kopieren
Een klein stapje in de goede richting Blue! Joepie!



Thee,ik ben niet dol op aardappels,brood mis ik nog niet.Je mag zoveel heerlijke dingen wel dus voor mij is dit goed vol te houden.En de weegschaal gaf vanmorgen -3kg aan.Zal veel vocht zijn maar ik ben er blij mee!

Ontbijt was griekse yoghurt met 3 aardbeien,lunch wat restjes groenten beetje opgebakken en daar een omelet mee gemaakt.Mijn avondeten worden asperges met een botersausje,gekookt eitje en ham.Voor later op de avond heb ik nog carpaccio.Geen straf dus



Blueeyes,veel plezier met client!



Dare,heb je receptje van de viscurry?
Alle reacties Link kopieren
Oh wow wat knap Coetje 3 kilo eraf!! Mmmm... botersaus en carpaccio



Ik heb net dus schone was opgeruimd en was verzameld en aangezet, ben kapot nu. Maar het 60 graden programma duurt wel even dus genoeg tijd om te rusten.
Is niet echt ingewikkeld coetje.

Ik maak het met zo'n bamboe pakje ;)

- eerst vis met knoflook en ui marineren (ketjap marinade saus)

- andere groenten snijden

- vis en ui aanbakken

- andere groenten erbij

- bamboe erbij

- kokosmelk erbij

- even laten sudderen



serveer het met zilvervliesrijst, gekookt in bouillon.
Thee drink ik en kijk ondertussen Masterchef.



Ik heb van jobcoach een uitnodiging gehad voor Autisme Netwerkcafé, ben aan het twijfelen of ik me ga aanmelden. Voel me bij dat soort dingen altijd ongemakkelijk, terwijl ik er wel wat aan kan hebben.. maar zoveel onbekenden om me heen trek ik heel slecht (gelijk overprikkeld enzo)

Dus ben er nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dare!

Ik zou even pas op de plaats maken als ik jou was, denk ik.Concentreer je even op de bruiloft, misschien is er dan ook wat spanning uit je lijf.



Ik heb weer heerlijk gegeten! Asperges waren heerlijk!
Ja, denk ook dat ik niet ga. Even aan mezelf denken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo lekker hebt gegeten Coetje!!



Inderdaad even aan jezelf denken Daremanda,.



Wij kijken voetbal, Ajax speelt. Maar verheug me nu al op mijn bed straks, ben uitgeput. Morgen bed verschonen en beddengoed wassen, had er vandaag echt geen kracht meer voor.



Water.
Ik heb net Rooibos Caramelthee op.



Dare, check wel even of je wel weg 'mag' blijven, soms zijn dat soort uitnodigingen niet vrijblijvend. Of gaan ze roepen dat je niet optimaal hebt meegewerkt aan je reïntergratie ofzo. UWV is soms heel gek in die dingen, dus vandaar. Wat trouwens wel kan helpen: een alternatief bieden. Aangeven dat je een LinkedIn-account aanmaakt/gaat updaten, en je daar gaat aanmelden bij een vergelijkbare groep bijvoorbeeld. Dan zijn ze veel soepeler. De grote truc bij het UWV: bied hen een alternatief. Hoe is het verder met je bruiloft? Hebben jullie al een taart?



BL: balen dat je steeds zo moe bent. Maar ook wel begrijpelijk, je hebt veel te verstouwen gehad en je hoofd en je lijf zijn druk bezig dat te verwerken.



Coetje, lekker, Asperges!
Alle reacties Link kopieren
Mmmm een kopje thee, dat zou ik ook wel lusten. Maar dat krijg ik nu niet meer op, ben te moe.



Ja dat is waar BE en als het goed is doet vergif zijn werk en is mijn lichaam aan het opruimen en ook dat vergt energie. Vermoeidheid staat ook in de bijsluiter. Ik krijg het totaalpakket zeg maar.



Word met de minuut bozer op chirurg. In verband met beweeglijkheid arm raadde hij me aan te gaan zwemmen. Met een bacteriële infectie en de daarbij behorende pijn

En het ronde plekje op mijn arm dat toen vuurrood en glanzend was had hij toen al geconstateerd. Hij vroeg nota bene aan mij wat het was. Meneer de dokter die ervoor gestudeerd heeft vroeg aan mij wat het was!! En heeft me vervolgens nog ruim een maand zo laten rondlopen. Ik heb later zelf in begeleidende brief bij vergif moeten lezen dat het een symptoom van een bacterie is.



Ga van dit weekend alle punten opschrijven waar ik mee zit en waar ik kwaad over ben. Dan kan ik dat netjes en beleefd aankaarten. Ook zoiets, waarom moet ik altijd 'netjes en beleefd blijven'. Zou het liefst een stoel naar het hoofd van die kwal gooien. Nep-dokter!!
BL, bij mij zit er nog iets tussen 'stoel gooien' en 'o geweldige meneer dokter, hoe kan het nou toch dat u in al uw geweldigheid een ietsje pietsje beetje boel de mist in bent gegaan?'. Je mag best kwaad zijn en zeggen dat je hem een slechte arts vindt.



En aangezien je meer van dat soort feitelijke dingen hebt (plekje, bacterie, operaties die steeds mis gaan) zou ik toch overwegen om naar het medisch tuchtcollege te gaan met je verhaal.



Misschien een half kopje thee?
Alle reacties Link kopieren
Zegt vriend ook BE. Tussen zwart en wit zit grijs. Ik ben iemand van extremen helaas. Tuchtcollege vind ik goed plan, echter ga ik het eerst met hemzelf bespreken.
Dat is heel eerlijk BL, eerst met meneer de koekepeer zelf praten.



Grijs gebied is ook niet mijn sterkste kant. Maar misschien kan ik wat verzinnen...

'Dokter, ik vind dat u nalatig bent geweest, want u heeft deze overduidelijke symptomen genegeerd'.

'Nee, ik geef u geen hand want ik ben boos'

'Waarom moet ik de symptomen van mijn infectie vernemen van een brief van de apotheek? Dat is toch uw werk??'

'Nee ik wil geen onderzoek, ik wil eerst praten, en als we niet uitgepraat zijn maak ik nog wel een afspraak erbij.'

'Kunt u mij uitleggen hoe het negeren van symptomen past bij uw Eed van Hippocrates?' (deze is heel gemeen en vilein hoor!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven